Ik hoop wel dat die startlijst van agr flink verouderd is, heb namelijk een gokje gewaagd voor een renner waarvan ik dacht/hoopte dat hij de drie heuvelkassiekers zou gaan rijden om die samen met pedersen te brengen en daarmee niet skjelmose in te brengen omdat die door veel mensen is ingewisseld....voorlopig staat die er echter niet op....
Wat een raar klassiekerspel tot nu toe.
Vooraf rekening gehouden met PN en TA in mijn team. Niet gewisseld voor PN om wat wissels te bewaren. PN bijna geen punten en TA deed Milan waarvoor hij geselecteerd was. Vervolgens RvB waar Fretin en Crabbe speciaal voor waren meegenomen. Ook daar niets van gezien en vanwege de wind en regen durfde ik Groenewegen niet te brengen. Dat pakt ook al niet goed uit want voor SP verwacht ik ook niet veel.
Vandaag wel Pedersen gebracht voor Milan en vooraf 1M op de bank voor deze wissel. Achteraf al voor MSR deze wissel moeten doen, maar wat als Milan wel RvB had gedaan?
Al met al is het gewoon weer niet goed genoeg.
Vingegaard, Fretin, Crabbe, Groves. Skjelmose, Vacek, Tronchon .... voor mij leken het prima namen eind februari, maar ze maken het tot dusver niet waar.
Ik sta op bijna 73%. Bekertje gaat lastig worden, maar stijgen met Pedersen moet toch wel lukken.
Genoten van een schitterende race. Met heerlijke apotheose. Vandaag heeft de wissel Pedersen me wat punten gekost. Ik twijfelde tussen Vermeersch en ABRAHAMSEN voor c3. (Pedersen C2). Dus zonder Pedersen was het C2 Vermeersch en X3 ABRAHAMSEN geworden.
Desondanks prima score en me heerlijk vermaakt.
Koersverloop gaat wel cruciaal zijn om Van der Poel te cappen zondag. Met zijn beperkte overmacht vandaag zie ik 'm zondag niet zo makkelijk wegblijven als er nog meer sprintploegen achter zitten. Misschien trekt ie wel gewoon de sprint aan voor Philipsen...
Naast m'n kasseirenners (Van der Poel, Laporte, Vermeersch) heb ik genoeg rappe cap-opties: Philipsen, Brennan, Andresen, Magnier. Mohoric, Fretin en Crabbe overweeg ik niet als cap.
Pullede nog wel een "Vlasovje" toen Pedersen na die Karnemelkberg vol op kop ging beuken - classic Mads met 40 man in zn wiel, wind tegen -, 30 keer achterom keek of er niet nog ergens een teamgenoot bij die 40 zat en na 5 minuten kwam dan Vacek op z'n elf en dertigst naar voren geschoven om nog even 2 minuten - met gepaste tegenzin - kopwerk te doen.
Ander topic, reedt dat FDJ nou serieus volle bak in de achtervolging voor de sprint van Gruel?
De E3 is een van de zwaarste koersen en de combinatie met Gent-Wevelgem is heel lastig, maar we hebben Jasper (Philipsen, red.) natuurlijk ook op zondag. Misschien moet ik deze race een jaar overslaan als ik echt wil winnen in Wevelgem en vol voor In Flanders Fields gaan, maar we zien wel, je weet het nooit.”
Volgens M van der Poel.
Hij rijdt de langste solo winst ooit in de E3. Natuurlijk houdt het dan niet meer over aan het eind. Z'n vinger ligt nog open + MvdP is altijd al iets 'menselijker' geweest dan Pogacar die waarschijnlijk al op het eerste viaduct van de dag was aangegaan en nooit meer was teruggezien tot de vod. Het is een ongelooflijk knappe overwinning.
Kijk, dat ie zichtbaar kapot is en dat hij hier zondag nog niet van hersteld gaat zijn, dat is evident. Maar beperkte overmacht vind ik niet terecht doen aan de manier waarop Matthieu hier vandaag wint.
Ik snap wel de brug die er gemaakt wordt; ik ga nu ook wel even achter mijn oren krabben hoe het koersverloop gaat zijn zondag. Maar daar zullen toch ook sterke blokken zijn zoals Visma, Alpecin of Lidl-Trek die aan de boom willen rammelen om de De Lie's & Girmays eraf te rijden. Er doen domweg gewoon te veel sterke namen mee om het zomaar ff een sprint te laten worden. Ganna, Vermeersch (F&G), WvA, MvdP, Pedersen, Abrahamsen - die gaan echt wel koersen.
Hier ging ik zelf bij KBK de mist mee in. Denken dat omdat ploegen sprinters meehebben dat ze gedraf naar de finish rijden. Nota bene Philipsen zelf maakte daar koers om Milan te lossen. Vorig jaar hebben we dit ook gezien toen Kooij en Philipsen in eerste instantie meezaten met Matthieu. Zou me niks verbazen als Lund en Philipsen het weer op deze manier gaan proberen. Het meedoen van Milan veranderd wat dat betreft ook wel wat in de dynamiek.
Betekent niet dat het geen sprint wordt, maar inderdaad we hebben ook nog wel de mannen die jij noemt die gaan koersen en daar kan best wel een lekker groepje uitkomen natuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.