Ik zit in hetzelfde schuitje. 1 Miljoen op de bank gehouden en Kung, Wellens en Matthews kwijt. Het wordt toch zo lang mogelijk wachten op een wat completer deelnemersveld voor de E3 en DDV denk ik. Brabantse Pijl hoop ik nog dat er een sterke renner mee gaat doen die ook in Amstel/Fleche/LBL mee gaat doen.
Ik vind Gregoire ook nog steeds wel interessant, ondanks dat het dan wel jammer is hem niet al in de Strade gehad te hebben. Vind het alleen moeilijk in te schatten of hij op de kasseien het goed zal gaan doen.
Maar neemt daarna het ganse peloton op sleeptouw en komt nog aardig dichterbij. In de klassiekers waarin hij het moet laten zien is gelukkig voor hem meer dan 5km over om een slechte positie te herstellen. Zal dat winst opleveren? Gut, vast niet, maar een reeks aan top3-5 noteringen zit toch wel weer in het vat zo te zien.
Ja same here, ik heb Vingegaard en Vauquelin nog over. Met een Vacek als wildcard. Küng vervang ik misschien door Stuyven, dan heb ik misschien WvA niet nodig. Tenzij hij E3 + DDV toevoegt dan wordt ie voor mij wel een no-brainer. Grégoire is interessant maar die kies ik dan ook voor de Waalse klassiekers en dat is nog best onzeker. Dat was ook mijn reden om hem nog niet erin te wisselen voor SB. Kriebelt ook nu weer richting MSR, maar ik denk dat ik er nog even van af blijf.
Als ik WvA niet nodig heb, dan kan ik Stuyven en Grégoire erin klikken. En dan wacht ik met de laatste wissel tot na PR (bijvoorbeeld Jorgenson of Evenepoel).
Hey allen nog nul bijgedragen hier dit jaar alleen vluchtig meegelezen na ingesprongen te zijn bij pagina 82(en teruggelezen).
Heb m,n team samen gesteld op 3/4 caps per koers(behalve PN, waar ik ook nog Skjel heb). Met Crabbe en Berkmoes als 2x 500k mannen die op 4 koersen na(waaronder PN, de andere 3 genoeg cap opties)altijd een veredelde backup cap had. Hierdoor wel Seixas eruit moeten doen voor 1 van die 2 en ja al vóór strade spijt vanwege zijn goede aanloop ernaartoe.
Hier ook Küng en Wellens. Küng al ingewisseld en Wellens nog de hoop dat hij BP haalt. Had 1,5m op de bank voor Milan naar Pedersen en Ving voor Matthews maar die vlieger gaat niet meer op. Mattews bekend(al kan hij misschien nog de ardennen halen en vanochtend lees ik dat Mads msr niet haalt(ook eraf al) en dat ook E3 al een moelijk verhaal word( bron: IDLT). Die ga ik al niet meer inbrengen dus.
Hoelang zou Visma blijven rijden voor WVA en wanneer wordt de kaart 'Laporte spelen' interessant. Ik ben zelf bang dat WVA te veel krediet heeft waardoor er eventueel te laat wordt overgeschakeld naar plan b/c.
Hierdoor is Laporte brengen ipv WVA erg riskant. Wat is jullie gedachte hierover?
Heb nu vingegaard en Vanquelin als serieuze opties voor PN, sta op 53,6 dus kan een succesje gebruiken. Had ook skjel voor PN maar helaas niet te gebruiken
Heb de geblesseerde Wellens En Kung
Zouden jullie nu al een wissel riskeren? Of verwachten jullie als 2 renners top 5 rijden dat er een stijgende lijn in zit?
Kopmanspel zal me wel. Ik denk niet dat er iemand is die ik bij Ayuso (die nmm favoriet is) en Lenny kan zetten die in 1 cap zoveel meer oplevert dan REV, WvA of Pedersen. In het meest absurde geval scheelt dat 330 punten (Ving, Piga, Armi) , maar eerder iets van 130. J Christ heeft al 100 punten gehaald in 1 rit, terwijl ik die voor BP heb.
