Mja. Wat moet je met vage uitspraken als "een uitgebalanceerd team dat op elk terrein kan excelleren " en "geen snelle renner". Spreekt elkaar ook wat tegen. Zonder snelle renner ga je niet op elk terrein kunnen excelleren. 😅
Pff die sprinters.. hoeveel pak je er en wat moet die kunnen. Heb het gevoel dat iedereen top 5 kan rijden maar ook iedereen 15+ kan eindigen. Wat is wijsheid?
Zo weinig opties maar toch de vraag wie sprinten er daadwerkelijk mee. Klote keuzes..😅
Klimteam is wel zo goed als duidelijk:
Vingegaard, Almeida, Ciccone, Carapaz, Gee & Bernal staan vast.
Tiberi en of Pellizzari er nog bij.
Ganna 100% pick met de tijdrit en de punchritten. Pidcock mag ook weer een rondje mee doen.
Pedersen uiteraard een pick
Aangezien die nog steeds op zijn eerste (individuele) World Tour overwinning aast denk ik dat die wel mag zodra het GC in zijn plooi ligt en eventueel eerder al in de wat gereduceerde sprints. Dag 1 zie ik m nog niet meedoen
Hij heeft volgens mij alle sprintetappes waar hij aan meedeed dit jaar meegesprint, dus ik zie geen enkele reden waarom dat nu niet zou gebeuren in dit pannekoekenveld. Hij zal het wel zelf moeten doen, want steun zal hij hooguit een beetje van Campenaerts krijgen.
Ik denk dat je die 100p/1M sws wat los moet laten voor sprinters. Daar zal iedereen een beetje inboeten en bij de andere etappes compenseren, of je moet net een 500 of 750k gokken die toevallig een goed spoor heeft en twee keer de top20 haalt. Vernon of Aular gaan ook geen 200 punten halen dit keer. Voor Zingle is dan nog een kleine bonus met de TTT en evt het eindklassement ten opzichte van de rest van de subtop. Dat scheelt ook weer opstelplaatsen.
De Giro en Tour hadden ook een hele mep overprijsde sprinters op weinig sprintetappes en daar haalden telkens heel weinig sprinters het ideale team. Vorig jaar was dat geloof ik ook al het geval. Ja, dat heeft er deels mee te maken dat het ideale team altijd 1-3 plekjes heeft voor aanvallers die alleen met in de buurt van ideaal opstellen beter uitpakken dan de eerste goedkope sprinter of klimmer die de boot mist. Maar m.i. de belangrijkste les is dat Scorito met name de B-sprinters en in mindere mate de C-sprinters de laatste jaren structureel te duur maakt en je dus je sprintploeg structureel iets kleiner (en ook topzwaarder, want de sprinters die topdrie puntenklassement rijden zijn het eigenlijk altijd wél waard - Groves is heel vaak een goed voorbeeld geweest) moet houden dan in de goede oude tijd waar je voor 750k een echte sprinter kreeg in plaats van een cavia.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.