Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 166 ... 215 216
nasibal
kciM
Waarom denk je dat? Hij rijdt de Giro niet en kan volgens mij gewoon zijn koersen nog uitkiezen. 

Maar zou dat ook betekenen dat hij een koers kan uitkiezen waar zn ploeg niet start? 😉 

Coureurs du Courage

Het is Wout hè, die doet wel straffere dingen. 😉 maar in alle gekte & het is hier al meermaals verteld: Visma staat niet aan het vertrek van BP. Klaar. AGR zou prima kunnen en is een koers die hem past, maar zou daar niet op rekenen.

Daarnaast eens dat WvA omruilen voor MP lood om oud ijzer is. Dat zou een vreemde wissel zijn.

Guido Maltempi

Ik wissel Mads er morgen in voor Milan en bewaar sowieso een wissel voor REV. De grote vraag is nu wat ik met m'n overgebleven wissel ga doen. Die had ik in principe gereserveerd voor 'calamiteiten', maar voor m'n gevoel zijn we inmiddels twaalf calamiteiten verder en ik heb 'm nog steeds niet ingezet.

Net als vrijwel iedereen zit ik krap in BP, met Pidcock + Grégoire en dan hopen op Wellens of evt. Healy als C3. Starten die beiden niet dan zou ik daar een wissel tegenaan kunnen gooien. Maar de kans dat er nog een renner op de startlijst verschijnt waarvan ik ook in andere koersen serieuze punten verwacht, lijkt me vrij klein. Het zou dan Del Toro moeten zijn, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze die naar de BP sturen.

Ik neig er daarom naar om de BP gewoon maar te laten voor wat het is, en die laatste wissel te besteden aan een extra kasseienklepper (Stuyven?) of heuvelman (Jorgenson, Del Toro?). Mijn kasseienteam is mager bezet: Pog, MvdP, (Mads), F.Vermeersch en Grégoire, aangevuld met JP, Lund, Magnier en 3 slappe SP-sprinters. Mijn heuvelteam puilt nu al uit van de potentiële caps, met Pog, Pid, (REV), Healy, Skjel, Ayuso, Lenny, Seixas + Wellens.

Rationeel gezien zou ik dus Stuyven moeten verkiezen boven een extra heuvelman. Wat mij tegenhoudt is dat ik hem achteraf gezien gewoon al had moeten brengen voor de geflopte PN etappe. Daarmee zou hij inmiddels 212 punten opgeleverd hebben. Hem nu alsnog brengen voelt als mosterd na de maaltijd. Gevoelsmatig ga ik dan liever voor die extra heuvelman, of zelfs voor een ander gokje op de kasseien (Morgado! Segaert!). Nog maar even een dagje over peinzen.

Guido Maltempi

In ander nieuws, voor wie dacht door 'pech' een matige score te hebben: de huidige nummer 1 heeft Küng, Wellens, Matthews, Skujins én Groves in z'n team. 

Nijmos
Guido Maltempi
In ander nieuws, voor wie dacht door 'pech' een matige score te hebben: de huidige nummer 1 heeft Kü...

Maar hoe vaak heeft hij al gewisseld. En wat was zijn PN team..de echte pech zit natuurlijk in Vingegaard Skjelmose Almeida Ayuso en dan 600 punten verliezen op iemand met girmay en pithie

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi
Nijmos
Maar hoe vaak heeft hij al gewisseld. En wat was zijn PN team..de echte pech zit natuurlijk in Vinge...

Hij heeft 1x gewisseld (Groenewegen). En hij had uiteraard niemand mee voor PN, dat geldt volgens mij voor vrijwel alle teams die nu hoog staan. Desondanks vind ik het wel knap om met zoveel uitvallers alsnog de beste van al die teams te zijn.

Stootlek

Hier morgen een smalle bezetting met MvdP, F. Vermeersch, Grégoire en Del Grosso, maar ik voel niets voor een wissel op dit moment. Reden is het startveld waarin ik Pedersen als enige renner zie die, mits zijn fitheid het toelaat, zeker meer in huis heeft dan mijn beoogde C1, 2 en 3. Die fitheid kijk ik liever nog even aan op de kasseien.

Is Pedersen morgen outstanding? Dan acht ik het noodzakelijk om hem voor GW al voor Milan te brengen, want dan gaat hij tot aan Roubaix punten scoren. Ik hoop echter niet dat dit scenario zich voltrekt, want de enige wissel die ik nog over heb bespaar ik liever voor het laatste blok. Daarbij geeft een tegenvallende Pedersen Milan meer kansen in GW en DDV, juist omdat een deel hem ook al zal hebben gewisseld voor Pedersen of van Aert. Hoe zien jullie dit?

