Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 163 ... 215 216
JesperSoetens

Woutje definitief niet in E3..

kciM

Ik had van bij de start Groenewegen erin geklikt vanwege zijn aanwezigheid bij Brugge en Scheldeprijs. Hopelijk wordt dat vertrouwen vandaag uitbetaald ondanks het weer.

TimTornTeut

Wie denken jullie dat meer punten gaat sprokkelen in z'n overige koersen. Rex of Lamperti? 

Pim Schinkel

Voor vandaag heb ik staan

C1 De vlam van Hamme

C2 Vermeersch

C3 Crabbe

Met ook nog mihkels in de gelederen. Sta nu op 73%. met nog 3 wissels achter de hand en 500 k over. Met oa en kung en vingegaard die geen punten meer gaan opleveren. En wellens die ik misschien wel of niet laat staan. Zouden jullie met de huidige weersomstandigheden gaan wisselen. Voor bijvoorbeeld een groene wegen of rex? Of deze tombola maar even afwachten en pas gaan wisselen voor E3/BP/SP waar ik op dit moment captains te kort kom....

Corky18

Ik twijfel om Groves in te wisselen voor Groenewegen. Denken jullie dat Groves nog wat gaat klaarspelen dit voorjaar?

GroetjesThuis

Ja, lastig te voorspellen welke kant het op gaat vandaag. Ik zie drie scenario's: een massasprint waarin de meeste sprinters wel overleven (en er flink gevallen gaat worden in de finale), een massasprint van sprinters met iets meer inhoud die wel lekker gaan op slecht weer (waar iets minder wordt gevallen) of een waaierspektakel waar een kopgroep de winst gaat uitmaken. Naast Philipsen grosseer ik in captainmogelijkheden voor plek 2 en 3 die in theorie aardig kunnen sprinten (maar niet de enige sprinter zijn) en Florian Vermeersch. Te weten: 

• Luke Lamperti, kan aardig aankomen en lijkt zich dit jaar ook te bewijzen als de renner die het mag gaan afmaken tijdens lastige massasprints. Maar vooraf gesproken zou ik altijd verwachten dat Madis Mikhels wordt uitgespeeld door de ploeg en zou ik Marijn van de Berg op gelijke hoogte zetten met Lamperti voor dit werk (klote weer, mogelijk waaiers, en massasprint met gereduceerd clubje).
  • Hugo Hofstetter, scoort altijd hoog in Kuurne-Brussel-Kuurne (en gek genoeg soms ook in de Scheldeprijs), dus zou in een wat - door het weer verzwaarde koers in Brugge - zeker kunnen leveren. Toch lijkt de jonge Oded Kogut de meer aangewezen sprinter te zijn voor de ploeg. Gaat hij overleven tot de massasprint en krijgt hij dan de leadout van Hugo? Sprinten ze allebei voor een ereplek zoals eerder dit jaar in Portugal? Ik weet het niet. Hugo Hofstetter lijkt mij wel iemand die beter de zware weersomstandigheden verteerd dan Oded, maar goed, dat gevoel is op weinig gebaseerd.
  • Ben Turner, snel aan de meet en was lekker in vorm tijdens het begin van dit seizoen. Heeft in zijn ploeg natuurlijk de concurrentie van Sam Welsford (en misschien in mindere mate Samuel Watson). Die eerste Sam zou sowieso uitgespeeld worden in een zonnige editie van Brugge de Panne. Met dit kloteweer misschien wel meer mogelijk voor Ben. Alhoewel hij ook te kampen had met ongemak en ziekte de laatste weken. Pechvogel ook natuurlijk... 
  • Milan Fretin - die zich helaas (of gelukkig) van tevoren ziek heeft gemeld. Lekker herstellen voor Gent Wevelgem en de Scheldeprijs. Hoeven wij niet meer over na te denken.

Omdat ik meer opties heb binnen het b/c segment aan sprinters hoop ik eigenlijk het verschil te maken met dit type renner (de Turners/Hofstetters en Lamperti's) ten opzichte van iedereen die noodgedwongen Florian Vermeersch moet cappen bij gebrek aan sprint types. Maar het zou mij niets verbazen als Vermeersch met een aantal lotgenoten in het waaierrijden voor een massasprint (of gereduceerde massasprint met sprinters met inhoud) gaat finishen. Herkenbaar dilemma voor diegene met ook een breder b/c segment aan renners die snel aan de meet zijn, maar waarschijnlijk niet direct de aangewezen sprinter binnen hun ploeg?

martijncr
bdebouwer
En je overweegt Groenewegen niet?

Uren wikken en wegen, allerlei data doorgespit, en dan uiteindelijk door jouw opmerking weer terug naar mijn eerste idee: Groenewegen erin gewisseld. 

Hoop dat hij het weer goed (genoeg) kan trotseren want daar was ik onzeker over geworden. Gaat ie de onvermijdelijke waaiers met betrekkelijk zwakke ploeg wel overleven? Ik heb er gezonde spanning voor! 

Maar, mocht er een groep vooruitrijden, denk ik dat hij voor de UCI punten voor z'n ploeg de peletonsprint wil winnen, dus dat trok me over de streep. En Scheldeprijs is nu ook dik gecoverd. 

Go Dylan! 

bdebouwer
martijncr
Uren wikken en wegen, allerlei data doorgespit, en dan uiteindelijk door jouw opmerking weer terug n...

Haha ik snap je, zelfde keuze gemaakt hier, ook met het idee dat ik zijn team niet perse super zwak vind voor waaiers, en hij daar ook in het verleden wel aardig mee om kon gaan.

