Oh dat is wel heel lekker ja. Ik heb Wellens al moeten wisselen, maar met Jan Christen heeft me dat nog geen windeieren gelegd.
Ik zou dan zeker MSR afwachten als ik jou was met wisselen. Zeker omdat dat zo'n onvoorspelbare koers. Al is ie de laatste jaren wel beter te voorspellen: Pogacar geeft er een flinke klap op, zowel op Cipressa als Poggio en alleen MvdP kan volgen met een of 2 anderen.
Exact mijn gedachte. Onbegrijpelijk dat hij zo snel door zo velen werd afgeschreven op baisis van een ziektetje van hooguit een week, Zijn ook andere redenen denkbaar voor niet selecteren, maar ik weet vrijwel zeker dat die pickrate van 41% een stuk hoger zou zijn geweest zonder een weekje wat zwak onder de leden. Hopelijk leuke verschilmaker tov de 59%.
Een algemene vraag: in hoeverre nemen jullie de 'voorspelbaarheidsfactor' van koersen mee in jullie teamselectie en welke koersen zien jullie als voorspelbaar vs onvoorspelbaar?
Ik vind zelf bv Waalse Pijl vrij voorspelbaar, RvV en Roubaix ook wel redelijk.
Openingsweekend vrij onvoorspelbaar en sprint koersen zijn lastig. Probleem daar is dat als het tegenzit een topper ook meteen buiten de punten valt, terwijl een lekke band of val in Roubaix baal hooguit een paar plekken kost.
De voorspelbaarheid is inderdaad hoger in dit soort koersen maar dat komt natuurlijk mede doordat hier de absolute toppers komen bovendrijven en omdat de absolute top hier ook eenmaal mee doet. Als zowel Pogacar als Van der Poel in DDV meedoen, is dat ook ineens een redelijk voorspelbare koers want je weet gewoon dat ze gaan aanvallen en in 99/100 keer blijven ze ook vooruit.
Interessante vraag! Hier heb ik recent ook over nagedacht. In de puzzelfase heb ik vooral geprobeerd om voor alle koersen minimaal drie renners te hebben die bij de favorieten horen, om deze te cappen. Waarschijnlijk hebben veel Scorito spelers een vergelijkbare aanpak gehanteerd. Hierbij heb ik de 'voorspelbaarheidsfactor' eigenlijk niet echt meegenomen, terwijl dit inderdaad wel relevant is denk ik. Misschien valt er inderdaad wel iets voor te zeggen om dat wel te doen, maar ik weet nog niet hoe dan precies. Je zou bijvoorbeeld extra budget kunnen steken in de voorspelbare koersen (bijvoorbeeld Strade, RvV, Roubaix en de Waalse Pijl) en minder in de onvoorspelbare koersen (bijvoorbeeld Omloop, DdV en Brabantse Pijl). In de onvoorspelbare koersen kun je misschien prima overleven met outsiders als cap, terwijl je in de voorspelbare koersen dan misschien wel steeds de 3 topfavorieten kunt pakken.
Volgens ik heb begrepen zat hij slecht gepositioneerd. Ik heb de indruk dat dit wel vaker gebeurt met hem. Zou niet mogen als je jezelf als een top sprinter ziet. Andere mogelijkheid is dat de ploeg hem als sprinter zette voor dag 1 en dat gisteren het de beurt was aan Coquard (wat dan weet zou tonen dat ploegen die met 2 sprinters gaan best te mijden zijn als je een sprinter moet kiezen).
Het was vrij bochtig vlak voor de finale en chaotisch met de jacht op Hoole, maar niemand die teveel op kop wou. Fretin stuurde verkeerd en moest uitwijken en dan kom je daar nooit meer terug.
Ik verwacht mijn C3 zaterdag nog gewoon te hebben (dubbel 0 uiteraard).
Hij is niet afgeschreven, hij is te duur.
Ik geloof nog altijd dat ie op een goede dag eens Vlaanderen of Roubaix kan winnen. Echter rijdt hij te weinig koersen als topfavoriet om zijn prijskaartje te rechtvaardigen mijns inziens
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb 1 miljoen op de bank gehouden om mogelijk de wissel Milan --> WvA (of Pedersen) te kunnen uitvoeren. Echter moet WvA dan wel meer koersen tussen MSR en RVV gaan rijden om zijn prijskaartje te rechtvaardigen. Als hij E3 (hier zit ik dun in de caps), GW en DDV toevoegt is hij al een stuk interessanter. Of nog wat heuvelritten (AGR?) aan het einde.
Mocht WvA dit programma houden dan blijf ik een probleem houden voor met name de E3 door het wegvallen van Wellens, Küng én Matthews.
Ik hoop dat er voor MSR meer duidelijkheid is over toevoegen van koersen door WvA, anders ga ik mogelijk voor de wissel Küng uit en Stuyven of Ganna in (waarbij Ganna ook iets meer duidelijkheid over programma nodig is).
Zo kan ik Milan behouden voor GW en DDV en hou ik 2 wissels over voor de heuvels waar ik door wegvallen Wellens en Matthews voor met name BP krap zit met deelnemers / caps.
Meer mensen die wissel Küng --> Stuyven / Ganna overwegen? En dan WvA laten voor wat het is (bij dit programma)?
Met dit programma vind ik Wout te weinig toevoegen. Mocht het volledige drieluik E3, GW & DdV toegevoegd worden, maakt dat hem een instant no-brainer. Zelfs voor iemand als ik die 2 wissels zou moeten gebruiken om hem er in te krijgen. Alles er tussen in wordt een grijs gebied en zal per scenario bekeken moeten worden.
