Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 58 ... 62 63
Nijmos

Ik ben het daar helemaal mee eens. Kijken heeft meerwaarde. Maar juist bij Gaudu vraag ik me wel af wat men dan precies gezien heeft. Die etappe in de tour de l'ain staat me wel bij, maar daar kwam fdj terug op uijtdebroeks en die ag2r man van wie ik de naam nu even kwijt ben. Bergop kon gaudu ogenschijnlijk niet volgen (of koos ervoor dat niet te doen). Zijn sprintje was venijnig maar de dagen erna hebben we Gaudu niet meer gezien.

KV
Nijmos
Ik ben het daar helemaal mee eens. Kijken heeft meerwaarde. Maar juist bij Gaudu vraag ik me wel af...

Precies. Op dag 1 dacht ik: ik moet hem zeker weer overwegen en was ergens content dat hij niet won (anders ziet iedereen het). Maar na de volgende dagen werd hij weer hélemaal afgeschreven bij mij. Er zullen daar weer pollen in de lucht gehangen hebben zeker...

Pim Todcock

Als ik Gaudu in mn selectie zou hebben, zou ik nu veel bankpunten hebben. Zo heb ik nu ook al veel van Bernal weggebankt. Die staat er voor morgen en vandaag alvast in.

Edit: en waarom zou je hem wel nemen op basis van L'Ain en in de Giro niet op basis van Oman, waar hij beter was tegen betere tegenstand, maar bij de Giro tegen wat lastiger weer niet thuis geeft? 750k Was wel een gokje waard, maar ik zou hem geen plekje geven.

Laatst gewijzigd
hajeje
Pim Todcock
Als ik Gaudu in mn selectie zou hebben, zou ik nu veel bankpunten hebben. Zo heb ik nu ook al veel v...

Ik heb Bernal zelfs gecapt vandaag! :-)

oli4g

Ineos gaat volgens mij niet voor winst vandaag als ze daardoor Bernal op een minuut rijden. 

Villa

Ter info:

" Tijdens de vijfde etappe van de Ronde van Spanje noteert de ploeg zodoende de tijd van de vierde renner die de finishlijn passeert. Teamgenoten die op achterstand van de vierde renner binnenkomen noteren zoals gebruikelijk wel een andere tijd. "

Qper
Pim Todcock
Als ik Gaudu in mn selectie zou hebben, zou ik nu veel bankpunten hebben. Zo heb ik nu ook al veel v...

Vorig jaar werd Gaudu zijn 6e plaats in de Vuelta vooraf gegaan door een 65e plaats in de Tour een 15e in de Dauphine en een 14e in Romandië.  Er zijn wel vaker Renners die uit het niks ineens op een bepaald terrein of in een bepaalde ronde wel presteren.

Geraint Thomas in de Giro 2024 en 2023 werd in die jaren ook niet vooraf gegaan door aansprekende resultaten. Maar in 2024 selecteerden velen hem wel voor de Giro ondanks dat hij nogs niks gepresteerd had eerder dat jaar. Waarom? Omdat hij het jaar daarvoor ook goed was zonder aansprekende resultaten eerder dat jaar.

Achteraf gezien is het dus niet heel gek om Gaudu te selecteren op basis van P6 vorig jaar en een aantal ritten die bij zijn profiel passen. Vorig jaar presteerde hij ook in de Vuelta zonder aansprekende resultaten vooraf. 

Maar dat is achteraf makkelijk praten. Ik heb hem heel even overwogen en mezelf ook aangepraat dat het niet verstandig is omdat hij nog niks gepresteerd had. 

Misschien is het dus toch verstandig om ruimte in te boeken in je selectie voor een renner waarvan selecteren tegen de logica, het verstand en het gevoel in gaat, maar die in het verleden wel eens gepresteerd heeft. Die kan zomaar een hoop verschil maken. Maar ja, vindt dan maar eens precies de goeie in je hoofd afgeschreven renner die toch een opleving heeft

Nijmos

Ik houd me zelf niet bezig met tegen logica ingaan en maar iets onlogisch gokken. Ik wil niet zeggen dat dat met Gaudu het geval was, maar ik raad niemand aan om een renner te kiezen vanwege de verwachte lage pickrate. Je hoeft zelfs om het spel te winnen echt geen hele bizarre renners te kiezen over het algemeen. Een beredeneerd gokje kan lonen.

