Ik zou voor Jorgenson gaan. Die heeft echt nog een stap gezet en ik verwacht dat Visma hem hoog in het AK wil houden. Daarbij moet ik nog zien of Pogacar het gaat winnen van Vingegaard in die loodzware 3e week. Pogi was natuurlijk duidelijk sterker in de Dauphine maar iedereen lijkt vergeten dat Pogi de laatste 3 jaar alleen van een gemankeerde Vingegaard heeft gewonnen in de tour. Ik denk dat ze bij Visma de huidige situatie wel prettig vinden en op de achtergrond weer met een heel duidelijk plan bezig zijn om de tour te winnen. Dan kan Jorgenson wel eens een enorm puntenkanon blijken.
Dag allen,
nieuw hier op het forum, omdat ik het leuk vind te sparren over wielrennen en Scorito en andere spellen in het bijzonder. Ik zal géén renner A of B opmerkingen plaatsen, maar een algemene beschouwing neerzetten vanuit mijn perspectief. Allereerst de opmerking dat ik het budget van Scorito errug ruim vind, maar ja dit is hun grootste wielerspel, dus meer betalers is beter.
In mijn beleving staat het geraamte voor AK wel vast, je hebt de 3 tenoren en zoekt daarbij nog naar de P4 en 5. Almeida is wat mij betreft ook een no-brainer, ik zie geen sterkere renner rondrijden achter de grote 3. Ik denk zelfs dat Almeida in staat moet worden geacht serieus de kansen van Remco op het podium te bedreigen. Daarachter vind ik het speelveld lastiger, ook gezien de budgettaire keuzes die het met zich meebrengt.
Lipowitz vind ik erg duur voor wat hij tot nu toe gepresteerd heeft, Jorgenson verwacht ik wel een top 10 van maar altijd wel een paar mindere dagen, Roglic.....tjsa, hoe lang blijft hij op de fiets? Mas is degelijk, maar nooit écht een puntenpakker.
Bij de sprinters wordt het nog interessanter. Ik ben namelijk niet overtuigd van Philipsen dit seizoen, dus ik overweeg sterk hem niet mee te nemen. Vooral ook omdat Milan in mijn beleving de beste is met daar vlak achter Merlier. Met vijf etappes die een sprint opleveren is het daarom ook bij mij een beperkt ploegje dat ik opstel voor de sprint. Ganna vind ik daarbij ook een goede optie voor de punch ritten, al ben ik benieuwd of hij mee gaat sprinten in de massasprints.
Grootste twistpunt is wél of niet van Aert. In hoeverre gaat hij mee punchen en sprinten. Ik wacht net als anderen nog even zijn plannen af. Gaat hij voor groen dan neem ik hem zeker mee.
Dit is mijn beginbeschouwing, ik zal vanaf nu lekker mee discussiëren!
Ik luister geen podcasts, maar ik begrijp dat het helaas niet origineel is om op deze manier die verkeerd gespelde naam aan te stippen? Jammer, dan maar een serieuze bijdrage.
Ik heb Onley juist wel, omdat ik hem als rittenkaper een hoger puntenpotentieel toedicht dan als klassementsrenner. Als klassementsrenner zie ik hem vooral in de rol Meintjes/Uran, als wieltjesplakker op plek 16 over de streep bollen. Op rittenjacht hoop ik dat hij, mits bij juist opstellen, in de top-5 van etappes punten voor mij bij elkaar rijdt.
Wat zou een realistische prijs zijn voor Pogacar? Met circa 1000 punten en bak captainpunten 12 miljoen oid?
Maar dan zou Ving ook meer gecapt worden en duurder worden. Dus misschien richting de 9 miljoen voor Ving en 7.5 voor REV oid. Ik denk dat REV ongeveer een gelijk aantal punten voor mijn team haalt dan Ving met Pogi in het team, maar zonder Pogi is het verschil groter.
Qua Yates zit ik hier ook een beetje mee. Mocht hij zijn resultaten van vorig jaar evenaren, consistent top10 in de bergetappes, dan gaat hij zijn geld dubbel en dwars waard zijn. Maar kunnen we dat dit jaar weer van hem verwachten afgaande op de resultaten tot nu toe?
