Vier plekjes en 4.75M geïnvesteerd in PN, nul punten. En toch ben ik wat minder negatief over de toevoeging dan de meesten hier.
Ze hebben hiervoor gekozen om a) het loze weekend tussen Strade en San Remo op te vullen en b) de balans tussen kasseienmannen, sprinters en heuvelmannen wat meer in evenwicht te brengen. Beide doelstellingen snap ik volledig. En ik denk ook nog steeds dat het spelletje er leuker op wordt als je dit op de juiste manier voor elkaar krijgt.
Zou het een idee zijn om volgend jaar PN te skippen, en in plaats daarvan etappe 6 én 7 van de Tirreno toe te voegen? Er is wél overlap tussen Strade en de klimmers in TA, dus tijdens het puzzelen kun je gericht gaan zoeken en ben je niet per se 3 of 4 extra plekjes kwijt. En als de klimrit onverhoopt wordt aangepast naar een vlakke etappe, kun je altijd nog je sprinters cappen.
Het is nu door een clusterfuck aan omstandigheden compleet in de soep gelopen, waardoor er een paar halve garen met Benoot in hun team bovenaan staan. Maar het echte probleem van de huidige opzet is volgens mij dat je teveel van je 20 stoeltjes kwijt bent aan renners voor deze 2 etappes, waardoor de bezetting overal (te) mager wordt en 1 of 2 uitvallers direct tot acute cap-problemen leiden. Dat verhoogt de geluksfactor en dat kan nooit de bedoeling zijn.
@nasibal
Ik begin van mijn reactie vanuit jouw laatste alinea!
- het gewoon laten
Alsjeblieft niet, ik loop zelf sinds 2016 mee en ben de eerste die jouw expertise onderstreept en waardeert. Een onhandige opening van een dialoog van mijn kant.
- N=1
Hier zit mijn argument in verstopt. Ja ik zie dat je in je eerste zinnen het argument onderstreept. Wat mij dan opvalt is je stelligheid in je eigen zienswijze(wat een ironie). Juist gezien je status drukt dat voor mij een stempel op het dialoog. N=1 vind ik net zo goed een argument voor debat als dat het niet is.
- Is mijn mening wet/kiescommissie
Nee dat is het niet. Maar je loopt wel al heel lang mee op het forum en hebt voor mij altijd een waardevolle bijdrage en bepaalde status. Daar kan dan imo ook bij kijken dat je een discussie onbewust draagt en onbewust stuurt. Gezien de koers die scorito nu vaart (verhoogde abbokosten, meer commerciële instelling) lijkt mij een open debat belangrijk. Ik ben een groot, groot liefhebber van Scorito en zou het zonde vinden als het ten prooi valt ten koste van de commercie. Ik kan zelf namelijk geen ander argument aandragen voor het toevoegen van een meerdaagse koers een een klassiekerspel. Dat is trouwens een argument die natuurlijk los van jou staat maar verklaart mogelijk mijn passie.
Terugkijkend een ietwat fel bericht maar heb je wel weten te prikkelen;). Kijk uit naar verdere discussies!
Gewoon wederom een flinke blunder indd. Vingegaard vauquelin en l.martinez zijn vandaag indd topfavorieten.
Maar het hele spel slaat dit seizoen nergens op.
1e 2 koersen zijn mensen die wellens hebben en magnier en milan de pechvogels.en de mensen die milan en magnier niet hebben (in mijn ogen had je dan niet de beste selectie bijeen gepuzzeld omdat je de favorieten niet hebt) maar die zijn wel achteraf "de kenners" dankzij anderesen captain.
Wellens kung matthews skjelmose uitgevallen in 1 team gewoon he.
Nu deze flater met parijs nice.
Vandaag zullen milan en magnier wel weer opgehouden worden door een valpartij en zal philipssen wel winnen (die eerst niet mee zou doen en waar de meesten dus magnier en milan weer zouden missen die gaan nu scoren met philipsen en andresen)
Nee de wielren spelletjes zijn echt een loterij en hebben niks met kennis te maken.
