Ja eens, ik denk dat ik het maar op waag. Een sprint (als dat het al wordt) is een stuk onvoorspelbaarder dan een top 5 plek voor Pedersen.
Voor E3 even de knoop doorhakken of het dan Pedersen + Del Toro (ipv Milan en Küng + 500K bank) of Grégoire (ipv Milan en Wellens) wordt.
Lund dus niet mee.
Dat levert voor mij wel een nieuw probleem op in dit spel. Er moet eigenlijk een sprinter bij die zowel BDP als SP kan doen. Met Fretin & Crabbé als C2/C3 durf ik het eerlijk gezegd niet aan.
Mogelijke wissels:
Magnier & Vingegaard ↔ Groenewegen & Del Grosso
Groves ↔ Groenewegen
Vingegaard ↔ Hofstetter/Bauhaus
Heeft iemand misschien nog andere inzichten? En verwachten jullie überhaupt iets van Del Grosso?
Ik betwijfel of Milan nog punten gaat halen. Als hij niet fit genoeg is om woensdag te rijden en hij in Kuurne in goede gezondheid al de heuvels niet overleeft, dan wordt Wevelgem een moeilijk verhaal.
Del Toro de E3 schrijft WF?!
Dat zou wat zijn zeg. Heb hem niet, maar als ik de heuvels + E3 van tevoren geweten had dan was ie voor 1 mln een no-brainer.
En met wegvallen van Christen... waarom zou hij niet nog wat heuvels toevoegen in de vorm van AGR en/of BP voor FW en LBL.
Wissel lonkt, al gaat dan dan wel te koste van 2e heuvelwissel.
Op die shortlist staan nu nog REV, Jorgenson en in mindere mate Healy
Ik heb vanwege vakantie/vergissing urenverschil mijn beginploeg niet gefinetud. Dat breekt me duidelijk op en dit wordt mijn slechtste score van mijn 3 deelnames naar alle waarschijnlijkheid. Sta nu op 68,4% en al vroeg 2 wissels verbruikt (waarvan ik bij 1 een fout heb gemaakt, had Skjelmose er nog niet uit moeten halen).
Vooralsnog wel bij iedere koers 3 waardige kopmannen, maar net als bij de meesten mag er bij de bekende 3 hoofdpijndossiers niks of weinig meer tegen gaan vallen wat betreft "voorlopigen" die afvallen.. E3 (VdP, Stuyven, Del Grosso, Grégoire), SP mag niemand meer wegvallen (Philipsen, Fretin, Meeus) en BP (Pidcock, Grégoire, Del Grosse en Hermans).
Nu heb ik over die laatste wissel nog wel een gewaagd hersenspinseltje.. die is gereserveerd voor Evenepoel, maar Bora rijdt BP dus niet.. van alle puntenpakkers die ik nog in mijn team heb is volgens mij Cosnefroy de enige die vooralsnog alle 4 de slotritten mee doet.. vorig jaar geblesseerd, maar het jaar hiervoor BP (nr 1), AGR (16), WP (4) en LBL (16).. als REV er eentje minder rijdt (natuurlijk ook redelijk blessuregevoelige gast) dan zou ik hem kunnen overwegen. Zou dan keuze tussen hem Healy moeten worden. Die rijdt ook geen BP, maar ik schaar hem inmiddels niet meer heel veel verder achter iemand als Pidcock. Is gewoon een A+ topper in wording.
Geen geweldig idee hè Cosnefroy..? Wat zeggen de kenners?
EDIT, even vergeten voor welke ploeg hij inmiddels rijdt.. dan valt Cosnefroy ook af 😏
Ben nu ook een beetje aan het kijken naar renners die Brugge rijden en mogelijk nog wat punten sprokkelen in andere koersen. Dan kom je toch wel uit bij: Lamperti, Kanter, Mozzato. Vraag me toch af of dat gaat opwegen tegen Pedersen of Van Aert inbrengen eigenlijk.
