Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 170 ... 215 216
Coureurs du Courage
KV
Hoezo zwarte lijst? Wanneer is hij nog tegengevallen?

Zwarte lijst klinkt wat hard voor zo'n jonge gast als Fretin, maar bedoel meer voor mij persoonlijk. En persoonlijk een les om dit soort C-garnituur sprinters niet meer te pakken. Leuk voor de Vuelta of Giro als er niemand anders meedoet, maar ze schieten in dit soort wedstrijden gewoon tekort. Zelfs als je niet ziek was, ben ik benieuwd of hij mee had gekund. Vind zijn ploeggenoot Aniolkowski dan al veel beter voor de dag komen.

Zolderman
JesperSoetens
Buiten Vingegaard is dat voor mij Magnier. Had daar echt hoge verwachtingen van. 

Dat vind ik wel echt onder pech vallen. In zowel Kuurne als TA veel pech gehad, vind hem nogsteeds niet slecht rondrijden verder en zie hem wel scoren in GW. Maar had zonder pech veeel meer ingezeten idd want je pakt hem voornamelijk voor de TA etappe

Coureurs du Courage
Corky18
Zwaar in twijfel om Pedersen erin te brengen vandaag maar heb dan geen wissels meer. Heb met Pidcock...

Ik heb het gisteren al gedaan, ook laatste wissel. Als je het gaat berekenen, denk ik dat het juist is om nu Pedersen te kiezen. Die punten ga je niet pakken met een wissel in BP en AGR.

Spakeloos

Laporte toevoegen aan AGR is ook direct een einde maken aan de vraag of Van Aert deze nog gaat meepakken. Lijkt me niet nu. Alle ballen op Jorgensen dus, met Laporte als schaduwkopman?

En verwachten we nog wat van Zingle? Had hem destijds als nieuwe aankoop hoog zitten, met ontwikkeling als top-puncheur en krachtpatser. Na de blessure heb ik hem niet meer gezien als potentiële topper. Gaat ie dat nog waarmaken?   

Zag trouwens dat Morgado geen IFF gaat doen. Was wel een geschikte race voor hem geweest.  

Zolderman
Corky18
Zwaar in twijfel om Pedersen erin te brengen vandaag maar heb dan geen wissels meer. Heb met Pidcock...

Ik zit met hetzelfde probleem nog 1 wissel...

daardoor kom ik in BP op 2 rennens uit en in AGR voorlopig 3.. Maar als we een goede pedersen te zien krijgen de komende 2 weken ben je sowieso klaar tov spelers met VWA en/of Mads.. dat maakt een enkele wissel in de heuvels denk ik niet meer goed, zeker niet met deze BP startlijst

Antilopen

Hier toch een dilemma: Milan + Magnier eruit -> Pedersen + ? (max. 1 mln) erin?

Ik heb grote fomo op Pedersen. Vond hem toch wel indrukwekkend in MSR na zijn beroerde aanloop. Dus heb het gevoel dat hij gaat knallen. Áls ik hem er dan in wissel, dan moet het vandaag. Want grote kans dat hij al de punten pakt en zo een voordeel heeft tov Milan. Milan zie ik eigenlijk alleen nog punten pakken GW: ik zou hem daar als C3 gebruiken. Magnier is nog maar afwachten. In potentie beide wel puntenpakkers in GW en DVV. Maar geen capmateriaal denk ik.

Scheldeprijs zit ik wat krap met Philipsen, Fretin en Crabbe. Maar ik vind het zonde van het budget om er iemand in te wisselen voor 1 wedstrijd.  
BP zit ik gevoelsmatig nog wel ok met Pidcock, Gregoire, Wellens en Berckmoes. AGR idem dito + Del Toro. Maar in de breedte zou het wel lekker zijn iemand erbij te hebben voor de heuvels. De opties hiervoor:

• Seixas
    • Rijdt er maar 2, is capwaardig, maar kan hij de verwacthingen waarmaken? Potentieel zo'n 400 punten denk ik (2x top5 + 2x cap). 
  • Ciccone
    • Rijdt 1 koers meer, maar is qua potentieel net een maatje minder dan Seixas. Zou ik hem cappen? Mwah, ik denk het net niet. Ligt er natuurlijk aan wie er nog meer rijden, maar met Pogi, Pidcock Del Toro en Gregoire heb ik opties. 1x top5 en 2x top 10 schat ik zo in. Wel een lekkere punch, en daarmee kans op een mooie uitschieter. Potentieel zo'n 200 punten denk ik. Maar door z'n 3 koersen valt een off-day iets beter op te vangen dan bij Seixas.
  • Teuns
    • Zit toch een beetje te twijfelen over Teuns. Rijdt nog een uitgebreid programma dus veel potentiele punten. Over z'n vorm is niet gek veel te zeggen: in 2022 + 2024 reed hij ook geen geweldige aanloop naar de klassiekers, maar stond er wel. In 2025 had hij een infectie, dus die tellen we maar even niet mee. En in 2023 geen klassiekerprogramma gereden. In potentie dus een grote verschilmaker. Maar tot waar reikt die potentie? 
  • Vauquelin
    • Nog geen programma, maar wel bewezen goed aan te kunnen komen. Vanwege het ontbrekende programma op dit moment geen zekere wissel.

