Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 115 ... 215 216
Munz
Guido Maltempi
Van PN telt alleen de etappe van zaterdag, en van TA alleen de slotrit van zondag. De deadline voor...

Dat moet altijd in het reglement staan. Basis van een goed fantasy spel. Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. 
Zou al handiger geweest zijn als ze "Parijs-Nice rit 7" en "Tirreno-Adriatico rit 7" in het programma zetten ipv *Paris-Nice (PN) en Tirreno-Adriatico (T-A).

Dus volgende keer gewoon in de spelregels en het programma zetten, duidelijk voor iedereen. Ik krijg geen hot topic berichten of wat dan ook. 
Nu begrijp ik ook waarom Magnier en Milan zo veel gekozen zijn 😆, en mijn del Toro en Christen zo weinig 😀(in mijn simulatie kregen die twee laatste renners heel veel T-A punten natuurlijk)

NielsH97
KV
Is dus niet leuk

Was ook sarcastisch bedoelt..

Mooi weer fietser
Munz
Dat moet altijd in het reglement staan. Basis van een goed fantasy spel. Ik denk dat iedereen het da...

Je snapte dat al niet, maar dacht jij de enige was die het wel begreep? 😎

Munz
Mooi weer fietser
Je snapte dat al niet, maar dacht jij de enige was die het wel begreep? 😎

Ah nee, ik heb die percentages van gekozen renners ook pas deze week ergens gevonden.
Maar dan nog mag het toch duidelijk in de spelregels staan? En wat is een 'hot topic bericht'? Want ik heb niets ontvangen.

Hubris
Munz
Ah nee, ik heb die percentages van gekozen renners ook pas deze week ergens gevonden.Maar dan nog ma...

Het had inderdaad iets duidelijker gekund, maar stond in principe wel aangegeven in de spelomgeving, bij de preview van de etappes en als je ook kijkt naar eerdere resultaten van renners bij PN of TA had dat een indicatie kunnen geven. Een 'hot topic' is in de spelomgeving bij het i'tje een soort waarschuwingsbericht, daarin stond tijdens de puzzelfase aangegeven dat alleen de 7e etappes meetellen.

Munz
Hubris
Het had inderdaad iets duidelijker gekund, maar stond in principe wel aangegeven in de spelomgeving,...

Bedankt voor de uitleg, zal er in het vervolg beter op letten.

Toro Rojo
NOAD1912
Had gehoopt op wat feedback op deze post. Zou het enorm waarderen als iemand(en) dat nog zou willen...

Onley heeft aangegeven dat hij goed wil presteren in de Ardennenklassiekers en ik zie em er dardoor wel een paar rijden (en goed presteren). Daarom zit hij in mijn team. Ik twijgefelde ook lang over Vauquelin maar hij heeft aangegeven te twijfel tussen een 1-dag koersen renner te worden of een klassementsrenner en momenteel meer naar het laatste te neigen. Ik denk daarom dat de kans groot is dat hij de ardennenklassiekers overslaat om zich voor te bereiden op een goed klassement in de rondes die hij gaat rijden. 

NOAD1912
Mooi weer fietser
Gegeven de beperkte info zou ik voor Ayuso gaan, maar vind het heel verraderlijk aangezien het je la...

Bedankt voor alle input mannen.. tot zaterdag nog ff mn hoofd breken over Ayuso/Onley of PN laten lopen en voor REV gaan..

Om hier nog op te antwoorden:

BP: 1. Pidcock 2. Grégoire 3. Del Grosso (maar dat is in principe een kutcap voor die koers.) Verder alleen nog Hermans op voorlopige deelnemerslijst

AGR: 1. Jorgensen 2. Pidcock 3. Gregoire... andere bevestigden.. Del Grosso en Hermans

WP: 1. Pogacar (al is zijn deelname nog niet bevestigd) 2. Pidcock 3. Grégoire.. andere bevestigden.. Jorgensen, Seixas, Hermans (met die eerste 2 natuurlijk ook potentieel kopmanmateriaal)

LBL: 1. Pogacar 2. Pidcock 3. Jorgensen,, andere bevestigden Grégoire, Seixas, Hermans.. ook weer die eerste 2 als mogelijk cappers..

Laatst gewijzigd
NOAD1912
Toro Rojo
Onley heeft aangegeven dat hij goed wil presteren in de Ardennenklassiekers en ik zie em er dardoor...