Edit: Ik ben overigens wel benieuwd wat de meesten verwachten van zijn programma? Ik heb er zelf eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in dat er nog wat bijkomt. Zijn huidige programma is vooraf duidelijk gecommuniceerd. Afgelopen jaren dat hij daar wel reed was dat voor zover ik kan herinneren ook altijd gelijk gemeld bij de eerste bekendmaking van zijn programma. Visma is er verder ook de ploeg niet naar om mysterieus te doen rondom programma's van hun renners. Dat er dan na Roubaix gewogen wordt obv conditie, resultaten en overige omstandigheden om bvb een AGR nog toe te voegen, soit. Maar mbt de kasseienklassiekers heb ik er persoonlijk weinig verwachtingen van. Dit speelde dan ook mee in mijn overweging om geen geld op de bank te houden. Kan zich natuurlijk nog tegen me keren als ik straks wel 2 wissels uit moet spelen om Wout er in te krijgen.
Ik heb Stuyven al. Ik overweeg ook Milan te laten. Heb dan nog 1 miljoen op de bank en een geblesseerde Wellens. Als Wout niet rijdt, zoek ik ook caps voor e3, IFF en DDV. Is het een gek idee om nog Brennan te brengen, juist voor IFF en DDV?
Stuyven lijkt me voor 1,5mio de beste optie om met 1 wissel het gat te vullen dat Wellens, Küng en Matthews crëeren met hun blessures. WVA zal in mijn ogen rond plek 3 rijden, Stuyven rond plek 4 of 5.... èn hij rijdt deze koersen zeker. Kun je Milan in je team houden en 500k renner (of Vingegaard) wisselen, als je 1 mio overgehouden had. Twee wissels voor WVA lijkt me met dit programma zonde van je wissels.
Stuyven lijkt me voor 1,5mio de beste optie om met 1 wissel het gat te vullen dat Wellens, Küng en Matthews crëeren met hun blessures. WVA zal in mijn ogen rond plek 3 rijden, Stuyven rond plek 4 of 5.... èn hij rijdt deze koersen zeker. Kun je Milan in je team houden en 500k renner (of Vingegaard) wisselen, als je 1 mio overgehouden had. Twee wissels voor WVA lijkt me met dit programma zonde van je wissels.
E3 Saxo Classic heeft zelf gecommuniceerd in Januari dat Wout van Aert zal starten. Ik ga hier ook gewoon vanuit aangezien hij dit al 5 jaar doet en aangezien hij tussen San Remo en de Ronde 2 weken niks gepland heeft. Lijkt me niet logisch dat een Wout, zonder enige kasseiklassieker in de benen, gaat starten aan zijn grote doel de Ronde van Vlaanderen. Daarnaast denk ik ook dat hij zal meesprinten in de Tirreno (dacht ook ergens te hebben gelezen afgelopen dagen dat Marc Reef zei dat hij de sprinter van dienst was). Ik verwacht er niet te veel van maar een extra 10e plek (44 punten) is altijd mooi meegenomen. Vandaar dat ik hem ook gewoon heb meegenomen in mijn team. In tegen stelling tot Mooi weer Fietser verwacht ik dus wel dat hij "gewoon" 350-400 punten (excl vermenigvuldigingsfactor) zal behalen en daarmee zijn prijs dus zeker waard is.
Klopt. Even terug gezocht op hun insta. Op 13 januari hebben ze idd aangekondigd dat WvA meedoet.
"Wout van Aert maakt op vrijdag 27 maart opnieuw zijn opwachtiną bij Vlaanderens Spectaculairste. Kan hii voor de derde keer winnen in de E3 Saxo Classic? #e3saxoclassic #vlaanderensspectaculairste"
Misschien rijdt ie alle Vlaamse koersen he, en pakt ie 500 punten. Dat is het leuke aan dit spel.
Toch is deelname nog niet door Wout of ploeg bevestigd, maar zou zomaar wel kunnen.
Overigens geloof ik echt niet dat hij zondag mee gaat sprinten. Lijkt me veel te veel risico waar veel te weinig tegenover staat. Maar ook daar zou ik het zomaar mis kunnen hebben.
Van Aert gaat in Tirreno-Adriatico op zoek naar dat extra procentje. Kansen genoeg. Het parcours van de 61ste editie telt geen echte bergrit of lange col. Het zwaartepunt ligt in vier lastige etappes met steile hellingen. “Het is weer de Tirreno van vroeger, geen mini-Ronde van Italië zoals het de voorbije jaren was. Wout gaat er zijn ritten uitkiezen en is ook onze sprinttroef”, zegt Wynants.
Lijkt me gek om dit te zeggen en vervolgens niet mee te doen aan de sprint. Maar we zullen het zondag zien.
Aangezien dit spel een echt kopmansspel is zoals iedereen altijd zegt, is het dan nu niet stiekem verstandig om bijvoorbeeld een Vauquelin, Ayuso, Onley of L Martinez in te brengen, mocht je met Skjelmose, Almeida en in mindere mate APP 1 of 2 belangrijke captain plekjes kwijt zijn (even ervan uitgaande dat het een AK dagje wordt)?
Ja, al zou ik zeggen dat dit wel afhankelijk is van je verdere kopmanbezetting en uitgevallen renners. Zelf mis ik nu Skjelmose in PN, maar omdat ik wel twee andere captains heb en met Wellens en Kung al twee renners die ik heb vervangen, ga ik liever voor een extra captain in bijvoorbeeld BP dan een wissel voor de derde cap plek in PN waar veel mensen al niet 3 goede captains hebben en er minder zekerheid is over wie het goed gaan doen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.