Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 187 ... 215 216
martijncr
TourDeFranceUnchained
Je zou het verhaal van Evenepoel ook kunnen omdraaien. Als je hem niet neemt maar hij wordt vervolge...

Ik denk dat je Evenepoel hier echt overschat man. 

2025: 

• BP    = 1
  • AGR = 3
  • LBL = 59

Hij heeft LBL al twee keer gewonnen, maar met veel betere klimmers als Pogi, Seixas et al gaat hij LBL écht niet super scoren is mijn verwachting. BP doet ie niet, maar wel WP (sterk(er) deelnemersveld). En RVV zal, gunstig gezegd, top-5 zijn. Ik zie in met name WP en LBL evengoed of beter cap materiaal. 

Ja hij gaat punten rijden, maar achter de feiten aan lopen wordt het denk ik niet. Ik zie BP als de belangrijkste verschilmaker, en zou dus daar heel zorgvuldig voor willen wisselen. Daarom wissel ik nu ook niet, omdat je niet wil dat je Cosnefroy selecteert voor nu en BP en hij precies op z'n neus ligt. Je capt Cosnefroy toch niet, ja je mist teampunten en zijn eigen punten (plekje 13/14?), maar dat zijn niet de verschilmakers me dunkt. 

martijncr

Overigens, ik zeg 'man'. De (nick)namen vermoeden dat het hier één masculine bedoeling is, of zijn er ook vrouwen actief op het forum? 

TourDeFranceUnchained
martijncr
Ik denk dat je Evenepoel hier echt overschat man.  2025:  BP    = 1 AGR = 3 LBL = 59 Hij heeft LBL...

Jaa dat is maar puur wat je van hem verwacht. Kijk maar eens naar al zijn eendagskoersen die hij gereden heeft. Daar behoort hij gewoon tot de absolute wereldtop naast Pogacar en van der Poel. Vergeet niet zijn 2e plek in Lombardije, EK en WK mee te tellen ;)

In de Amstel zie ik hem gewoon als topfavoriet. Pidcock met zijn blessure wordt een vraagteken. Skjelmose is nog niet top. Pogacar doet niet mee. Nys doet niet mee. Healy heeft zijn vorm van vorig jaar ook nog niet te pakken. Benoot is er niet, van der Poel is er niet en van Aert ook niet. Dus ik zie gewoon een hele grote kans dat hij deze wint. 

Luik heeft hij al 2x gewonnen. Je zegt terecht dat er mannen als Seixas en Del Toro meedoen. Ik verwacht dan ook dat dit soort mannen om een podiumplek zullen strijden en dat Evenepoel hier dus 2e of 3e wordt.

Met Amstel en Luik zie ik al bijna 2 zekere podium plaatsen. Dan komt RVV nog erbij waar ik hem wel gewoon als top 5 kandidaat zie en dan heb ik Waalse Pijl niet meegeteld. 

Dus ja, je loopt wel degelijk achter de feiten aan als hij deze uitslagen gaat rijden. Of is Lenny Martinez of Gregoire hier opeens een zekerdere cap? 

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Ik denk dat je Evenepoel onderschat heel eerlijk gezegd. Vorig jaar kwam hij net terug van een val uit Catalonië en was BP zijn eerste koers. Om daar direct WvA te verslaan is dan niet niks. AGR weet hij samen met Skjelmose het gat te dichten op Pogacar, één van de zeldzame keren dat Pogacar in een eendaagse koers is terug gehaald van een solo. En dat was nou niet perse door de hardrijdkunsten van Skjelmose. Hij had vervolgens in Luik een mindere dag omdat hij zo hard gekoerst had in die koersen, anders rijdt hij in Luik wel een uitslag. Evenepoel is een bewezen puntenpakker voor Scorito, al helemaal in de rondes.

Dit jaar toont hij prima vorm en daarmee hoort hij bij de absolute a-renners van zijn generatie. 

sprintgeit
Coureurs du Courage
Ik denk dat je Evenepoel onderschat heel eerlijk gezegd. Vorig jaar kwam hij net terug van een val u...

Ik zit redelijk in het kamp "Evenepoel wordt onderschat", maar LBL vorig jaar zat hij vooral ook een aantal keer dramatisch gepositioneerd. Iets dat hem in Glasgow op het WK ook dwars zat en wat dit weekend voor sommige mensen ook een zorgenpuntje is. 

Overigens is er wel eindelijk wat nieuws aangaande onze BK Tim Wellens te melden! 

Driewerf hoezee! 

https://www.hbvl.be/regio/limburg/sint-truiden/oma-van-wielrenner-tim-wellens-wordt-100-ze-volgt-nog-al-zijn-wedstrijden-op-televisie/144871715.html

sprintgeit
martijncr
Ik denk dat je Evenepoel hier echt overschat man.  2025:  BP    = 1 AGR = 3 LBL = 59 Hij heeft LBL...

