Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 116 ... 215 216
ProScoritoManager
martijncr
Hen die Ganna in hun team hebben: Dwars door Vlaanderen heeft ie toegevoegd volgens PCS. 

Aparte/nutteloze (Scorito-technisch dan he) koers om Ganna aan toe te voegen. Voor zover ik kan vinden heeft hij die 1x gereden in 2023 met een 91e plek tot gevolg. Daarvoor rijdt hij 2e in MSR, 10e E3 en daarna 6e in PR, dus aan zijn niveau dat voorjaar kan het niet gelegen hebben. Zie daar wel ook een DNF GW en er staat me iets van een valpartij bij, dus wellicht dat dat meespeelt? Maarja met de huidige bezetting van DdV zie ik dat qua cappen meer richting de sprinters gaan dan de sterke solisten, dus qua kopman-opties voegt ie daar niet veel toe.

Mocht hij nou E3 (en de Ronde, maar E3 zit ik het krapst) eens toevoegen kan hij voor mij een mooie 'budget' Wout/Pedersen wissel zijn waarvoor ik slechts 1 wissel nodig heb ipv 2.

KV
ProScoritoManager
Aparte/nutteloze (Scorito-technisch dan he) koers om Ganna aan toe te voegen. Voor zover ik kan vind...

Ik zie hem E3 en RVV inderdaad wel nog toevoegen. Gaf gisteren in zijn interview aan dat hij nog iets minder goed is dan vorig jaar in Tirreno omdat hij echt top wil zijn in de klassiekers. Vorig jaar ging zijn vorm dan wat achteruit zei hij. Dus zal het dan volgens mij niet bij enkel deze 3 koersen houden. 

ProScoritoManager
KV
Ik zie hem E3 en RVV inderdaad wel nog toevoegen. Gaf gisteren in zijn interview aan dat hij nog iet...

Dat is idd wel het scenario waar ik een beetje van uit ga en dus al wat mee loop te puzzelen in mijn wisselstrategie.

In grote lijnen zie ik 2 opties, die zelf ook weer meerdere keuzes met zich meebrengen:

1. Ganna brengen. Pro's: 1 wissel nodig en Milan blijft staan. Keuzes: Wellens uit? Heb nog stiekeme hoop op een terugkeer en zeker in BP zou dat een kopmanoptie terugbrengen in mijn team, hoewel ik hem daar met Christen en Cosnefroy niet als de sterkste in zijn eigen team zie. Andere optie Magnier out. Heb ik eigenlijk nergens meer als kopman nodig, maar zal zekerder dan Wellens nog wel wat puntjes bij elkaar fietsen. Ganna ook gelijk C3 MSR.
  2. Wout/Pedersen brengen. Pro's: Tsja indien op niveau betere kopmannen dan Ganna. Con's: Milan moet het veld ruimen na TA (misschien na Brugge als hij die nog toevoegt) en omdat ik geen geld op het bankje heb laten staan kost het me 2 wissels ipv 1. Staat dan wel weer tegenover dat de andere uitwisselende renner Kung zal zijn, waarvan ik me geen zorgen hoef te maken of die nog terugkeert dit spel. Heb overigens wel 250k op de bank en dus 750k over voor de tweede inwissel. Met een Vermeersch of van Baarle kan ik daarmee wat meer body geven aan m'n kasseienkern, maar ik wil op dit moment nog niet zover gaan om te zeggen dat je daarvoor kopman-potentieel extra brengt, wat een opgespaarde wissel natuurlijk veel gerichter wel kan doen. Voordat dit een serieuze optie wordt zal er wel eerst meer duidelijk moeten worden omtrent Wout z'n deelname aan E3/GW/DdV en over Pedersen z'n gesteldheid. Ben vooral bij die laatste bang dat een relatief tamme koers als MSR (als hij daar al rijdt) niet direct een goede graadmeter gaat zijn voor de zwaardere kasseienkoersen die volgen.

ivo001
Toro Rojo
Onley heeft aangegeven dat hij goed wil presteren in de Ardennenklassiekers en ik zie em er dardoor...

Vauqelin heeft wel een mooie kans om de Waalse Pijl te winnen dit jaar, zou mij verbazen als hij die over slaat. Afgelopen 2 jaar 2e, en Pogacar (winnaar 2025) doet niet mee.

