Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 167 ... 215 216
Nijmos
TourDeFranceUnchained
Ik snap jullie redenering zeker, vooral rondom cap-problemen en het feit dat Pedersen over meerdere...

Valide twijfels. Zeker die blessure. Ik vind alleen standaard dat hier resultaten uit het verleden teveel nadruk wordt gelegd. Pidcock werd nauwelijks gecapt in San remo bijvoorbeeld. In omloop werden opeens massaal sprinters gecapt. En nu praten we weer over hoe Mads de e3 reed in 2022. Als je zelf gewoon elke week wielrennen kijkt weet je zelf ook wel dat Mads een compleet andere renner is dan in 2022. Van een wispelturige tikje levensgenietend talent naar een van de absolute matadoren

Nilsos22

Ik zou graag wat advies willen hebben van jullie ervaren forumleden!

Al dagen aan het nadenken om de wissel Milan -> pedersen te doen, moet daarvoor wel een tweede wissel doen om geld vrij te maken.

als ik Magnier eruit haal kan ik uit een grotere poule renners kiezen (750-1 mil). Bij Matthews eruit ben ik gebonden aan de 500k renners.

het liefst wil ik een renners kiezen die de Brabantse pijl rijdt omdat ik daar alleen Wellens + Pidcock heb. Andere heuvel wedstrijden zit ik wel redelijk bezet met: Vauqe, Skjelmose, Au Peintre, Schmidt, Pogi, Del Toro en eventuele 3e wissel.

moet ik voor een Berckmoes gaan die in interviews heeft aangegeven BP als zijn grootste doel ziet.

Voor Seixas gaan die Cap materiaal is in WP en Luik

Aranburu die de laatste 3 rijd en nog niet zeker is van de BP

of voor een Teuns gaan (750k) die ik overigens weinig voorbij zie komen. Rijdt alle 4 de heuvels. Heeft een goed track record in de heuvels. Vorig jaar niet, maar had toen net voor de heuvels last van een virusinfectie.

Laatst gewijzigd
El Stoemperi
TourDeFranceUnchained
Ik snap jullie redenering zeker, vooral rondom cap-problemen en het feit dat Pedersen over meerdere...

Precies dit. Niemand twijfelt aan de intrinsieke kwaliteiten van Pedersen, maar welke garantie heb je dat hij zich in E3 op het podium rijdt? Kan het? Ja, natuurlijk, zeker in zo'n topseizoen als vorig jaar. Maar hij komt net terug van een pittige blessure en een goede uitslag in MSR zegt misschien iets, maar niet alles. 

ivo001

Ik denk dat voorlopig iedereen krap zit bij de BP, want er staan pas 13 van de 179 renners op de startlijst.

martijncr
Nilsos22
Ik zou graag wat advies willen hebben van jullie ervaren forumleden! Al dagen aan het nadenken om de...

Ik denk zelf dat je meeste voorsprong creëert op andere door zo laat / kort mogelijk op de koers te wisselen. Dus nu voor BP wisselen vind ik tricky. Ik heb het idee dat ik met twee wissels voor de heuvels nog wat verschil kan maken op iedereen die nu eigenlijk hun teams vastzetten met hun tweede en soms derde wissel. Maar hey, advies van iemand zonder een gouden beker op z'n palmares 😉

berggie1987
El Stoemperi
Precies dit. Niemand twijfelt aan de intrinsieke kwaliteiten van Pedersen, maar welke garantie heb j...

Absoluut gelijk dat er geen garantie is. Maar het verschil tussen Pedersen en de rest (naast van Aert,bdp,pogi) is normaal gesproken wel zo groot dat een Pedersen op 80% voldoende is om het een degelijke pick te maken.  Als het minder dan 80% wordt heb je wel een probleem. 

Mijn inschatting is dat hij top 3 kandidaat is in alle.kortere.koersen en top 8 in de zwaardere 

Nijmos
Nilsos22
Ik zou graag wat advies willen hebben van jullie ervaren forumleden! Al dagen aan het nadenken om de...

