Het is ook in algehele zin kwalijk dat landen zichzelf promoten via sportevenementen en het wordt hoog tijd daar eens goed in te gaan wroeten. En dat mag best absoluut van mij, niet beperkt worden tot IPT.
Maar dat is wel een katalysotor geweest van dit grotere onderwerp, en hopelijk met na het afserveren van Adams (want dat is echt wel game over) en opmaat naar veel meer. Overigens is Gazprom daarvoor al de nek omgedraaid.
Vredelievende strijderz volgens de NOS(papa van Schooltv). Altijd verheugd te vernemen dat ons beladtinggeld goed besteed wordt.
"Maar moet je je eens voorstellen dat je Hamas bent in Gaza, dan is die gijzelaar het laatste wat je hebt als drukmiddel op Israël. Als je die uit handen geeft en daarna de oorlog door laat gaan, er geen uitzicht komt op een Palestijnse staat. Ja, geen enkele Hamas-leider, of dat nou een vredelievende is of een strijder, kan daarmee akkoord gaan.
Ik ben blij dat ze de duiding van de geschiedenis in Schooltv niet aan Raul/VandienAert overlaten, met zijn familie in Israel. Ik zit me trouwens af te vragen hoe jij tegenover die kinderen de oprichting van de staat Israël zou verdedigen. "Ja de messias kwam maar niet en toen hebben we in de vorige eeuw de geschiedenis een handje geholpen." Of zoiets.
Ik vind de vraag eigenlijk al verkeerd. Nu lijkt het hele probleem weer Hamas te zijn. Overigens zat Schooltv er volgens mij feitelijk niet naast met de typering van Hamas. Gezien op Wikipedia, ook al veel eerder dan vandaag. Daar is ook te lezen dat Israël Hamas lange tijd gesteund heeft om verdeeldheid bij de Palestijnse gemeenschap te zaaien. Iets wat onder anderen Josep Borrell en Ehud Barak ook al eens beweerden.
Nu lijkt het net alsof ik het voor Hamas wil opnemen, maar als je de hele geschiedenis van het Midden-Oosten conflict leest en dan de Westerse wereld als maatstaf gaat nemen, dat klopt mijns inziens ook niet. Ik denk dat de meeste mensen in de Arabische wereld Hamas als een verzets-/bevrijdingsorganisatie zien en geef ze eens ongelijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.