Ik hoor iedereen hier de hele tijd zeggen dat BP de belangrijkste verschilmaker is, maar is dat ook niet erg afhankelijk van je selectie? Als je nu krap zit in AGR of met Vermeersch als C3 voor Vlaanderen zit. Ga je dan echt meer punten halen met een Cosnefroy of Mauro Schmidt t.o.v. een Del Toro of Remco? 

Om Remco even te nemen. Stel hij wordt 5e in RVV, 2e in AGR, 5e in LBL en een tegenvallende 12e plek in WP. Dat is niet per se een enorm positivo scenario en zelfs dan al is het zonder cap punten 260 punten oid.

Schmidt reedt vorig jaar AGR, WP, LBL 10e, 15e, 22e. Dat zijn 70 punten. Cosnefroy zal aan teampunten hetzelfde halen, maar zie ik met de huidige dynamiek in UAE niet per se uitslagen rijden in AGR, WP of LBL. Dan moeten ze al podium rijden in BP om boven de non-cap punten van REV te zitten.

Ieder maakt natuurlijk eigen afwegingen, en misschien schat je Schmidt net wat hoger in dan vorig jaar. Dan snap ik dat je 'm neemt. Maar als je REV als cap uit gaat spelen in RvV, AGR of LBL dan is er zeker wel een casus te maken om BP te laten schieten. Kopmannenspel of niet. Het gaat uiteindelijk om absolute punten. 

nathancouw

Ik kan mij een een stuk heugen van begin dit jaar waarin Remco zegt geen AGR te rijden dit seizoen, herinner ik mij dat verkeerd of is dat sindsdien aangepast?

Hay
JesperSoetens
Misschien is Merlier wel niet fit genoeg voor de Scheldeprijs en fietsen ze Magnier er daar nog wel...

De vrouw van Merlier zei gisteren in Vive Le Velo dat de volgende wedstrijd van Tim de Scheldeprijs is.

Puccini

Hoe schatten jullie Pedersen in tov REV in kansen op punten?

G. Bugno
nathancouw
Ik kan mij een een stuk heugen van begin dit jaar waarin Remco zegt geen AGR te rijden dit seizoen,...

Hij zei vorige week ook nog dat hij geen ronde zou rijden. 

Pim Todcock

REV won niet voor niets twee keer LBL en drie keer Donostia. Hij is goed in vorm. Hij won alle 1-dagsritten tot nog toe waar hij aan meedeed voor RBH. Daarnaast is ook zijn team sterk bezig.

Mijn hot take is dat RVV hem misschien beter gaat liggen dan WP. Amstel en LBL lijken me zekere caps.

Canyon72

Met nog 1 wissel, geen geld op de bank kan ik nu voor de RVV Remco er alleen inbrengen als ik Laporte of Pedersen opoffer. Dus dat ga ik niet doen. 

Na Paris-Roubaix breng in dan Remco in of Isaac Del Toro. Dit wordt volgens mij het dilemma. Wie heeft hoogste plafond?

Laatst gewijzigd
Gerbende

Ik denk dat BP overschat wordt. De spelers die je er daar voor in zou willen fietsen leveren je nadien niet heel veel punten meer op juist door de sterke startlijsten in WP AGR en LBL. Stel je bewaart een wissel voor een Schmid, Berckmoes, Menten, Cosnefroy - dat soort renners, die ga je niet cappen in de koersen erna en gaan hooguit tussen 10 en 20 worden in WP of AGR. LBL 0 punten. Dus je stelt ze op voor 1 koers (BP) die door het magere startveld ook nog eens hoogst onvoorspelbaar wordt. Cosnefroy was de uitzondering geweest, maar die moet nu knechten in WP en AGR (Del Toro), en LBL (Pog). Leuk voor teampunten maar daar blijft het ook bij denk ik 

ThiasPinarello
sprintgeit
Ik zit redelijk in het kamp "Evenepoel wordt onderschat", maar LBL vorig jaar zat hij vooral ook een...

Dit is toch echt het speurwerk waardoor ik zou van dit forum hou! Na alle info van de moeder van Fretin <3

Verder mooie afwegingen, waardoor wel en niet wisselen beide prima uit te leggen is. 

Coureurs du Courage

Ik vind het anders wel belangrijk wat de directe familieleden in de melk te brokkelen hebben. Ik ben reuze benieuwd wat de oud-tante van Pidcock zegt over zijn opgezwollen knie.

martijncr
sprintgeit
Ik hoor iedereen hier de hele tijd zeggen dat BP de belangrijkste verschilmaker is, maar is dat ook...

Ja ik vind me wel in je argumentatie. En ook wat Courage zegt. Misschien blijf ik te star en moet ik toch morgen of overmorgen de wissel gaan overwegen. Want uiteindelijk is argumentatie en ergens niet omheen kunnen belangrijker dan je eigen gelijk willen hebben. Wat misschien ook een klein beetje meespeelt is karakter. Evenepoel wil ik gewoon liever niet in mijn team omdat ie zichzelf heel wat vindt en graag onderpresteren buiten zichzelf plaatst. Je kan ook verliezen zonder misbaar en vingertjes wijzen. 

