Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 83 84 85 86
pinotkourov
hajeje
Ik krijg hierdoor geen twijfels over je sprint ploeg, wel over je AK ploeg.

Pog, Vin, REV, Almeida, A. Yates, Lipo, Gall, Eetvelt, Johannessen, Onley

Capra
martijncr
Overzicht punten per etappe incl. teampunten per etappe Ik zet Almeida hier bijvoorbeeld op de twaa...

Super interessant om te lezen allemaal,  bedankt voor het delen!

Ik vrees alleen dat de punten voor Jorgensen voor de witte trui wat te hoog zijn ingeschat, hij is namelijk geen jongere meer😉

Ferumbras
pinotkourov

Only rijdt geen klassement. Johannessen heeft nog nooit goed gereden in een grote ronde. Eetvelt is vooral goed in de eerste 2 weken. Gall is afwachten of die de eerste 2 weken kan bijblijven. Yates is echt pas nr 3 in de pickorde en zal zelf niet super hoog eindigen.

maar goed, op Roglic, Jorgensen, Mas (haha) en een paar 1.5m mannen, valt er niet veel te selecteren voor het ak.

hajeje
pinotkourov

Best goed! Ik heb momenteel geen topsprinters en wel een AK overload.. 😆

Laatst gewijzigd
martijncr
chip 010
Wat fantastisch om te zien hoe je dit hebt uitgewerkt en geeft echt een goed beeld van wat te verwac...

Oja, Capra, shit, scherp van je! Ik zal direct het vinkje bij 'jongeren' weghalen, thanks :) 

En thanks Chip! Het is inderdaad een 'waan van de dag' situatie. Daar kan je dan mee spelen door scenario's meer naar worse-case danwel best-case heen te voorspellen. Want de teampunten van UAE vallen natuurlijk vet tegen als Pogi niet zo dominant blijkt te zijn. 

Heb nog even je opmerkingen gecheckt over bijvoorbeeld ET13, maar het lijkt wel te kloppen! Pogi zie ik winnen in die klimtijdrit en daarmee op die dag alle truien pakken: geel, groen en bollen, plus 50 etappe punten maakt 76 punten totaal. Of zie ik iets over het hoofd? 

pinotkourov
hajeje
Best goed! Ik heb momenteel geen topsprinters en wel een AK overload.. 😆

Thanks man! Maar waarschijnlijk wissel ik tot de grand depart nog wel minimaal een keer per dag. Bij veel ploegen moeten er ook nog renners worden toegevoegd en daar zullen (hoop ik) vast ook nog wel pareltjes tussenzitten. Succes kerel!

Scorriemorrie

Aranburu of Waerenskjold? Als 6de sprinter? Heb de grote 3 Gaviria en Bauhaus so far, wellicht komt er nog wat goedkoops bij laatste dagen.

chip 010
martijncr
Oja, Capra, shit, scherp van je! Ik zal direct het vinkje bij 'jongeren' weghalen, thanks :) En than...

Je hebt helemaal gelijk met die etappe van 76 punten, ik zit hier verkeerd te rekenen. 
Je geeft hem alleen de etappe er na 74 punten. Die wint hij dan, zie je hem hier dan wel de bergtrui veliezen ondanks dat hij 1e wordt op buitencategorie finish? (andere punt was de teampunten per ettappe, staan volgens mij 2 te hoog) 

Maar zoals gezegd echt super tof dat je je rekenmodel zo deelt.

Astarloa
Scorriemorrie
Aranburu of Waerenskjold? Als 6de sprinter? Heb de grote 3 Gaviria en Bauhaus so far, wellicht komt...

Zou idd nog even afwachten, want Aranburu wil je niet als 6e sprinter selecteren.

martijncr
chip 010
Je hebt helemaal gelijk met die etappe van 76 punten, ik zit hier verkeerd te rekenen. Je geeft hem...

Haha ja, in mijn glazenbol zie ik dan Carapaz op avontuur gaan en kort na Pogi eindigen ☺️ 

Even een suggestie aan de hardwerkende mensen bij Scorito. Waarom zouden jullie niet al de zeer aannemelijke sprintersnamen toevoegen? De prijzen van de sprinters voor TotalEnergies, Groupama, Arkea en EF zullen niet heel erg van elkaar afhankelijk zijn, en je kan de naam die eventueel toch niet wordt toegevoegd aan de startlijst zo eraf mieteren. Het puzzelen wordt leuker en minder ad-hoc volgende week. Ik zie meer upside dan downside voor dit idee. Toch?

Oerdewai
jkshirts
Heb ook mijn twijfels bij Evenepoel, maar vooral omdat een Roglic bijna de helft van zijn prijs is....

Dan spreek je niet meer van fomo, maar van mo

Scorriemorrie

Milan eruit geknikkerd, meteen team in balans alleen lichte fomo v Aert & Milan haha voor rest zeer tevreden

Sjasfriet
martijncr
Haha ja, in mijn glazenbol zie ik dan Carapaz op avontuur gaan en kort na Pogi eindigen ☺️ Even een...

