Ayuso wilde in 2024 al kopman zijn voor de Giro en het is ook duidelijk dat hij zich niet wenst te schikken in de rol van knecht. Het team heeft inderdaad gecommuniceerd dat het kopmanschap 50/50 is, maar Ayuso ziet zichzelf wel als kopman. Even los van dat hij natuurlijk ook tegen Roglic wil rijden, is het niet het type dat Yates gaat laten aanvallen met het risico dat er niet gereageerd wordt (ook al zou het team dat graag zo zien). Ik verwacht dan ook dat hij zelf de knuppel in het hoenderhok gaat gooien.
Zonder namen prijs te geven zit ik nu met 7 AK+2 aanvallendere klimmers, met daarachter een kleine achtervang aan renners die elders hun punten wel pakken als ze niet opgesteld worden in de bergritten. Die achtervang is inclusief paarse trui. Eigenlijk gewoon een beetje het standaard recept.
8 lijkt me inderdaad wel een beetje overkill ja.
Laatste twijfel Pidcock en 500k renner of Tarling en Bilbao. Heb wel van Aert. Ik kan met Pidcock een mogelijk minder presterende van Aert opvangen en strade rit als kopman naast alle andere etappes waar je hem kan opstellen. Of is Pidcock en van Aert dan too much?
Bilbao twijfel ik wat zijn plan is. Kort in klassement blijven, etappes najagen met zijn punch en Strade etappe of knechten voor Tiberi?
Vacek zeker bij de eerste tijdrit een klasse beter, daar heb je gelijk in. Heeft alleen geen ideale voorbereiding gehad, het zou me verbazen als hij de eerste weken kort gaat rijden. In dienst van Mads
En dan nog voor de finish van de eerste rit paniek omdat
1: een renner die je meehebt vroeger moet lossen dan voorzien
2: een renner die op de bank zit wel heel vlotjes meegaat en je nu al kunt zien dat je de winnaar op de bank hebt zitten
3: uiteraard rijd "vul random renner in die ooit in je ploeg heeft gestaan" heel vlotjes mee. Waarom ben ik zo idioot dat ik die er heb uitgehaald...
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd of ik niet beter met dit spelletje stop zodat ik lekker relax naar de Giro kan kijken in plaats van dit nerveus gedoe :D
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.