Wel wil ik nog steeds afwegen of ik toch nog wacht met hem wisselen voor BP. Dat ik RVV voor lief neem om wat te verliezen en te kijken wie je in BP erin kan wisselen waarmee je daar verschil maakt. Door mijn wissel van Groenewegen in RvB heb ik een enorme sprong gemaakt. Tuurlijk, het valt net goed, maar als je iemand hebt die heel veel niet hebben, sla je tov concurrentie een gat dat je niet zomaar weer dicht. Maar goed, de kandidaten die kunnen presteren én BP en nog AGR en/of WP en/of LBL rijden zijn dun bezaaid. Met Pidcock en Wellens heb ik nu twee gewonden waarvan alles behalve zeker is dat ze gaan rijden.  

Coureurs du Courage

Voor degene die toch geloof hadden in De Lie dit jaar: geen Ronde voor hem.

En hoe zuur: Lund Andresen voegt Eschborn Frankfurt toe 😬.

martijncr

De Lie nie RVV

sprintgeit
ThiasPinarello
Dit is toch echt het speurwerk waardoor ik zou van dit forum hou! Na alle info van de moeder van Fre...

Stond overigens niet echt iets bijzonders in het artikel. De foto waarbij hij z'n arm met sleutelbeenbreuk over haar schouders heen legt kun je nog uit afleiden dat hij in ieder geval een soort mobiel is en dus waarschijnlijk al wel weer buiten traint, maar ik geef toe dat dit ver gezocht is :D

Mijn persoonlijke favoriet op dit forum was toen mensen in relatie tot de 2e zwangerschap van mevrouw van Aert in de Tour van - ik meen 2023 - met berekeningen kwamen met de "gemiddelde 'over tijd' datum van 2e kindjes t.o.v. 1e kindjes" om te beargumenteren waarom je van Aert al dan niet mee moest nemen. 

Als vrienden/vriendinnnen van me dan nu in verwachting zijn van een tweede, dan haal ik die kennis wel eens aan. Waarop ik als ze me vragen "Hoe weet je dat soort dingen?", dus moet bekennen dat ik op een forum met een aantal zieke poultjes nerds rondstruin, die dit soort kennis opzoeken voor de selecties van hun Tourpoule.

Laatst gewijzigd
Jens Voigt

Het lukt mij niet iemand er uit te wisselen voor Remco die sowieso geen punten meer haalt. Gecombineerd met de risico's op vallen en onzekerheid over de startlijsten in de Ardennen maken de keuze voor Remco wel erg lastig.

Mijn sunken cost falaxy dicteert me ook dat ik Mads nu minimaal C3 moet maken.

sprintgeit
martijncr
Ja ik vind me wel in je argumentatie. En ook wat Courage zegt. Misschien blijf ik te star en moet ik...

Het ligt ook niet ver van elkaar, en REV inwisselen is zeker ook een gok. Het ligt denk ik echt een beetje aan je team wat verstandig is. 

Met zijn gebrek aan stuurmanskunsten en opgeblazen ego is er altijd een kans dat het écht goed misgaat op die kasseien. En als je wacht kun je nog profiteren van last minute wijzigingen in de startlijst voor BP. Wie weet komt een Matthews, Aranburu, Groves of Jan Christen last minute toch nog uit de hoge hoed. Of wordt een Corbyn Strong toegevoegd aan de AGR lijst. Zijn toch interessante namen in dat geval. 

Coureurs du Courage
Jens Voigt
Het lukt mij niet iemand er uit te wisselen voor Remco die sowieso geen punten meer haalt. Gecombine...

Haha, sunken cost inderdaad! Hier ook - voel me gewoon genoodzaakt om Mads C3 te maken. Heb prima alternatieven met Vermeersch, Abrahamsen of Laporte. Soort Pedersen maximalisatie om straks te kunnen rechtvaardigen dat ik hem heb gewisseld voor Milan.

cornem168

Verwachten jullie dat onley nog gaat rijden in de aankomende klassiekers? Ik heb hem er ingezet voor PN.

Jens Voigt
cornem168
Verwachten jullie dat onley nog gaat rijden in de aankomende klassiekers? Ik heb hem er ingezet voor...

Zou het wat uitmaken? Heeft toch geen zin hem er uit te halen. 

Rubik
JesperSoetens
Misschien is Merlier wel niet fit genoeg voor de Scheldeprijs en fietsen ze Magnier er daar nog wel...

Ja stel dat dat het geval is, welk resultaat haalt Magnier daar? Tot nu toe is het: 11e, 131e, 80e, 58e, 19e. 

Die wissel ik er dus gerust uit voor Evenepoel

1 2 ... 187 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.