Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 20 ... 41 42
Gesloten
FDJ

Genocide is het doelbewust uitroeien van een volk. Daar is in dit geval met meerdere mogelijkheden op vrijwillig vertrek geen sprake van. 

@kleomantre Oh ik snap het prima hoor. Ik kijk er alleen anders naar. Ik heb meermaals gezegd dat elke strijd onschuldige slachtoffers heeft. En dat de westerse leiders niet reageren kan ook gewoon prima zijn dat is ook een antwoord waar de protesteerders mee zouden kunnen moeten dealen. Dat het toch niet zo blijkt te zitten zoals het groepje met vlaggen denkt dat het zit.

En ja, dat wat er in de Vuelta gebeurde was waanzin. Meerdere etappes niet gefinisht, renners ophouden. Pure intimidatie. Geen ander woord voor.

FDJ

Kijk trouwens ook even hoe de partij van die Sanchez er voorstaat in de Spaanse peilingen met de opruiende teksten afgelopen week. Zwaar verlies. Het is weer de schreeuwende minderheid die de overhand neemt. 

Il Leopardo della Primavera

Als je dat al waanzin en intimidatie vindt heb je vast een heftig leven, ik kom regelmatig dingen tegen die een stuk waanzinniger en intimiderender zijn. Kijk eens wat filmpjes uit de Gaza-strook bijvoorbeeld. Wellicht moet je iets minder snowflake zijn.

Waarom ontwijk je de vraag over wie je wel serieus neemt wat betreft genocide trouwens? Lastige vraag?

Laatst gewijzigd
Centjesfan

De onzin van FDJ begint steeds meer op ragebait te lijken. 

FDJ
Als je dat al waanzin en intimidatie vindt heb je vast een heftig leven, ik kom regelmatig dingen te...

Als je wat beter leest, heb ik meermaals gezegd dat een rechter daar over gaat. Die neem ik dus serieus. Overigens ben ik jou geen enkele verantwoording schuldig over wat ik vindt. Zeker als je gewoon niet leest en makkelijk wil scoren.

FDJ
Als je wat beter leest, heb ik meermaals gezegd dat een rechter daar over gaat. Die neem ik dus seri...

dus élke rechter neem je serieus op dat vlak?

Kubus
FDJ
Genocide is het doelbewust uitroeien van een volk. Daar is in dit geval met meerdere mogelijkheden o...

Afgelopen zondag 100.000 Spanjaarden. Dat noem ik geen ´groepje met vlaggen´ meer. Dat is ook niet te organiseren door een stelletje beroepsdemonstranten, daar heb je er maar een handje vol van. Dat is volkswoede, de Spanjaarden zijn nou eenmaal een redelijk activistisch volk.

Misschien wordt het tijd om te beseffen dat de Vuelta effectief is gebruikt als hefboom om de maatschappelijke en politieke discussie een enorme zwieperd te geven. Sport is gewoon een platform dat door de rijken wordt gebruikt. Ja, jammer van de koers, maar ga jij het de volgende keer 100.000 Spanjaarden vertellen dat ze ergens anders moeten gaan staan? Zolang wielrennen een sport blijft met open toegang en een verdienmodel dat afhankelijk is van onetische sponsoren (IPT, UAE, Ineos, FDJ), blijft wielrennen onderdeel van de politiek.

Kubus
FDJ
Als je wat beter leest, heb ik meermaals gezegd dat een rechter daar over gaat. Die neem ik dus seri...

Als hier een rechter over moet gaan kunnen we overigens nog 10 jaar wachten, als het niet langer is. Volgensmij is ene Hashim Thaçi nog steeds niet veroordeeld, zo'n 30 jaar na dato...

Handige Harry

Wat ik mij nu wel afvraag, is waarom is er voor deze oorlog zoveel aandacht terwijl andere oorlogen en genocides eigenlijk niet eens een wenkbrauw doen fronsen?

Nu zal er wel iemand weer roepen whataboutisme maar wat maakt deze situatie nu anders dan bijvoorbeeld de situatie in Sudan.

kleomantre

@FDJ: Weet niet of je doorhebt maar je hebt in je vorige bericht het, weliswaar net iets minder zware, purificeren van een gebied wel onderschreven. 

"Daar is in dit geval met meerdere mogelijkheden op vrijwillig vertrek geen sprake van."

esims6.0
FDJ
Genocide is het doelbewust uitroeien van een volk. Daar is in dit geval met meerdere mogelijkheden o...

Oei etn... zui... is blijkbaar wel acceptabel voor FDJ. Ik zag de term beloofde land weer langskomen, en bij de vorige keer vroeg ik me af wat in 1947 wel een eerlijke verdeling zou zijn geweest. De zionisten gingen toen uit van een punt in de bijbelse geschiedenis waarop de Joden twee koninkrijken hadden (Juda en Israel), maar dat was veroverd gebied met het argument dat dat land hen beloofd was door god (kom daar in 2025 nog maar eens om bij de VN). Mijns inziens had er in 1947 nooit een voorstel in de VN moeten voorliggen waarbij meer dan 50% aan de Joden toebedeeld werd. Maar zelfs dat vind ik veel, aangezien er een halve eeuw eerder maar een gering aantal Joden woonden in dat gebied.

