Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 114 ... 215 216
Witte87

Vanochtend toch Christen ingewisseld voor Wellens. Ook alvast voor de BP en de kans op team- en eigen punten die vandaag aanwezig was. Mooie wissel met meteen 100 punten vandaag. 35% gestegen na een pech weekend vorige week nu op 75%. 

Zonde dat Groves vervangen is voor Philipsen. Dan had ik Milan of Magnier toch kunnen skippen

Laatst gewijzigd
DennisdeMenniss

Zowaar alle caps in de punten vandaag, dat mag ook in de krant 😂

KV
martijncr
Dat lijkt me wat voorbarig Bob de Bouwer! Want als ie toch weer blijkt te gaan sprinten en op een va...

En in welke sprintkoersen zie je hem dan kopman zijn? Bredene classic of Ronde van Limburg ofzo?

Tbosman
martijncr
Ik las nog wat reacties (het emotionele van David en het rationele van Nasibal) over de blessure mal...

Wat mij betreft een top idee! Voegt weer een tactische laag toe aan het spel. Waar zorg je voor extra back-up? Met wie en voor welke budget? 

Of sorteer je alvast voor op de heuvels en knal je je team helemaal vol met kasseien kleppers in het begin?

Met 3 uitvallers (Wellens, Küng en Matthews) en 2 niet starters (Skjel in PN en Groves in TA) ben ik wellicht wat gekleurd in m'n oordeel maar het zou mij inziens wel een verbetering zijn 

Jens Voigt

Ik vind bij het concept van Cyclingmaster eigenlijk nog wel het leukste dat je veel minder last hebt van uitvallers.

Coureurs du Courage
Witte87
Vanochtend toch Christen ingewisseld voor Wellens. Ook alvast voor de BP en de kans op team- en eige...

Geen seconde spijt van deze wissel; met 100 punten wel ver boven verwachting, maar vooral blij dat ik me er niet uit heb laten praten. Nu gestegen van 75 naar 97,2% (had 6 van de 7 eerste in koers + F Vermeersch). Had nog meer kunnen zijn, maar durfde hier Seixas nog niet te cappen.

Bovendien vond ik de kopbeurt van Jan Christen op Monte Sante Marie indrukwekkend. Ik schaal hem daarmee op dit moment ook als beter in dan Wellens voor t heuvelwerk.

Derde Bal

Ik moet zeggen dat ik het spel mooi vindt hoe het is. De nieuwe koersen erbij zijn ook prima.

Heb het gevoel dat best wel veel mensen verwend zijn door de weinige uitvallers van vorig jaar. Ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dat een substantieel deel van het klassiekerspel geluk of een gebrek daaraan is. Er waren veel edities waar het huidige verloop( vergelijkbaar verloop)wel een beetje normaal was.

Met gedegen onderzoek kan je als speler wel van ongeveer (beter dan) 75% Uitgaan. Met wat geluk de rest richting de bekertjes. Je zou de oplossing in spelaanpassingen kunnen zoeken. Maar als de factor geluk sterk verkleind wordt omdat iedereen zijn geblesseerde renners kan wisselen, wordt het een spel dat leuk is voor 10%. De 10% die altijd de bovenste 10% zijn. 

Een kneus als ik wil ook af en toe een kans hebben.

Heb deze editie ook al wat pech gekend, wie niet. Maakt het alleen maar weer een dynamische puzzel.

Voor wie het wil weten, ik heb nog niet gewisseld want de ervaring leert dat er nog veel, nu niet te bedenken, verassingen zullen komen.

martijncr

Hen die Ganna in hun team hebben: Dwars door Vlaanderen heeft ie toegevoegd volgens PCS. 

tpp

Een droomscenario. Mooie koers achter pogi gezien,de top3 gecapt en 3 bonken voor PN en TA klaarstaan met nog 3 wissels in de tas. 98,9% op naar de top100. Wellens nog niet vervangen. 

Coureurs du Courage
tpp
Een droomscenario. Mooie koers achter pogi gezien,de top3 gecapt en 3 bonken voor PN en TA klaarstaa...