Maar zo zijn er meer spelletjes hoor. Champions league spel van scorito slaat ook nergens op. En bij de matchking spelletjes dat ze zelf hun uitslag van een wedstrijd voorzeggen slaat ook nergens op of dat alle uitslagen van je concurrent al op vrijdagavond van het gehele weekend zichtbaar zijn vind ik ook treurig. Aangezien we allemaal fanatiek zijn en dus ook voorspellen bij voetbalpoules en poules etc
Kijk je vrijdagavond gewoon even wat de nummer 1 voorspeld en vul jij dat ook in bij de overige spelletjes.
Kan heel simpel aangepast worden door de uitslagen pas zichtbaar te maken zodra de wedstrijd begonnen is. Dan iedereen blij maar goed ze trekken toch hun eigen plan.
Nou de nummer 175 van de allround ranking zijn ze kwijt na dit seizoen.
Ik ga terug naar sport kijken zonder belangen. Het is teveel een loterij geworden in mijn optiek en men hoeft geen sport meer te volgen om hoog te kunnen scoren. Het is overal al weg te halen, het wordt zelfs voorgezegd al.
De charme is weg voor mij helaas.
Nasibal, het doet me deugd dat je het in de basis eens was met mijn stelling laatst, want ik kan niet anders dan concluderen dat mijn geschetste scenario uitgekomen is. Een bergrit die zich omtovert in een sprintrit. De beste tactiek qua teamselectie vwb de toevoeging van PN bleek dus weldegelijk te zijn om deze toevoeging compleet te negeren. Dit maakt wmb de toevoeging onverdedigbaar.
En nu a.u.b. niet aankomen met 'maar Girmay/lamperti/stuyven/Pithie waren vooraf hartstikke valide picks, dus iedereen had gelijke kansen'. Als je rekening hield met PN in je selectie dan ging je uit van of een AK dag, of een groep sterk klimmende vluchters. Want hoewel de etappe al eerder aangepast was, bleef het karakter altijd hetzelfde: klimmen. Nu we zelfs daar al niet meer vanuit kunnen gaan, moeten we volgend jaar dan maar 9 plekjes inruimen voor PN?
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje ene overtrokken post van je.
Ja, het is absoluut kut dat dit met deze rit gebeurd is en vooraf rekening houden met een sprint zou idd random bulkshit zijn geweest. Een aankomst bergop was by far het meest logische scenario.
Het wijst er dus ook helemaal niet op dat "de rit straal negeren de beste tactiek was", net zo min als dat "Vin en Pog thuislaten in de Tour" de beste tactiek blijkt als ze elkaar tijdens diezelfde tour de hekken in rijden. Tactiek is iets wat je vooraf bedenkt, dat het achteraf anders kan lopen klopt. Als het volgens jou vooraf wél zo logisch was dat het zou gebeuren dan had je ze ook thuis kunnen laten. Dat heb je niet gedaan omdat je, net als ik, het níet logisch genoeg vond.
Wat veel mensen gedaan hebben is voor PN bewust klimmers geselecteerd die ook nog ergens anders reden. Maar je had als toevoeging (niet "in plaats van") daarop de boel ook om kunnen draaien: Welke renners zijn elders goede kandidaten en starten toevallig ook nog in PN? (of TA).
Juist wanneer scenarios zo onvoorspelbaar zijn kán het lonen om zoveel mogelijk namen aan de start te hebben staan, mits ze "gratis" waren. Niet omdat je verwacht dat er een scenario ontstaat waarin Fretin een massasprint wint, maar mogelijk wel eentje waarin een Stuyven, Vacek of Pithie vanuit een grote vlucht ergens tussen 10 en 20 eindigen. Niets nieuws in het wielrennen en al helemaal niet in Parijs Nice. Zijn dan toch mooie puntjes die je meepakt in een scenario waarin de rest 0 pakt.
