https://www.wielerkrant.be/nieuws/2026-03-13/na-zijn-derde-plaats-in-parijs-nice-jasper-stuyven-met-de-realiteit-geconfronteerd
Ik google even op Stuyven en krijg weinig bevestiging om deze koers door te zetten
Wat er ook gebeurt en hoezeer ik ook tegen deze toevoegingen ben, als er een uitslag is, zou die moeten tellen.
Ik zou dat overigens graag ook wel eens in een GT willen zien, zo'n korte heuvelrit tussendoor. Dat lijkt me nou wel een interessant experiment.
Wat betreft lui die 20 kassei- of sprintmannen hebben; dat kan uiteraard een valide overweging geweest zijn, als je denk daarmee meer punten te halen dan met 3 caps. Het hangt uiteraard ook af van of je voor goud gaat of een ander doel. Voor mij hangt de doelstelling er ergens tussenin. Dit jaar is het brede team uiteraard wat minder interessant met de uitval bij de B-namen.
Oneens. Het hele idee van het toevoegen van de PN rit was om het spel diverser te maken door je te dwingen om ook over klimmers na te denken. Het inkorten van de rit verpest het hele idee van het toevoegen van de PN rit en zorgt voor competitievervalsing ten nadele van de mensen die specifiek voor deze ene rit 3 klimmers meenemen. Wat Scorito ook doet, deze mensen zijn al zwaar benadeeld. Je bent 3 plekken kwijt voor Jan met de korte achternaam.
De enige 'faire' oplossing die ik zie is dat ze alsnog rit 8 laten meetellen ipv rit 7. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Dit vind ik de meest interessante post van de afgelopen pagina's.
Scorito kan er voor dit jaar niets meer aan doen. Ook ik heb speciaal voor deze rit renners meegenomen. Zal wel niets gaan opleveren met een ritje van 47km. Voor volgend jaar gewoon PN en TA er weer uit laten en dat is voor het gros van de spelers van Scorito Klassiekerspel het duidelijkst.
De waslijst aan DNS-jes maakt een inkomende wissel voor vandaag nog wat riskanter, het is duidelijk dat er een virus rond gaat. Zelfs al is je nieuwe renner vandaag nog fit, dan nog bestaat de kans dat hij met ziekte uit deze koers komt en je er op de kasseien weinig meer aan hebt.
In combinatie met het nieuws over Merlier, waardoor ik hem en Ganna zou kunnen brengen, neig ik ernaar om niets te doen voor vandaag en tegen mijn natuur in te hopen op een gehele of gedeeltelijke staking.
Ik sta top 98,5%,
Is het weer, kunnen we niets aan doen.
Maakt niet uit, is het spel ;)
Ben Wellens, Kung, Fretin half en onley kwijt, gebeurd hé.
Had voor vandaag Vingegaard, onley en vauqelin. (Dus kan me veel kosten naar einde toe, maar goed dan verliezen we maar 10% is maar spelletje, al wil ik natuurlijk graag nog goede wissel doen en geen slechte)
1 wissel gebruikt, kung -> Christen (Al heb ik niet aan Delgrosso gedacht die veel rijdt blijkbaar, al was Christen meteen 6de in Strade + team).
Twijfel om laporte erin te brengen voor Wellens 2,5MIL voor de komende "klassiekers", die Lie sowieso niet. Heb half miljoen op de bank, maar jump van 2,5 naar 3 is niets waard want Pidcock en Brennan staan in mijn ploeg.
Al heb ik dan wel een wissel minder voor de Ardennen.
(Al heb ik Seixas, Vauqelin, Gregoire, Pidcock en Pogacar van de start in de ploeg voor Ardennen).
Tips over nu wissel 2 gebruiken of niet mogen :). Relatief nieuw in het voorjaarspel, de 2de keer ernaast doe ik niet alle rondes mee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.