Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 82 83 84 85
Erik Verhoef

pakt de staatjes van Martijn (bijv) erbij

kijk wat je er van wilt geloven 

maak zelf een staatje van wat jij denkt, zonder op de prijzen te letten

dan pas prijs/rendement berekenen   

let op onderbuik-gevoelens, wat niet altijd verkeerd is

Erik Verhoef

pakt = pak  🤫

Zitvlees
TilburgsTrots
Healy is inderdaad interessant, maar ook een risico op heel veel bankpunten. Denk dat je voor een 9e...

Ik vind powless interessanter, die heeft ook nog een sprintje. Wel weer wat duurder..

Basementman
Ragnar Lolbroek
Daarvoor heb ik nu Barré. Die heeft dan wel minder TT dan Schmid. Maar geen kans op knechten voor ee...

Rasaanvaller Schmid die moet knechten voor de 12e plek in AK van O'Connor? 😅

Basementman
Scorriemorrie
Aranburu of Waerenskjold? Als 6de sprinter? Heb de grote 3 Gaviria en Bauhaus so far, wellicht komt...

Ik dacht dat we hadden afgesproken dit soort vragen niet meer te doen? Aranburu is geen sprinter.

Je voelt aan alles dat de laatste week eraan komt, houd vast aan alles wat u lief is, A of B en volledige team bro's incoming...

Behatzailea
Basementman
Ik dacht dat we hadden afgesproken dit soort vragen niet meer te doen? Aranburu is geen sprinter. Je...

Aranburu heeft twee scorito-sprint-sterren, dus hij is een sprinter. Daarom neem ik Izagirre voor de TTs mee.

Basementman
Behatzailea
Aranburu heeft twee scorito-sprint-sterren, dus hij is een sprinter. Daarom neem ik Izagirre voor de...

Haha er is niet veel lachwekkends aan Scorito, maar die sterrenverdeling is inderdaad toe aan vervanging. Simon Yates 3 sterren voor tijdrijden, in welk jaar zitten we?

MRegter96
Reus
Even een duit in het zakje over de teamgenoten.  in de giro ben ik vol op het uae orgel gegaan. Yate...

Dit zegt natuurlijk helemaal niks dat jij alsnog aan het zakken was. Als je voor de rest niet de juiste renners had dan word het lastig om te gaan stijgen puur op die vaste teampunten. Sowieso sta je al 1-0 achter in zo'n Giro als je Del Toro niet hebt, plus dat Ayuso en Vine nog eerder zijn uitgevallen waarmee je echt nog wel wat hebt gemist.

Vunky

Ik heb reeds een aantal jaar meegedaan met Scorito en de grote rondes, maar gebruik het voornamelijk als input voor andere spellen waar je niet hoeft na te denken over wie je welke etappe opstelt etc.

Dit jaar toch ook iets meer aandacht willen geven aan mijn Scorito team, want slechts een bronzen beker bij mijn debuut en vorig jaar 80% is natuurlijk ook niet hoe het moet ;)

Merk dit jaar heel erg dat ik over (uitgezonderd de top 3) sprinters geen interesse heb in de huidig aanwezige sprinters. Klik er zoveel makkelijker puncheurs in, maar daarmee raakt mijn hele team uit balans. De volledige top 3 is me weer veel te duur voor het AK team. Ik hoop nog op een onverwachte 500.000 sprinter en van Aert die aangeeft vol voor groen te gaan. Maar ook dat zal wel ijdele hoop zijn. Ik twijfel vast nog een weekje door of ik de ronde wil ingaan met sprinters van 1 miljoen

Laatst gewijzigd
dephazz
Vunky
Ik heb reeds een aantal jaar meegedaan met Scorito en de grote rondes, maar gebruik het voornamelijk...

Grappig, ik gebruik Scorito vooral als voorbereiding voor de wat lastigere games. Budget Scorito is altijd zo groot dat je vrijwel iedere topper kan opstellen. Over het al dan niet opstellen van Pogacar hoeft je bv. niet na te denken.