Tenslotte was gister een zeer plausibele rit voor een wissel. Je wist dat dat veel mensen een hele lage score zouden halen, dus er waren met de juiste cap max 300 unieke punten op te halen. Dat is meer dan een noncap healy straks in 3 heuvelkoersen gaat pakken. De juiste caps waren ook nog eens relatief voorspelbaar. Je nam wel een risico met neutralisatie of pech tijdens de koers en dat maakte het een beetje een all-in die ook verkeerd kon lopen. Maar gelukkig waren er meerdere valide opties die elders dit seizoen ook nog van waarde zijn. Lamperti zal bijvoorbeeld met mihkels moeten dealen, sure, maar hoe mooi is het als hij straks in BDP een resultaat rijdt terwijl Fretin DNS is.?
Niet iedereen die gisteren een goede score haalde is een random huismoeder met een kutselectie die toevallig weer geluk heeft. Ja die zitten er tussen, maar die hebben echt geen betere selectie dan jij en ik. Gun ze deze win, als je team goed in elkaar zit pak je ze wel weer terug.
Had Scorito hier beter over na kunnen denken en de rit van vandaag kunnen pakken bijvoorbeeld? Of enkel twee ritten uit TA? Of uiteindelijk gewoon helemaal geen PN en TA? Zeker, en dat gaan ze ook evalueren. Maar wel heel verstandig pas na twee jaar, omdat je eerst even iets een kans moet geven. Ze zullen zelf ook wel even wat traantjes weggepinkt hebben gisteren, maar deze hele PN situatie heeft veel meer nuances dan jij het nu doet lijken.
Ook nul punten hier met Vingengaard, DF Martinez en (de zieke) Onley. Is best wel zuur om een nulpunter te hebben in een rit waar je in pricnipe de juiste mannen voor koos terwijl je iemand zonder enige bergrenner dan 500 punten ziet pakken omdat hij toevallig Stuyven, Girmay en Teunissen kon opstellen, drie renners die in rit 7 van PN niks te zoeken hadden. Zelf had ik verwacht tussen de 150 (vroege vlucht scenario) en 500 (Vingegaard eerste en ook Martinez die goed eindigt) te kunnen scoren. Er zullen wel velen zijn die dit meemaakten. Dat maakt een verschil tot 1 000 punten in één rit. In een zoekotcht naar een duimpje of bekertje wordt het dan wel heel moeilijk.
Ik hoop dat Scorito volgend jaar een andere rit waar je wel zeker kan zijn dat het op zijn minst eenzelfe typ rit blijft. Ik scoor typisch beter in rondes (daar zitten de bekers die ik haalde) maar dit jaar zag ik een duimpje wel zitten (ik zat aan bijna 90% voor PN). Op zich ben ik wel fan van extra ritten in de week van PN en TA maar dan waren een sprint en een bergrit van dezelfde ronde mogelijks een beter idee geweest, dan had je in dit soort scenario ten minsten ook de jusite renners in je team kunnen hebben.
Hoe dan ook, ik kijk uit naar de rest van het klassiekersseizoen met hopelijk een goede Wout Van Aert (zit niet in mijn team maar als Belg en wielerliefhebber hoop ik dat hij wel goed zal zijn), een Tim Wellens die vlot herstelt en voor de rest zo weinig mogelijk valpartijen en uitvallers. En vooral, veel wielerspectakel. Met renners als Jan Christen, Brennan, Magnier, Pidcock, Del Grosso, .MVDP, Van Aert en nog veel andere renners die de koers maken, kijk ik uit naar nog veel mooie wedstrijden.
Ik had gisteren ook de klimgeiten vin, vauq en lenny, dus slechts een paar punten voor de moeite. Ik had ze juist genomen met de verwachting dat een hoop spelers PN links zouden laten liggen, maar aan al het geklaag te zien zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Kortom, niets aan de hand en de komende rondes gewoon vrolijk verder. Op naar de 70%! :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.