Pickrate vind ik andersom veel belangrijker. Soms neem je iemand mee omdat hij goedkoop en dus veel gekozen gaat worden, gewoon omdat iedereen hem heeft en je niet direct uitgeschakeld wil zijn als hij presteert. Je zou hem Vauquelin kunnen noemen.

Bij Gaudu zag ik de upside wel, maar ik verwachtte eigenlijk gewoon een mislukt ak en dan opstelproblemen als vluchter.

Nijmos
oli4g
Ineos gaat volgens mij niet voor winst vandaag als ze daardoor Bernal op een minuut rijden. 

Alsof Bernal in goede doen, die in itt's rond plek 20-30 eindigt, hier keihard uit het wiel gereden wordt door sheffield en ganna? Gewoon kortere beurten voor Egan en dan rijdt die gewoon mee naar de finish.

VliegendSchwein

Ik bedoelde met gokje overigens ook beredeneerde gokjes. Iemand lukraak voor 500k of 750k aanklikken gaat je natuurlijk niet naar iets constructiefs brengen. 

Mijn beredeneerde gokje dit keer waarvan ik een lage pickrate verwachtte: Dunbar. Die vond ik in de tour goed meezitten in rit 6 die Healy won. Dunbar werd zelf 4e. Daarvoor in de Dauphine werd hij 8e in de tijdrit wat ik ook van goede vorm vond getuigen. Maar wel net onder de radar allemaal. Ik zocht nog iemand voor ontsnappings en overgangsritten en verwachtte geen klassement van hem. Of hij is vorm is heb ik geen idee van maar hij heeft wel al 2 jaar achterelkaar een grote ronde op heel degelijk niveau gefietst en punten gehaald en op de manier. Mijn beredeneerde gok is dat hij het nu gaat doen, we gaan het zien :)

Laatst gewijzigd
nasibal
Nijmos
Ik ben het daar helemaal mee eens. Kijken heeft meerwaarde. Maar juist bij Gaudu vraag ik me wel af...

Laten we eerst de lat weer even op de juiste plek leggen: 

Of het nou gaudu is of een andere naam op deze plek, je neemt hem mee omdat je een lage pickrate verwacht en potentieel hoge scores tov een lage prijs. Geen van deze renners gaan dus uit je rijtje 'Vauquelins' of 'Pogacars' komen: Renners waarva zelfs Stevie Wonder de potentie kan zien en die daar al dan niet naar geprijsd zijn. Het zullen altijd renners zijn waar die potentie wat van verstopt zit en waarvan je de redenen om ze níet te nemen flink aan het oppervlak liggen. Bij Gaudu dus ook. De opsomming van slechte resultaten en het uitblijven van positieve voorbeelden bij monde van spelers die géén Gaudu hebben zegt mij persoonlijk dus ook niet zoveel

Ik zou persoonlijk dus  ook niet kunnen zeggen wat iemand dan wél gezien heeft, want er is een hele dikke kans dat je het nieuwsartikelen en uitslagen niet gaat halen. Meer dan dat alleen heb ik niet naar gekeken in de voorbereiding. Alles wat ik nu ga zeggen is dus in hindsight en op basis van pcs, maar:

• Hoewel Gaudu's resultaten niet in lijn lagen met wat je van een top Gaudu verwacht, zijn het ook geen resultaten van een renner die zijn basisconditie mist en continu achter de feiten rondrijdt.
  • Gaudu heeft ook vorig jaar 'uit het niets' een goede vuelta gereden

Als er dus iets is geweest, wat ik niet meegekregen heb, dat er op wees dat Gaudu hier wel eens voldoende zou kunnen presteren om 750k waard te zijn (hij hoeft dus ook niet de Vuelta te winnen) , dan kan zijn pick heel erg prima een zeer valide en beredeneerde keuze zijn geweest. Iets is niet direct een gok van een ander omdat je zelf een detail gemist hebt natuurlijk. Een ander voorbeeld is Planckaert. Veel mensen in mijn SL hebben hem en wij zijn compleet verbaasd over de enorm lage pickrate spelbreed. Toch zal 98% van de deelnemers waarschijnlijk roepen dat het een gokje was. 

