Kung had je in mijn ogen al moeten wisselen, bijvoorbeeld voor Stuyven. Had je al veel punten gescheeld. Ik zou nu kijken of je Pedersen kunt brengen, dus optie 2. Icm Berckmoes, leuke joker voor de komende koersen en BP en AGR.
Vandaag toch ruim 25% gestegen na het inbrengen van Groenewegen voor Kung. Philipsen en Vermeersch leveren ook gewoon als captain. Blij dat ik Fretin en Crabbe niet heb gecapt.
Van Aert of Pedersen kan ik budget-technisch gewoon niet inbrengen, dus ergens knijp ik 'm een beetje voor de Vlaamse week.
E3 ga ik in met Van der Poel, Laporte, Vermeersch (F), Mohoric en Andresen.
Laporte zal absolute kopman zijn zonder Van Aert en Brennan. En eigenlijk verwacht ik Vermeersch ook wel als kopman te worden uitgespeeld, ze zullen toch niet voor Politt of Morgado gaan rijden? Mohoric is een alternatief. Niet de meest logische misschien, maar in een wat minder deelnemersveld zou hij nog best wat kunnen (en was 'gewoon' 15e in MSR).
Heb nog twee wissels over na Groenewegen, maar die heb ik eigenlijk nodig voor BP waar nu alleen Pidcock staat. Overige Ardennen-ritjes zitten al wel okay met Pogacar, Pidcock, Healy, Seixas, Vauquelin en Paret-Peintre.
Maar zijn jullie echt helemaal overtuigd door Pedersen. Kasseien zijn toch iets anders met de blessures die hij heeft. Ik merk dat daar vooral mijn twijfel zit. Als ik hem breng en hij levert niet... Dan is het spelletje wel klaar
Ja, ik overweeg ook om Pedersen erbij te gooien (naast Pogi, VdP en Van Aert). Simpelweg omdat er aardig wat koersen zijn waarin die jongens niet allemaal starten.
Heb gister een mooie slag geslagen dankzij een dubbele wissel. Ik zit voor de Ardennen heel ruim, dus eigenlijk zie ik geen reden om die derde wissel op zak te houden voor een mogelijke nieuwe C3 in de BP. Denk dat Pedersen de wissel meer waard gaat zijn, dan die BP-man die ik anders erin zou brengen (en die ik toch verder niet zou cappen in de Amstel, WP en LBL omdat ik daar zat betere opties heb).
Dan kom je bij de vraag waar de meerwaarde groter is: Evenepoel brengen als je voor diezelfde koersen al mannen als Pogi, Del Toro, Seixas, Pidcock, Skjelmose, Vauquelin en Gregoire heb, of Pedersen brengen als C2/C3 voor E3, IFF en DVV (plus nog zijn punten voor Ronde en Roubaix). Ik neig toch naar het laatste.
Dat is inderdaad de grote twijfel, anders was ik er wel uit dat het pedersen/skjelmose combi zou worden ipv laporte/rev. Met zijn benen is niets mis, steekt normaal boven de andere mannen uit, maar 20 heuvels en evenzoveel kasseienstroken is wat anders dan cipressa en pogio overleven.
Chapeau voor de mensen die Groenewegen ingebracht hebben. Balen dat ik het niet aandurfde, al 2x niet gewisseld terwijl mijn gevoel zei dat ik het moest doen, dat heeft mij wel wat punten gekost, sta op 66%. Nog steeds 3 wissels over maar nu wordt het toch eens tijd om te wisselen. Mis een 3e cap in E3. Pedersen (Wout heb ik al) komt er bij, Milan gaat eruit. Twijfel ook over de vorm, maar ik hoef geen 3 heuvelwissels dus ik neem het risico. Ik zal ook wel moeten wil ik nog stijgen.
Gelukkig had ik Groenewegen al vanaf het begin in mijn team opgenomen. Na een zeer slecht begin ben ik gisteren naar 88% geklommen met nog 3 wissels en 1,5mil op de bank. Voor de E3 zit ik nog redelijk goed met MVDP, Laporte, Stuyven en Vermeersch, dus misschien dat ik even kijk of Pedersen ook op de kasseien goed is voordat ik hem inwissel. Worst-case lever ik een paar punten in als hij er staat, maar staat hij er niet heb ik nog steeds voldoende vrijheid met mijn wissels.
Ik vang de aankomende koersen zonder WvA en Pedersen aan. Denk dat in de aankomende koersen een belangrijk verschil zal worden gemaakt. Pedersen en WvA móéten twee keer top-3 rijden om verschil te gaan maken. Vanuitgaande dat iedereen op z'n fiets blijft zitten...
