Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 33 ... 41 42
Gesloten
Romāns Vainšteins

Kinderen kijken het jeugdjournaal en daar werd volop context gegeven op dit sportevenement.

redacted-191125
Il Leopardo della Primavera
Volgens mij is Rwanda best vaak al besproken hier. Kan het mis hebben hoor. Maar zie ook de podcast...

Dit bericht is verwijderd

redacted-191125
Romāns Vainšteins
Kinderen kijken het jeugdjournaal en daar werd volop context gegeven op dit sportevenement.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is ook in algehele zin kwalijk dat landen zichzelf promoten via sportevenementen en het wordt hoog tijd daar eens goed in te gaan wroeten. En dat mag best absoluut van mij, niet beperkt worden tot IPT.

Maar dat is wel een katalysotor geweest van dit grotere onderwerp, en hopelijk met na het afserveren van Adams (want dat is echt wel game over) en opmaat naar veel meer. Overigens is Gazprom daarvoor al de nek omgedraaid.

VandienAert

Vredelievende strijderz volgens de NOS(papa van Schooltv). Altijd verheugd te vernemen dat ons beladtinggeld goed besteed wordt.

"Maar moet je je eens voorstellen dat je Hamas bent in Gaza, dan is die gijzelaar het laatste wat je hebt als drukmiddel op Israël. Als je die uit handen geeft en daarna de oorlog door laat gaan, er geen uitzicht komt op een Palestijnse staat. Ja, geen enkele Hamas-leider, of dat nou een vredelievende is of een strijder, kan daarmee akkoord gaan.

Laatst gewijzigd
VandienAert
Vredelievende strijderz volgens de NOS(papa van Schooltv). Altijd verheugd te vernemen dat ons belad...

Dus het draait toch om Israel en niet om de Joden? Duidelijk, thanks.

VandienAert

Over het algemeen woont meneer de Uil niet in Israel. Laat staan de rest van zijn beesten bende. 

Of noem ze zionisten. Julie (the devils in disguise) noemen het beestje liever niet bij naam. 

Laatst gewijzigd

Wat een woordsalade zeg.

esims6.0

Ik ben blij dat ze de duiding van de geschiedenis in Schooltv niet aan Raul/VandienAert overlaten, met zijn familie in Israel. Ik zit me trouwens af te vragen hoe jij tegenover die kinderen de oprichting van de staat Israël zou verdedigen. "Ja de messias kwam maar niet en toen hebben we in de vorige eeuw de geschiedenis een handje geholpen." Of zoiets.

Laatst gewijzigd
VandienAert
Wat een woordsalade zeg.

Je bent vrij je eigen dressing te kiezen 

Voor degenen hier die vinden dat Israël het juiste doet: denken jullie echt dat Hamas op deze manier totaal kan worden vernietigd? Oprecht benieuwd. 

esims6.0
Voor degenen hier die vinden dat Israël het juiste doet: denken jullie echt dat Hamas op deze manier...

Ik vind de vraag eigenlijk al verkeerd. Nu lijkt het hele probleem weer Hamas te zijn. Overigens zat Schooltv er volgens mij feitelijk niet naast met de typering van Hamas. Gezien op Wikipedia, ook al veel eerder dan vandaag. Daar is ook te lezen dat Israël Hamas lange tijd gesteund heeft om verdeeldheid bij de Palestijnse gemeenschap te zaaien. Iets wat onder anderen Josep Borrell en Ehud Barak ook al eens beweerden.

Laatst gewijzigd
Handige Harry

Dit topic kan ook wel dicht als gewoon de helft van de normale reacties niet eens meer doorkomen.

redacted-191125
esims6.0
Ik vind de vraag eigenlijk al verkeerd. Nu lijkt het hele probleem weer Hamas te zijn. Overigens zat...

Laatst gewijzigd
esims6.0
redacted-191125

Nu lijkt het net alsof ik het voor Hamas wil opnemen, maar als je de hele geschiedenis van het Midden-Oosten conflict leest en dan de Westerse wereld als maatstaf gaat nemen, dat klopt mijns inziens ook niet. Ik denk dat de meeste mensen in de Arabische wereld Hamas als een verzets-/bevrijdingsorganisatie zien en geef ze eens ongelijk.

Laatst gewijzigd

Wel jammer dat mijn vraag wordt genegeerd.

redacted-191125
esims6.0
Nu lijkt het net alsof ik het voor Hamas wil opnemen, maar als je de hele geschiedenis van het Midde...

redacted-191125

redacted-191125

Geen idee, maar jij wekte bij mij wel enigszins dat je achter Israel staat. Wellicht heb ik dat verkeerd hoor.

esims6.0

Ik heb nog gezien dat VandienAert een poging deed die niet door het filter kwam. Iets met erger dan een muizenplaag en dat het niet ging lukken.

redacted-191125
Geen idee, maar jij wekte bij mij wel enigszins dat je achter Israel staat. Wellicht heb ik dat verk...

esims6.0
Ik heb nog gezien dat VandienAert een poging deed die niet door het filter kwam. Iets met erger dan...

Interessant. Als je denkt dat het zo niet gaat lukken, hoe kan je dan zo achter het beleid van Israël blijven staan?

Laatst gewijzigd
redacted-191125

Ja, die nederzettingen zijn fucked. Echt niet oké. Goede docu van Theroux ook. Ik ben wel echt bang dat er over 10 jaar geen Palestina meer is though. 

redacted-191125
Ja, die nederzettingen zijn fucked. Echt niet oké. Goede docu van Theroux ook. Ik ben wel echt bang...

Laatst gewijzigd
redacted-191125

1 2 ... 33 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.