Theuns of Teuns groot verschil

Jens Voigt
martijncr
Ik denk zelf dat je meeste voorsprong creëert op andere door zo laat / kort mogelijk op de koers te...

Je kan ook Matthews in je team laten en op de ochtend van BP beslissen wat je doet. Of zelfs dan nog uitstellen. Zelfs niet eens onmogelijk dat Matthews nog rijdt en dat je hem later nog omwisselt voor bijvoorbeeld Seixas.

ivo001

Ik ziet net dat ik bij de E3 een 3e renner erbij heb gekregen met Mihkels, maar denk dat ik daar niet al te veel van hoef te verwachten. Ik heb MvdP als 1e cap, maar daarbij slechts van Baarle en Mihkels dus. Het jeukt erg om Pedersen in te brengen voor Milan + de 1M die ik op de bank had gehouden.

Als je kijkt naar het programma van Milan en Pedersen rijden ze IFF, DDV en PR samen, maar de afgelopen 2 seizoenen dat ze in dezelfde ploeg reden was Pedersen duidelijk de betere (op DDV 2024 na waar Pedersen uitviel)

https://www.procyclingstats.com/rider_vs_rider.php?id1=209985&id2=168776&s=same-race-results&type=onedayraces&season=&pseason=equal&filter=Filter

Het lijkt dus in direct upgrade, mits Pedersen op de kasseien geen last leeft van zijn val eerder dit jaar.

Ik lijk 2 van mijn 3 wissels nodig te gaan hebben voor de BP en AGR, al is er de kans dat 1 genoeg is als Wellens hersteld. (Gezien de snelheid waarmee Pedersen terug is gekeerd, zou dat niet onmogelijk zijn).

Andere mogelijkheid die ik zie is nu Gregoire inbrengen voor Küng, waarbij Gregoire dan in de E3 voor 2e of 3e captain achter van Baarle zou gaan, met het voordeel dat ik met Gregoire alvast een kopman voor de BP/AGR er bij heb. Alleen is het vrij onduidelijk wat er van Gregoire te verwachten valt op kasseien. Voordeel is wel dat ik in de E3 kan kijken hoe Pedersen presteert, en dan voor IFF kan kiezen of ik liever van Aert of Pedersen in breng voor Milan +1m.

Nu zie ik nog een 3e, wellicht risicovolle, variant, waarbij ik nu gewoon Wellens + Kung + mijn resterende 1M inwissel voor Pedersen + een 500k man die wellicht top 20 kan rijden in BP/AGR zoals Q Hermans/Berckmoes/Venturini en dan Milan er gewoon in laten staan voor de rest van het spel.

Nilsos22
Nijmos
Theuns of Teuns groot verschil

Uiteraard Dylan Teuns

Nilsos22
Jens Voigt
Je kan ook Matthews in je team laten en op de ochtend van BP beslissen wat je doet. Of zelfs dan nog...

Ben helaas genoodzaakt om 2 wissels te doen om de 1mil vrij te maken voor Pedersen. Wil daarom al een keuze maken voor de BP met de weinige info die er is. 

wat is de reden dat veel mensen bij Teuns wegblijven? (Vorig jaar slecht jaar door een virusinfectie)

Coureurs du Courage

Teuns wordt al weer een dagje ouder en heeft dit seizoen nog niks laten zien, daarom is het een renner die weinig mensen kiezen. Kan een verschilmaker zijn daarmee.

Persoonlijk zou ik niet Magnier slachtofferen voor het kleine beetje meer budget dan Matthews. Magnier is wat ongelukkig geweest, maar heeft in zowel GW als DDV prima potentie om punten te scoren. Zou hem zelfs wel cappen in DDV. Zelfs in de RVV is hij niet kansloos om bij de top 20 te eindigen, al vind ik hem voor dat werk nog te bleu. 
In de 500k hoek zitten genoeg leuke namen voor je team. Als je Seixas niet hebt, is dat een must have. Je zult dan je laatste wissel moeten gebruiken voor iemand die zowel BP als AGR rijdt én daar goed is. Cosnefroy comes to mind, zeker nu hij uitkomt voor UAE. Maar je zou ook voor Berckmoes kunnen gaan om daar BP mee te coveren; gaat em zeker rijden, is in vorm en zal voor elke plek strijden ivm zijn ploeg die de punten hard nodig heeft.

