Pro-Palestijnse-demonstraties in de Vuelta 2025

1 2 ... 35 ... 41 42
Gesloten
Fuubs

Die bufferzone is toch ook tijdelijk?

"Practically, the IDF will progressively hand over the Gaza territory it occupies to the ISF according to an agreement they will make with the transitional authority until they are withdrawn completely from Gaza, save for a security perimeter presence that will remain until Gaza is properly secure from any resurgent terror threat."

Dat zal wel even duren, maar de bedoeling is dat die ook niet voor altijd nodig zal zijn. Of dat in de praktijk zo gaat zijn betwijfel ik.

Il Leopardo della Primavera
Fuubs
Die bufferzone is toch ook tijdelijk? "Practically, the IDF will progressively hand over the Gaza te...

Je zegt het al in je laatste zin. Wie bepaalt eigenlijk of er nog een 'terror threat' is? Dat zal ongetwijfeld Israel zijn, waardoor zij dus de controle behouden.

Laatst gewijzigd
Fuubs
Je zegt het al in je laatste zin. Wie bepaalt eigenlijk of er nog een 'terror threat' is? Dat zal on...

Ik had volgens mij beter gewoon het plan kunnen posten:

"

1. The United States will work with Arab and international partners to develop a temporary International Stabilization Force (ISF) to immediately deploy in Gaza. The ISF will train and provide support to vetted Palestinian police forces in Gaza, and will consult with Jordan and Egypt who have extensive experience in this field. This force will be the long-term internal security solution. The ISF will work with Israel and Egypt to help secure border areas, along with newly trained Palestinian police forces. It is critical to prevent munitions from entering Gaza and to facilitate the rapid and secure flow of goods to rebuild and revitalize Gaza. A deconfliction mechanism will be agreed upon by the parties.
  2. Israel will not occupy or annex Gaza. As the ISF establishes control and stability, the Israel Defense Forces (IDF) will withdraw based on standards, milestones, and timeframes linked to demilitarization that will be agreed upon between the IDF, ISF, the guarantors, and the Unites States, with the objective of a secure Gaza that no longer poses a threat to Israel, Egypt, or its citizens. Practically, the IDF will progressively hand over the Gaza territory it occupies to the ISF according to an agreement they will make with the transitional authority until they are withdrawn completely from Gaza, save for a security perimeter presence that will remain until Gaza is properly secure from any resurgent terror threat."

Edit: dit zijn punt 15 en 16 uit het plan.

Edit 2: Nee dus, maar Israel heeft er uiteraard wel over mee te beslissen en dat lijkt me ook wel terecht.

Laatst gewijzigd
Fuubs
Ik had volgens mij beter gewoon het plan kunnen posten: " The United States will work with Arab and...

Er staat nergens expliciet vermeld dat die ISF meebeslist over die security perimeter. Ik hoop het wel.

Maar nogmaals mijn vraag: waarom kan die security perimeter niet op Israelische grond? Toch eigenlijk gek zo?

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dit plan heeft 0,0 % van slagen want niemand kan de voorwaarden toetsen waaraan H zich dient te houden. Wanneer N en/of T zeggen 'ze hielden zich er niet aan!' is er niemand die dat weerleggen kan.

Sowieso wordt bizar overschat in hoeverre H überhaupt enige vorm van touwtjes in handen heeft in Gaza.

OneTrickPony
Er staat nergens expliciet vermeld dat die ISF meebeslist over die security perimeter. Ik hoop het w...

Dat zal iets te maken hebben met de machtsverhoudingen van het moment, en met 7 oktober in gedachten.

Fuubs
Er staat nergens expliciet vermeld dat die ISF meebeslist over die security perimeter. Ik hoop het w...

Ik lees deze zin:  As the ISF establishes control and stability, the Israel Defense Forces (IDF) will withdraw based on standards, milestones, and timeframes linked to demilitarization that will be agreed upon between the IDF, ISF, the guarantors, and the Unites States, with the objective of a secure Gaza that no longer poses a threat to Israel, Egypt, or its citizens." dan toch heel anders dan jij, en dat mag.

Fuubs
Romāns Vainšteins
Dit plan heeft 0,0 % van slagen want niemand kan de voorwaarden toetsen waaraan H zich dient te houd...

Ik heb er ook weinig vertrouwen in, maar dat de regio er meteen achter is gaan staan vind ik wel heel positief. Ik vrees alleen dat Hamas nee zal zeggen en dan breekt de pleuris wel uit daar.

