Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 32 ... 41 42
Gesloten
VandienAert
Fuubs
Ik heb een conflict in mijn hoofd, ik ben het volledig eens met de Duitse bondkanselier Merz. Duitse...

Wat zegt ie dan?

esims6.0
VandienAert
Wat zegt ie dan?

Meine Ruh' ist hin,
Mein Herz ist schwer;
Daar begint VandienAert weer

VandienAert

Jij ook al een conflict in je hoofd? Sinterklaas is nog ver hoor.

Il Leopardo della Primavera

Als we het dan toch over sportswashing hebben: het zou interessant zijn om te zien waarom veel UAE-renners alsnog met UAE-logo's op hun landenkleding rijden. Valt bij veel teams op, oa Slovenie, Spanje, Portugal, Mexico. Lijkt me wel een onderzoekje waard voor de journalisten van WF ;)

Laatst gewijzigd
Maksiem

Ik denk omdat UAE niet zo fout is als dat andere land. Waarmee "niet zo fout" natuurlijk niet wil zeggen dat het daar de Efteling is in de Emiraten...

esims6.0

Volgens mij bedoelt Leopardo waarom ze überhaupt met een teamlogo op een landenshirt rijden.

Laatst gewijzigd
VandienAert

Laat esims maar duiden

Frans Casagrande

Ach ze rijden ook op hun teamfiets met hun teamhelm

Sommige landen hebben ook landenhelmen. Los daarvan, de fiets is natuurlijk niet iets wat je zomaar ff veranderd (zie Remco). Maar dat UAE dus blijkbaar die landen sponsort vind ik wel gek. Mag best eens uitgeplozen worden.

VandienAert
Maksiem
Ik denk omdat UAE niet zo fout is als dat andere land. Waarmee "niet zo fout" natuurlijk niet wil ze...

Een weekendje Dubai is hip, happening en populairder dan de Efteling, monsieur Cannibale.

VandienAert
Sommige landen hebben ook landenhelmen. Los daarvan, de fiets is natuurlijk niet iets wat je zomaar...

Sponsort? Echt? Dan zou ik follow the money inschakelen 

redacted-191125

Dit bericht is verwijderd

VandienAert
Sponsort? Echt? Dan zou ik follow the money inschakelen 

waarom zouden ze anders op de kleding staan wijsneus?

Laatst gewijzigd
redacted-191125

Ja de genocide in Gaza moet kapot. 

Laatst gewijzigd
VandienAert

En anders het genocidale geweld wel! En de kolonisatie! En de apartheid! En de etnische zuivering moet ook kapot@!

Laatst gewijzigd
VandienAert
redacted-191125

De grens ligt bij Joden 

Laatst gewijzigd
esims6.0

Ik vind het na 32 pagina's toch ontzettend zwak wat er tegen de demonstraties is aangevoerd. Je hebt een categorie wielerliefhebbers die op de Titanic nog zou mopperen dat ze de koers niet kunnen afkijken. Een tweede categorie die almaar misplaatste vergelijkingen maakt met andere landen (Aghanistan, China, Rwanda) of andere wielerteams, als zouden de demonstranten hypocriet zijn. Een derde categorie 'Ja maar Hamas' met een kortzichtig historische blik, en de vierde categorie, de categorie VandienAert, die alles wat Israël doet, rechtpraat.

VandienAert

Nou, als jij het zegt.

VandienAert
De grens ligt bij Joden 

Dit heeft letterlijk niks met Joden te maken.

redacted-191125
Ja de genocide in Gaza moet kapot. 

VandienAert
Dit heeft letterlijk niks met Joden te maken.

Alles

Romāns Vainšteins

Ik vond het een naar WK en heb van dat 'duidelijke' feestje weinig gezien. Ook nagenoeg overal ging het over event/sportwashing: zelfs de kinderen op de basisschool hebben glashelder meegekregen dat het een fout evenement onder de hete adem van een fout regime was.

redacted-191125
Romāns Vainšteins
Ik vond het een naar WK en heb van dat 'duidelijke' feestje weinig gezien. Ook nagenoeg overal ging...

redacted-191125

Volgens mij is Rwanda best vaak al besproken hier. Kan het mis hebben hoor. Maar zie ook de podcast van Zonneveld.

Ik vind het lastig. Ja, het is goed voor de wielersport in Afrika (eigenlijk vooral Rwanda), en denk ook goed om als westerse wereld eens buiten die westerse bubbel een WK te organiseren. Het is alleen wel jammer dat dat dan gebeurd in een land als Rwanda met een niet zo'n fijn regime en waar effectief nog een oorlog bezig is aan de grens met Congo. Je zag ook duidelijk dat er plekken door de regering waren uitgekozen waar mensen 'mochten' staan, en waar niet. Het was wel vrij duidelijk zo opgezet om mensen te doen laten geloven dat het een groot feestje was.

Het lastige is natuurlijk wel dat er veel van dat soort landen zijn in afrika, en om een land dat democratisch is én iets met wielrennen heeft daar te vinden is lastig. Misschien volgende keer Mauritius doen? Zal Le Court leuk vinden! ;)

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins
Ik vond het een naar WK en heb van dat 'duidelijke' feestje weinig gezien. Ook nagenoeg overal ging...

Het stomme aan sportswashing is: zelfs als je het benoemd als sportswashing, werkt het alsnog. Ze zijn immers in de media, ze worden genoemd, ze worden bekender. Sportswashing zou je eigenlijk dood moeten zwijgen. 

1 2 ... 32 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.