Ik denk, ga eens opzoeken wat jouw team is.. kan rond dat % slechts 1 team vinden dat voldoet aan jouw omschrijving (Wellens er nog in, alles gecapt). Zie bovendien Milan, Philipsen en Magnier erin staan. Maar ik mis de 3 bonken voor P-N; zie slechts Ayuso. Zie ik je team over het hoofd? Ben wel benieuwd hoe je zo hoog hebt kunnen scoren én nog 3 goeie opties in PN over hebt.

NOAD1912
NOAD1912
Na een matige eertse selectie (helaas mijn laatste schiftingen niet door kunnen voeren, waardoor een...

Had gehoopt op wat feedback op deze post. Zou het enorm waarderen als iemand(en) dat nog zou willen doen. En ja, ik weet inmiddels dat Bora geen BP rijdt.. dus REV rijdt maar 3 ardennenklassiekers (als ie heel blijft in de tussentijd) ipv 4. Dan nóg blijft het "probleem" hetzelfde voor me.. ook 3x REV in WP, AGR en LBL blijft een buitencategoriedeelnemer die je blind capt (meestal niet als nr. 1 btw). Zou graag jullie feedback ook horen over de 3 opties PN + ardenneklassiekers (Ayuso, Vauquelin en Onley..(of wellicht zie ik iemand over het hoofd? Cosnefroy of iemand anders) waarin ik neig naar Ayuso ALS ik wissel voor PN).

edit.. overigens heeft Evenepoel van die 4 de meeste bevestigde koersen vooralsnog. 

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
NOAD1912
Na een matige eertse selectie (helaas mijn laatste schiftingen niet door kunnen voeren, waardoor een...

Alle drie zijn goede opties. Je zou daarnaast nog DFM of Lenny Martinez kunnen overwegen.

Zover ik uit je verhaal kan opmaken, zou je door deze wissel 'uitgewisseld' zijn? Ik zou dan persoonlijk afwachten en PN even uitzitten. Met Vingegaard kun je de schade hopelijk beperken omdat er genoeg teams zijn die hem niet hebben. Wellicht loopt de koers zelfs zo dat er niet of nauwelijks gescoord wordt door alle deelnemers.

Je wilt voor de heuvelklassiekers nog echt iemand erin kunnen wisselen (REV bijvoorbeeld ja). Deze wil je nu niet opsouperen voor 1 koers met onduidelijke uitkomst.

Pim Todcock

Vorig jaar werd ik keihard afgestraft bij SB door Pidcock niet mee te nemen. Dit jaar wederom voor een late Pidcock, maar dankzij Pogi, Seixas, Grégoire en J Christen, en in mindere mate F Vermeersch en Healy een topdag zo. Zo zie je maar dat je altijd moet blijven volharden in je fouten 😁 . Nu op zilver, ondank dat ik juist dacht laat te pieken.

Nu inhouden om vooral geen McNulty in te wisselen, maar gewoon C3 PN te grabbel te gooien.

Sandy Beach
NOAD1912
Had gehoopt op wat feedback op deze post. Zou het enorm waarderen als iemand(en) dat nog zou willen...

Ik zelf heb nog 3 wissels over en na het ontbreken van APP en Skjelmose alleen nog DFM en Fretin die PN rijden. Toch kies ik er denk ik voor om niets te wisselen. Die rit in PN kan een dusdanige loterij worden, dat ik mijn wissels liever bewaar.  + Er kan nog zoveel misgaan tot aan PR. Mocht jij (of ik) toch nog wisselen, zou ik Ayuso kiezen denk ik. 

Mooi weer fietser
NOAD1912

Gegeven de beperkte info zou ik voor Ayuso gaan, maar vind het heel verraderlijk aangezien het je laatste wissel is.

Hoe zijn jouw Ardennen koersen bezet? Hoeveel potentiële caps per rit? Is het nog mogelijk om overal minimaal 3/4 caps te hebben plus 1 extra nu voor PN, met de wetenschap van nu?

Ecko
FrankN40
Oh ik las dat je naast poggi was wakker geworden vanochtend....

Was dat maar waar. Dan hadden we vandaag waarschijnlijk een andere winnnaar gehad. 

NielsH97

Wat leuk, Phillipsen heeft TA toegevoegd. Achteraf was Milan dan toch niet zo noodzakelijk.

