Pidcock wil rood morgen en dan telt de positie van vandaag mee...
Als iemand zonder Philipsen had vandaag beter kunnen gaan maar alsnog aardig wat punten met de goedkope opties. Aular, Turner, van Dijke, Silva, Sprintpool, Pidcock en Pedersen in de punten. Helaas wel een redelijke tegenvaller met de cap punten maar dat hebben er meer.
AK/KLIM
1. Vingegaard
2. Almeida
3. Ayuso
4. Ciccone
5. Jorgenson
6. Tiberi
7. Gall
8. Bernal
9. Fortunato
10. Pidcock
Het budget was te ruim om het risico te nemen een van de UAE kopmannen thuis te laten. Na alle AK-afhakers kwam ik daarnaast toch uit op de (te) dure Jorgenson. Ik verwacht niet overdreven veel teampunten via Vingegaard, maar als ik ze dan toch moet pakken, dan graag met een renner waar ik elke dag makkelijk een plekje voor vrij kan maken. Verder geen afwijkende keuzes, saaiste AK 'puzzel' sinds mensenheugenis.
SPRINTERS
11. Mads P
12. Aular
13. Turner
14. Aniolkowski
15. Foldager
16. Gruel
17. Planckaert
Vooral gefocust op sprinters die er in 3/4/15 ook bij gaan zitten. Aniolkowski was het grootste twijfelgeval, dat was een coinflip met Biermans. Planckaert is mijn geheime wapen - zit JP er nog bij dan maakt hij goede kans op teampunten, haakt JP voortijdig af dan kan hij wellicht zelf meesprinten. Vandaag alvast een heerlijke start met 40 punten.
500K OPVULLERS
18. Bisiaux
19. C-Rod II
20. Küng
Deze drie verwacht ik weinig op te stellen. Bisiaux is mee voor het geval dat hij onverwacht met de besten mee omhoog blijft fietsen. C-Rod II puur als backup, en normaliter pakt hij in elk geval wat punten in de eindafrekening. Küng kwam het team in als vervanger van Ganna, in een ruildeal met Turner ipv Biermans. In principe stel ik hem alleen op in de ITT.
Geen al te beste start vandaag, maar gezien de focus op klimmende sprinters kan ik prima leven met deze score. Mede te danken aan Pidcock, lekker bezig Tommeke!
Das het voordeel van de wat ervarener wielervolger. Die weten nog dat Pidcock in het begin van zijn Worldtourcarriere ook nog wel eens mee sprintte! 😁
Verder Philipsen en sprintPool voor Zingle en Aular vanochtend toch goed gewisseld, vooralsnog.
Jammer van de tegenvallende rest sprinters.
Heeft er iemand meegekregen waarom Vine vandaag 3 min 48 verloren heeft? Is hij nu al aan het tijd verliezen om met de eerstvolgende vlucht mee te mogen?
Bij 3km voor de meet liet die lopen. Leek er dus inderdaad op dat die niets gaf om het GC. Zag er niet uit alsof die kapot zat of een defect had. Of die dan ook gaat aanvallen is een tweede, maar overduidelijk was die niet met de tijd bezig
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.