Tbosman
TourDeFranceUnchained

Ook valide argumenten, denk dat je dit op gevoel doet uiteindelijk. Net als je eerste selectie maken.

Voor mij weegt de E3 wel aardig door, zou ook voor WvA kunnen gaan voor resterende koersen maar dan heb je 1 koers minder én ik zou hem dus ook minder cappen.

Blijft koffiedik kijken met die blessure maar het is, zoals ook al werd aangegeven, echt een grote jongen voor het voorjaar. Als je denkt dat hij het waar kan maken (waaronder ik denk ik), dan pak je hem nu mee, anders kies je voor iets anders denk ik.

Na E3 Inwisselen om te kijken hoe het gaat mis ik gewoon teveel punten. 

Coureurs du Courage

Lees hier een aantal mensen die Milan > Pedersen niet zien zitten. Ik snap dat je op basis van platte resultaten geneigd bent om te zeggen dat Milan nog wel wat punten kan halen en dat het door de blessure van Pedersen geen garantie is dat het goed is. Ik wil dat graag even weerleggen:

• Milan maakt geen al te sterke indruk dit jaar. Natuurlijk; hij heeft al 6 keer gewonnen. Maar als je hem ziet fietsen en dan vooral heuvelop, geeft aan dat zijn vorm niet zo denderend is als vorig jaar.
  • Milan is ziek geweest. Dat hoeft geen issue te zijn, maar met al mindere vorm is dat vaak aanleiding voor nog slechtere prestaties.
  • Milan is de nummer 2 in alle koersen die hij nog start achter... Pedersen!
  • Vorig jaar was het deelnemersveld van GW minder dan dit jaar. Met MvdP en WvA aan de start weet je dat er koers gemaakt gaat worden en de kans op een sprint aanzienlijk verkleint.
  • Pedersen is van het kaliber als-ie-fietst-is-ie-goed. Een paar jaar terug was dat zeker nog niet zo, maar de afgelopen jaren heeft hij zich echt wel in het rijtje MvdP, WvA, Pogi geschaard. Wereldklasse.
  • Pedersen is back to back winnaar van GW. Die is daar minimaal C2, als niet C1.
  • Vergeet niet: Pedersen sprint bijna net zo sterk als Milan. Hij hoort niet bij de wereldtop in sprinten, maar zit daar wel vlak onder.
  • Pedersen staat bij de bookmakers als grote uitdager van MvdP morgen. Dat zegt veel; bookmakers zijn vaak bijzonder goed op de hoogte en weten meer dan jij en ik. Prima C2 dus morgen.
  • Bij de andere 3 koersen die hij rijdt ga je em ook waarschijnlijk cappen. Natuurlijk, daar kun je ook andere cappen, maar hij is op papier een veel zekerdere cap dan een Laporte of Stuyven of Gregoire.

Tbosman
Nilsos22
Ben helaas genoodzaakt om 2 wissels te doen om de 1mil vrij te maken voor Pedersen. Wil daarom al ee...

Als je een dubbele wissel moet doen zou ik zeker voor Milan + Matthews gaan. Met Magnier heb je iemand die prima resultaat zou moeten kunnen rijden in GW en DDV, zou ik hoger inschatten dan Milan.

Matthews zie ik niet meer in actie komen (helaas) dus daar heb je niet echt iets aan, dat is geld op de bank.

Welke 500K man je dan moet kiezen logt ook een beetje aan je opties voor de heuvels... specifiek BP zou ik dan voor Berckmoes gaan, anders voor Seixas.

Tbosman
Coureurs du Courage
Lees hier een aantal mensen die Milan > Pedersen niet zien zitten. Ik snap dat je op basis van pl...

Mooi verwoord, hij komt er sowieso in morgen!

Coureurs du Courage
Tbosman
Mooi verwoord, hij komt er sowieso in morgen!

