Tsja, wat moet je daar nog meer over zeggen? Lijkt me heerlijk als je hem hebt gekozen naar de sprintkoersen toe. Ik leef nog steeds tussen hoop en vrees dat Milan aan de start verschijnt van BdP. Anders met Philipsen en Andresen prima C1&C2, maar Fretin, Crabbe en Vermeersch zijn op dit moment niet de C3 waar ik naar zoek.
Iets anders - wie zouden jullie inbrengen na MSR met het oog op de komende kasseiklassiekers, WvA of Pedersen?
Ik heb inderdaad Wout al en Mathieu en Tadej. Met nog twee wissels, waarvan 1 bijna zeker Remco, denk ik er toch sterk aan om ook Mads erin te klikken (die ik ook eal cappen in E3, IFF en DDV). Ik vind geen wissel (voor de ardennenklassiekers) die me meer punten kan opbrengen. Hoe zien jullie dat?
Zowel Mads als Wout zijn in orde.
Mads rijdt E3 en Wout (waarschijnlijk) niet. Denk dat verschillende teams daar moeite hebben om een sterke C3 op te stellen (ik heb Gregoire maar weinig vertrouwen in). Zou voor jou een afweging kunnen zijn voor Mads. Overige koersen zie ik ze als gelijkwaardig
Ik denk dat je zelf al antwoord geeft op je vraag: hij is in beide koersen zoveel gecapt, dat het voor je totaalscore geen verschil maakt. Koersverloop is in beide ongelukkig; Kuurne te veel met krachten gesmeten, TA valpartij door lompe Magnier. Hij heeft wel recent Nokere Koerse dus met zijn vorm zit het wel snor. Zijn belangrijkste afspraken komen nog. Case closed. Als ie woensdag niet scoort, dan kan het dossier weer open.
Ik denk dat ik pedersen + 1,5 mio man ga brengen voor milan en magnier (heb nog 0,5 op de bank). Die 1,5 moet dan voor 3e kopman BP en versterking agr of voor groenewegen om BdP en SP te versterken. Als Milan BdP rijdt dan geen groenewegen maar ik zit dan wel echt af te vragen wie ik moet brengen voor 1,5 mio voor BP nu christen er ook uit is. Cosnefroy weinig vertrouwen in en voor de rest is het niet veel. En ik heb voor andere koersen al veel toppers. Mis alleen REV, MJ en Healy, maar als ik die wil spelen dan lukt het niet om pedersen te brengen. Kortom de komende dagen vooral veel nieuws in de gaten houden.
Alleen in het geval van Floda (en meer mensen) is dat een Pedersen nu inbrengen gepaard moet gaan met een dubbele wissel omdat je het budgettechnisch anders niet rond krijgt. Bv Pedersen + Del Grosso voor Milan + Wellens. Dus dan krijg je inderdaad een Jan Christen risicootje noodgedwongen erbij.
Christen is wel een zure ja, vanaf het begin al mee en leek met zijn 130 bonus puntjes een mooie verschilmaker te worden, heb nog Pidcock Gregoire en Del grosso over voor BP, en Wellens blijft een vraagteken natuurlijk. Christen eruit voor Groenewegen en Milan voor Pedersen heb een miljoen op het bankje.
Na de eerdere wissel van Christen als vervanger van Wellens heb ik nog twee wissels over. Afgelopen zaterdag nog getwijfeld om WvA/Pedersen in te brengen en/of del Toro. Heb ervoor gekozen om toch af te wachten, valt me Christen (C3 in BP) uit.
Wat ga ik doen met de overige twee wissels (uiteraard wacht ik updates tot woensdag sowieso af):
1) Ik heb voor Brugge en Schelde drie sprinters, inclusief een met ziekte kampende Fretin en een hard gevallen Crabbe met gebroken vinger. Heb ik hier een wissel voor nodig of wordt dit 2 koersen incasseren? Ik hoop echt dat Milan Brugge nog gaat toevoegen anders is Milan erg duur en heb ik weinig captain materiaal.
2) Ik heb geen 3e captain meer voor BP en heb eigenlijk nog 1 extra mannetje zoals Healy/Del Toro of Evenepoel nodig voor de Ardennen.
3) Ik mis een C3 in bepaalde kasseien klassiekers. Heb wel renners als Laporte, Abrahamsen, Vacek, Vermeersch, maar is dit captain materiaal? Toch wel FOMO voor Wout/Pedersen in deze koersen.