Laatst gewijzigd
FDJ
kleomantre
@FDJ: Weet niet of je doorhebt maar je hebt in je vorige bericht het, weliswaar net iets minder zwar...

Nee hoor, ze voeren een actie uit, gericht op een organisatie. Gedurende die actie wordt onschuldige mensen gevraagd weg te gaan. Er staat nergens dat ze later niet terug mogen keren.

Caja Ruralala
FDJ
Nee. Daarnaast hoe wil je verklaren dat een burgers meermaals vrijwillig de stad mochten verlaten al...

Waarom neem je de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselam niet serieus?

SprintMaster

Genocidaal geweld!

Wat N. doet is net onder de grens gaan zitten van de definitie genocide. Maar wat doet dat er toe als I. honger als oorlogswapen inzet en infrastructuur, scholen, ziekenhuizen en landbouwgebieden vernietigt? De Palestijnen ervaren het als genocide. Ja, je mag vluchten maar bent nergens veilig. 

Lees dit stuk maar eens: https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2567107-waarom-het-niod-spreekt-van-genocidaal-geweld-in-gaza

Laatst gewijzigd
FDJ
esims6.0
Oei etn... zui... is blijkbaar wel acceptabel voor FDJ. Ik zag de term beloofde land weer langskomen...

Wil je mij geen woorden in de mond leggen? Het verslaan van Hamas heeft niets met een zui te maken. 

ssj

@handige Harry. Onder andere dat wij en veel andere westerse landen hierbij partij hebben. We financieren namelijk 1 van de 2 partijen en hebben hier dus ook een verantwoordelijkheid 

ssj

@FDJ, dus wanneer het Internationaal Strafhof uitspreekt dat er genocide is, is er volgens jou sprake van genocide?

ssj

@FDJ, als Israel zich puur richt op hamas dan lazen we dit soort berichten niet. En zouden ze de VN toelaten om voedsel uit te delen

https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2025/aug/09/a-deadly-scheme-palestinians-face-indiscriminate-gunfire-at-food-sites

Romāns Vainšteins

'een rechter'

Is dat net zoiets als 'talentvolle Spanjaard' of 'Iers routenier'?

'meerdere mogelijkheden op vrijwillig vertrek'

Naar waar?

Laatst gewijzigd
Handige Harry
ssj
@handige Harry. Onder andere dat wij en veel andere westerse landen hierbij partij hebben. We financ...

Dat doen we bijvoorbeeld ook bij de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, maar daarvoor zie ik niet mensen massaal de straat op gaan.

En bijvoorbeeld bij Afghanistan waar we als Westerse wereld ook een hoop ellende hebben veroorzaakt, kijken we ook weg.

Zo vraag ik me af dat als er nu een Russische ploeg aan de start stond, was er dan ook zo massaal geprotesteerd.

Handige Harry
Wat ik mij nu wel afvraag, is waarom is er voor deze oorlog zoveel aandacht terwijl andere oorlogen...

Omdat wij als westers land en als EU heel veel banden hebben met Israël. Die hebben we niet met Soedan. Of Rusland. Of Afghanistan. Best een groot verschil. 

Laatst gewijzigd
Handige Harry
Omdat wij als westers land en als EU heel veel banden hebben met Israël. Die hebben we niet met Soed...

Rusland valt een kandidaat lidstaat aan van de EU en wij ondernemen behoorlijk weinig actie.

Dat we daar niet tegen protesteren maar wel tegen Israël komt op mij nog een beetje raar over.

Ja we hebben financiële sancties tegen Rusland maar daar houdt het ook wel op.

Niemand helpt daadwerkelijk Oekraïne.

Zelfs nu met die Russische drones boven Polen doen we eigenlijk niets.

In mijn ogen zeer vreemd.

Handige Harry
Rusland valt een kandidaat lidstaat aan van de EU en wij ondernemen behoorlijk weinig actie. Dat we...

Heb je enig idee hoeveel wapens, geld, intel en andere zaken ze van Europa krijgen? 

waar moeten mensen in deze situatie van voor of tegen demonstreren voor jou? En hoe verhoud zich dat tot Israël? Dat is me niet duidelijk. Mijns inziens kan je Rusland en Israël aardig in dezelfde lijn zien; beide kolonisten op het moment. Daar waar we als EU actie ondernemen tegen Rusland en voor Oekraïne op verschillende vlakken, gebeurt dat bij Israël totaal niet. Dus ik snap je punt totaal niet. 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Je moet G niet vergelijken met een ander conflict. Onder onze ogen en met openlijke teksten wordt er opgedreven, uitgehongerd, platgebombardeerd, in een omgeving waar men niet weg kan en niets overeind staat. Ze zitten als ratten in de val.

Dichter bij kamp Au ga je niet komen.

Caja Ruralala
Handige Harry
Rusland valt een kandidaat lidstaat aan van de EU en wij ondernemen behoorlijk weinig actie. Dat we...

Precies! Er zijn niet eens sancties tegen Israël. Om dat voor elkaar te krijgen kunnen demonstraties werken als publieke druk op politici.

1 2 ... 20 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.