Dank. Ik ga hem, vanzelfsprekend, morgen ook inbrengen. Dat is wel mijn laatste wissel. Ik heb echter geen WvA. Heb op zich genoeg mannen voor de kasseien met Laporte, Gregoire, Abrahamsen, F Vermeersch, Andresen & Brennan. Maar heb het gevoel dat zonder WvA én Pedersen de kasseikoersen niet te doen zijn. Hierdoor alleen Pidcock & Gregoire voor de voorlopige startlijst van BP. Ook in AGR krap. Het is echter een a-typische editie van t klassiekerspel en mijn gevoel zegt dat nu wisselen meer oplevert dan wachten tot de heuvels. Voor WP en LBL zit ik wel goed in de renners overigens.

Nilsos22

Even over Seixas, wat zijn de verwachtingen van hem bij WP en LBL? Gaat het niet voor de eerste keer LBL te zwaar worden, ook met de tegenstand die hij krijgt? Las hier tijdens de puzzelfase dat hij cap materiaal is en zelf C2 achter pogacar.

Laatst gewijzigd
Tbosman
Nilsos22
Even over Seixas, wat zijn de verwachtingen van hem bij WP en LBL? Gaat het niet voor de eerste keer...

Ik zou ff het EK 2025, Il Lombardia en Strade terugkijken. Ik zou zeggen dat het wel moet lukken

Tbosman
Coureurs du Courage
Dank. Ik ga hem, vanzelfsprekend, morgen ook inbrengen. Dat is wel mijn laatste wissel. Ik heb echte...

Snap ik ook. Het is mijn eerste wissel, ik wil juist met 2 wissels de heuvels in. Denk ik.

Heb nu Pid, Gregoire, Wellens (?), Skjel, Vauq (?),  Seixas en Pogi. Voelt wat dun, maar ik sta ook maar met 4 renners aan de start van SP. Optie zou nog zijn Stuyven te brengen maar die cap ik nergens, terwijl een Jorgenson of REV het goed doen in AGR én ik dan een renner mee kan nemen en cappen voor BP waar veel mensen dun zitten.

Hoop dan nog een slag te kunnen slaan, maar met Wellens, Matthews, Küng, Groves en 3 klimmers voor PN (geen geklaag, wel een feit 😁) is een duimpje het beste waar ik op mag hopen denk ik.

Laatst gewijzigd
Sherlock Molhes

Iemand nieuws over Blackmore? Heeft nog geen koers gereden en kan er niets van terug vinden. 

GerritdePostduif
Guido Maltempi
In ander nieuws, voor wie dacht door 'pech' een matige score te hebben: de huidige nummer 1 heeft Kü...

Hij heeft Matthews geruild voor Groenewegen voor Brugge. Zijn 1e wissel pas. Hij mag zich rijk rekenen voor een gouden beker!

Masterw

Zou jan christen nog fietsen in bv een Ardennen klassieker? Hoe lang duurt herstel meestal na sleutelbeen breuk? Week of 3 a 4 voor terug in koers? 

Zolderman
Coureurs du Courage
Dank. Ik ga hem, vanzelfsprekend, morgen ook inbrengen. Dat is wel mijn laatste wissel. Ik heb echte...

Ik zit in precies hetzelfde dilemma. Maar denk je zeker dat Mads - (alternatieve caps + milan) meer oplevert dan goede BP en AGR Cap? Ik weet het nog niet zeker. Voor E3 heb je Vermeersch en Laporte als alternatieve caps, GW heb je Lund Magnier Meeus, DDV en ronde heb je weinig zekere alternatieve en zou je je verlies moeten nemen met een Gregoire of laporte als vervanger.

Stel een del toro of een nog niet bekende renner rijdt BP, en de rest van de ardennen levert dat meer punten op omdat daar geen alternatieve caps voor zijn?

bdebouwer

Voor de mensen die geen Pedersen morgen hebben (of het nog te spannend vinden), wie maken jullie C2 en C3.

Ikzelf ga voor C2 voor Laporte, en C3 twijfel ik tussen Lund en Vermeersch.

Verder heb ik nog Gregoire en Vacek als opties, maar dat vind ik te onzeker.

1 2 ... 167 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.