Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 59 60 61 62
Scratzz

Gaudu had ik er tot aan het einde in staan. Alleen toen zag ik een dag van te voren een Frans interview waarin ieder zelfvertrouwen ontbrak en hij aangaf dat hij enkel ging rijden om een beetje plezier terug te vinden.

Toen er toch maar uitgeklikt en VPP genomen. Dat was mn allerlaatste wissel..

nasibal
Henkbaarsjes
Wat waren jullie beweegredenen voor Planckaert?

Er zaten meerdere 500kers in het spel die potentiele uitschieters konden/kunnen gaan zijn. Voor de meeste gold vooraf echter dat ze relatief moeilijk opstelbaar gingen zijn. Of je zou ze er buiten laten op de verkeerde momenten, of je zou ze opstellen maar dan iemand anders er buiten laten. Een keer verkeerd banken en je kan al een groot deel van hun potentie missen, één keer verkeerd opstellen en je kan per saldo al een groot deel van je 'winst' teniet doen. 

Planckaert had hier in principe geen last van. In rit één was er altijd plek voor hem, plus de kans om gelijk al 24 punten te pakken. Ook in de laatste 2 sprinritten is er in principe plek voor hem voor eventueel +10 of zelfs +16 en het was ook nog eens een van de weinige 500k'ers die kans had op punten via een eindafrekening. Dat zorgt er voor dat je al een vrij goede kans met hem hebt om 'netto' je 50 punten terug te pakken en hij zorgt ook niet voor opstelstress. 

We hadden ook beredeneerd dat hij mogelijk(!) als leadout zou fungeren  en eventueel zelf zou sprinten als JP het einde van de Vuelta niet zou halen. Maar dat zou dus allemaal pure bonus zijn. Wel ook weer in ritten waar opstellen dus geen issue was. 

Zelf ben ik omdat ik dat leuker vond overigens voor Huub Huub Barbatruc gegaan. Geen beredeneerd betere keuze dan Planckaert natuurlijk maar wel met een vergelijkbare insteek: De potentie om in de ITT straks al een deel van de potentiele 50 punten terug te pakken (net als planckaert in rit 1) en zit in 'zijn' ritten ook minder snel mensen in de weg dan de meer klimmende types. 

Oerdewai
Joep
Lang getwijfeld tussen 2 mannen opstellen van Groepama of Trek. Uiteindelijk toch voor Trek gegaan....

Goede keuze lijkt het. Ik heb alleen Pedersen opgesteld, Ciccone niet (ook Tullet op het bankje). Heb 4xUAE, 2x Ineos, 2x Visma en dus 1 Lidl

Laatst gewijzigd
mirkodek

Helaas 1x Bora op de bank gezet voor Groupama, verder iedereen in de punten dus prima. Geen teamgenoten van Vingegaard meer naar uitvallen Zinglé dus relatief gunstige uitslag zo

Mister_Roan

4 UAE - 2 visma - 1 lidl - 2 ineos

Helaas dat Zingle uitviel... was nog leuker geweest - pedersen bank gelaten wel spijtig

ditisdavid

Met 3x UAE, 1x Visma (c), 2x Lidl, 1x Red Bull en nog 1 op de bank en 2x Ineos mijn hoogst haalbare score benaderd. Verschillen zullen echter, net zoals in de ploegentijdrit zelf, minimaal zijn.

pirazzi

Wat zijn ze laat met de uitslag bij Scorito. Kopman Ayuso!

Laatst gewijzigd
JW van Putten

Ik loop er nu toch wel tegenaan dat ik een sloot bankpunten ga scoren morgen.

Pidcock, Ricitello, Tiberi en Tulett op de bank haha. 

Aan de andere kant: als iemand van die onverwachts goed scoort dan heb je die wel in de ploeg voor de miljoen bergritten die gaan volgen 

Hangtieniedanstaatie

Uitslag op Scorito lijkt niet helemaal te kloppen. Q36.5 en Decathlon staan op respectievelijk 7 en 8 bij Scorito, terwijl het in werkelijkheid omgedraaid is.

kevinraar

315 punten gehaald 

team voor morgen

viningaard

aytuso

ciccone

pellizari

bernal

gall

landa

tibiri

nog 1 plek over

o connor

vine

fortunato

Laatst gewijzigd
JW van Putten

Met Vingegaard in het rood lijkt de rit naar Andorra de eerste echte test. Ik zie grofweg drie scenario’s.

Scenario A (30%): er komt geen overeenstemming over de kopgroep. Er springen telkens klimmers mee die net te gevaarlijk worden geacht – namen als Fortunato of Riccitello – en ploegen willen dat niet laten rijden. Daardoor blijft het de hele dag onrustig en eindigt het erin dat de klassementsrenners zelf voor de winst strijden op de slotklim.

Scenario B (40%): UAE gooit de knuppel in het hoenderhok. Ze sturen Soler mee in de vroege vlucht om Visma onder druk te zetten. Visma reageert waarschijnlijk door Tulett of Jørgensen mee te sturen, waarna er een groep met sterke klimmers ontstaat die doorrijdt voor ritzege en eventueel rood. Dit lijkt mij persoonlijk het meest waarschijnlijke scenario.

Scenario C (30%): de vlucht van ongevaarlijke mannen. Als UAE en Jumbo de benen stilhouden, krijgen aanvallers die niet kort staan – denk aan een Castrillo of iemand van de Spaanse wildcards – de ruimte. Eén van hen kan dan zomaar het rood overnemen.

