Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 149 ... 153 154
Behatzailea

Nog niet veel gehoord, maar Ion Izagirre. Kan je bijna overal opstellen. Wanneer je het na 8 0-punten zat bent en 'm op de bank wil zetten, laat 'm dan juist staan hè. Dat is net die ene rit dat-ie 'm pakt.

De Tourminator
hajeje
AK: Pogi, Vini, Rev, Almeida, Roglic, Lipo, Jorg, Buitr, Gall Sprint: Meeus, Poppel, Jeann, Renard,...

Mooi team. Roglic i.p.v. een topsprinter is gewaagd, maar kan goed uitpakken.

Koenb16

Ergens zit het niet hebben van meer dan een UAE knecht me niet lekker, maar ik wil toch 2 topsprinters houden en Mvdp mee. Gall nog een beetje op de schopstoel voor Wellens, of hopen dat Evenpoel boven zichzelf uitstijgt en het geel houdt tot etappe 19...

De Tourminator
Astarloa
We verschillen 4 renners dus je gaat het fantastisch doen!

Bij mij ook niet veel verschil. Topsprinter i.p.v. Roglic, Wellens i.p.v. Gall en wat andere sprinters.

Astarloa
De Tourminator
Bij mij ook niet veel verschil. Topsprinter i.p.v. Roglic, Wellens i.p.v. Gall en wat andere sprinte...

Denk dat daar voor velen het verschil in zit. Roglic of topsprinter.

Sander -

Mijn team na lang puzzelen: (please shoot, ben benieuwd naar feedback erop)

Pogacar

Vingegaard

Almeida

Lipowitz

Jorgenson

A Yates

Rodriquez

Gall

Onley

Storer

Johannessen

vd Poel

Vauquelin

Gregoire

Schmid

Philipsen

Merlier

Meeus

Jeannière

Coquard

Hoor graag jullie meningen :)

De Tourminator
Astarloa
Denk dat daar voor velen het verschil in zit. Roglic of topsprinter.

DM

IkMotJustNiks

Heerlijk om nu al klaar te zijn en rustig het forum te lezen. Kleine tip: Doe vooral geen last minute veranderen met renners die nog nooit in je team hebben gezeten. Veel plezier allemaal weer met de mooiste ronde van het jaar!

IkMotJustNiks

Heerlijk om nu al klaar te zijn en rustig het forum te lezen. Kleine tip: Doe vooral geen last minute veranderen met renners die nog nooit in je team hebben gezeten. Veel plezier allemaal weer met de mooiste ronde van het jaar!

Sander -
Sander -
Mijn team na lang puzzelen: (please shoot, ben benieuwd naar feedback erop)     Pogacar Vingegaard A...

Twijfel alleen over coquard of bauhaus of evt waerenskjold

hajeje
De Tourminator
Mooi team. Roglic i.p.v. een topsprinter is gewaagd, maar kan goed uitpakken.

Dat is idd nog een goede afweging. Hij kan er zomaar afliggen ergens. Maar ja, welke topsprinter dan, en juist die kan ook pech hebben.

Ottieman

Pogacar

Almeida

Evenepoel

Vingegaard 

Carlos R

Skjelmose 

Onley

Kuss

Storer

Johannesen t

Cattaneo

Philipsen 

Merlier 

Coquard 

Demare

Waerenskjold 

Van der Poel 

M Schmidt 

T Wellens 

Hugo Page

Adam Yates grote gok dan liever een blok met Crod en Skjelmose al ziet een blok met Pogi Adam Yates en Almeida er ook uitstekend uit:)

Ottieman

Pogacar

Almeida

Evenepoel

Vingegaard 

Carlos R

Skjelmose 

Onley

Kuss

Storer

Johannesen t

Cattaneo

Philipsen 

Merlier 

Coquard 

Demare

Waerenskjold 

Van der Poel 

M Schmidt 

T Wellens 

Hugo Page

Adam Yates grote gok dan liever een blok met Crod en Skjelmose al ziet een blok met Pogi Adam Yates en Almeida er ook uitstekend uit:)

Astarloa

Bij Bora hebben ze wel wat krachtpatsers om Roglic heen gezet om hem door de eerste week te begeleiden. Geeft nog geen zekerheid maar ik ga het erop wagen. Zijn absolute hoofddoel is de tour dus in goeie doen kan het een behoorlijke puntenbom worden.