Nijmos
Guido Maltempi
Hij heeft 1x gewisseld (Groenewegen). En hij had uiteraard niemand mee voor PN, dat geldt volgens mi...

Hij had niemand mee en heeft er met girmay toch dik gescoord. Zie daar een groot deel van de verklaring. Het andere deel is dat hij philipsen geskipt heeft die tot gisteren alleen maar punten kostte

Antilopen

Zou Andresen morgen geen capwaardige renner zijn? Heeft al bewezen kasseien en heuvels goed te kunnen verteren en is in vorm. Heb oa MvdP, Gregoire, F. Vermeesch als potentieel capmateriaal maar twijfel over Gregoire (en dus Lund)

TilburgsTrots
Guido Maltempi
Hij heeft 1x gewisseld (Groenewegen). En hij had uiteraard niemand mee voor PN, dat geldt volgens mi...

Tja die mensen die geen lui mee hadden voor PN worden beloond. Een keuze om geen klimmer mee te nemen voor PN is voor mij hetzelfde als Mathieu of Tadej niet meenemen in de hoop dat ze vallen in een van de eerste koersen. Maar eindstand heeft de persoon die bovenaan staat altijd gelijk en mag ik het doen met een beter dan 90% :) 

zomaareens
Antilopen
Zou Andresen morgen geen capwaardige renner zijn? Heeft al bewezen kasseien en heuvels goed te kunne...

twijfel er ook over, vind m net zo onzeker als Vacek en F. Vermeersch, maar met n beter eindschot..

Wielerphilippe
Stootlek
Hier morgen een smalle bezetting met MvdP, F. Vermeersch, Grégoire en Del Grosso, maar ik voel niets...

Ik zie dit juist andersom, het gaat natuurlijk allemaal om punten pakken en Pedersen gaat dit vrij zeker voor je kunnen doen (als ie de kasseien aankan natuurlijk). Ik vind het nu al zonde dat ik zijn 70 punten van MSR hebt gemist. En ik zou mezelf nog meer voor de kop slaan als ie morgen 2e wordt en ik het niet aan durfde. Gokjes horen nou eenmaal bij het spel. Ik zou hem ook niet meer inwisselen als ie in E3 2e wordt en ik al die punten heb gemist. Dan voelt het toch al alsof je de boot hebt gemist tegenover iedereen die het wel deed. Maarja iedereen ziet dat anders natuurlijk en je kunt rustig afwachten maar ik speel voor een gouden beker en durf niet zijn eventuele punten hier niet te missen nu. Overigens zie ik Milan als een van de eerste gelost worden in GW dus daar verwacht ik niet verl meer van.

mirkodek

Verwacht iemand hier iets van Ciccone in de heuvelklassiekers? Hij rijdt ze vooralsnog allemaal behalve BP.

Ben een scenario aan het uitwerken waarin ik meteen al mn 3 wissels inzet door Pedersen + Grégoire + 1M (of lager) renner erin breng. Voor die laatste categorie zie ik alleen Ciccone, Del Toro of wellicht THJ als relevante keuzes voor de heuvels. Waarbij Del Toro wellicht de betere keuze is, maar die rijdt er slechts 2 (al kun je hem bij beiden C3 maken).

TimTornTeut
TilburgsTrots
Tja die mensen die geen lui mee hadden voor PN worden beloond. Een keuze om geen klimmer mee te neme...

Hier zit denk ik wel je tactiek voor volgend jaar in verstopt denk ik. 2 man meenemen met een sterk eindschot die PN rijden + een behoorlijk voorjaarsprogramma (Pithie, Stuyven, Lamperti dit jaar) en misschien maar 1 of zelfs geen pure klimmer (die kan je altijd inwisselen). 

RedDevil
TimTornTeut
Hier zit denk ik wel je tactiek voor volgend jaar in verstopt denk ik. 2 man meenemen met een sterk...

Hier zit denk ik de grootste kans voor Scorito om in 2027 een herhaling van dit echec te voorkomen: neem ipv een sprintrit in PN en een bergrit in Tirreno, gewoon 2 ritten uit 1 van beide koersen. Dus bijvoorbeeld de laatste twee ritten van de Tirreno. Mocht je bergrit dan toch omgezet worden in een sprint, heb je de betreffende sprinters in ieder geval in je ploeg. 

TourDeFranceUnchained

Kan iemand mij uitleggen waarom je Milan eruit zou wisselen voor Pedersen. Zeker aangezien Milan prima top 10 kan rijden in zowel GW en DDV??