Ik moet zeggen dat ik het toch maar een bijzonder vreemd klassieker jaar voor alsnog vind. Niet alleen door de nieuwe toevoegingen maar ook door de vele blessures, onbekende programma’s, programma wijzigingen en misgelopen punten waar je ze niet verwacht.
In Omloop heb je direct de eerste uitvaller (Kung), hiep hoi. In Kuurne denk je goed te gaan scoren met Milan (C1), Magnier (C2) en Philipsen (C3) en haal je wel geteld een zielige 125 punten.
Vervolgens komt Parijs Nice en denk je met Vingegaard, Skjelmose en Onley een flinke voorsprong te kunnen pakken. Of toch niet, 0 punten halleee.
In Tirreno heb je dan ook weer leuk 5 (!) sprinters aan de start waarvan slechts 2 in de punten rijden, 1 in de cap punten en de andere 3 het asfalt kussen.
Om het nog mooier te maken vallen 2 dagen voor Brugge de Panne de mannen Mihkels en Lund af en heb je enkel nog maar Philipsen, Fretin en Vermeesch.
En nu komt het allermooiste, na al dat gedoe sta je nog steeds op bijna 80%. Dat is toch wel behoorlijk typerend voor dit hele (scorito) seizoen. Ben benieuwd wat nog komen gaat.
Wat ik het allermeest typisch van alles vind: de enige sprint tot nu toe waar de namen die je vooraf in een sprint verwacht grotendeels hun uitslag rijden, is die ongeplande sprint in Parijs-Nice.
Als het nu gewoon een zonnige dag zou zijn, kon je met dit nieuws met het inbrengen van Groenewegen waarschijnlijk een mooie slag slaan. Maar als ik dit zou doen, zullen zijn tenen bevriezen of glijdt hij in de laatste bocht onderuit, dus weet niet of ik dat die jongen wil aandoen.
Ik geniet echt keihard van deze editie. Het gaat alle kanten op en dat dwingt je continu aan te staan en heel serieus strategische opties te blijven beschouwen. Teams die vandaag in de prullenbak verdwijnen kunnen er morgen weer uit lanceren.
Heerlijk, zo "actief" heb ik dit specifieke spelletje nog nooit gespeeld.
Haha ja daar heb je ook wel weer een punt. Zo zakte ik in Parijs Nice 27,5% en steeg ik door Tirreno (met slechts 1 cap en 2 van de 5 sprinters in de punten) en San Remo weer in totaal 30%. Het ene moment denk je dat je verloren hebt en het andere moment doe je weer mee.
Ook had ik del Toro ingebracht voor San Remo, door zijn verwachte programmawijziging. Iets waar ik dus normaal nooit aan zou denken om al te doen voor San Remo. Lees je vervolgens nu dat die ook de E3 misschien gaat doen. Het kan dus altijd gekker.
Wat dat betreft blijft het op die manier dan inderdaad wel weer een erg actief spel.
Eens met je Nasibal. Het is zeker een editie die boeiend is en elke dag gebeurd wel weer iets waardoor je strategie de prullenbak in kan.
Ik was er eigenlijk wel van overtuigd om Pedersen te brengen. Mijn probleem is echter dat ik hiervoor Milan moet slachtofferen. Daarmee mis ik automatisch een kans op punten in PR, DDV & GW. Nu verwacht ik in die eerste 2 koersen niet veel van hem, maar in GW is hij zeker top 10 waardig. Door alle commotie met RvB en het steeds smaller worden van mijn namenlijst daar, zie ik mij genoodzaakt om toch daar in te grijpen. Ook met het oog op de nog smallere bezetting bij SP. Ik heb Fretin, Crabbe, Lund, JP en Vermeersch.
Bijkomend voordeel van die wissel is dat ik Milan in mijn team kan houden en Vingegaard of Christen eruit kan doen voor Groenewegen.
Maarja, dan begrijp ik dat de weersvoorspelling niet al te best is en RvB wel eens een slijtageslag kan worden.. blijft leuk zo deze puzzel :-)
Tips?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.