Ben Van Heck

Laatste twijfel is Barré als 11e klimmer op Schmid als 4e puncheur. Beiden voelen als overkill, maar een 11e klimmer is wel lekker met het zware klimparcours.

Mister_Roan
Sander -
Mijn team na lang puzzelen: (please shoot, ben benieuwd naar feedback erop)     Pogacar Vingegaard A...

Geen REV - terug naar de rekentafel euh tekentafel

Ovenschotel

.

Laatst gewijzigd
IkMotJustNiks
Fietsbel
Spa blauw of Chaudfontaine ?????

Sourcy

Miguel Lejarreta
PieterPogi
Het laatste puzzelstukje! Nys of Gregoire? dank voor het advies!!

Nys is te duur. Ik zie echt niet in waarom hij 250k duurder is gemaakt dan een Grégoire, Vauquelin, Onley, Van Wilder, Vlasov, Alaphilippe, Storer etcetera. Die anderen hebben beduidend meer bewezen op het hoogste niveau, en sommigen daarvan (Vauquelin, Grégoire) kunnen even goed punchen en hebben meer kans om als aanvaller of tijdrijder nog extra punten te scoren. Voor 500k minder dan Nys heb je een Healy, die in de Waalse Pijl (dé puncheurskoers bij uitstek) vóór de talentvolle Belg eindigde en natuurlijk sowieso meer heeft laten zien op WorldTour-niveau. Ik zou Nys alleen nemen als je er echt honderd procent van overtuigd bent dat Jonathan Milan de openingsetappe wint (of in elk geval daarop wilt gokken). Want dan kan Nys, als je hem vandaag opstelt, meteen een zooi teampunten scoren. Maar ik vermoed dat het Benelux-chauvinisme van media als Scorito en Wielerflits de voornaamste reden is dat Nys 1 miljoen kost. Nou heb ik geen glazen bol en zou het best kunnen dat achteraf gezien Thibau Nys een prima keuze blijkt te zijn, maar op voorhand vind ik het een grote gok om hem te nemen (en dan ergens anders 250 of 500k te moeten bezuinigen, bijvoorbeeld in je sprintploeg).

Recklez

Wie moet je nou kiezen..

Zekerheidje jorgenson of toch gokje lipowitz l

minibakfiets

Het team:

• AK/klim: Pogi, Vingegaard, Almeida, Roglic, Lipowitz, Yates, Buitrago, Lenny Martinez, Storer, TJH (€31m)
  • TT: Ganna(€1m)
  • Sprint: Merlier, Philipsen, Meeus, Conquard, Bauhaus (€11m)
  • Punch: MvdP, Nys, Grégoire, Schmid (€5m)

Het idee erachter is dat er wel wat gaat uitvallen (AK, klim) in de eerste 10 dagen. Daarnaast verwacht ik dat Evenepoel wegzakt in de serieuze klim etappes en daarom te duur is. Mijn twijfels zitten overwegend in het eerste deel van de tour. Zowel punch als sprint.

Basis sprint: 5 sprinters + MvdP (Philipsen)+ Nys (Milan) + 2x Bora (Meeus)?

4 mensen die afhankelijk zijn van de winst, want anders krijg je geen punten, dat voelt niet lekker. Toch een sprinter meer er in proberen te doen?

Basis punch: Pogi, Vingegaard, Almeida, Roglic, Ganna, MvdP, Nys, Grégoire, Schmid

Ik vraag me af of ik ook nog wat heb aan de andere AK renners. En twijfel sterk of Ganna wat gaat doen i.v.m. ziekte tijdens NC en Axel Laurance die mee gaat als ploeggenoot. 

Eventueel zie ik graag feedback in de PM!

Edit: overweging, Nys & Schmid eruit en Vauqelin & WÆRENSKJOLD. één sprinter meer en een AK'er moet in de punch basis

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
Fietsbel
Spa blauw of Chaudfontaine ?????

Gewoon Saskia (teampunten Milan)

De Tourminator
Miguel Lejarreta
Nys is te duur. Ik zie echt niet in waarom hij 250k duurder is gemaakt dan een Grégoire, Vauquelin,...