Het lastige is alleen dat als mensen achteraf komen roepen waarom ze zo iemand hebben meegenomen dat hier al snel niet sereius wordt genomen en wordt neergezet als achteraf gelul. Als men het vooraf uitgebreid uit de doeken doet dan lopen ze weer het risico dat ze iets prijs geven. En tenslotte, wat ik aan het begin van de post ook zei: Dit zijn sowieso niet de renners waarvan je vooraf zéker weet dat ze gaan presteren. 

Nijmos
nasibal
Laten we eerst de lat weer even op de juiste plek leggen:  Of het nou gaudu is of een andere naam op...

Het was dus echt een oprechte vraag. Ik heb die rit gezien en daar niks opgepikt dat mij Gaudu deed overwegen. Planckaert overwoog ik wel, maar ik wist niet zeker of hij of Rickaert de leadout man zou zijn. Dat is vermoedelijk een kwestie van te weinig research/kijken gedaan en mijn eigen stomme fout.

klaas drr

In de 750k vijver was het buiten Fortunato en een goedkoop sprintertje (Silva Gruel Dijke)  toch lastig kiezen gezien de %.

Henkbaarsjes
nasibal
Laten we eerst de lat weer even op de juiste plek leggen:  Of het nou gaudu is of een andere naam op...

Wat waren jullie beweegredenen voor Planckaert?

Guido Maltempi

Gaudu stond voor 500k in het Tourspel. Ik was toen vastbesloten om hem mee te nemen als joker op plekje 20. Voor zijn matige seizoen tot dan toe waren namelijk best logische verklaringen: eerst op training gevallen over een loslopende hond waardoor hij lang geblesseerd was. En in de eerste week van de Giro een nare valpartij waardoor z’n hand helemaal open lag en hij z’n stuur niet meer normaal kon vasthouden. Als je puur naar pcs keek was hij daar dus slecht, maar ik had er wel vertrouwen in dat hij in de Tour gewoon weer op zijn gebruikelijke niveau kon komen.

Toen kwam echter het bericht dat hij niet meeging naar de Tour omdat hij op training niet de waardes kon trappen die hij gewend was. En daarna volgde alleen nog l’Ain, waar hij bergop gelost werd door veredelde amateurs. Dat was voor mij de druppel om hem voor deze Vuelta echt niet meer te overwegen.

Achteraf heb ik daar wel 1 dingetje over het hoofd gezien: toen hij de Tour skipte, gaf hij aan dat hij pas weer wedstrijden wilde rijden wanneer z’n waardes op de training weer normaal waren. En over l’Ain schijnt hij gezegd te hebben dat hij net terug kwam van hoogtestage en dat hij zich geen zorgen maakte over z’n vorm. Had ik ‘m met die kennis wél in m’n team geklikt? Voor 500k misschien wel, voor zijn huidige prijs vrij zeker niet. Well played als je het gokje wel genomen hebt.

Witte87
Nijmos

Herkenbaar. Toen het Vuelta spel open ging, heb ik Gaudu er meteen in geklikt voor die prijs. Maar aangezien het op etappe 1 na niets was in tour de l'ain heb ik hem er toch utigegooid. Dan zou het bij Gaudu alsnog de vraag geweest zijn of ik hem had opgesteld in E2 en E3.
Daarnaast baal ik er wel enorm van dat ik Planckaert op de dag van de deadline eruit gegooid heb en Ganna weer heb teruggezet omdat ik anders 500k over zou hebben. Heeft toch al 100pt bij elkaar gefietst en dat na dag 4.

Ondertussen VPP en Zingle al abandon in mijn team en dus helaas ook geen Visma teampunten meer. We gaan zien wat we er nog van kunnen maken.

Voor vandaag 4x UAE, 1x Ving, 2x Ineos, 2x Lidl. We gaan het zien! Handhaving in de Diamond league kunnen we nu sowieso vergeten.