Uitgaande van de koersen waar WvA start, RVV en PR zal hij absoluut de kopman zijn. Wil natuurlijk niet zeggen dat Laporte niet kort kan eindigen. Mocht WvA ook in E3 starten, waar we wel vanuit gaan, zal eenzelfde scenario zich voor doen. In de koersen waar Laporte start zonder WvA, vooralsnog GW en DDV, rijdt hij daar met Brennan. Denk dat je deze wedstrijden met het openingsweekend kunt vergelijken. Wordt het een sprint --> Brennan alle andere scenario's zal de sterkste het hoogst eindigen. Dan hebben we nog MSR waar ze alle drie starten en ook alle drie punten zouden kunnen halen. Mijn gevoel zegt dat WvA gaat proberen om met de grote mannen mee te zitten. Gaat hij dat redden... mwa.. kleine kans maar zeker niet onmogelijk. Denk wel dat de kans groter is dat Laporte of Brennan mee sprint voor een ereplaats dan dat WvA die mannen kan volgen. Ga je dan 1 van die mannen cappen.. neeujj. Om je vraag te beantwoorden ga ik uit van de factor lengte coureur + mogelijkheid fiets afstaan, dan kom ik uit bij WvA 190cm Laporte 191cm en Brennan 177cm oftewel Laporte zal bij pech van WvA zn fiets moeten afstaan. Per definitie maakt dat Laporte dus niet interessant om nog in te wisselen.
Ik zou nog niet wisselen; denk dat je beter straks Vingegaard vervangt voor een extra kasseiman of Kung voor Stuyven. Je zult extra willen scoren om in te lopen.
Met Vingegaard en Vauqelin denk ik wel dat je bovengemiddeld scoort. Ik denk dat er minder dan 10% hier 3 goede caps heeft, ongeveer de helft van de teams 2 prima caps. Dat betekent dat er nog zo'n kleine 40% met knikkende knietjes hier hoopt dat deze rit naar de vluchters gaat.
Ik ben wat aan het uitdokteren wat de opties zijn voor mijn wissels en ik zit eraan te denken om Del Toro na MSR te wisselen. Ik heb hem vooraf gekocht om tweemaal de cappen, maar hoopte ook op het feit dat er meer klassiekers worden toegevoegd aan zijn schema. Heeft iemand hier informatie over? Wat is de kans dat er geen/wel koersen worden ingepland voor onze Mexicaanse vriend
Ik heb Del Toro ook en ben niet van plan hem al te wisselen. Ik zit nl wat dunnetjes in de heuvelklassiekers en wil hem daarvoor erin houden. De kans dat hij die rijdt is niet erg groot, maar ook niet nul. Momenteel staat hij erop voor de Ronde van het Baskenland. Het is niet vreemd om van daaruit de heuvelklassiekers te fietsen, REv deed dit in het verleden vaker. En mocht het niet zo zijn, dan kun je hem tzt wisselen tegen Cosnefroy.
Een evt ingekorte rit met bergop finish lijkt mij niet persé slecht voor AK scenario. En zeker met het feit dat Vingegaard deze rit waarschijnlijk zal nodig hebben (met boni's) om PN te kunnen winnen.
Gregoire heb ik dan al wel, was reserve cap voor Strade en al mee voor de heuvels (met name BP). Alles wat er tot nu toe tussen zit in bonus voor mij, maar cappen durf ik hem niet in de E3 denk ik.
Aan de anderen die Stuyven noemden, dank voor jullie reacties. Helemaal zo gek bedacht nog niet dus :) Nu maar wachten op updates programma's en hopen dat iedereen heel blijft
Ligt er ook aan of je al genoeg caps hebt. Als ik ayuso inwissel win ik 220 punten, en rijdt ook nog in de Ardennen tov Remco die ik wellicht als 2e cap ipv bv pidcock healy of gregoire. Hoeveel punten loopt hij dan in ? Dat is een beetje de overweging toch ?
Zal toch valse hoop blijven:
Deze keer wel een kolfje naar de hand van Van Aert? Zal hij meesprinten? "Ik denk het niet." "Er zijn maar 2 kansen op een massasprint deze week, dus de kans is wel groot dat we gaan sprinten." "De klassiekers komen eraan, dus ik ben hier vooral om extra uren in het zadel op te doen."
En vandaag is dan nog een oplopende sprint die hem meer zou moeten liggen dan zondag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.