Laten we hopen dat die goed zijn best doet🤞

Laatst gewijzigd
klaas drr

Fijn dat er mensen nog keuzes kunnen maken vandaag, good luck en hopen op een mooie koers! 

Albertinch
Corky18
Ik twijfel om Groves in te wisselen voor Groenewegen. Denken jullie dat Groves nog wat gaat klaarspe...

Dit zojuist gedaan, ook omdat ik anders voor vandaag en SP een cap mis.

Tbosman

Poeh, toch geen Wout in de E3. Dat blijft lastig dan die koers.
Ik heb 1 miljoen over en had het idee om Milan in te wisselen voor WvA of Pedersen. 
Had gehoopt WvA in te kunnen wisselen omdat ik Pedersen nog niet 100% aandurf op de kasseien, wellicht ligt plafond van WvA in RVV en PR wat hoger maar mist E3. En Pedersen blijft toch ook een klasbak, met een kop van Beton.

Ander idee is nu om Küng eruit te halen voor Laporte om zo de E3 te coveren (hij zal hier wel kopman zijn), maar dan mis ik mogelijk de upside van WvA of Pedersen in de overige koersen (GW, DDV, RVV en PR).
"Voordeel" is dan dat ik Milan behoud voor GW en DDV, al heb ik hem in geen van beide nodig als cap op dit moment.
Nog een optie zou zijn Stuyven in te wisselen voor Küng, die rijdt ook de E3.

Wil ook geen 2 wissels doorvoeren voor de heuvels, die wil ik bewaren. Iemand hier een goede suggestie?

Volpino
bdebouwer
Haha ik snap je, zelfde keuze gemaakt hier, ook met het idee dat ik zijn team niet perse super zwak...

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/dylan-groenewegen-schenkt-unibet-rose-rockets-eerste-seizoenszege-en-klopt-paul-magnier-na-waaiers-in-classica-valenciana

Die Rockets rijden wel aardig "waaier" volgens mij..

Laatst gewijzigd
Ramonster

Ik wil 1 wissel doorvoeren.

Twijfel tussen Lampertie of Laurenz Rex erin te wisselen.

Wie van beide zouden jullie aanbevelen?

Fietsbel

Hier geen wissels vandaag. Zeker niet aan B-garnituur aan sprint in combinatie met deze weersomstandigheden. Ik besteed mijn wissels liever aan kanonnen in de BP of heuvels. 

Tom Harding
Wicked Wout
Hebben we Tom Harding hier op het forum? Mooi dat je maar gewoon vraagt op fb of je hem kunt cappen...

Ge kunt nooit weten he

Tiskuuurs

Zijn toch een hoop mensen die niet op de FB fanpage van Milan Fretin kijken 😅

kciM
Tiskuuurs
Zijn toch een hoop mensen die niet op de FB fanpage van Milan Fretin kijken 😅

Ook De Lie, Merlier en Van der Poel als veelvuldige kopmankeuze.

ivo001

Tsja, je moet iets aanklikken he. In mijn vriendenpoel is er iemand die alleen Lampaert aan de start heeft 😅

ditisdavid

Met het wegvallen van Milan, Merlier, De Lie, Lund en Fretin die ten tijde van de Omloop allevijf op de voorlopige lijst stonden is het natuurlijk ook niet heel vreemd dat er mensen met minder dan 3 starters zijn. Helemaal als je bedenkt dat er meer koersen meetellen dan ooit, en dat er al volledig verdedigbare wissels zijn opgegaan aan het fiasco in Parijs-Nice, het wegvallen van Wellens, Küng, Matthews etcetera, en/of het inbrengen van een Pedersen, Van Aert of Ganna. Dan is het niet meer automatisch een brevet van onvermogen wanneer je hier geen 3e kopman hebt, en dit wordt een terugkerend verhaal in de Scheldeprijs en Brabantse Pijl.

Laatst gewijzigd
Zitvlees
ditisdavid
Met het wegvallen van Milan, Merlier, De Lie, Lund en Fretin die ten tijde van de Omloop allevijf op...

Is het niet eerder andersom: als je hier veel mam aan de start hebt, kom je elders tekort?

Stootlek

We gaan er eens  goed voor zitten! Met nog 100km en een compleet peloton kan dit waaierspektakel nog eens best vermakelijk worden. Ik duim voor Aular, kan een mooie verschilmaker zijn vandaag. Heb er overigens weinig vertrouwen in, heeft nog niet veel bij elkaar gefietst dit seizoen.. 

ditisdavid
Zitvlees
Is het niet eerder andersom: als je hier veel mam aan de start hebt, kom je elders tekort?

Hangt ervan af. Als je het voor elkaar hebt gekregen om alle afhakers te ontlopen (of laten we zeggen dat je alleen verplichte keuze Lund hebt), en dan nu start met pak hem beet Philipsen, Groenewegen, Bauhaus, Crabbe en Vermeersch, dan denk ik niet dat je automatisch te veel sprinters hebt.

KV

Bauhaus ook alweer DNF. Toppertje (als hij niet in men team zit). 

Dampe hin

Chapeau voor de Groenewegen inwisselaars. Ik had het niet gedurfd omdat ik dacht dat het waaiers/uitgedunde sprint zou worden. Maar ik merk steeds meer dat ik er totaal geen verstand van heb.

martijncr
bdebouwer
Haha ik snap je, zelfde keuze gemaakt hier, ook met het idee dat ik zijn team niet perse super zwak...

Een persoonlijke en keiharde shout-out naar jou om nét op het juiste moment mijn twijfel te doen verstommen: waarom niet gewoon Groenewegen? Pakt fantastisch uit, dankjewel! 

1 2 ... 163 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.