Nijmos

Pogacar is dan ook net de enige renner waar ik niet over nadenk. En die had je bij elk budget en elke prijs genomen. Als ik moet kiezen tussen 20 dagen alleen Pogacar en 20 renners voor 48 miljoen, kies ik ook Pogacar. In scorito is iedere andere renner het overwegen waard

Vunky
dephazz
Grappig, ik gebruik Scorito vooral als voorbereiding voor de wat lastigere games. Budget Scorito is...

En toch ben je verplicht om keuzes te maken, want je kan niet de 20 duurste renners selecteren. Dus ja ben het met je eens dat je in dit spel meer toppers kan meenemen tov andere spellen, maar keuzes moet je blijven maken

OneTrickPony
dephazz
Grappig, ik gebruik Scorito vooral als voorbereiding voor de wat lastigere games. Budget Scorito is...

Pogacar is wel een uitzondering. Als die in Ploegleider 40 kost op een budget van 100 neem ik hem nog. Dat geldt voor Vingegaard zeker niet. Maar dat spel is dan ook dringend aan verbeteringen toe.

RappeEddy

Buitrago of L Martinez? Beide aantrekkelijk, maar wie heeft een hoger plafond deze tour? Momenteel staat Buitrago erin, maar met twijfels over zijn vorm

MRegter96
Barryhoog
Ik ga misschien wat geks zeggen en de meeste van jullie zouden me misschien wel uitlachen maar ik vi...

Ik zie met het ruime budget en zijn potentiële aantal punten (zie vorig jaar Tour) niet echt een reden om hem thuis te laten eigenlijk.

Astarloa
RappeEddy
Buitrago of L Martinez? Beide aantrekkelijk, maar wie heeft een hoger plafond deze tour? Momenteel s...

Martinez kan niet goed tegen de warmte dus voor een klassement wordt dat een lastig verhaal voor de Tour in de zomer. En 1,5 miljoen voor een aanvaller vind ik te veel. Dus ik zou zeggen Buitrago als het bericht naar buiten komt dat hij zich goed voelt.

zomaareens

Zou Narveaz zich mogen uitleven in week 1?

dephazz
Nijmos
Pogacar is dan ook net de enige renner waar ik niet over nadenk. En die had je bij elk budget en elk...

Die snap ik niet, ik geloof niet dat je Pogacar had meegenomen wanneer hij 38,5 miljoen had gekost. Klopt toch?

Feit is dat Scorito al jarenlang de toppers niet goed beprijsd met als vaag argument "iedereen neemt hem toch wel mee". 

Als je hem zo goedkoop maakt wel ja, maar het verwachte puntenaantal ligt nooit in lijn met de gegeven waarde. 

Affiniteit91
Scorriemorrie
Aranburu of Waerenskjold? Als 6de sprinter? Heb de grote 3 Gaviria en Bauhaus so far, wellicht komt...

Als jij de grote 3 hebt + Gaviria, Bauhaus en wellicht nog een budgetsprinter, denk je dan niet dat je wat tekort gaat komen bij het hooggebergte (ofwel AK mannen) dan? Het is toch juist helemaal niet onlogisch om wat te bezuinigen op je sprinters deze Tour, met "slechts" 5 sprints?

RappeEddy
Astarloa
Martinez kan niet goed tegen de warmte dus voor een klassement wordt dat een lastig verhaal voor de...

Voordeel is wel dat Lenny voor wit kan gaan strijden

ZK

Ackermann én Stewart pff, andere sprinter dan maar.

PieterZegen
ZK
Ackermann én Stewart pff, andere sprinter dan maar.

Op basis van het bericht op de website van de ploeg lijkt Ackermann wel duidelijk de eerste sprinter te zijn. Dus die is dan nog de meest interessante van de twee. 

TilburgsTrots
zomaareens
Zou Narveaz zich mogen uitleven in week 1?

Vrij zeker dat dat niet gaat gebeuren. Pogi is de absolute kopman, zal altijd zelf willen winnen en volgens mij schikt iedereen daar in. Mogelijk dat een paar UAE mannen in de 20e etappe mee mogen doen om de zege in de vlucht als Pogi een voorsprong heeft van 5min plus op Vini.

dani1984str

@Vunky, welk spel speel je nog meer?