Wat zijn de alternatieven voor Yates als 3e UAE-man? Van de overige knechten verwacht ik sowieso weinig tot geen eigen punten in de etappes waarin ik een 3e UAE-man op wil stellen. Maar wil stiekem toch wel een 3e UAE-man, vandaar dat ik toch weer bij Yates uitkom. Denk ook dat de berekening Yates + 500k klimmende renner vs. UAE-man (1,5M) + bijvoorbeeld een Buitrago alsnog in het voordeel van Yates + 500k uitvalt. Wel afhankelijk van de vorm van Yates, hiervoor moet hij namelijk wel eigen punten gaan halen in de bergetappes.
Maar als je in je team ruimte vrij kunt maken om in plaats van Yates een Roglic/Jorgenson/Lipowitz (mochten deze er nog niet inzitten) erin te fietsen, dan staat daar weer een hele andere vergelijking tegenover natuurlijk. In mindere mate heb ik daar mee van doen. Vandaar nog niet op die manier naar deze kwestie gekeken. In deze situatie moet je ook genoegen nemen met maar 2 UAE-mannen of ervoor kiezen om toch voor een extra UAE-man (1,5M) erbij te pakken voor de te verwachte teampunten Pogi.
Zelf ben ik er nog niet uit, hoop stiekem ook nog op wat extra interessante goedkope renners voor het team op bepaalde plekken wat op te vullen, zodat er ergens anders wat budget vrij komt.
Dacht exact hetzelfde. Had vooraf al geredeneerd dat als ze Meeus meenamen, ze volgens mij niet veel vertrouwen in Roglic zouden hebben. Volgens de persmededeling staat wel dat de 5 anderen hen veilig in de bergen moeten brengen en snap ik ergens wel. Is niet dat ze zelf de koers gaan moeten maken en het is ook niet dat DFM waarschijnlijk veel extra's zou bijbrengen.
Ik heb vreemd genoeg meer vertrouwen in Roglic als hij op eigen houtje de punchaankomsten op moet gaan rijden, dan als er van hem wordt verwacht dat hij het wiel van een ploeggenoot moet houden om hem goed af te zetten.
Ik heb hem er ook al met potlood in staan, omdat ik verwacht dat hij getergd is en zich (zeker in de eerste week) wilt bewijzen in de Tour. Ik was één van de gelukkigen die hem niet mee had in de Giro (vanwege zijn prijs gecombineerd met zijn asfaltliefde, niet vanwege gebrek aan vertrouwen in capaciteiten), dus daar heb ik ook geen trauma aan. Als ik dan naar zijn ronde van Catalonië kijk, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat hij het wel kán, maar dat het enige riskante is dat hij van zijn fiets dondert. Dan komen we weer bij de eerste zin in deze post uit en in tegenstelling tot de Giro, vind ik zijn prijs nu wél te verantwoorden.
Idem hier. Bijna Merlier er weer ingefietst, maar dan ten koste van Yates en Martinez, klinkt echt niet goed. Misschien dan toch maar Meeus en Poppel erin, en dan met Roglic en Lipowitz onverwacht veel RBH teampunten gaan scoren! :-)
Meeus mee had ik altijd wel verwacht. Meeus mee met vier renners ter ondersteuning is daarentegen een grote verrassing, had naast Van Poppel nog hooguit één andere renner voor het vlakke verwacht.
Ik denk ook niet dat hij ze allemaal meekrijgt ter ondersteuning. Ze zullen toch zeker wel bv. een Moscon inzetten om de mannen voor het hooggebergte te loodsen. Voordeel voor Rogla/Lipowitz gaat nu wel zijn dat ze behoorlijk wat horse power hebben voor de positionering in heuvelritjes.
Wees blij zo krijg je wat meer smaken in de scorito selecties, en mocht Roglic in topvorm zijn ( wat ik ergens wel verwacht) rijdt ie nog max voor Plek 3. Dus veel hulp heeft ie bergop niet nodig. Verder hoop ik dat Wout niet verteld dat hij gaat sprinten, anders neem iedereen hem ook mee.
Ik vind de ploeg van rog eigenlijk wel logisch zo. Bergop gaan uae en VLAB toch zo'n straf tempo rijden dat hij genoeg heeft aan 2 man die hem wat water brengen en beetje uit de wind houden tot de laatste berg. Vlasov kan die eerste bergen nog wel mee en lipo dan nog lang daarna en als die beter is dan worden rollen omgedraaid. Zwakke punt van rog is de paniekerige vlakke etappes, heeft hij nu mooie ploeg voor om wat beuken uit te delen en hem vrij te houden. En kunnen ze ook nog meesprinten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.