Ik had 1M over gelaten (+1m van wissel Wellens -> Christen) voor de Milan-> Wout wissel, wat ik dus nog niet heb doorgevoerd. Door het uitvallen van Christen en Wellens heb ik dus een wissel tekort voor bovenstaande 3 situaties.
Wisselopties: vd Berg (gaat telkens maar overal van de startlijst af), Magnier, Milan, Christen...
Mocht iemand tips hebben of willen brainstormen, is dit zeer welkom.
Als ik jouw lijstje zo zie, zou ik prioriteiten stellen. Mocht Milan niet starten in Brugge, dan is dat wel prio. Want Fretin én Crabbe cap is wel heel mager. Daar zou ik dan sowieso een wissel doorvoeren.
Dan: je BP-probleem lijkt me groter dan je kassei-probleem. Dus wellicht gewoon je kasseien opvullen met de namen die je hebt, dat zijn geen koekenbakkers. En dan voor BP een klepper erin gooien die daarna ook nog de andere Ardennenkoersen rijdt.
Een aantal forumleden heeft in de rondespellen hier meermaals (met goede argumenten) betoogd dat je weinig sprinters mee moet nemen en daar maar een klein deel van je budget aan moet besteden. Deel van deze redenatie was de onvoorspelbaarheid van sprints en dat sprinters geregeld volledig buiten de top 10 eindigen.
Hoe verhouden deze argumenten zich tot dit klassieker spel? Zou het een reden kunnen zijn om een magere bezetting in de sprint koersen te accepteren en bv een Groenewegen wissel achterwege te laten?
Precies het dilemma. En aangezien er geen uitgesproken favoriet gaat zijn voor BP anders dan pidcock en gregoire (als je kijkt naar de deelnemende ploegen) waarmee je een c3 voor de 1e 5 plekken met zekerheid kunt invullen, lijkt het erop dat ik zal moeten kiezen tussen BP een c3 laten lopen en voor 1,5 miljoen (skljelmose?) man moet kiezen die AGR wel rijdt of die 1,5 aan dylan moeten besteden voor c3 in BdP en c2 voor SP (en dan fretin naar c3). Hoop wel dat er toch nog meer kleppers voor agr gaan kiezen (behalve voor mijn poule vooral voor de koers).
Ik zou in de eerste plaats de weersverwachting en de volledige startlijst van Brugge afwachten. Als dat een waaierkoers wordt, kan je daar beter een klassiek type die je toch al hebt cappen dan de meest voor de hand liggende optie met Groenewegen brengen. Ik kan me nog goed de laatste keer dat deze koers in waaiers eindigde herinneren, toen zat Groenewegen in de voorste waaier van een mannetje of 20 maar werd hij in de finale samen met Démare gewoon uit het wiel gereden. En ondertussen werd Lampaert vrolijk derde.
Ik denk dat het voor het Klassiekerspel toch wat anders ligt, aangezien het ook een kopmannenspel is. Je wilt denk ik toch wel 3 lekkere caps op kunnen stellen. En ja: het is wat onvoorspelbaar, aan de andere kant zijn sommige klassiekers (denk dit jaar alleen al om Omloop en KBK) dat ook. Hier wil iedereen ook 3 goede caps hebben toch?
Denk dat het redelijk te ondervangen is door een aantal absolute toppers (of A-renners heb ik wel eens gelezen) mee te nemen. Die rijden in principe een goed resultaat, tenzij pech. Maar dat geldt ook voor andere koersen dan alleen sprints.
Parcours is wel stevig aangepast, de Moeren zijn eruit. Nu 2x lokale ronde, die met name noord-zuid georiënteerd ligt. Met voorspelde westenwind wel kans op waaiers, maar minder dan als er via de Moeren gereden zou worden zou ik zeggen
Maar bestaan die a renners wel in alle koersen?
Ik denk dat de: 'goed resultaat rijden tenzij pech renners' heel beperkt zijn. Mvdp/Wva/Pedersen/Pidcock/pogi/Evenepoel. Wellicht aan te vullen met Milan en normaliter kung, Merlier en Philipsen.
Dat zou dus voor mij een reden zijn hier sterk in te investeren zelf als dat betekent dat je daardoor in een sprintwedstrijd een mindere c2 of c3 opstelt. Deze mindere c renner vervangt dan namelijk niet een 'goed resultaat tenzij pech' renner, maar een ander renner die je weliswaar iets beter inschat, maar zeker geen garantie geeft (categorie: groenewegen, ANDRESEN, BITTNER, de lie, Meeus)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.