Je wisselt dus voor GW iemand erin die, mits hij in de kopgroep zit, podium kan finishen en anders helemaal buiten de top 20 zal eindigen voor iemand die altijd zal sprinten voor plekje 5-10 in een 2e groep. Zelfde geldt voor DDV.

Roubaix en RVV heb je al C1 en C2 en in Roubaix heb je zelfs een hele goede C3 met Philipsen of Vermeesch. 

Er is overigens nog een mooi recent (Italiaans) interview te vinden met de trainer van Milan dat Milan dit jaar opbouwt naar de klassiekers (en vooral Roubaix) en niet te vroeg wilde pieken in Tirreno al zoals vorig jaar omdat hij hierna een plateau bereikte.

Hay
RedDevil
Hier zit denk ik de grootste kans voor Scorito om in 2027 een herhaling van dit echec te voorkomen:...

Op zich een goed idee. Maar dan wel beide etappes uit de Tireno, daar is de minste kans op aanpassing van de etappes door het weer.

nasibal
TilburgsTrots
Tja die mensen die geen lui mee hadden voor PN worden beloond. Een keuze om geen klimmer mee te neme...

Edit: NVM, deze discussie moet eigenlijk niet weer terugkomen hier 🙂 

Laatst gewijzigd
Tbosman
TourDeFranceUnchained
Kan iemand mij uitleggen waarom je Milan eruit zou wisselen voor Pedersen. Zeker aangezien Milan pri...

Ik overweeg dit wel, vanwege meerdere redenen:

• ik zit erg krap voor de E3. Alleen MvdP, Vacek, Gregoire, F. Vermeersch en Lund. Voelt niet lekker om hier 3 "volwaardige" caps uit te kiezen.
  • ik heb er een hard hoofd in dat Milan top20 gaat halen in DDV, zou hem hier sowieso niet cappen met MvdP, Lund, Philipsen en dan ook nog Pedersen en F. Vermeersch.
  • GW zou hij prima kunnen scoren, maar als MvdP, WvA en Pedersen het op hun heupen krijgen en bijvoorbeeld wegrijden met ook een F. Vermeersch erbij dan is het wel sprinten voor de plekken erachter. En dan is het geen zekerheid met ook nog bv. Philipsen, Magnier en Lund aan de start.
  • Pedersen kan ook goed (beter dan Milan) scoren in PR én is een lekkere cap voor RVV op C3. Zou ik beter aandurven dan Vacek, F. Vermeersch of Gregoire.

Enige andere optie die ik zie, gegeven mijn cap issues in E3 en in mindere mate in RVV, is het inbrengen van Stuyven. Die zou dan C2 worden in de E3 en C3 in RVV. Voor PR verwacht ik minder van hem, al kan hij in mijn ogen zeker top-20 rijden.

Voor mij hangt het hier nog op, moet wel voor E3 de wissel doorvoeren.
Denk dus dat je de wissel niet helemaal los kunt bekijken, maar in het licht van de aankomende koersen en je cap opties.

NB: ik twijfel nog om zowel Pedersen als Stuyven te brengen, maar dan heb ik maar 1 wissel voor de heuvels en met mijn dunne bezetting in BP wil ik er eigenlijk 2 hebben. Dit naast mijn renners Pidcock, Skjel, Gregoire, Wellens(?), Vauq (hopelijk minstens WP), Seixas en Pogi.

Laatst gewijzigd
mirkodek
TourDeFranceUnchained
Kan iemand mij uitleggen waarom je Milan eruit zou wisselen voor Pedersen. Zeker aangezien Milan pri...

Ik snap je punt, maar Pedersen is in alle komende kasseienkoersen (inclusief dus E3 waar veel mensen cap problemen hebben), met uitzondering wellicht van IFF, een hele grote kans op podium (mits hersteld van zn blessure). Hij komt eigenlijk gewoon net na Mathieu en Pogacar wat dat betreft. Milan kan eigenlijk alleen scoren in de IFF en inderdaad wellicht in DVV. In de echte kasseienkoersen heeft hij het natuurlijk nog niet laten zien, dus dat is in mijn ogen een grotere onzekerheid dan de pols van Pedersen. Hij gaf zelf aan geen pijn meer te hebben. Uiteraard zijn zware kasseienkoersen andere koek dan een rustig ritje MSR, dus een garantie is het zeker niet. Je zou eventueel E3 af kunnen wachten, maar als ie daar meteen presteert en je hebt hem niet dan mis je wel een groot deel van zijn punten.

sprintgeit
TourDeFranceUnchained

Prachtig zo'n interview, maar voorlopig zijn de feiten dat hij er dit jaar bij elk viaduct wordt afgereden. Daarnaast kun je willen pieken naar de klassiekers, maar hij heeft vorige week door ziekte MSR en RvB geskipt. Dan is een vormpiek 5-7 dagen later best onwaarschijnlijk. Na zo'n aanloop zou ik 'm toch niet met een heel gerust hart cappen in IFF.

