Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 156 ... 215 216
Guido Maltempi

Renners die in zowel BdP als SP top 10 finishten:
2025: Kanter
2024: Philipsen en Merlier
2023: Philipsen
2022: Merlier

Nou zegt dit lijstje nog niet zoveel zonder data over % sprinters dat beide koersen reed. Heb nu ff geen zin om dat uit te gaan rekenen, maar volgens mij is er normaliter behoorlijk veel overlap tussen beide startlijsten. Door de vele valpartijen is het elk jaar weer een loterij, waardoor 'is sprintkopman bij z'n ploeg en lijkt in vorm' niet automatisch betekent dat-ie ook even top 10 gaat rijden. En dat lijkt me wel degelijk een factor om mee te wegen in je keuze om wel/niet een sprinter in te wisselen

klaas drr

Groenewegen zijn trackrecord is 6 vd 8 in punten resp 2,3,4,9,12,13 24 en 1x DNF.   Best goed eigenlijk. 

Tbosman
berggie1987
Maar bestaan die a renners wel in alle koersen?  Ik denk dat de: 'goed resultaat rijden tenzij pech...

Ben ik het mee eens. Niet elke koers heeft "betrouwbare" A-renners aan de start en je zult dus suboptimale keuzes moeten maken. Kan me ook grotendeels vinden in de renners die je noemt.
Maar om vooraf te zeggen dat je weinig sprinters mee moet nemen in een kopmannenspel is toch een wat te groot risoco mijns inziens.

mirkodek
Dynasty
Alleen in het geval van Floda (en meer mensen) is dat een Pedersen nu inbrengen gepaard moet gaan me...

Geldt ook voor mij inderdaad. Denk dat ik Pedersen er wel graag in klik en dan waarschijnlijk met Grégoire. Alleen betekent dit dat ik Wellens er ook uit moet gooien en dat doe ik liever niet. Alternatief is Pedersen + Del Toro en dan later kiezen uit Grégoire/Jorgenson/Cosnefroy etc....

RedDevil

Over de zoektocht naar gouden sprintwissels: is er hier iemand die weet (of denkt te weten) of Pavel Bittner gaat starten in de Scheldeprijs? Het zou in zijn programma passen en vorig jaar reed hij er ook (ook in aanloop naar Roubaix). Jakobsen is als enige bevestigd door die ploeg voor Scheldeprijs, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze hem daar gaan uitspelen...

berggie1987
Guido Maltempi
Renners die in zowel BdP als SP top 10 finishten: 2025: Kanter 2024: Philipsen en Merlier 2023: Phil...

Mooi lijstje wat mijn gevoel onderstreept. Omdat dit vooral speelde in de discussie tussen van Aert en/of Pedersen inwisselen vs een sprinter inwisselen is het ook interessant te kijken naar het aantal.top 10s van van Aert en Pedersen per jaar in het tussenliggende blok van San Remo tm Parijs Roubaix. Dat ligt een enorm stuk hoger.

Van Aert: 

2022: 3

2023: 4

2024: 1

2025: 3

PEDERSEN:

2022: 2

2023: 5

2024: 3

2025: 6

En dan beide nog wat top 15 plekken

Laatst gewijzigd
JesperSoetens

Lund niet in Brugge...

JesperSoetens

Lund niet in Brugge...

Tbosman
JesperSoetens
Lund niet in Brugge...

Oef die gaat wel ff pijn doen...

oli4g

Gewacht met Ganna transfer met het oog op deelname Milan aan bdp en de Milan - WVA/Pedersen transfer. Maar die lijkt nu plots nodig voor woensdag met het uitvallen van Lund en onzekere Fretin. Man in vorm is natuurlijk Groenewegen. Voor de rest niet veel opties die ook SP rijden behalve misschien een gokje met Bittner of Bauhaus.

Witte87
RedDevil
Als ik jouw lijstje zo zie, zou ik prioriteiten stellen. Mocht Milan niet starten in Brugge, dan is...

Thanks voor je visie en goede punten idd.

Guido Maltempi

Als de zojuist gedeelde en daarna weer verwijderde startlijst klopt (en daar heeft het wel alle schijn van) zijn dit de belangrijkste conclusies:

Geen Milan maar Teutenberg. Geen Mihkels, wel Lamperti. Geen De Lie. Geen Merlier of Magnier, maar Laurenz Rex (bevestigd door Sporza). Geen Ackermann. Bij Uno-X doen Blikra én Waerenskjold mee. Hofstetter doet mee (maar Einhorn en Kogut ook). Mozzato doet mee maar ook De Kleijn. Bauhaus doet mee (hiep hoi). Welsford doet mee. En dus geen Lund.

Nog maar even afwachten of dit allemaal klopt. De bevestigde ploegen (Decathlon, SQS, Flanders) stonden er correct op, maar het zou natuurlijk kunnen dat de andere namen afkomstig zijn van een verouderde startlijst.

Coureurs du Courage

Geen Merlier woensdag. Die wissel valt dus al af.

Tbosman
Guido Maltempi
Als de zojuist gedeelde en daarna weer verwijderde startlijst klopt (en daar heeft het wel alle schi...