Zitvlees
ProScoritoManager
Dat is idd wel het scenario waar ik een beetje van uit ga en dus al wat mee loop te puzzelen in mijn...

Maar zie je Magnier dan geen punten halen in IFF of DDV?

John Bon
Zitvlees
Maar zie je Magnier dan geen punten halen in IFF of DDV?

Ik heb zowat zelfde gevoel als ik hier sommige meningen lees. Als je kijkt hoe DDV meestal verloopt. Handjevol renners vooruit in de finale met een uitgedund peleton er net achter. En dan is Magnier voor mij topfav. Om in dat uitgedund peleton te sprinten voor plek 5-6 of als ze trg komen voor de winst. 

Bij mij blijft hij er in elk geval mooi in :) 

ProScoritoManager

In GW niet zolang hij niet op de startlijst staat ;) Zonder gekheid kan hij daar natuurlijk prima op de startlijst komen, zeker als Merlier niet terugkeert voor die tijd. Ik geef ook aan dat ik hem nog wel punten zie halen maar met Mathieu (GW), JP, Milan en Andresen (Dwars) heb ik hem daar niet per sé nodig als kopman. Ganna daarentegen zou ik in 3 koersen uitspelen als kopman, in het geval E3 en de Ronde op zijn programma komen. Dat lijkt me toch voldoende reden om de wissel op zijn minst te overwegen.

Hubris

Update Pedersen:

Mads Pedersen admits Milan-Sanremo looks unlikely in latest update "It’s going to be damn difficult,” Pedersen said when asked if Milan-Sanremo [March 21] is likely out of reach. “Even E3 [March 27] will still be hard to reach. It’s still a complicated fracture and the bones in my hand haven’t healed yet.”

Link: https://www.domestiquecycling.com/en/news/mads-pedersen-admits-milan-sanremo-looks-unlikely-in-latest-update/

Laatst gewijzigd
bdebouwer
Hubris
Update Pedersen: Mads Pedersen admits Milan-Sanremo looks unlikely in latest update "It’s going to b...

Was ook wel een risico om hem vanaf het begin al te kiezen of geld voor hem vrij te houden.  Ben benieuwd wat de mensen met geld op de bank voor pedersen of van aert gaan doen. Beide lijken geen grote puntenpakkers te worden. 

Laatst gewijzigd
Rad
KV
Ik zie hem E3 en RVV inderdaad wel nog toevoegen. Gaf gisteren in zijn interview aan dat hij nog iet...

Dat zou voor mij een ideale oplossing zijn, daar ik al 3 (4 met skjelmose) uitvallers heb en al 1 wissel heb verbruikt. Misschien moet ik maar gewoon de gok nemen, heb toch weinig te verliezen meer.

eskabee13
bdebouwer
Was ook wel een risico om hem vanaf het begin al te kiezen of geld voor hem vrij te houden.  Ben ben...

Op basis van wat lijkt van aert geen puntenpakker te worden? 
Een 10e plek in een halve klimkoers als SB is voor mij net geruststelling dat hij weer gewoon top 5 kan halen in de Vlaamse klassiekers. 

Pim Todcock

Ik zie TVL in het lijstje staat bij BP, maar nog niet op PCS. Side note: Het team van de regerend kampioen staat er niet bij. Wout kan dus nog een tandje interessanter worden als eindspelman, als het programma net als vorig jaar is. Met 1 miljoen achter de hand en een 0-punter-sprinter op de strafbank, zie ik een voor de hand liggende wissel aankomen :).

ditisdavid
Pim Todcock
Ik zie TVL in het lijstje staat bij BP, maar nog niet op PCS. Side note: Het team van de regerend ka...

De Brabantse Pijl heeft de deelnemende teams al voor de deadline aangekondigd. Geen Visma.

Zitvlees
eskabee13
Op basis van wat lijkt van aert geen puntenpakker te worden? Een 10e plek in een halve klimkoers als...

Nav Strade ben ik ook positief. Vraag is wel wat hij gaat rijden. E3 en DDV zou erg goed uitkomen

Pim Todcock
ditisdavid
De Brabantse Pijl heeft de deelnemende teams al voor de deadline aangekondigd. Geen Visma.

