Haha, hier precies andersom. Ik had Gaudu niet, tot ik dat interview zag. Mager gezicht, oogde fit en ik kreeg wel een goed gevoel bij de dingen die hij zei. Mooi hoe je precies eenzelfde interview anders kan interpreteren. En ik houd er altijd wel van om minimaal 1 renner in mijn team te hebben uit de 500/750-bak die een bewezen hoog plafond heeft.
Maar goed, of het écht een goede pick is weten we pas over twee weken.
Ik denk dat dit probleem toch typisch is voor de vuelta, althans in mijn ervaring. Door het parcours en de dynamiek van de ronde kies je toch vaker voor numeriek overschot in de bergen
Ik heb in elk geval een soortgelijk probleem :)
Iedereen heeft dit probleem (denk ik), ook ervan uitgaande dat een paar man gaat uivallen en in de bergen het moeten hebben van de sprinterspunten voor de puntentrui in geval je te weinig man voor de bergen hebt slechte dagen qua punten gaan zijn moet je ook wel.
Haha, dat was de meest knullige val ever en zal geen effect hebben gehad. Het peleton moest stoppen door een opstopping/andere val.. Vine kon gewoon niet op tijd stoppen en uitklikken en reed tegen zijn voorganger aan. Geen enkele schade en hij was volgens mij zelfs zichzelf aan het uitlachen.
Die crash viel alles mee, bijna vanuit stilstand. In etappe 2 en 3 liet die ook al lopen. Duidelijk niet met een GC bezig. Of de intentie daarmee is om ook mee te zitten vandaag weet ik niet, maar aan die val zal het niet liggen. Gisteren volgens mij gewoon zijn werk gedaan met een "suicide pull" en toen laten lopen
Edit. Ik heb m niet, maar als ik m wel had en een aanvaller erin zou willen zetten dan is Vine wel een van de eerste die ik aan zou klikken. Als er iemand van UAE gaat vandaag, dan is hij het denk ik
Hier dezelfde keuze en afweging, al heb ik nu nog O'Connor erin voor Pidcock. Met name omdat we nog niks van Pidcock hebben gezien, en hem kennende kan ie zo maar laten lopen als ie op die slotklim voelt dat ie de benen niet heeft vandaag. O'Connor gaat vol voor klassement dus zal sowieso aanklampen. En voor mijn gevoel zit hij er op dit soort klimmen in het begin van een grote ronde altijd wel kort bij (ik kan het mis hebben).
Heb het gevoel dat zo'n beetje iedereen Tiberi al afschrijft voor vandaag. Maar dit is toch niet te vergelijken met rit 2 of 3? Voor mij voelt het juist gek om hem te banken en zijn teamgenoot Buitrago op te stellen, zeker omdat Tiberi de uitgesproken kopman is. Hier staat Tiberi er dus in.
Bij mij staat Tiberi er ook gewoon in. Denk dat hij meer geschikt is voor dit soort etappes dan de meer punchy aankomsten. Mocht ie gewoon echt niet goed genoeg zijn, dan weet ie zijn plek voor morgen, heb voldoende alternatieven😉. Zit zelf vooral te twijfelen over aanvallers Tejada en Soler, maar denk dat ik deze eerste kans-op-vluchters-etappe toch voornamelijk voor AK mannen ga + Fortunato ga.
Voor mij gaat het nu tussen Frigo en Tiberi voor het laatste plekje. Verwacht meer van Tiberi dan de eerste ritten inderdaad maar zonder Frigo dek ik het vluchtscenario niet af.
Pellizzari en Fortunato zitten dan op de bank. Krijg nu al wat keuzestress door Pellizzari doordat je niet weet wat je kan verwachten. Was achteraf niet de meest handige keuze.
Ik snap tullet op de bank zetten eigenlijk niet zo goed. Ik zal ongetwijfeld een blind spot voor die jongen hebben omdat ik ook pelli voor hem heb gewisseld, maar vandaag als er een groep vooruit blijft en visma wil een man mee dan is hij toch de meest logische? En als het ak dag wordt dan is er toch serieus kans op 18 teampunten?
Naja kans is groot dat vlucht weg blijft en het is allerminst zeker dat Tulett daarbij gaat zitten. Best een reëel scenario dat Vingegaard de trui kwijt raakt en dat er geen teampunten zijn. En dus is het wel een gokje waard om Tulett te banken. Het blijft een gokje natuurlijk..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.