Poeh. Dan wordt de spoeling wel erg dun voor veel mensen denk ik...
Ik kom nog weg met Philipsen (C1), Groenewegen (C2?), Fretin (C3?) en Crabbe. En Vermeersch maar die zal wel niet meesprinten.
Gemis van Lund is wel vervelend, ook jammer dat Milan niet mee lijkt te doen.
Voor mij wel gunstig dat Magnier, de Lie en in mindere mate Mihkels niet meedoen.

Volpino

Startlijst staat op cyclingstartlist (.com) of op cyclingflash. Die link die ik hsd gepost werd weggehaald...

Volpino
martijncr

Ja nu wordt het leuk om dé juiste wissel te gaan doen om BdP/RvB en SP te gaan coveren. Bauhaus, Groenewegen, maar ook Jeanniere zouden kandidaten kunnen zijn. Baal wel enorm van Lund, en dat Lamperti deze toch wel pakt. De mensen die hem hebben gewisseld in Parijs Nice gaan toch voorsprong pakken. 

mirkodek

Ik vind dit toch ook wel een flink dilemma. Een sprinter (Groenewegen dan waarschijnlijk) erin wisselen (want heb nu alleen maar Philipsen, Fretin en Crabbe) gaat dan ten koste van Pedersen brengen.

Misschien moet ik gewoon m'n verlies nemen (want Groenewegen pakt dan maar twee koersen mee en Pedersen meer). Anderzijds heb ik acceptabele C2/C3's in de kasseien en voor Brugge en Schelde kan ik dat niet echt zeggen.

sprintgeit

De gok Milan te laten staan in de hoop dat hij RvB zou doen pakt slecht uit dus.

Het klassiekerspel voelt dit jaar als een soort Roubaix ervaring waarbij je constant hommeles tegenkomt en denkt op hopeloze achterstand te staan, maar er dan toch maar blindelings op vertrouwd dat zolang je - zo goed en kwaad als het gaat - die 3 kopmannen per koers weer te selecteren, je uiteindelijk weer ergens dat podium in zicht gaat krijgen..

Volpino

Fretin is ziek geweesr en niet echt goed in vorm (afgaande op de sprint van gisteten), en Crabbe lijkt ook niet de kopman afgaande op de startnummers (en de sprint van gisteren). Ik heb beiden ook, maar ga daar uit van 2x weinig/geen punten. Wissel lonkt... 

sprintgeit
RedDevil
Over de zoektocht naar gouden sprintwissels: is er hier iemand die weet (of denkt te weten) of Pavel...

Geen idee. Maar Jakobsen rijdt alsof hij er elk moment mee kan kappen. Vraag me ook af wat zijn rol woensdag nu weer gaat zijn...

nasibal
sprintgeit
De gok Milan te laten staan in de hoop dat hij RvB zou doen pakt slecht uit dus. Het klassiekerspel...

Heerlijke achtbaan he, dit spelletje? Ik ben nu heel blij met Lamperti, maar woensdagavond zit ik weer te schelden dat hij niet naar een top 20 is gesprint.

Je zou trouwens mihkels maar hebben... 

KV
nasibal
Heerlijke achtbaan he, dit spelletje? Ik ben nu heel blij met Lamperti, maar woensdagavond zit ik we...

Ik ben al zodanig misselijk gedraaid dat ik beslist heb enkel nog maar visjes te hengelen. 
Hoe tevreden was ik dat ik Ganna als C3 kon opstellen zaterdag...

ditisdavid
mirkodek
Ik vind dit toch ook wel een flink dilemma. Een sprinter (Groenewegen dan waarschijnlijk) erin wisse...

Als Pedersen in zijn resterende 5 koersen gemiddeld 5e wordt (gunstig scenario gezien zijn aanloop), dan haalt hij zonder kopmanpunten al evenveel als een sprinter die je in zowel BDP als SP 2e kopman maakt en eveneens gemiddeld 5e wordt (eveneens gunstig scenario gezien hoe weinig dubbelingen in de toptien er in de meeste jaren zijn). En dan reken je zowel op 0 punten voor je alternatieve 2e kopman in de sprints als op 0 kopmanwaarde van Pedersen, wat me een hele nadelige aannames voor Pedersen lijken. Het is een kopmannenspel, maar je kan je ook té blind staren op de kopmannen. Om die reden heb ik Pedersen al vóór Sanremo gebracht ten koste van een sprintwissel (al dacht ik op dat moment natuurlijk wel Lund te hebben voor overmorgen, nu zit ik ook 2x vast aan Fretin en Crabbe. Tenzij ik zoveel vertrouwen in een waaierkoers heb dat ik Vermeersch cap).

Voor de heuvels geldt straks exact hetzelfde. Als Evenepoel het Ardense drieluik volledig rijdt en gemiddeld 3e wordt, dan moet ik nog zien of een BP georiënteerde wissel netto meer punten oplevert.

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

Ik heb geen budget meer voor Pedersen, en ik heb voor alle koersen inclusief E3 wel 3 kopmannen, dus ik heb het toch maar gedaan en Wellens geruild voor Groenewegen, anders wordt het wel heel mager in Brugge met alleen Philipsen en niet fitte Crabbe en Fretin.

1 2 ... 156 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.