👍

De Haai van Milheze
Toro Rojo
Onley heeft aangegeven dat hij goed wil presteren in de Ardennenklassiekers en ik zie em er dardoor...

Waar heeft Onley dat gezegd? Die had ik gemist. 

NOAD1912
De Haai van Milheze

hier ook wel benieuwd naar

Hay

Ik was wel op de hoogte. Maar nu ik alles nogmaals bekijk zonder voorkennis is het inderdaad merkwaardig dat de betreffende etappes in PN en TA niet worden genoemd bij zowel de titel van de koers als de bijbehorende preview.

Toro Rojo
Munz
Waarom staat de deadline van Parijs-Nice op zaterdag 14 maart om 11u40? Telt de voorlaatste etappe d...

Het staat naar mijn gevoel duidelijk uitgelegd in het hepcentrum van Scorito. Als je kliktop "programma", dan staat daat telkens de datum van de koers. Voor PN is het enkel de rit op 14/03 (etappe 7), voor TA enkel de rit op 15/03 (ook rit 7). Ook op dit forum werd dit l herhaaldelijk en zeer duidelijk besproken. Onder het topic ". Nog duidelijker wordt het als je in het Scorito Helpcentrum klipt op "Hot Topics. Duidelijker dan dat kan Scoirito het naar mijn gevoel niet maken. 

Toro Rojo
De Haai van Milheze

https://cyclingflash.com/news/ineos-target-oscar-onley-aims-for-tour-de-france-return-in-2026 : "...Cyclingnews spoke to him there about his ambitions for 2026, wherever his future might lie. Onley said that the Flèche Wallonne and Liège-Bastogne-Liège should suit him on paper....". Ik maak daaruit op dat hij daar graag naar toe wil gaan. 

Vauquelin lijkt dan weer voor een grote ronde te willen gaan: https://www.wielerflits.be/nieuws/kevin-vauquelin-staat-in-2026-voor-keuze-of-etappes-winnen-of-klassementen-rijden/ : “....Ik moet daar wel een beslissing in nemen. Of ik ga etappes en eendaagse wedstrijden winnen, of ik ga drie weken geconcentreerd voor een klassement rijden. Voorlopig mik ik op klassementen.....”

Guido Maltempi

Nog duidelijker wordt het als je in het Scorito Helpcentrum klipt op "Hot Topics. Duidelijker dan dat kan Scoirito het naar mijn gevoel niet maken.

Die 'hot topics' hebben ze zojuist terug geplaatst. Die stond er niet toen ik eerder vandaag reageerde. Doet er verder niet toe voor de fanatieke spelers, maar richting het casual 'ik klik 20 renners aan en zie onderweg wel wie ik opstel'-publiek is dit natuurlijk wel een beetje slordig.

martijncr
Toro Rojo
https://cyclingflash.com/news/ineos-target-oscar-onley-aims-for-tour-de-france-return-in-2026 : "......

Dat is al wel van drie maanden terug deze berichten. Heb Vauquelin in een crappy youtube interview ergens vorige maand het tegenovergestelde horen zeggen: Onley gaat voor het klassement, ik zie zelf wel waar het schip strand in Paris-Nice, en de heuvelkoersen in Ardennen had Vauquelin zijn zinnen op gezet.  

Hay
Toro Rojo
Het staat naar mijn gevoel duidelijk uitgelegd in het hepcentrum van Scorito. Als je kliktop "progra...

Ja, die hot topics zijn na vanmorgen weer toegevoegd, stond er vanmorgen nog niet.

Hay
Toro Rojo
Het staat naar mijn gevoel duidelijk uitgelegd in het hepcentrum van Scorito. Als je kliktop "progra...

Ja, die hot topics zijn na vanmorgen weer toegevoegd, stond er vanmorgen nog niet.

Scratzz

Ik zie in de liveblog een valpartij van L. Martinez staan. Viel het mee of moeten we ons zorgen maken?

Toro Rojo
Scratzz
Ik zie in de liveblog een valpartij van L. Martinez staan. Viel het mee of moeten we ons zorgen make...

Ik denk dat het heel goed meeviel. Hij kwam tegen de stootkussens terecht en toe hij verder reed zag ik niet meteen bloed. Het zou me sterk verbazen als hij de komende dagen problemen ondervindt. 

