Met het uitvallen van Zingle en Tim in de lappenmand heb ik ruimte om Oliveira een kans te geven, hij zou hier een mooie uitslag moeten kunnen rijden. Ik dacht ook dat hij in een interview gezegd had voor de moeilijkere sprint ritten te willen gaan.
Dit is natuurlijk niet toevallig. Sprinters, klassementsrenners en de knechten van de toppers zitten altijd in het gedrang. Zoals Roglic en Lipowitz de tour aanvlogen zouden er veel meer moeten doen. Daarnaast vergeet je natuurlijk ook snel de irrelevante weer: Martin, Arcas zijn denk ik niet zo belangrijk. Er wordt natuurlijk sowieso veel te vaak (en erg) gevallen.
Even de Des Proat balans opgemaakt voor de kijkers thuis:
- Rik:559 (163+396)-13de
- Michiel:516 (140+376)-50ste
- Pim:507 (288+219)-60ste
- Barry:460 (158+302)-242ste
- Hans:455 (120+335)-287ste
- Nick:443 (161+282)-443ste
- Duin:383 (118+265)-775ste
- Jeroen:343 (112+231)900ste
interessant dat Pim de beste score had met de eerste etappe en de slechtste met de tweede etappe.
En Jeroen jij moet even wat meer je best doen! 😂
Ja klopt. Martin vind ik als "kopman" van zijn ploeg trouwens niet irrelevant.
Maar toch voor mij veel vaker de kopman of andere belangrijke man (voor ons, zoals een Zingle) die betrokken is dan een simpele knecht. Zoals een Tiberi en Ciccone in de Giro ook. Is vooral een gevoel van mij, ik kan ernaast zitten.
Silva kwam gister binnen in dezelfde groep als Tullet en Bisiaux op 33 sec., dus ik verwacht hem wel van voren (heb hem zelf overigens niet). Gruel stel ik niet op, gezien ik denk dat het wat te zwaar gaat zijn
Ik word er helemaal gestoord van. Heel de Tour in duigen gevallen hierdoor en nu met Zingle is het weer raak. Vorige keer was mijn hoop op een (gouden) beker weg in etappe 2 en nu voor etappe 3. Bah, vergalt heel het spelplezier voor mij.
Ik vind echt dat Scorito 1 gouden wissel voor dit situaties moet invoeren. Al is het maar alleen voor de eerste week. Dit kost zoveel (team)punten. De geluks/pechfactor is me veel te groot.
Het voordeel is dat bijna de helft 'm heeft gekozen.
Ik twijfel om Gruel en Foldager eruit te halen ten favoure van Almeida en Bernal. Lastig dit zeg, ze moeten het beide aankunnen, maar zijn zij ook gewend om zich vooraan te posten met al die AK teams welke vooraan zitten/ dat is de vraag...
Heb precíés dezelfde twijfel. Neig toch naar de AK mannen.
Ik acht de kans groter dat Bernal / Almeida top 10 rijden groter dan dat Gruel / Foldager top 20 rijden. Puur obv gevoel.
Als iemand nog een helder inzicht wilt delen, graag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.