Scorito Giro 2025

1 2 ... 38 39 40 41
Nijmos

Jouw alternatieve ak man zal in elk geval een voltreffer moeten zijn. Eentje die we niet al beide logisch vonden op basis van zijn prestaties en die je dus sowieso in je team had. Áls die alternatieve man een voltreffer is dan heb je een kans. Maar de waarschijnlijkheid daarvan is al beperkt. Want steek je je hand in t vuir voor een top 7 van tiberi adam carapaz of simon? 

Eddix

Ik denk dat als je Roglic thuis laat, en daarvoor in de plaats Tiberi en A Yates pakt, dat best wel eens die punten zou kunnen compenseren. Met Tiberi extra jongere punten, A Yates ook top 3 kandidaat denk ik... In veel teams met de duurste 4 zul je geen Tiberi of A Yates vinden...

Fietsopa
Nijmos
Ik wil je trouwens best van een antwoord voorzien. 1 plekje in je dagopstelling dat elke dag punten...

Gekeken naar de odds zijn er buiten Roglic, ayuso, en Yates, zo'n 13 man die ongeveer gelijke kansen hebben. dus ja je kan mogelijk de nummer 3 kiezen, maar het kan ook zomaar de nummer 15 zijn. 

Uiteindelijk is de punten bodem van een Roglic (die niet valt) wel ontzettend hoog. Dan is een 100 punten per miljoen niet per se nodig. Daarnaast zie ik persoonlijk best veel kansen voor hem om hoog te eindigen in etappes die niet per se voor het klassement zijn.

VliegendSchwein

Nijmos pb

Astarloa

Vinden jullie Van Aert niet veel te duur voor zijn beperkte ambities? Voor zijn bedrag moet hij toch eigenlijk uitgesproken kopman zijn voor de sprints en de bijbehorende trui. Nu heb je er een verschrikkelijk goede aanvaller aan met een hele goede tijdrit. Maar of ik dat 4,5 miljoen waard vind ben ik nog niet over uit. De TT's kun je best opvangen met anderen, de meeste sprintritten zullen voor Kooij zijn die zelf prima een heuvel over kan. En de heuveletappes is het ook koffiedik kijken welk resultaat eruit rolt. Eigenlijk hoef je hem nergens kopman te maken, met de juiste vervangers, terwijl je dat wel min of meer verplicht bent voor die prijs. Ik heb nu een team zonder hem waar ik meer tevreden over ben dan een team met hem waarbij m'n breedte erg mager wordt.

Laatst gewijzigd
DieLangevanSummeren
Nijmos
Ik wil je trouwens best van een antwoord voorzien. 1 plekje in je dagopstelling dat elke dag punten...

Wat bedoel je met onvervangbare bonus voor de winnaar van de ronde? Er zijn toch alleen maar eindpunten voor de top 20  (of top 10 en top 5) van de klassementen? Of is dit een verschil tussen Scorito en Scori.pro, waar ik speel..?

Sam11

Ik denk dat Roglic door Scorito en op dit forum wat overschat wordt. Dat eerste werkt het laatste overigens in de hand.

Ja, hij is favoriet om de koers te winnen, maar als je de odds terugrekent geven de bookies Roglic ongeveer 40% winstkans. De prijsbepaling en het sentiment hier over de zogenoemde relatieve zekerheid van Roglic zouden je haast laten denken dat er een andere Sloveen aan de start staat. 

Laatst gewijzigd
Nijmos
Sam11
Ik denk dat Roglic door Scorito en op dit forum wat overschat wordt. Dat eerste werkt het laatste ov...

Ik denk dat roglic hier niet overschat maar door de bookies onderschat wordt.

Fietsopa
Astarloa
Vinden jullie Van Aert niet veel te duur voor zijn beperkte ambities? Voor zijn bedrag moet hij toch...

Ik vind hem persoonlijk vervangbaar als captain in praktisch elke rit, maar zijn punten zijn wel moeilijk te vervangen.