Laatst gewijzigd
Fuubs

Overigens weet ik ook niet of H nog tegenvoorstellen mag doen of mag tweaken aan dit plan.

esims6.0
Fuubs
Ik lees deze zin:  As the ISF establishes control and stability, the Israel Defense Forces (IDF) wil...

Van dit soort teksten - er is maar een agressor - krijg ik dus de kriebels. 

Fuubs

Overigens, ik heb geen betrouwbare bron, maar er gaan wilde verhalen rond dat Freedom Flotilla (Greta) wordt betaald door H. Dat zou ik dan wel weer hilarisch vinden.

Fuubs
Overigens, ik heb geen betrouwbare bron, maar er gaan wilde verhalen rond dat Freedom Flotilla (Gret...

Er gaan ook wilde verhalen rond dat Biden een reptilian is. Niet alles geloven ;)

Fuubs
esims6.0
Van dit soort teksten - er is maar een agressor - krijg ik dus de kriebels. 

Snap ik, maar Israel geeft met dit plan toch aan helemaal niet meer te willen vechten en zich terug te willen trekken? Ik begrijp wel dat ze dan ook wel wat garanties willen dat 7 oktober niet nog een keer gebeurd.

Fuubs
Er gaan ook wilde verhalen rond dat Biden een reptilian is. Niet alles geloven ;)

Haha, vandaar al de disclaimer, maar ik moest wel even grinniken toen ik het las.

Ragnar Lolbroek
Fuubs
Ik heb er ook weinig vertrouwen in, maar dat de regio er meteen achter is gaan staan vind ik wel hee...

Dat de hele regio er grotendeels achter gaat staan op Iran na, is MISSCHIEN nog een incentive voor Hamas om toe te zeggen. Als ze nee zeggen krijgen ze zelf natuurlijk de zwarte piet doorgeschoven. We shall see...🤷‍♂️

Fuubs

@Romans, ik ben nu wel heel benieuwd wat er op stond.

Romāns Vainšteins

de filter hier is een waar drama, ik ga er dan ook helemaal mee stoppen hiero.

VandienAert
Fuubs
Overigens, ik heb geen betrouwbare bron, maar er gaan wilde verhalen rond dat Freedom Flotilla (Gret...

Ene Saif Ayadi vaart mee op zo'n Flotilla en heeft op instagram oid, openbaar gemaakt dat hij gay en queer is. Waarop een stel Tunesiërs op andere boten daar niet bepaald verheugd op hebben gereageerd. Een rijke vloot eigenaar uit Tunesië zou dan weer Hamas banden hebben. Maar pin me er niet op vast. 😊

Laatst gewijzigd
Fuubs
Romāns Vainšteins
de filter hier is een waar drama, ik ga er dan ook helemaal mee stoppen hiero.

Mag ik dan nog wel vragen of het gewoon een gebbetje was of moet ik camera's gaan ophangen hier?

VandienAert

"De boten zijn eigendom van Cyber Neptune in Barcelona, geleid door Saif Abukeshek. Volgens het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken is Abu Keshk een soldaat van Hamas"

Laatst gewijzigd
esims6.0
VandienAert
"De boten zijn eigendom van Cyber Neptune in Barcelona, geleid door Saif Abukeshek. Volgens het Isra...

Ga eens een boek lezen in plaats van de Israëlische leesmap.

Laatst gewijzigd
VandienAert

Als razende reporter reageerde ik enkel op de wilde verhalen van Fuubs. De Leesmap heb ik altijd graag gelezen. Vooral de Actueel. Je wilt toch op de hoogte blijven he. Maar iets van vroeger toch. Net als Teletekst. 

Handige Harry
esims6.0
Ga eens een boek lezen in plaats van de Israëlische leesmap.

Zo grappig dat jij Wikipedia als bron gebruikt maar als andere mensen iets zeggen dan is de bron ondeugdelijk.

Fuubs
Handige Harry
Zo grappig dat jij Wikipedia als bron gebruikt maar als andere mensen iets zeggen dan is de bron ond...

Terwijl ik al aangeef dat ik geen betrouwbare bron heb, maar het gewoon geinig vond dat dit nu rond gaat op X.

Edit: Daarnaast is het machtig interessant hoe de propaganda van beide kanten zijn werk probeert te doen.

Laatst gewijzigd
VandienAert
"De boten zijn eigendom van Cyber Neptune in Barcelona, geleid door Saif Abukeshek. Volgens het Isra...

En volgens mijn tante ben jij een vliegtuig. Koekoek.

1 2 ... 35 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.