Alles is natuurlijk afhankelijk van hoe je selectie eruit ziet. Kun je E3, RvV, PR makkelijk invullen, maar zit je in de heuvels krap dan kun je Milan misschien beter laten staan. Maar opzich zelf gezien denk ik wel dat de meesten het erover eens zijn dat een wissel Milan voor WvA/Pedersen positive value is (op basis van voorgaande jaren is dat in ieder geval duidelijk wel zo).

Laatst gewijzigd
Tbosman

Dank Mirkodek en sprintgeit, dit stukje bevestiging is voor mijzelf ook wel lekker 😅

TourDeFranceUnchained

Ik snap jullie redenering zeker, vooral rondom cap-problemen en het feit dat Pedersen over meerdere koersen inzetbaar is. Ik zit dan ook met dezelfde namen als jou Tbosman in E3. Het is ook absoluut geen discussie over kwaliteit, want Mads Pedersen is gewoon een renner die in dit soort wedstrijden podium kan rijden.

Waar mijn twijfel vooral zit is of die wissel eigenlijk wel zo effectief is. Tuurlijk Pedersen zal nog een bak punten halen, maar je wisselt ook iemand eruit die waarschijnlijk gewoon nog 60-100 eigen punten gaat halen. Heb ik eventuele team punten nog niet meegerekend. Daar heb ik een beetje mijn vraagtekens bij. Dat betekent dat Pedersen eigenlijk in 1 van zijn 5 koersen al voor spek en bonen een podiumplek moet rijden om die gemiste punten goed te maken. 

Wat ik daarnaast lastig vind, is dat we Pedersen nu bijna als “automatische podiumkandidaat” behandelen, terwijl zijn resultaten na Milaan-San Remo in voorgaande jaren dat niet per se bevestigen. In 2024, 2023 en 2022 werd hij ook respectievelijk 4e, 6e en 6e in San Remo en daarna 11e, 14e en 24e in E3 Saxo Classic. Ik wil daarmee maar aangeven dat juist in die koers waar je hem het hardst nodig hebt, hij ook meteen het meest onzeker is en absoluut geen garanatie op een eventuele top 3 plek. Ja dat deed hij vorig jaar wel maar in die andere jaren niet. Met de huidige kennis die we hebben en resultaten van dit seizoen, cap ik eigenlijk nog liever Vermeesch als C2 dit jaar dan Pedersen als ik die zou hebben. 

En dat is nog los van het blessure verhaal. We hebben vaker gezien dat iemand na een onderbreking even goed lijkt zoals Remco Evenepoel vorig jaar in BP en Amstel maar daarna toch een terugslag krijgt zoals in WP en Luik. Kan Pedersen ook zomaar overkomen.

Wielerphilippe
Tbosman
Dank Mirkodek en sprintgeit, dit stukje bevestiging is voor mijzelf ook wel lekker 😅

Precies dit. Hier ook lekker Pedersen erin. Zie milan juist in Gw en DDV geen top 10 rijden en Pedersen juist wel. Het kriebelt wel nog steeds wel bij mij om Wellens eruit te halen ipv Milan. Doordat ik Lamperti voor Kung heb gewisseld is dat ook nog een mogelijkheid met 2 M op de bank. Maar vind het maar verdacht stil bij kamp Wellens. Iemand hier meer info over of verwachting dat hij nog BP en AgR meepakt?

mirkodek
Wielerphilippe
Precies dit. Hier ook lekker Pedersen erin. Zie milan juist in Gw en DDV geen top 10 rijden en Peder...

Dat is voor mij ook nog een lichte twijfel. Ik neig er nu naar om hem en Milan eruit te halen voor Pedersen en Grégoire (heb helaas net geen miljoen op de bank).

Met zijn blessure zou ook BP geen probleem hoeven te zijn (aangezien ie geopereerd is). Maar die onduidelijkheid/stilte maakt dat ik denk ik maar gewoon een keer een keuze ga maken (tot nu toe steeds getwijfeld maar geen wissels toegepast).

1 2 ... 166 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.