Laatst gewijzigd
klaas drr

@de witte, de diamond league... Dat is idd hogere school scorito, ff kijken de nummer 250 gemiddeld 93,7% over 10 spellen.  Daarvoor moet je buiten kennis ook nog tijd hebben !  Ik vind het jammer dat de indexen per sport weggevallen zijn.  Speel alleen de wielerspellen serieus, en dan is het buiten een beker te scoren ook leuk om te zien dat je over een jaar plus 99% scoort zonder een gouden beker gewonnen te hebben. 

oli4g
Nijmos
Alsof Bernal in goede doen, die in itt's rond plek 20-30 eindigt, hier keihard uit het wiel gereden...

Dat denk ik wel eigenlijk, en die p20-30 klopt ook niet. Bernal is een handicap op een vlakke ITT voor Ganna en co.

aan het elastiek

Sommige renners laten ook bewust lopen of zijn zich in vorm aan het fietsen voor een ronde. Dus simpelweg alle uitslagen op een rij zetten helpt soms ook niet echt om de echte vorm van een renner te bepalen. Daar zit misschien ook wat in voor Gaudu. Als het niet lukt laat hij lopen, rijdt hij een slecht klassement. Terwijl iedereen ook Gaudu kent als een goede puncher uit het verleden en daardoor Vuelta etappes hem ook kunnen liggen.
Ik heb hem in ieder geval wel overwogen, maar helaas niet gekozen.

Planckaert heb ik ook overwogen maar dan vooral als goedkopen teamgenoot van. Uiteindelijk wat dingen verschoven en toen Philipsen genomen waardoor ook Planckaert erbij iets teveel van het goede was in mijn ogen. 

Gids05

Wie moet je nou cappen ? Ik heb nu almeida staan maar twijfel tussen toch vinny of bernal

Nijmos
oli4g
Dat denk ik wel eigenlijk, en die p20-30 klopt ook niet. Bernal is een handicap op een vlakke ITT vo...

In de giro die hij won werd hij 24e in de afsluitende itt. In de tour die hij won 22e in de itt rond Pau. Hij heeft sindsdien ook veel mindere tijdritten gereden, maar kan het in topvorm dus echt wel.

Fieljepper
oli4g
Dat denk ik wel eigenlijk, en die p20-30 klopt ook niet. Bernal is een handicap op een vlakke ITT vo...

Ze gaan hier niet naast elkaar rijden he. Bernal gaat gewoon netjes in het wiel zitten en zo nu en dan een korte beurt doen. Dan kan Ganna zich helemaal kapot rijden...

NOAD1912
Gids05
Wie moet je nou cappen ? Ik heb nu almeida staan maar twijfel tussen toch vinny of bernal

Als Zingle niet was uitgevallen had ik redelijk zelfverzekerd Vingegard er ingeklikt als cap, nu doe ik het ook, maar ik denk dat het gewoon een gok is. Alle 3 de topfavorieten hebben zoals hierboven al veelvuldig geopperd hun minpunten:

Visma: geen Zingle (en geen Affini bij, scheelt ook een slok op een borrel)
UAE: de optelsom der tijdrijders duidelijk de sterkste, maar nog altijd vind ik het tactisch geen ijzersterke ploeg, zeker ten opzichte van Visma
INEOS: Bernal mag niet gelost worden, dus de kleppers zullen zich mogelijk in moeten houden

En dan kan het ook nog gewoon zo zijn dat één van de 4-5 subtop TTT ploegen er met de buit vandoor gaan.

Ik hou het op Jonas.

Laatst gewijzigd
Qper

Overigens is die 20% pickrate voor Gaudu nog niet eens zo heel raar. MIsschien juist doordat die 750.000 kost. Er waren namelijk maar 18 renners te kiezen voor die prijs. Ik heb zelf 6 renners van 750.000, dus als ik ze random had gekozen dan was er al een kans van 1 op 3 dat die in m´n team zat.  En aangezien mensen doorgaans geen budget willen overhouden zullen veel mensen 2, 4 of 6 renners van 750.000 hebben gekozen. Als je dan maar uit 18 kunt kiezen zijn er ook niet overdreven veel alternatieven. 

Mogelijk was Gaudu voor 500.000 zelfs minder gekozen dan voor 750.000 omdat in de 500.000 categorie veel meer alternatieve keuzes gemaakt konden worden. 

Joep

Lang getwijfeld tussen 2 mannen opstellen van Groepama of Trek. Uiteindelijk toch voor Trek gegaan. Lijken me toch iets sterker.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 58 ... 62 63

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.