Owww, excuus, ik zit naar een lijstje van 2025 te kijken. Dat wordt weer even opnieuw puzzelen.

Hay
ditisdavid

Klopt, volgens mij rijden Redbull, Visma, Ineos, Lidl en Decathlon de BP niet.

Laatst gewijzigd
El Stoemperi
bdebouwer
Was ook wel een risico om hem vanaf het begin al te kiezen of geld voor hem vrij te houden.  Ben ben...

Wout van Aert wel meegenomen vanaf het begin. Zo'n griepje is vervelend, maar niet bepalend voor het hele voorjaar. Afgelopen weekend, met zijn 10e plaats in een koers die niet echt op zijn (grote, zware) lijf geschreven is, geeft mij vertrouwen dat de vorm eraan zit te komen. 

Rad

Stuyven 3e vandaag, die lijkt wel weer fit dus. Zou dat nog een mogelijke wissel kunnen zijn? In vorm is die wel top 5 waardig in de vlaamse week.

Scratzz
bdebouwer

Ik heb Pedersen vanaf het begin. Wilde de gok wel wagen. Maar als hij bij de E3 niet meedoet, dan wissel ik naar Van Aert om de schade te beperken. Anders kom ik kopmannen tekort.

Jens Voigt

Ik ga zelf wachten tot de dag voor MSR.

Hopelijk:

• Merlier alvast een dagje gekoerst
  • Meer gevoel bij niveau van Wout en Ganna
  • Meer duidelijk wat er nog qua blessures uit PN en TA komt
  • Overwegen om Gregoire al in te brengen, of dat als te groot risico te zien en eree te wachten tot het Waalse werk

Coureurs du Courage
Jens Voigt
Ik ga zelf wachten tot de dag voor MSR. Hopelijk: Merlier alvast een dagje gekoerst Meer gevoel bij...

Als je overweegt Gregoire te brengen, zou ik daar niet te lang mee wachten. Hij is overduidelijk in vorm, rijdt veel koersen die hem allemaal liggen qua profiel en is prima te cappen in meerdere van die koersen. Misschien niet eerste kopman, maar zeker C2/C3.

Het gevaar voor Gregoire is juist dat hij mogelijk 'leeg' is tegen de tijd dat we bij de heuvelklassiekers zijn aanbeland vanwege zijn overvolle programma. Dit zag je bijvoorbeeld ook andere jaren bij Mohoric of Wellens.

Jens Voigt
Coureurs du Courage
Als je overweegt Gregoire te brengen, zou ik daar niet te lang mee wachten. Hij is overduidelijk in...

Nog alles te bewijzen in komende koersen toch? Al is MSR dan misschien wel het meest passende.

MSR is ook niet een race met gebrek aan mogelijke kopmannen.

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage
Jens Voigt
Nog alles te bewijzen in komende koersen toch? Al is MSR dan misschien wel het meest passende. MSR i...

Hoeveel bewijs heb je nodig en hoeveel punten wil je (nog) mislopen?

Winst in Faun Drome, 2de in Laigueglia, 4de in Strade. Lijkt me voldoende.

Hij is natuurlijk geen 1ste kanshebber voor MSR, dus snap dat je 'em daar nog niet per se nodig hebt. Maar je hebt in principe al 70 punten misgelopen door hem niet erin te wisselen vóór Strade. Tenzij je natuurlijk geen geblesseerden in je team hebt, dan snap ik het wel dat je conservatief bent met je wissels.

Overigens mag het wel duidelijk zijn dat ik Gregoire al vanaf het begin erin had staan dus wellicht heb ik makkelijk praten en ben ik niet helemaal objectief.

Jens Voigt

Ik heb tot nu toe nog geen geblesseerden inderdaad.

En Gregoire niet genomen omdat ik dacht dat ie niet ging scoren in het Vlaamse werk in combinatie met het risico dat ie geblesseerd raakt voordat het Waalse werk begint. Maar nu twijfel ik weer.

nasibal
KV

Hij heeft het ook steeds over zn vorm van MSR tot PR 'vasthouden'. Dat zal waarschijnlijk inderdaad niet met enkel DDV en verder op de rollers zijn. 

1 2 ... 116 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.