Vergane Glorie
Sandy Beach
Ik zelf heb nog 3 wissels over en na het ontbreken van APP en Skjelmose alleen nog DFM en Fretin die...

Zelf heb ik nog vauquelin en Vingegaard voor PN. (en vacek en fretin). 

Vorig jaar werd het voor de vlucht mede door het slechte weer en het feit dat Pedersen zijn puntentrui wilde veilig stellen. Elke andere keer doen de kleppers het gewoon deze etappe.

PN heeft niet zo'n zware laatste rit om het klassement op z'n kop te zetten. Logischerwijs is dit dus de etappe waar je nog iets kan rechtzetten. Dan is het erin wisselen van een Ayuso voor 2.5 plek 2/3/4 best een te verantwoorden keuze. Zelf heb ik Christen niet gekozen (erin gewisseld) ondanks dat ik iets gezakt ben, had ik met Seixas op C2.5x en Pidcock op C2x amper wat verloren op de mensen die een stuk of 7 mensen in de punten hadden (ik had er 4 (met een F.vermeersch er nog bij)). Dat geeft toch wel aan dat het een kopmannenspel is;).

Kortom, als alles wijst op een showdown in PN op zaterdag dan is zo'n wissel echt wel te verantwoorden als het kopmanmateriaal is. Daar win je zoveel meer punten mee. Natuurlijk, blijft Christen fit en in vorm, dan was het nu wisselen van Christen zeker een keuze. Maar gezien ik met Wellens, Kung en Skjelmose al wat klappen heb gehad, heb ik nu een te kort aan "echte" captains bij PN, E3, BP (AGR ga ik nog even positief uit van dat Skjelmose fit raakt).

Brengt me bij de volgende optie die ik nu in mijn hoofd heb:

1. Aysuso voor Wellens > Cover ik PN en heb ik in principe genoeg voor WP en LBL.
  2. Na BDP Milan eruit voor Pedersen/Van Aert als deze tekenen laten zien van grote potentie (is meteen de kasseien gecoverd). Alternatief als zij niet top lijken > Kung eruit voor Ganna (als die nog meer rijdt en in vorm is)
  3. Een dure gast voor Cosnefroy in BP.

We gaan even rustig broeden deze week.

KV
NielsH97
Wat leuk, Phillipsen heeft TA toegevoegd. Achteraf was Milan dan toch niet zo noodzakelijk.

Is dus niet leuk

Rubik
KV
Is dus niet leuk

Als je Milan hebt laten liggen is dit best leuk.

Munz

Waarom is de deadline van Parijs-Nice niet vandaag?
En kan iemand mij zeggen waarom dat niet is uitgelegd bij de spelregels? Waarom zijn hier mensen bezig over Philipsen, Fretin, Groves want enkel AK telt toch? 

Alvast bedankt om de juiste puntentelling te geven en welke etappes of AK's meetellen.

KV
Rubik
Als je Milan hebt laten liggen is dit best leuk.

Goed voor jou om blij te zijn met aanpassingen na de deadline. 

Munz

Waarom staat de deadline van Parijs-Nice op zaterdag 14 maart om 11u40? Telt de voorlaatste etappe dan ook als koers?

Guido Maltempi

Van PN telt alleen de etappe van zaterdag, en van TA alleen de slotrit van zondag. De deadline voor je kopmannen is de start van de specifieke etappe. Ik zie nu ook dat dit nergens meer vermeld wordt in de app, dat is een flinke misser van Scorito.

Het is wél gecommuniceerd tijdens de puzzelfase, via een ‘hot topic’ bericht. Je had het dus kunnen (moeten?) weten. Zou wel zuur zijn als allerlei spelers nu al een PN klimmer erin wisselen omdat ze niet doorhebben dat je rustig kunt wachten tot zaterdagochtend.

Mooi weer fietser
Munz
Waarom staat de deadline van Parijs-Nice op zaterdag 14 maart om 11u40? Telt de voorlaatste etappe d...

Denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Alleen de uitslag van de etappe op zaterdag doet ertoe, verder niets. Dus heb je tot de start om nog te wijzigen 

1 2 ... 114 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.