Toro Rojo
martijncr
Dat is al wel van drie maanden terug deze berichten. Heb Vauquelin in een crappy youtube interview e...

Klopt, het was van vlak voor zijn transger naar Ineos. Het interview van Vauqeulin in de Algarve verwijst inderdaad naar de Ardennen. Jammer dat ploegen zo lang onduidelijk blijven over belangrijke voorjaarsklassiekers. Ik heb er op gegokt dat Only ook (een deel van) de Ardennen doet om te winnen en dat Vauquelin zich eerder richt op de rondes. Maar vanwege gebrek aan duidelijker nieuws blijft het een gok. Ik plan nog Evenepoel in mijn team te klikken en mijn derde wissel zou ik ook graag voor de Ardennen gebruiken. Met de renners die ik al heb, zou ik de Ardennen dan vrij goed moeten kunnen afdekken, ook als Onley ze niet rijdt. En als Onley voor klassementen gaat, kan hij misschien goed scoren als mijn tweede kopman in PN.  

Ik denk wel dat ik de fout maakte om Kung te wisselen voor Del Grosse. Ik wou wat meer boddy in de kasseien (en BP en AGR), mogelijke teampunten in een paar koersen en had de ijdele hoop dat hij gisteren al een mooie top 10 kon rijden gisteren. Maar misschien had ik beter Wellens voor Jan Christen ingeruild om dan na RVB Milan te kunnen inruilen voor Wout Van Aert en gewoon mijn verlies met Kung slikken. Maar goed, we zien wel. Genieten van de koers blijft het belangrijkste

ditisdavid

Liever nu de val voor Martinez dan later. En mocht hij er tijd door verliezen maar zaterdag weer in orde zijn, dan kan het zelfs juist gunstig uitpakken.

Hay
Toro Rojo
Klopt, het was van vlak voor zijn transger naar Ineos. Het interview van Vauqeulin in de Algarve ver...

Het nieuws vooraf was inderdaad niet altijd duidelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat Vauquelin niet aantreedt in WP, vorig jaar tweede na Pogacar en nu dus kandidaat winnaar. Wellicht doet hij er daar dan nog een of twee koersen bij. Vond het een goede combinatie met Evenepoel die wat minder is in de WP. Verder verwacht ik dat Vauquelin in PN ook voor AK gaat (hoewel ik dat niet zeker weet). Wilde er ook niet al te veel aan besteden. Maar met Vingegaard, Vauquelin en L Martinez heb ik voor 2,5 M (nog) drie kandidaten en vooraf geschikte kopmannen. Martinez staat er ook op voor WP, daar is toch een bepaald type renner voor nodig. Maar we gaan het zien, het voelt ook een beetje als kijken naar mist en maar hopen dat jouw renners er op tijd uit te voorschijn komen.

Zitvlees
Hay
Het nieuws vooraf was inderdaad niet altijd duidelijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat Vauquelin...

blijft een beetje speculeren dit. Ik denk dat de renners het soms zelf ook nog niet weten. 

Dat bijv. Vauq in P-N niet per se voor een klassement gaat, maar mocht hij er op een gegeven moment goed voorstaan, dat toch gaat doen..

Wel jammer dat het best bepalend kan zijn in het spel

Zolderman

Wout 10e in Strade is wel goed genoeg om de wissel Milan > Wout te overwegen na de Tirreno sprint.. Alleen wordt de bezetting in de ardennen dan wel wat krapper. Nu is de vraag of ik m'n 2e wissel wil gebruiken voor Milan > Wout en 3e wissel voor REV, of dat ik Wout oversla en REV + Nys/Jorgenson/Healy/Skjel/Lapeira/Ciccone erin wissel voor de ardennen.. met het voordeel dat je milan nog hebt in GW, DDV en PR.

Ik denk dat deze afwegen ook niet te maken is zonder verdere context van het volledige team, maar voor mij voelt het wel als een 50/50 moet ik zeggen. Heb ze namelijk beide niet per se nodig omdat ik overal al wel 3 goede caps ga hebben. Dus de wissel naast REV gaat puur voor punten maximalisatie zijn.

Is ergens al bevestigd dat Wout E3, GW, DDV gaat rijden? Zo ja; welke van deze?

1 2 ... 115 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.