Er zijn bijvoorbeeld weinig sterke sprinters waarvan je zeker weet dat ze er niet afgereden worden in een zware etappe. En de meeste zal je al in je team hebben. Als je een Pedersen, magnier en strong al hebt, wie ga je dan nog extra mee nemen voor die ritten?

Nijmos
DieLangevanSummeren
Wat bedoel je met onvervangbare bonus voor de winnaar van de ronde? Er zijn toch alleen maar eindpun...

Ik bedoel dat je als winnaar van het eindklassement 100 punten krijgt. Daar hoef je niet voor opgesteld te worden. Het alternatief zonder Roglic, de 'reguliere ak man' van Nasibal haalt daar maar 40 punten ofzo (en is waarschijnlijk ook geen bk of pk klant)

DieLangevanSummeren

Haha, straks heeft niemand meer een team met Roglic. Jammer dat je niet een team met en een team zonder hem kan maken. Hij zal toch vallen op dag 1..

Qua van Aert verwacht ik gewoon dat hij voldoende levert en dat een eventuele val of blijvende vormdip beter op te vangen zijn..

Astarloa
Fietsopa
Ik vind hem persoonlijk vervangbaar als captain in praktisch elke rit, maar zijn punten zijn wel moe...

Het zijn vooral de bergetappes waarin ik dan zie de winst te behalen.

Papa Bart

In het verleden werden er geen trui en/of teampunten gegeven bij tijdritten. Kaniemand Papa Bart vertellen hoe het deze Giro zit? 

VliegendSchwein
Papa Bart
In het verleden werden er geen trui en/of teampunten gegeven bij tijdritten. Kaniemand Papa Bart ver...

Wel teampunten 

Sam11
DieLangevanSummeren
Haha, straks heeft niemand meer een team met Roglic. Jammer dat je niet een team met en een team zon...

Haha Roglic zal toch wel een pickrate van 85% houden denk ik (daarmee ook bijna meteen funest voor een gouden bekertje als je 'm thuis laat en hij maakt z'n prijsstelling wél waar) 

TourDeFranceUnchained
Astarloa
Vinden jullie Van Aert niet veel te duur voor zijn beperkte ambities? Voor zijn bedrag moet hij toch...

Even een realistisch scenario geschetst. Als Wout in de 1e etappe 3e wordt en in de 2e etappe 2e wordt of zelfs 1e aangezien het draai en keer werk + de explosiviteit wel eens in Wout zijn voordeel kan werken en dan tevens dus ook de roze en paarse trui pakt, heeft hij al 100-110 punten. En dat na slechts 2 etappes... 

Dan moeten al die vlucht etappes nog komen + de andere tijdrit en eventuele extra punten die hij nog de eerste week kan krijgen als hij de roze trui nog wat langer weet te behouden. 

Hebben we nog niet gesproken over de fijne captain punten of een rit zoals de Gravel rit waar die naar mijn mening torenhoge favoriet is aangezien ik Wout niet eraf gereden zie worden door Pidcock op een parcours met een kleine 2500 hoogtemeters. Dusja zeg het maar...

Nijmos

In relatie tot de wout discussie: wie cap je zonder wout in de tijdritten en ben je daar net zo zeker van een top 5 als bij wout?

VliegendSchwein
Nijmos
In relatie tot de wout discussie: wie cap je zonder wout in de tijdritten en ben je daar net zo zeke...

Ik denk dat Ayuso, Roglic en Tarling vergelijkbare zekerheid hebben op top5 of top 3 als Wout.

Erik Verhoef
kevinraar
ik nu een team gemaak kan nog veranderen als alle teams bekend zijn heb nu dit gemaakt roglic ayuso...

Vendrame weer terug?

Erik Verhoef
VliegendSchwein
Ik denk dat Ayuso, Roglic en Tarling vergelijkbare zekerheid hebben op top5 of top 3 als Wout.