ProScoritoManager

Bij nader doorrekenen van wie ik waar en wanneer bergtrui punten verwacht te pakken kom ik tot de conclusie dat Pogi wat mij betreft niet per sé favoriet is voor die trui en ook dat ik hem hooguit enkele etappes in die trui verwacht. Dit maakt voor mij Yates opeens een stuk minder aantrekkelijk omdat ik hem dan enkel op zou stellen in de AK etappes voor zeg 6x een verwachtte 18 punten. In andere etappes opstellen voor 8 punten is hoogstwaarschijnlijk niet nodig omdat ik van pak 'm beet Remco, Vini en de drager van de groene trui (Merlier/Flipsen/Matje) minimaal evenveel punten verwacht.

Met Yates uit mijn selectie kom ik bij een vraagstuk waar ik uit budgettaire overwegingen een tijd geen aandacht aan heb hoeven besteden: Jorgenson, Lipowitz of Roglic? Kan voor alledrie budget vrijmaken met in mijn ogen minimale impact op de rest van mijn selectie. Ik vind aan alledrie wel haken en ogen zitten en het voelt echt als een muntje opgooien voor wie er het meest gaat opleveren.

Roglic ontegenzeggelijk het hoogste plafond en de beste tijdrit van de 3, maar daarvoor moet hij wel op zijn fiets blijven zitten en zelfs ik als groots Roglic verdediger vrees voor de hectische eerste anderhalve week (ook omdat ik hem in de Giro had. Ik weet dat dat los zou moeten staan van deze Tour, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan..) Verder ben ik ook niet echt meer overtuigd van zijn punch en de derde week met een paar etappes vol zware, opeenvolgende klimmen is nou juist iets wat al langer een relatief zwakker punt is van Roglic. Opeens ga je je dan afvragen of hij nog wel die gedoodverfde kandidaat is voor de plekken 3 t/m 5, hoewel dat ook wel weer heel paniekerig gedacht is, want tot zijn uitvallen vorig jaar vond ik hem de evenknie van Remco bergop en daarachter zat toch een gapend gat van 10 minuten naar nummer 4 Almeida.

Dan Lipowitz, baal echt van zijn stevige prijskaartje want ik vind het toch spannend om zoveel budget in te ruimen voor een relatief jonge, onbewezen renner. Natuurlijk ben ik niet blind voor zijn huidige vorm en potentie, maar het feit dat hij aangeeft volledig in dienst te rijden en dat hij pas later toegevoegd is voor de Tour doet me toch een beetje huiveren. Ook heeft iedereen het hier dankzij de Dauphiné over zijn tijdrit, maar dat is volgens mij wel een beetje scorebordjournalistiek. Hij zit daar op 17km toch 19 seconden achter Jorgenson. Extrapoleer dat naar een vlakke tijdrit van 33km en neem het veel sterkere deelnemersveld in de Tour in ogenschouw en ik vermoed dat je blij mag zijn met een 15e plek in etappe 5. Denk wel dat hij van de 3 het beste tot zijn recht gaat komen in de monsteretappes in de derde week, mits hij niet teveel hoeft te babysitten op Roglic. Ook schat hem in op een minimaal tweede plek witte trui wat in combinatie met 6-7x opstelpunten 2e plek wit en nog +/- 20 punten AK eindafrekening toch al snel richting de 100 punten gaat!

Jorgenson heeft dan weer een hele steady tijdrit, verwacht m rond plek 7 maar vind ik heel wisselvallig in de zwaardere bergetappes. Heeft vorig jaar wel bewezen dat er nog erg veel groeimarge in zat bij hem en als hij nog een keer zo'n stap kan zetten zit er een mooi puntenplafond in. Wel vind ik zijn puntentotaal van vorig jaar een beetje geflatteerd. Dit jaar geen witte truipunten meer en ook zo'n tweede plek in een vluchtersetappe is van omstandigheden afhankelijk. Maar zijn prijs lijkt wel zwaar gebaseerd op zijn punten van vorig jaar.

1 2 ... 82 83 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.