Dat dus en ik verwacht hem boven al die andere namen in de punch

hetismewat

Mijn definitieve team:

AK

Pogacar - spreekt voor zich

Vingegaard - spreekt voor zich

Evenepoel - spreekt misschien iets minder voor zich, maar blijft een puntenkanon. Zelfs als hij er later in de tour doorheen zakt, is de kans groot dat hij genoeg punten pakt om erbij te moeten hebben

Almeida - Na Pogacar en Vingegaard de grootste no-brainer. Makkelijk bij de top-5 klimmers en daarnaast teampuntenpakker

Jorgensen - Voor mij iets stabieler en zekerder dan Lipowitz. Verwacht nog een klein stapje ten op zichte van vorig jaar

A. Yates - Teampunten en hopen op een iets betere vorm dan in de Giro. Heb de laatste jaren het idee dat Yates beter functioneert als knecht dan wanneer hij een vrije rol heeft. Als dat klopt, dan pakt hij genoeg eigen punten om het verschil van 1 miljoen met een Wellens te verantwoorden

Buitrago - Hopelijk strijden voor een top-10 plek. Redelijke punch en als het nodig is, kan hij aanvallend koersen. Voorkeur boven O'Connor, die ik toch wat wispelturiger vind.

Onley - Aangegeven voor etappes te gaan, maar ik zie hem ook op die manier nog wel ergens tussen top 10 en 15 in het klassement eindigen.

Klimmers

Gall - In topvorm hoort hij bij de beste 10 klimmers van het peloton. Zelfs als hij veel tijd verliest in de eerste week zie ik hem in het hooggebergte vaak kort eindigen en wellicht via een mooie ontsnapping nog wel ergens tussen 5 en 10 eindigen.

Martinez - Grootste twijfelgeval. Wilde eigenlijk graag Carapaz. Martinez heeft in mijn ogen de meest vergelijkbare rol (bollen/ontsnappingen in de bergetappes) als Carapaz had, maar is natuurlijk veel minder bewezen. Hopelijk pakt het goed uit.

T. Johannesen - Te goedkoop om te laten liggen na zo'n sterke Dauphiné. Kans dat hij te groot is voor het servet, maar uiteindelijk te klein voor het tafellaken nemen we op de koop toe.

Sprinters

Milan - Dit blijft gewoon gokken tussen de beste 3. Milan heeft van die 3 het beste team en heeft aangegeven voor groen te gaan. Dat geeft voor mij de doorslag.

Meeus - Van alle niet topsprinters vind ik hem het meeste potentie hebben, zeker gepiloteerd door Van Poppel.

Jeannière/Bauhaus/Dainese - Met de 1-miljoeners is het ook grotendeels gokken. Deze 3 zijn in ieder geval de enige sprinter in hun team. Bauhaus is traditioneel vrij sterk in cahotische sprints, wat hier wel van pas kan komen. Dainese heeft wel upside qua snelheid, maar nog weinig vorm. Fransman erbij is altijd leuk. Doet me denken aan JP Nazon.

Waerenskjold - Iets onzekerder met Fredheim erbij, maar ook iets goedkoper. Is in ieder geval beresterk, dus die zullen ze niet snel uit iemands wiel beuken.

Renard - Pure gok dat ze bij Cofidis voor de punten gewoon met zowel hem als Coquard sprinten. Zou mooi zijn voor 500k.

Aanval/Punch

MvdP - Weet eigenlijk niet of hij nodig is, maar veel te grote FOMO en veel te groot fan om hem niet mee te nemen.

Schmid - Kan zowel goed aankomen als in overgangsetappes in de aanval gaan. Daarnaast een degelijke tijdrit.

Wicked Wout
Miguel Lejarreta
Nys is te duur. Ik zie echt niet in waarom hij 250k duurder is gemaakt dan een Grégoire, Vauquelin,...

Ik heb geen Milan, dus voor mij is het inderdaad 250k extra als Milan-verzekering. Stel dat ie vandaag meteen knalt (wit lijkt sowieso reeel) of uiteindelijk met het groen er vandoor gaat dan is het me dat wel waard.

1 2 ... 149 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.