Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 57 ... 62 63
Dakota
hajeje
Ff checken hier dan... wie zegt Vingegaard, wie zegt Ayuso als cap?

Ik cap Ayuso

Canyon72

Heb 4 maal UAE en hoop op winst. Maakt het eigenlijk uit wie van de 4 je capt?

Fieljepper
Pim Todcock
Tweede JK (achter Ayuso) is maar 4 punten. Dan heb je even veel aan een plekje in de uitslag. RBH st...

In de odds staan ze inderdaad vrij ver uit elkaar maar in veel voorspellingen is het minder nadrukkelijk. Ik verwacht Groupama en Bora voor de vijfde en zesde plek en dan maken die 4 punten voor Pellizzari natuurlijk wel het verschil. Groupama vijfde en Bora zesde dan kom je met Pellizzari nog gelijk uit.

Fieljepper
Canyon72
Heb 4 maal UAE en hoop op winst. Maakt het eigenlijk uit wie van de 4 je capt?

Nee. Al finisht Novak op minuten van de rest hij krijgt gewoon dezelfde punten en dus ook dezelfde cappunten.

Laatst gewijzigd
KV
ThiasPinarello
Klopt inderdaad. Goede beloning voor de kenners. En dus ook goed geprijst, zodat er wat slimme gokje...

Volgend mij zijn er weinig "kenners" met Gaudu in het team maar vooral mensen die plots zagen dat je voor 750k iemand kon nemen die vorig jaar een shitload aan punten haalde. 

minibakfiets
Fieljepper
Nee. Al finisht Novak op minuten van de rest hij krijgt gewoon dezelfde punten en dus ook dezelfde c...

Truipunten!

Pim Todcock
minibakfiets
Truipunten!

Die maken niet uit voor de cap wordt bedoeld. Ik cap Oli.

hajeje
KV
Volgend mij zijn er weinig "kenners" met Gaudu in het team maar vooral mensen die plots zagen dat je...

Ja dat wist ik ook wel, maar hij rijdt het hele jaar met pap in de benen, dus neem je hem dan mee vanwege Vuelta 2024?

klaas drr
KV
Volgend mij zijn er weinig "kenners" met Gaudu in het team maar vooral mensen die plots zagen dat je...

Zeker gezien hij in etappe 3 slechts 11% is op gesteld. Die klik je er toch meteen in na etappe 2 ?  Wij doen trouwens net of al die 30.000 deelnemers aan de Vuelta net zo fanatiek zijn / kennis hebben als die 100 man die hier zitten te reageren.  Laat dat hooguit 20% zijn.

Voor vandaag ja 2x UAE,Ineos,Trek en 3x Visma.  Cap na uitvallen van Zingle toch lastiger.  

VliegendSchwein

Je kan in je team toch ook als kenner wel een gokje nemen op 1 500k of 750k man die in het verleden zich zo bewezen heeft als Gaudu? 

Nee, ik heb hem niet. Maar zit in een poule met 2 vrienden die hem wel hebben en die zou ik ook kenners noemen.

Zeker in de Vuelta kun je echt wel eens een gokje nemen, puur op gevoel, niet op logica. Als je raak schiet heb je prijs. De Vuelta leent zich wel voor 1 a 2 van dit soort gokjes waar ik dat in de tour niet zou doen.

Qper

Hoe groot schatten jullie trouwens de invloed van het missen van 1 renner in? Visma mist Zingle, maar die was er in de TTT in Parijs-Nice ook als eerste af en finsish 4 minuten achter Vingegaard.

Als ik die uitslag verder bekijk dan zie ik daar Jayco (zonder Durbridge) en Red Bull-Bora (zonder van Poppel) met een mannetje minder gewoon 2e en 3e worden voor een compleet Ineos (Met o.a. Foss, Tarling en Arensman) en voor een compleet UAE (met o.a. Almeida en McNulty). 

Als daar een zestal 2e en 3e wordt voor enkele sterke 7-tallen, dan denk ik dat een Visma 7-tal (waarbij Zingle de ontbrekende is) nog prima moet kunnen winnen van sterke 8-tallen. 

Ik vermoed dus niet dat het missen van 1 renner een groot nadeel is (afhankelijk van wie die renner is en welke 7 je overhoudt)

Hidde98

UAE TTT zijn altijd geweest met een groep sterke tijdrijders en tot nu toe is het er nog niet uitgekomen, dat is mijn vrees (zal je net zien dat het vandaag uit de hoge hoed komt). VLB is ook zonder Zingle gewoon kanshebber aangezien Zingle afgelopen keer er ook als eerste af ging. Ineos zou normaliter dan favoriet zijn maar die moeten ivm klassement Bernal bij de eerste vier hebben en dan moeten Ganna en co waarschijnlijk aan het einde toch iets inhouden... lastig.. Dank btw nog de reactie of ik iemand van Jayco heb, die heb ik, Jayco rijdt dan wel niet met de normalitere hardrijders rond uit down under, maar zeker top 5 kanshebber.

KV
klaas drr
Zeker gezien hij in etappe 3 slechts 11% is op gesteld. Die klik je er toch meteen in na etappe 2 ? ...

Dat snap ik mss ergens wel nog aangezien Gaudu na rit 2 zelf letterlijk zei dat rit 3 voor Gruel ging zijn. 

KV
VliegendSchwein
Je kan in je team toch ook als kenner wel een gokje nemen op 1 500k of 750k man die in het verleden...

