Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 17 18 19 20 »
Ragnar Lolbroek
klaas drr
Die sprinters Mogen ook wel wat knaken kosten heb geld teveel. 

Heb nu ook 1 miljoen over. Hoop dat er nog een leuk sprintertje voor 1,5miljoen bij komt. Van Canal en Marit wordt ik ook niet vrolijk. Gruel en Silva kunnen mss wel blijven staan als frotsprinters van dienst. 

TimTornTeut
Ragnar Lolbroek
Heb nu ook 1 miljoen over. Hoop dat er nog een leuk sprintertje voor 1,5miljoen bij komt. Van Canal...

Ik heb ook nog 500 over. Zou graag Viviani of Marit nog upgraden. Ben van beiden eigenlijk niet echt overtuigd. 

Ragnar Lolbroek
KV
Caja zal zich ook niet echt mengen in de sprints als je het zo leest. 

Mja. Wat moet je met vage uitspraken als "een uitgebalanceerd team dat op elk terrein kan excelleren " en "geen snelle renner". Spreekt elkaar ook wat tegen. Zonder snelle renner ga je niet op elk terrein kunnen excelleren. 😅

AllezzPogie

Pff die sprinters.. hoeveel pak je er en wat moet die kunnen. Heb het gevoel dat iedereen top 5 kan rijden maar ook iedereen 15+ kan eindigen. Wat is wijsheid?

Zo weinig opties maar toch de vraag wie sprinten er daadwerkelijk mee. Klote keuzes..😅 

Klimteam is wel zo goed als duidelijk:

Vingegaard, Almeida, Ciccone, Carapaz, Gee & Bernal staan vast.

Tiberi en of Pellizzari er nog bij.

Ganna 100% pick met de tijdrit en de punchritten. Pidcock mag ook weer een rondje mee doen. 

Pedersen uiteraard een pick

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Ik had zelfs 2 miljoen over gehouden voor de sprinters. Op deze manier puzzel ik Ayuso er wel weer in.

Nijmos

Zien we Zingle meesprinten?

Wicked Wout
Nijmos
Zien we Zingle meesprinten?

In dit deelnemersveld verwacht ik van wel, maar dat is puur onderbuik. Hoop dat er nog iets over gecommuniceerd wordt. 

Nijmos
Wicked Wout
In dit deelnemersveld verwacht ik van wel, maar dat is puur onderbuik. Hoop dat er nog iets over gec...

Je zou denken dat hij best kans heeft hè, ongeveer even veel als de andere 15 die het proberen. Maar de communicatie van Visma suggereert tot nu toe alle ballen op Vingegard

CyclingDonkey
Nijmos
Je zou denken dat hij best kans heeft hè, ongeveer even veel als de andere 15 die het proberen. Maar...

Aangezien die nog steeds op zijn eerste (individuele) World Tour overwinning aast denk ik dat die wel mag zodra het GC in zijn plooi ligt en eventueel eerder al in de wat gereduceerde sprints. Dag 1 zie ik m nog niet meedoen 

Gujanator
CyclingDonkey
Aangezien die nog steeds op zijn eerste (individuele) World Tour overwinning aast denk ik dat die we...

Hij heeft volgens mij alle sprintetappes waar hij aan meedeed dit jaar meegesprint, dus ik zie geen enkele reden waarom dat nu niet zou gebeuren in dit pannekoekenveld. Hij zal het wel zelf moeten doen, want steun zal hij hooguit een beetje van Campenaerts krijgen.

ditisdavid

Zingle gaat op dag 1 juist 100% zeker meesprinten zodat de ploegauto van Visma de dag erna niet helemaal achteraan moet rijden.

Om dezelfde reden verwacht ik dat Oliveira zich wel eens met die sprint kon gaan bemoeien.

Laatst gewijzigd
Zitvlees
ditisdavid
Zingle gaat op dag 1 juist 100% zeker meesprinten zodat de ploegauto van Visma de dag erna niet hele...

Ik dacht dat Zingle meer een type Matthews dan een type Groenewegen is?

Op dit parcours met dit deelnemersveld lijkt het me een prima keuze?

jack75

Wel afhankelijk van de teampunten, want op dit parcours zelfstandig 300 punten scoren is lastig voor Zingle lijkt me, al kan hij wellicht nog scoren voor het puntenklassement? 

Laatst gewijzigd
Pim Todcock
jack75
Wel afhankelijk van de teampunten, want op dit parcours zelfstandig 300 punten scoren is lastig voor...

Ik denk dat je die 100p/1M sws wat los moet laten voor sprinters. Daar zal iedereen een beetje inboeten en bij de andere etappes compenseren, of je moet net een 500 of 750k gokken die toevallig een goed spoor heeft en twee keer de top20 haalt. Vernon of Aular gaan ook geen 200 punten halen dit keer. Voor Zingle is dan nog een kleine bonus met de TTT en evt het eindklassement ten opzichte van de rest van de subtop. Dat scheelt ook weer opstelplaatsen.

ditisdavid
Pim Todcock
Ik denk dat je die 100p/1M sws wat los moet laten voor sprinters. Daar zal iedereen een beetje inboe...

De Giro en Tour hadden ook een hele mep overprijsde sprinters op weinig sprintetappes en daar haalden telkens heel weinig sprinters het ideale team. Vorig jaar was dat geloof ik ook al het geval. Ja, dat heeft er deels mee te maken dat het ideale team altijd 1-3 plekjes heeft voor aanvallers die alleen met in de buurt van ideaal opstellen beter uitpakken dan de eerste goedkope sprinter of klimmer die de boot mist. Maar m.i. de belangrijkste les is dat Scorito met name de B-sprinters en in mindere mate de C-sprinters de laatste jaren structureel te duur maakt en je dus je sprintploeg structureel iets kleiner (en ook topzwaarder, want de sprinters die topdrie puntenklassement rijden zijn het eigenlijk altijd wél waard - Groves is heel vaak een goed voorbeeld geweest) moet houden dan in de goede oude tijd waar je voor 750k een echte sprinter kreeg in plaats van een cavia.

1 2 ... 17 18 19 20 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.