Wat ik minder waarschijnlijk acht, is dat Jumbo of UAE de hele dag controleert. Jumbo wil het rood liever kwijt, en UAE zou in een man-tegen-man duel op de slotklim waarschijnlijk juist tijd verliezen tegenover Vingegaard.

Opstelling

Ik ga voor een mix van de scenario’s:

• Fortunato, Castrillo, Soler + mijn zes sterkste klassementsmannen (Vingegaard, Almeida, Ayuso, Pellizzari, Ciccone, Bernal).
  • Bank: Riccitello, Tulett, Tiberi, Pidcock.

OneTrickPony

ik zou lekker die biri in de koelkast zetten en gaan voor een vine, bij voorkeur eentje van een goeie viningaard

ProScoritoManager

Heb niet kunnen kijken vandaag, maar las in het liveblog dat Vine vroeg afhaakte bij UAE. Was dit na veel kopwerk of is er iets anders met hem aan de hand? Zou ik graag willen weten op oog met opstellen morgen. 

CyclingDonkey
Scratzz
Gaudu had ik er tot aan het einde in staan. Alleen toen zag ik een dag van te voren een Frans interv...

Ouch.. dat is wel een zure. Zeker nu VPP ziek naar huis is

teupie

Ik ga morgen voor cap vinge. Rest:

Almeida, ayuso, jorgenson, ciccone, gall, o'connor, buitrago, fortunato.

Nog wel twijfel want heb dunbar, vine en tiberi nog op de bank.

hajeje

Heb mijn eerste TTT goed overleefd met 362 pt en sta nu op 80%. Niet slecht, maar of ik nog veel groeipotentieel heb vraag ik me af. Geen Almeida, en ik doe met name in de sprints beter dan gemiddeld... ai ai ai.

Ottieman

Poeh wat was me dit vandaag!

Bernal Ganna of Bagioli Pedersen! 

Uiteindelijk de keuze Bernal Ganna gemaakt:(

Al met al 383 punten!

Dat einde was billen knijpen Ciccone ging de trui pakken leek het!

Pellizari bank Van dijke bankie beter aan 75,5% Dat was een pak beter met Pedersen Bagioli achteraf makkelijk natuurlijk! Zijn meer mensen geweest die Pedersen op de bank hebben gezet maar echt super blij dat Vingegaard (Cap) De trui nog heeft met 3x Uae en 3x Visma mooi team bij elkaar gefietst:) 

floda
JW van Putten
Met Vingegaard in het rood lijkt de rit naar Andorra de eerste echte test. Ik zie grofweg drie scena...

Mooie analyse, 1 ding is echter niet meegenomen en dat is dat pidcock al een half jaar lang roept dat hij zo graag de etappe in Andorra wint. Die gaat morgen er alles aan doen omin die kopgroep te zitten (en dan houdt het peleton hem kort) of zelf zijn ploeg laten werken om kopgroep in vizier te houden. Is niet al te moeilijke klimdag en slotklim en daarmee te controleren voor pidcock en co. Dus daarom gok ik er op dat het een ak dag wordt.

Mazzel1986
ProScoritoManager
Heb niet kunnen kijken vandaag, maar las in het liveblog dat Vine vroeg afhaakte bij UAE. Was dit na...

Wel veel gewerkt in t begin. Plus dat t best eens een kwestie van bewust tijd verliezen kan zijn geweest... Kan ie mooi mee in de vlucht de komende 2 dagen

Nijmos
floda
Mooie analyse, 1 ding is echter niet meegenomen en dat is dat pidcock al een half jaar lang roept da...

En zou Ciccone niet ook een herkansing willen voor die verloren sprint tegen Vingegaard?

Hidde98

Opstelling voor morgen nu:

• vingegaard
  • Almeida
  • Ayuso
  • Bernal
  • Ciccone
  • Gall
  • Buitrago
  • Fortunato
  • Frigo

Wil eigenlijk Pidcock mee maar voor wie? Vooral met het scenario vluchtwinst gericht op Fortunato of Frigo. Wie van de ak mannen achten jullie als slechtst van bovenstaande namen?

Fieljepper
Mazzel1986
Wel veel gewerkt in t begin. Plus dat t best eens een kwestie van bewust tijd verliezen kan zijn gew...

Denk dat de 20 minuten die hij al had daar wel genoeg voor waren... 😉

minibakfiets

Soler of Bisiaux etappe 6? De rest heb ik wel rond. Of saai met Tullet voor teampunten..

in de TTT 422 gescoord met 4x UAE.

Laatst gewijzigd
Villa
minibakfiets
Soler of Bisiaux etappe 6? De rest heb ik wel rond. Of saai met Tullet voor teampunten.. in de TTT 4...

Met Soler heb je dubbele kans, staat hoog in klassement dus als alles bij elkaar blijft pak je daar punten mee en als UAE hem mee stuurt in de vlucht dan is die ook kansrijk in een sterke groep. vraag me alleen wel af of Visma dat toestaat.

JW van Putten
floda
Mooie analyse, 1 ding is echter niet meegenomen en dat is dat pidcock al een half jaar lang roept da...

ah dit even gemist hmm...misschien toch Castrillo banken 

1 2 ... 59 60 61 62

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.