Jouw alternatieve ak man zal in elk geval een voltreffer moeten zijn. Eentje die we niet al beide logisch vonden op basis van zijn prestaties en die je dus sowieso in je team had. Áls die alternatieve man een voltreffer is dan heb je een kans. Maar de waarschijnlijkheid daarvan is al beperkt. Want steek je je hand in t vuir voor een top 7 van tiberi adam carapaz of simon?
Gekeken naar de odds zijn er buiten Roglic, ayuso, en Yates, zo'n 13 man die ongeveer gelijke kansen hebben. dus ja je kan mogelijk de nummer 3 kiezen, maar het kan ook zomaar de nummer 15 zijn.
Uiteindelijk is de punten bodem van een Roglic (die niet valt) wel ontzettend hoog. Dan is een 100 punten per miljoen niet per se nodig. Daarnaast zie ik persoonlijk best veel kansen voor hem om hoog te eindigen in etappes die niet per se voor het klassement zijn.
Vinden jullie Van Aert niet veel te duur voor zijn beperkte ambities? Voor zijn bedrag moet hij toch eigenlijk uitgesproken kopman zijn voor de sprints en de bijbehorende trui. Nu heb je er een verschrikkelijk goede aanvaller aan met een hele goede tijdrit. Maar of ik dat 4,5 miljoen waard vind ben ik nog niet over uit. De TT's kun je best opvangen met anderen, de meeste sprintritten zullen voor Kooij zijn die zelf prima een heuvel over kan. En de heuveletappes is het ook koffiedik kijken welk resultaat eruit rolt. Eigenlijk hoef je hem nergens kopman te maken, met de juiste vervangers, terwijl je dat wel min of meer verplicht bent voor die prijs. Ik heb nu een team zonder hem waar ik meer tevreden over ben dan een team met hem waarbij m'n breedte erg mager wordt.
Wat bedoel je met onvervangbare bonus voor de winnaar van de ronde? Er zijn toch alleen maar eindpunten voor de top 20 (of top 10 en top 5) van de klassementen? Of is dit een verschil tussen Scorito en Scori.pro, waar ik speel..?
Ik denk dat Roglic door Scorito en op dit forum wat overschat wordt. Dat eerste werkt het laatste overigens in de hand.
Ja, hij is favoriet om de koers te winnen, maar als je de odds terugrekent geven de bookies Roglic ongeveer 40% winstkans. De prijsbepaling en het sentiment hier over de zogenoemde relatieve zekerheid van Roglic zouden je haast laten denken dat er een andere Sloveen aan de start staat.
Ik vind hem persoonlijk vervangbaar als captain in praktisch elke rit, maar zijn punten zijn wel moeilijk te vervangen.
Er zijn bijvoorbeeld weinig sterke sprinters waarvan je zeker weet dat ze er niet afgereden worden in een zware etappe. En de meeste zal je al in je team hebben. Als je een Pedersen, magnier en strong al hebt, wie ga je dan nog extra mee nemen voor die ritten?
Ik bedoel dat je als winnaar van het eindklassement 100 punten krijgt. Daar hoef je niet voor opgesteld te worden. Het alternatief zonder Roglic, de 'reguliere ak man' van Nasibal haalt daar maar 40 punten ofzo (en is waarschijnlijk ook geen bk of pk klant)
Even een realistisch scenario geschetst. Als Wout in de 1e etappe 3e wordt en in de 2e etappe 2e wordt of zelfs 1e aangezien het draai en keer werk + de explosiviteit wel eens in Wout zijn voordeel kan werken en dan tevens dus ook de roze en paarse trui pakt, heeft hij al 100-110 punten. En dat na slechts 2 etappes...
Dan moeten al die vlucht etappes nog komen + de andere tijdrit en eventuele extra punten die hij nog de eerste week kan krijgen als hij de roze trui nog wat langer weet te behouden.
Hebben we nog niet gesproken over de fijne captain punten of een rit zoals de Gravel rit waar die naar mijn mening torenhoge favoriet is aangezien ik Wout niet eraf gereden zie worden door Pidcock op een parcours met een kleine 2500 hoogtemeters. Dusja zeg het maar...
mijn voorlopige ploeg
Vendrame nog inpassen
Roglic vervangen voor 7,5 mln (3 rijders)
Landa 2,0
Arensman 2,5
Ciccone 2,0 6,5 en 2 cheapies gedumpt dus 1 mln over
Ayuso
Tiberi
Gee
Fortunato
Piganzoli
E Rubio
Pedersen
v Aert
Sprint
Groves
Fretin
Magnier
Strong
Lonardi 5 sprinters aanvullen in Sprintrit met Aert/Pedersen/Baarle/Gele trui punten of andere teammates)
Teamp
v Baarle
McNulty (minder vertrouwen in Vine) ITT en vlucht
Del Toro eigen puntjes
Steinhauser (onderbuik moet hij wijken voor Vendrame?)
Ik vind dit al erg positief geschetst. In de eerste rit kan Kooij ook meedoen voor de winst waardoor Van Aert moet knechten en misschien op plek 15 binnenkomt. TT kan vervolgens heel goed gaan maar ook geen zekerheid aangezien zijn explosiviteit dit jaar duidelijk een stuk minder is. Dus het kan ook allemaal erg meevallen en geen truipunten opleveren.
Voor mij is het dilemma heel grof gezegd Van Aert/Tiberi. Niet te vergelijken blablabla maar je zal meerdere toppers thuis moeten laten. Tiberi in normale doen zie ik top 5 eindigen klassement en 2e jongerentrui. Dit zijn al een stuk meer eindpunten t.o..v. Van Aert. Alle truipunten in de etappes strepen we van elkaar weg. TT zal ook niet heel veel schelen verwacht ik. Maar ik zie door de zwaarte van de laatste week Tiberi wel meerdere keren top 5 finishen waar ik dit bij de overgangsritten voor Van Aert minder zie. Als Kooij heel goed is kan hij vrijwel alle heuvels over die in een sprint eindigen en zal Van Aert dus slechts lead-out zijn. Ik denk serieus dat Van Aert in heel veel ritten goed te vervangen is waar ik Tiberi in de bergen wel beter zie zijn dan de meeste klassementsmannen. Daarbij heeft Tiberi ook een behoorlijke punch. Dus de punchritten waar van Aert gaat scoren gaat Tiberi misschien niet heel ver zitten.
Het belangrijkste aspect is of je een Tiberi 'in normale doen' verwacht. Zo ja dan kun je bovenstaand ook van Aert vervangen met Roglic. Top vijf algemeen en tweede in jongerenklassement dan loop je maar twintig punten mis op een Roglic die dan ook nog eens moet winnen.
Vooral dus goed geprijsde renners aangezien er wel meerdere mogelijkheden zijn. Roglic moet praktisch al zijn etappes winnen en ook nog eens het klassement om zijn prijs waard te zijn. Ja Roglic biedt zekerheid maar zelfs als hij op de fiets blijft zitten zijn er combinaties die meer punten op kunnen leveren. Je moet alleen goed gokken en alles of niets spelen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.