Grapje

Lijkt me stug dat ze met z'n vieren even veel kans hebben 

kan zijn dat jij ze allemaal gelijkwaardig acht, maar dat zijn ze niet

(niet dat ik het weet, hoor, hehehehehehe)

Erik Verhoef

mijn voorlopige ploeg

Vendrame nog inpassen

Roglic vervangen voor 7,5 mln (3 rijders)

Landa 2,0

Arensman 2,5

Ciccone 2,0       6,5   en 2 cheapies gedumpt  dus 1 mln over

Ayuso

Tiberi

Gee

Fortunato

Piganzoli

E Rubio

Pedersen

v Aert

Sprint

Groves

Fretin

Magnier

Strong

Lonardi       5 sprinters aanvullen in Sprintrit met Aert/Pedersen/Baarle/Gele trui punten of andere teammates)

Teamp

v Baarle

McNulty  (minder vertrouwen in Vine)        ITT en vlucht

Del Toro                                                       eigen puntjes

Steinhauser         (onderbuik        moet hij wijken voor Vendrame?)

Laatst gewijzigd
Astarloa
TourDeFranceUnchained
Even een realistisch scenario geschetst. Als Wout in de 1e etappe 3e wordt en in de 2e etappe 2e wor...

Ik vind dit al erg positief geschetst. In de eerste rit kan Kooij ook meedoen voor de winst waardoor Van Aert moet knechten en misschien op plek 15 binnenkomt. TT kan vervolgens heel goed gaan maar ook geen zekerheid aangezien zijn explosiviteit dit jaar duidelijk een stuk minder is. Dus het kan ook allemaal erg meevallen en geen truipunten opleveren. 

Voor mij is het dilemma heel grof gezegd Van Aert/Tiberi. Niet te vergelijken blablabla maar je zal meerdere toppers thuis moeten laten. Tiberi in normale doen zie ik top 5 eindigen klassement en 2e jongerentrui. Dit zijn al een stuk meer eindpunten t.o..v. Van Aert. Alle truipunten in de etappes strepen we van elkaar weg. TT zal ook niet heel veel schelen verwacht ik. Maar ik zie door de zwaarte van de laatste week Tiberi wel meerdere keren top 5 finishen waar ik dit bij de overgangsritten voor Van Aert minder zie. Als Kooij heel goed is kan hij vrijwel alle heuvels over die in een sprint eindigen en zal Van Aert dus slechts lead-out zijn. Ik denk serieus dat Van Aert in heel veel ritten goed te vervangen is waar ik Tiberi in de bergen wel beter zie zijn dan de meeste klassementsmannen. Daarbij heeft Tiberi ook een behoorlijke punch. Dus de punchritten waar van Aert gaat scoren gaat Tiberi misschien niet heel ver zitten.

Fieljepper
Astarloa
Ik vind dit al erg positief geschetst. In de eerste rit kan Kooij ook meedoen voor de winst waardoor...

Het belangrijkste aspect is of je een Tiberi 'in normale doen' verwacht. Zo ja dan kun je bovenstaand ook van Aert vervangen met Roglic. Top vijf algemeen en tweede in jongerenklassement dan loop je maar twintig punten mis op een Roglic die dan ook nog eens moet winnen.

Vooral dus goed geprijsde renners aangezien er wel meerdere mogelijkheden zijn. Roglic moet praktisch al zijn etappes winnen en ook nog eens het klassement om zijn prijs waard te zijn. Ja Roglic biedt zekerheid maar zelfs als hij op de fiets blijft zitten zijn er combinaties die meer punten op kunnen leveren. Je moet alleen goed gokken en alles of niets spelen.

Laatst gewijzigd
BigMig
Erik Verhoef
mijn voorlopige ploeg Vendrame nog inpassen Roglic vervangen voor 7,5 mln (3 rijders) Landa 2,0 Aren...

Nieuwe functie op de site: Wielerflits Kladblok

Astarloa
Fieljepper
Het belangrijkste aspect is of je een Tiberi 'in normale doen' verwacht. Zo ja dan kun je bovenstaan...

Nou nee want dan mis ik de beste klassementsman. Met Van Aert mis ik niet de beste sprinter. Maar goed, het zal meer een smaakkwestie zijn waarop veel keuzes gemaakt gaan worden.

1 2 ... 38 39 40 41

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.