Haha hier ook wederom verkeerd gegokt. Eerst door Lamperti niet te brengen voor P-N, toen door WvA/Pedersen niet te brengen ten faveure van wachten op Milan RvB en nu door Groenewegen niet te brengen ten faveure van een 2e heuvelwissel die never nooit 250+ punten gaat pakken die je nu bij Dylan scoort. Maar goed dat is het spel he, gecalculeerd gokken en dan gaat het ook soms mis. Hopelijk kan ik nu beginnen aan m'n inhaalslag.
Moet trouwens ook zeggen dat zelfs als het waaierrijden was geworden, dat Groenewegen er wel bij had gezeten. Rockets reden echt een mega attente koers. In tegenstelling tot Alpecin wiens sprinttrein dit jaar toch echt nog niet lekker draait. Philipsen lang ingesloten en daarna veel te vroeg op kop doordat Thijssen op 500meter uitgeput aan zijn lead out begint.
Kon net niet lekker Groenewegen inwisselen dus voor een renner gegaan met potentieel in deze koers en die ook nog in de verdere Vlaamse koersen kan scoren. Dus vanochtend Rex ingewisseld voor Vingegaard en meteen 130 punten. Gezien zijn attente koersen zie ik hem nog wel punten sprokkelen voor me.
Tweede gouden wissel die meteen levert na Stuyven net voor de deadline in PN. Risico dat ik straks in de heuvels een wissel tekort kom neem ik nu maar even voor lief. Proost!
Zijn er nu nog steeds maar 10 man binnen? Wat was dit voor een race?!
Edit: nu dan toch de top 20 bekend. Fijn: mijn c2 en c3 nog even op plek 14 en 15 beland. Valt de schade hier toch nog mee en stijgen we zelfs bijna 5 procent. Weliswaar nog maar op 69 procent nu, maar ik verwacht na de Vlaamse week nog wel 30% erbij.
Heerlijke wissel weer - nu al zichzelf terugbetaald met 250 punten. Samen met JP en FV een mooie dagscore van 568 & gestegen naar 97,1%. Dylan moet nog wel ff een resultaat fietsen in SP om het écht waard te zijn, want heb wel mijn heuvelwissel eraan opgeofferd.
Even de odds afwachten voor vrijdag nu, maar zo goed als zeker ga ik er Pedersen in wisselen om zo ook in de kasseikoersen goed te kunnen scoren. Dan gaan we daarna wel de schade beperken in de heuvels met de mannen die ik dan nog over heb.
Nou de snoepkoersjes zijn voorbij, nu gaat het echte werk beginnen. Vandaag met Philipsen F. Vermeersch Crabbe aan de start de schade redelijk beperkt met -3,3% nu op 85,9 aangekomen. Chapeau voor de mannen die Groenewegen hebben ingewisseld. Zelf durfde ik het niet.. met nog 3 wisseltjes op zak voelt dat wel lekker maar ergens ook als een gemiste kans.. morgen maar eens kijken of we Pedersen erin gaan gooien. Potentieel natuurlijk een mega puntenpakker in zijn 5 koersen maar ergens speelt ook de onzekerheid van z'n blessures een rol. De kanonnen Pogi Poel en WvA zitten hier al in het team dus eigenlijk zou het een luxe wissel worden. Milan moet wel geslachtofferd worden maar heb een donkerbruin vermoeden dat hij weinig meer gaat klaar spelen. Zijn er hier nog meer met WvA in het team die overwegen om Pedersen erin te gooien?
MvdP en Pogacar, uiteraard. Van Aert, Laporte, F. Vermeersch, Gregoire, Abrahamsen, Waerenskjold, Berckmoes, Philipsen, Magnier, Meeus, Fretin, En ik denk erover Pedersen nog in te brengen ipv Milan.
Ik weet niet of dit echt 30% stijging of überhaupt een stijging gaat opleveren maar in mijn opluchting over de meevallende resultaten van vandaag zag ik het even goed zitten! 😅
Als je die mogelijkheid hebt, zou ik het doen. Waar ga je die wissel anders toepassen? Voor de heuvels 3x wisselen is echt overkill en je wilt de komende tijd wel verschil gaan maken. Met zowel VanAert als Pedersen heb je een enorme streep voor. Je zult dit ook moeten doen, want je zult bij SP mogelijk weer inleveren. Nadeel is dat je ze niet allebei volledig kan benutten qua 'cap' potentie, maar denk dat dit alleen geld voor RvV en PR. Ik zou ervoor gaan.
Ik heb WvA en wissel Mads er niet in. Heb in iedere koers waar Mads rijdt al (minstens) drie renners om te cappen en wil een wissel overhouden voor het geval er onverhoopt nog wat renners uitvallen. En ik heb niet voldoende budget! 😅
Poaah, Groenewegen blijkt wel een hele goede wissel zo. Toch blij dat ik niet heb gewisseld met nog steeds een prima score met Philipsen, Lamperti en Vermeersch toch nog gestegen met 2,6% naar 94,4. Nu blijft wel nog steeds de vraag wie erin en wie eruit. Wellens of Milan uit, Wout of Mads erin. Wil heel graag Mads voor E3 waar hij bij de bookies toch ver uit de grootste favoriet naast VdP is maar verwacht toch net iets meer zekerheid van Van Aert maar die cap ik maar max 2 x als C3 waar Pedersen al gelijk heel veel kan goedmaken als C2 in E3, moeilijk moeilijk moeilijk. Hoe zien jullie dit?
Hier steeds maar wachten met wisselen (en te laat met PN om toen al een Stuyven erin te zetten).
Bungel op een 70% en zit nu op het punt...ga ik risico nemen...heb nog drie wissels
Optie 1: Kung eruit > Stuyven erin (meer body op de kasseien en een realistische captain voor E3, RVV,PR)
"veilige" wissel en dan twee over voor de heuvels
Optie 2: Milan en Kung eruit > Pedersen en Godon/Schmidt/Berckmoes/Johannessen/Venturini/
Risico met pedersen, maar meer een verschilmaker dan WVA (en E3) en dan een 500.000 voor AGR, WP en mogelijk BP. Verlies mogelijk wat met Milan in IFF, maar daar kan ik qua captains dan Pedersen, Meeus, Matje, Lund, Magnier nog zetten.
Optie 3: Milan en Magnier eruit > Pedersen en Morgado/Teuns o.i.d. erin. Iets meer inleveren voor IFF (maar heb daar genoeg) en dan alvast de gok nemen voor teuns/Morgado voor BP die een capain kunnen zijn daar.
Optie 4 Milan en wellens eruit > Pedersen en Cosnefroy er al in. Captainmateriaal erin, maar twee renners die nog weinig bewezen hebben dit jaar..
Waar zouden jullie naar neigen?
Eigenlijk geef je zelf al gedeeltelijk antwoord: Pedersen is C2 waardig in E3, misschien zelfs C1 in zowel GW als DDV en C3 in de andere 2 wedstrijden. Combineer dat met de extra wedstrijd & betere sprint en ik zou t wel weten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.