Een gokje kan je idd wel eens nemen en dit zal zich uiteraard meestal niet en soms wel eens uitbetalen. 
En dus ook een kenner met wat gokgedrag kan dit zeker eens doen. Enige wat ik wou zeggen is dat het bullshit is dat er ook maar 1 kenner via via of op basis van een magere foto vooraf voorspeld heeft wat nu gebeurt. Ik volg het wielrennen nu toch al lang en een dergelijke verrijzenis heb ik echt nog nooit gezien (de echte bergen komen er natuurlijk nog aan dus ook maar even afwachten wat hij daar presteert). 

Winnenh
Hidde98
UAE TTT zijn altijd geweest met een groep sterke tijdrijders en tot nu toe is het er nog niet uitgek...

Bernal hoeft niet bij de eerste 4 te zitten toch? Tijd van de 4e man telt voor iedereen dacht ik?

klaas drr
KV
Dat snap ik mss ergens wel nog aangezien Gaudu na rit 2 zelf letterlijk zei dat rit 3 voor Gruel gin...

Dat heb ik dan weer gemist :).

DesproatMichiel
KV

Hmm ja lastig. Net als Vliegendschwein ken ik er ook twee bij wie ik het zeker niet als gelukstreffers kan omschrijven. Een van hen scoort structureel zeker 2 v/d 3 rondes goed met dit soort gasten. Van dit jaad Gaudu en S. Yates tot eerder Landa, Caruso en Hirt. Hij kiest zeer bewust steeds 1-2 gasten die al even niet hebben gepresteerd en een verwachte lage pickrate krijgen of gasten die als 2e AK man gecommuniceerd worden. Keer op keer zeg ik "dit is puur geluk dat je net de juiste pakt" maar het lijkt onmiskenbaar wel een gave bij sommige spelers. Het zet mij ook steeds vaker aan het denken om structureel 750-1.5 mil aan 1-2 gokjes uit het verleden te reserveren. Dat zijn uiteindelijk wellicht grootste verschilmakers. Talenten die snel doorbreken als een Del Toro of Lipo maar ook een Onley of Vauquelin etc. hebben toch al snel aanzienlijk hogere pickrates ivm fomo. Dus onderscheidend vermogen is in dat segment minder groot.

Laatst gewijzigd
Edd1e
Qper
Hoe groot schatten jullie trouwens de invloed van het missen van 1 renner in? Visma mist Zingle, maa...

Als teams volledig binnenkomen betekent het dat ze niet voluit zijn gegaan en een Zingle kon gewoon extra op kop sleuren..

Edd1e
Winnenh
Bernal hoeft niet bij de eerste 4 te zitten toch? Tijd van de 4e man telt voor iedereen dacht ik?

Wie heeft deze fabel verspreid?

TimTornTeut
Edd1e

Mensen halen hier door elkaar of het voor Scorito uitmaakt of dat het voor de stand in de Vuelta zelf uitmaakt denk ik. 

Winnenh
Edd1e

Was een oprechte vraag, vandaar het vraagteken.

Gezien jullie reactie, is dat dus niet het geval. Bedankt

Laatst gewijzigd
hajeje

Okeej okeej ... tijd voor een gokje inderdaad... Bernal wordt mijn captain vandaag! Eigenlijk vooral omdat ik dat graag zie gebeuren, en omdat ik 3x Ineos heb :-)

Wicked Wout
VliegendSchwein
Je kan in je team toch ook als kenner wel een gokje nemen op 1 500k of 750k man die in het verleden...

Ik heb hem wel. Zeker een gokje inderdaad, maar wel beredeneerd, al is het op iets andere gronden dan tot nu toe genoemd. Hij was vanaf het begin duidelijk de kopman voor een klassement binnen de ploeg. Met het wegvallen van steeds meer andere AK ambities/deelnames zag ik in hem prijstechnisch wel een mooie gok voor een top 10/15

Canyon72
Fieljepper
Nee. Al finisht Novak op minuten van de rest hij krijgt gewoon dezelfde punten en dus ook dezelfde c...

Thx

nasibal
DesproatMichiel
Hmm ja lastig. Net als Vliegendschwein ken ik er ook twee bij wie ik het zeker niet als gelukstreffe...

Dit is mooi omschreven denk ik. Het is ook wat ik vroeger steevast deed, maar tegenwoordig niet meer. Als je wielrennen daadwerkelijk op de voet volgt (ik keek vroeger bijna elke wedstrijd op tv) kan je dit soort gasten er redelijk structureel uitpikken. Lees je alleen de nieuwsberichten nadien, kijk je alleen de grote wedstrijden of alleen de samenvattingen dan wordt het een stuk moeilijker.

Met het doorgronden van het spelletje en dat consequent goed toepassen kom je een heel eind. Maar uiteindelijk zul je precies wat jij omschrijft ook goed moeten doen. En dat is inderdaad een vaardigheid die je kan hebben. 

Nu ik tegenwoordig niet meer de tijd en de motivatie heb om alles intensief te volgen merk ik dat gelijk in mijn scores, terwijl mensen om mij heen die dat nog wel doen ook telkens weer minstens één "gaudu" in hun team hebben.

Je moet dat soort gasten hebben en 9 van die 10 keer vind je ze niet op puur geluk of random gokjes.

1 2 ... 57 ... 62 63

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.