Ik denk, maar dat is niet super wiskundig intellectueel doordacht, dat er grotere verschillen worden gemaakt in koersen waar spelers maar drie of vier in hun opstelling hebben staan. Zie TA en gisteren RvB. In koersen waar de line-up van spelers forser is, denk ik dat de kans groter is dat een van mijn niet-WvA-Pedersen-mannetjes (bijvoorbeeld Laporte of Abrahamsen) dichtbij zal eindigen. De cap moet ik dan wel net goed plaatsen. Dus ja ik denk dat de spelers met 4.5 miljoen mannen gaan inlopen, maar de wens van mijn gedachten is dat het niet heel veel zal zijn.
Welke wiskunde genius heeft hier een kijk op?
Ik heb hier paar keer de naam van Abrahamsen voorbij zien komen en dacht inmiddels: heb ik die nou helemaal over het hoofd gezien? Ben even naar zijn resultaten in de klassiekers in de afgelopen twee jaar gaan kijken en hij reed 1x top 10 en 2x top 20. Zijn resultaten dit jaar zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Daar is ie natuurlijk ook wel naar geprijsd, maar hij is dan toch geen cap materiaal? Of mis ik dan iets?
Wel een interessante casus Martijn, zit in een soortgelijk schuitje. M'n FOMO zegt heel hard Pedersen maar de consequentie daarvan is wel Wellens of Grégoire opgeven. Terwijl ik met bijvoorbeeld het inwisselen van een Stuyven niet heel veel hoef te verliezen t.o.v. de mensen met Pederen. En dan kan ik Milan nog houden, die ook prima kan scoren in IFF. Kom je per saldo uit op Küng + Groves -> Stuyven + Grégoire. Met nog een wissel voor de heuvels (Evenepoel/Jorgenson) en in ieder geval (vooralsnog) drie caps voor BP (Wellens, Pidcock en Grégoire).
Ja ik snap je. Milan wordt weer een verschilmaker omdat veel hem eruit wisselen én hij nog prima kan vlammen in IFF. Dus ikzelf hou 'm nog even.
Abrahmsen, ja, hij heeft er een handje van om te vroeg met z'n krachten te smijten. Maar ik heb het idee dat ie deze winter een stap heeft gezet. Zijn trainingen waren echt beyond. Dus ik heb gedacht: hij kan zijn relatief goede jaar van 2024 misschien wel evenaren. Daar reed ie een keer een tweede plaats, twaalfde en twintigste in E3, GW en DDV. Dat waren voor mij koersen aan het begin van het spel waar ik dun zat in de spoeling. Voor 500k denk ik dan iemand te hebben in die koersen die, als ik verder niks te cappen heb of had, wel durf te cappen. Is het cappen niet nodig, dan heb je voor 500k een prima bonus-punten-pakker. Hoop ik wel dat ie een keertje goed timed wanneer ie er vandoor poeft. Want hij is wel koning in te vroeg wegbrommeren. Al is het risico van vroeg gaan, ook wel eens goed uitgepakt bij hem...
Zit op zich daar wel goed. Ik had Pedersen al vanaf het begin omdat ik hem wel weer snel verwachtte. Dus voor de E3 nu Mathieu, Pedersen, F. Vermeersch, Gregoire, G. Vermeersch, Abrahamsen. Ondanks dat het er maar 6 zijn, kunnen ze wel allemaal top 10 rijden.
Ik ben geen wiskundig genie, maar feit is natuurlijk wel dat je van Laporte of Abrahamsen totaal niet uit kunt gaan van een (goed) resultaat. Je weet het niet, ze kunnen ook allebei podium rijden op een fantastische dag, maar het is en blijft een gok.
Ook ik heb een dilemma waar ik een adviesje bij kan gebruiken..
Nog maar 1 wissel die ik eigenlijk voor REV heb gereserveerd. Geen cent op de bank, maar het jeukt wel om Van Aert in te wisselen voor Pedersen vanwege (iets) betrere resultaten in het vorige jaar van MP en hij rijdt een koers meer (voorlopig).. maar dan mis ik dus wel mn REV wissel. Wat is wijsheid? Rijdt Wout sowieso AGR niet?
Ik ben verre van een wiskundig genie maar ik zit wel in hetzelfde schuitje. Op dit moment heb ik geen WvA of Pedersen. Heb nog 2 wissels over en idealiter zou ik die 2 houden voor de heuvels. Maar het jeukt enorm om Pedersen er in te brengen nu voor Milan. Spijtig dat WvA geen E3 doet want anders had ik hem er al in gewisseld bij San Remo mogelijk. Ik ben nog in twijfel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.