Ik zet er gewoon van Poppel in en hoop dat de Total energies sprinter dezelfde prijs krijgt. Anders mag ik terug naar de tekentafel :p

martijncr
Sjasfriet
Ik zet er gewoon van Poppel in en hoop dat de Total energies sprinter dezelfde prijs krijgt. Anders...

🤞

hetismewat

Jeanniere of hoe die gozer ook heet zullen ze wel 1 mln maken...

martijncr

Vinden jullie de 1.5/1 mln bak wat betreft klassementsmannen ook zo pover? Ik heb bij alle namen die door Scorito worden geclassificeerd als zodanig een erg mager gevoel. Gall heeft een stoeltje, maar eigenlijk moet ik puzzelen met andere namen uit deze twee categorieën. Ik merk dat ik met name daar vastloop omdat het upgraden naar Mas ook niet super aanlokkelijk is (die bak is eigenlijk nog armoediger), en in de 750k en 500k zitten geen klassementsparels of renners met een hoog potentieel plafond. Of heeft iedereen Buchman erin geklikt als crazy dark horse? 

Titivoeckler

Ik denk dat er best argumenten zijn om Evenepoel niet te nemen, maar om er vanuit te gaan dat roglic, lipowitz, Jorgenson en misschien zelfs Almeida beter klimt, is ook niet helemaal op iets gebaseerd. Evenepoel was vorige Tour ook sterker bergop dan Roglic, ook voordat Roglic viel. Ik denk dat Roglic sinds vorige Tour ook niet beter is geworden. Lipowitz is ook pas wat later toegevoegd aan de Tour, je kunt daarom ook daar je vraagtekens bij zetten of hij een ideale voorbereiding heeft voor de Tour. Jorgenson is bergop zeker niet beter en Almeida heeft toch een beetje de handicap dat hij ook wel eens op kop moet gaan rijden. Ik vind dat Evenepoel ten opzichte van die namen toch veel plusjes heeft. Je kunt er van die andere namen dan wel twee kiezen, maar het budget is ruim genoeg om er daar sowieso wel twee van te kunnen meenemen.

Mazzel1986
martijncr
Vinden jullie de 1.5/1 mln bak wat betreft klassementsmannen ook zo pover? Ik heb bij alle namen die...

Ik heb er voldoende namen tussen zien staan die het overwegen waard zijn. Voor die prijzen hoeft een renner ook geen top 10 te rijden om zn punten waard te zijn. Het is logisch dat echte AK mannen hoger geprijsd zijn, maar met Carapaz, Gall, O'Connor, Onley, Vauquelin, L. Martinez, Arensman, Thomas, Castrillo, Buitrago en de Plus heb je toch een aardig aantal betaalbare mannen die het in zich hebben om top 20 AK te rijden en zich een paar keer goed van voren te laten zien in bergetappes.

Laatst gewijzigd
BigMig
Oerdewai
Dan spreek je niet meer van fomo, maar van mo

Mo, is dat Evenepoel z'n nieuwe (bij)naam vanwege z'n religie?

Mazzel1986
Titivoeckler
Ik denk dat er best argumenten zijn om Evenepoel niet te nemen, maar om er vanuit te gaan dat roglic...

Ik ben het grotendeels met je analyse eens, behalve dat ik niet denk dat Almeida veel kopwerk zal hoeven doen. Tegen de tijd dat de andere UAE-renners zijn opgebrand zullen alleen Pogi, Vingegaard, Almeida en wellicht 1 of 2 andere renners over zijn. Dan is het in principe gewoon ieder voor zich en zal Almeida in de meeste gevallen de renner(s) schaduwen die achter Pogi en Vingegaard voor plek 3 rijdt. Kans is groot dat dat Evenepoel is en dat Almeida relatief eenvoudig 4e of zelfs 3e kan worden, net als vorig jaar.

Scorriemorrie

Andresen en Almeida of Girmay en Lipowitz? Neig naar t eerste. 

VliegendSchwein
Scorriemorrie
Andresen en Almeida of Girmay en Lipowitz? Neig naar t eerste. 

Roglic en Sivakov!

TourDeFranceUnchained
VliegendSchwein
Roglic en Sivakov!

Zitten daar ook zijwieltjes bij?

Arne Riis
Titivoeckler
Ik denk dat er best argumenten zijn om Evenepoel niet te nemen, maar om er vanuit te gaan dat roglic...

Als je Evenepoel inruilt voor Roglic, hoeft de laatste niet even goed te klimmen ls Evenepoel. Zelfs iets minder is prim. Als je die 2.5m vrijgekomen budget maar dusdanig besyeedt dat je een eventueel verlies aan punten in tijdrit en bergen maar ruimschoots compenseert. Bij wijze van spreken door Groenewegen in te ruilen voor Milan, of Nys voor Van Aert.

Erik Verhoef

budget verdelen

dus geen definitieve ploeg

Pogi                                            Philipsen

Vini                                             Merlier

Rog                                             Bauhaus

Almeida                                      Gaviria

Lipowitz                                      Stewart

Jeanniere

Carapaz                                      Waerenskjold

Arensman                                   Aranburu

TH Johannessen

v Aert

MvdP

Only

Vauqualin

1 2 ... 83 84 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.