Zie ik verder nog iemand over het hoofd? 

Wat zijn jullie gedachten hierover? 

Nijmos

Ik zou jouw dubbele wissel niet doen denk ik. Ik verwacht Magnier nog wel van voren..en als mads presteert profiteert Milan in teampunten mee. Kortom je verdient heel weinig met die dubbele wissel..dan zou ik eerder je verlies nemen en proberen 3 echt punten winnende wissels te doen. Soms moet je ook durven leven met fomo

Antilopen
Nijmos
Ik zou jouw dubbele wissel niet doen denk ik. Ik verwacht Magnier nog wel van voren..en als mads pre...

Ik heb nog maar 2 wissels over, dus dat zou dan ook meteen mijn definitieve verdict zijn. Heb eerder al Kung gewisseld voor F. Vermeersch.

Jatochjatoch

Ik sta op 22 procent, tijd voor ingrijpen😆 ik knal die teleurstellende milan eruit en pedersen erin! Vamos

mirkodek

Hier ook de knoop doorgehakt en Milan + Wellens eruit gegooid voor Pedersen (meteen C2 voor vandaag) en Grégoire.

Dan houden we nog een wissel over om bijvoorbeeld Evenepoel te kunnen brengen voor de heuvels.

Antilopen
Antilopen
Hier toch een dilemma: Milan + Magnier eruit -> Pedersen + ? (max. 1 mln) erin? Ik heb grote fomo...

Ik kan natuurlijk ook Magnier laten staan en Wellens eruit halen. Eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht. Dan kan ik Pedersen inbrengen en heb ik meer budget voor een renner voor de heuvels. Cosnefroy? Zijn vorm is natuurlijk een groot vraagteken, maar rijdt wel 4 koersen. Verder zit in het 1,5m segment ook niet veel beters. Eventueel Skjelmose of Del Grosso maar die rijden minder koersen en daar moet ik het ook nog maar van zien.

kciM

Pedersen erin en Milan eruit. 91 procent te verdedigen. 

Valvuillerdemoz

Wie maken we eigenlijk c3 vandaag: Christophe Laporte of Florian Vermeersch?

Jo de Haan
Antilopen
Ik kan natuurlijk ook Magnier laten staan en Wellens eruit halen. Eigenlijk helemaal nog niet aan ge...

Ik zit met het zelfde probleem ook qua resterend budget voor de laatste wissel. Cosnefroy heeft inderdaad als pre dat hij alle 4 rijdt en Brabantse Pijl is best onderbezet bij mij. Maar ja, Del Toro rijdt( waarschijnlijk) de andere 3 en dat vindt ik wel zon topper dat ik hem c1 durf te maken in de amstel en Waalse pijl. Nog heeel even om de knoop door te hakken..

Laatst gewijzigd
Hubris
Valvuillerdemoz

Die heb ik 2 en 3, haha, maar wel in die volgorde

Antilopen
Jo de Haan
Ik zit met het zelfde probleem ook qua resterend budget voor de laatste wissel. Cosnefroy heeft inde...

Dan pak je met Cosnefroy ook nog teampunten mee als Del Toro scoort

Blaagstra
Valvuillerdemoz

C3 Dylan 2. Lets go!

bdebouwer

"Ik heb nog niet echt op de kasseien gereden. Gisteren heb ik een paar honderd meter gedaan, maar dat is toch anders dan echt in de koers."

Aldus Pedersen. 

Klinkt wel redelijk risicovol. 

DennisdeMenniss

Milan en Wellens eruit, Pedersen en Cosnefroy erin. De dood of de bekers. Succes allen!

ivo001
Valvuillerdemoz

Dylan van Baarle

nasibal

Last minute Milan voor De Lie gewisseld, let's gooooo!

Coureurs du Courage
nasibal

Je mag ook gewoon zeggen dat je geen zin meer hebt in het spelletje. (Neem aan dat je sarcastisch was)

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Magnier out. Pedersen in. Lets gø.

Zolderman

Pickrate van Pedersen van 26% naar nu 32% die hem vandaag als kopman heeft. Dat is een kleiner verschil dan ik had verwacht, blijft een verschilmaker dus

KV
nasibal

Beginnersfout. Je kon nog gewacht hebben tot zondag. Maar je kan maar zeker genoeg zijn, snap het wel!

1 2 ... 170 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.