Haha je ziet dit soort dingen eigenlijk altijd in de tour. Maar is zo moeilijk te voorspellen.
Enige wat ik misschien meeneem voor volgende keer is minder geld in sprinters investeren.. gewoon 6 of 7 goedkopere en dan kijken wat de tombola er mee doet
Dank voor het delen. De theorie is me helder. Maar in de praktijk zie je toch vaak dat geluk een rol speelt en die schakel je naar mijn idee te veel uit waardoor een echte topscore lastig wordt. Heb ervaring, helaas. Het AK team moet het in de bergen wel heel gaan doen nu.
lastig om nu al iets te zeggen, maar nog wel tevreden deze keuze?
Mooi dat overzicht! Volgens mij doe je je in je eigen berekening tekort, want je telt 70 effectieve truipunten op bij de 200 die je eerder had berekend, maar bij die 200 zaten al truipunten. Als ik het goed begrijp moest je alleen de MvdP-punten er nog bij optellen en zoals je terecht zegt zouden dat er nooit heel veel zijn geweest, tenzij hij echt voor groen was gegaan maar met JP in de ploeg was dat altijd al een heel lastig scenario (en zelfs zonder JP lijkt hij er niet voor te gaan). Hoe dan ook, we komen allebei op 200+ punten die je elders moet zien te compenseren. Dat leek mij in ieder geval een hele kluif, zeker omdat je prima zes a zeven dure mannen naast JP erin kon klikken en er ook interessante goedkope opties waren voor je klimteam. Je moet dan wel precies goed shoppen in de categorie waar je niet zoveel vertrouwen in had dat ze al bij je eerste zes a zeven keuzes zitten. Je had eerder al uitgelegd waarom je dacht dat juist deze Tour dat wel rendabel kon zijn, maar dan kom je weer op smaakkwesties als CRod vs Gall. Dus om niet helemaal in herhaling van zetten te vervallen hou ik ermee op. In ieder geval vond ik het een interessante discussie en ben ik je door de berekeningen wel beter gaan begrijpen.
Op de NOS staat een interview met van Poppel. Zegt nog steeds niets over de benen en kwetsuren van Meeus natuurlijk. Danny geeft wel aan dat ie er rekening mee hield dat vandaag te lastig zou zijn voor Meeus maar dat het morgen waarschijnlijk wel weer voor Meeus is.
Ja zeer interessant! Ik heb zelf 2 topsprinters en heb alle pagina's meegelezen, tot de conclusie gekomen dat Crod i.p.v. een topsprinter inderdaad mathematisch voordelig uitpakt. Ik ken jouw team echter niet volledig en hoop dat met redelijk fatsoenlijk wielerinzicht zo'n mathematische waarschijnlijkheid een waarschijnlijkheid blijft. (Ja ik heb Philipsen)
Niet dat ik je een slechte uitslag wens, maar ik zou graag zien dat koersinzicht ook een belangrijke rol speelt i.p.v. Excelscenario's.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.