Mijn tactiek zonder Pogi is niet de beste geweest, maar was wel leuk om te proberen.
Als je een klapper van jewelste maakt in MSR, dacht ik even Yes mijn onderbuik heeft gelijk. We gaan punten pakken maar toen hij won was het expriment over.
Voor zondag gaan we voor van der Poel, Effie en Pedersen als Cap ....................... de andere 6 zijn Laporte,Vermeesch,Gregoire, Bernnan, Pithie en van Baarle
De huidige stand van zaken (per 3 april 2026) van Pidcock:
- Medische status: Scans hebben uitgebreide schade aan zijn rechterknieen rechterpols aangetoond. Hij kampt met botkneuzingen aan de tibia en fibula (mogelijk kleine stressfracturen), beschadiging aan de kruisbanden en aanzienlijke vochtophoping ("een ballonknie").
- Geen termijn voor terugkeer: Zijn team, Pinarello-Q36.5, heeft verklaard dat het nog te vroeg is om een datum te plakken op zijn rentree. Teambaas Doug Ryder benadrukte op 2 april dat ze voorzichtig zijn en eerst wachten tot de zwelling volledig is afgenomen voordat ze een nieuw behandelplan opstellen.
- Klassiekers in gevaar: Zijn deelname aan de Ardense klassiekers (zoals de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik), die oorspronkelijk zijn hoofddoelen waren voor april, is hierdoor uiterst onzeker geworden.
Grote twijfel om REV erin te wisselen voor Milan, het zou mijn laatste wissel zijn, maar dan vervang ik wel een mindere cap in de vorm van Vermeersch of Laporte.
Voor BP heb ik nu een echte cap met Gregoire, en 3 geblesseerden (Berckmoes, Pidcock, en Wellens). Als geen van die 3 goed/fit genoeg is heb ik maar 1 serieuze cap in BP. Echter zie ik ook niet zoveel opties voor BP, en dan is de kans aanwezig dat ik nog steeds Evenepoel inwissel al neig ik wel naar Del Toro.
Q36.5 heeft toch gisteren of eergisteren al een update gegeven? Verwacht je dat Pidcock elke ochtend al hij wakker wordt even met Wielerflits gaat bellen hoe het gegaan is en of hij Brabantse Pijl gaat rijden? :D
Remco nu brengen = onzekerheid accepteren aangaande fitheid heuvel vierluik
Dit is een van die momenten waarop je inderdaad echt zelf een inschatting moet gaan maken op basis van onvolledige informatie. Zowel over de mogelijkheden van Evenepoel in Vlaanderen, als over het al dan niet meedoen van renners aan de heuvelkoersen.
Tip: Als je een beetje van je paasweekend wilt genieten, hak die knoop gewoon lekker door ipv tot morgen 10 uur F5-en op PCS en Sporza. Ik heb gisteren m'n keuze - die ik nog even voor mezelf houdt - gemaakt, voelt heerlijk kan ik je zeggen!
Ondanks mijn hoop dat Pidcock gaat rijden (heb anders echt een issue in BP met alleen Gregoire over), denk ik dat het realistisch is dat zijn voorjaar voorbij is. Met een polsblessure oid kun je namelijk gewoon trainen, maar met knieklachten ligt dat anders. Hierdoor zal de vorm ook achteruit hollen. Dus ik denk dat het een goede wissel is, mits je REv ook gaat cappen in de Ronde. Heb je daar bijvoorbeeld WvA of Pedersen, dan breng je 'em voor 50-60 punten expected met heel veel risico. Dan zou ik wachten. Zoals Sprintgeit het al zegt; het is ook een persoonlijke keuze en beter om gewoon een knoop door te hakken ipv het te over analyseren.
Hallo Wielerfans,
Ik ben van plan om voor de Ronde; J. Milan uit mijn team te wisselen voor Remco Evenepoel.
Echter ergens knaagt dit heel erg omdat ik bang ben dat Lidl in 1x Milan op de startlijst voor de Scheldeprijs gaat plaatsen....
Meer mensen met dit probleem en wat denken jullie over de huidige opstelling van Lidl in de Schelde met Theuns en Consonni en Walscheid?
Ik heb gewacht met Milan wisselen tot na MSR in de hoop dat hij RvB zou fietsen. Die was nog iets groter, omdat er toen nog geen volledige startlijst was. Maar bleek ook ijdel. Hierdoor heb ik niet WvA maar Pedersen erin gezet, veel gemiste punten zeg maar. Zowel door een geplande wissel uit te stellen, maar daardoor ook van coureur te switchen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Milan de Scheldeprijs gaat fietsen, dus ik zou Evenepoel lekker brengen.
Hou wel van alternatieve taktieken, hoeveelste sta je? In theorie zou je nog op een gouden beker kunnen staan. Mooie zoekfunctie zou dat zijn, dat je kan zoeken op hoogste team zonder pogi of welke renner dan ook. Vorig jaar de tour geprobeerd zonder VDP, ging net. Maar meestal is het gedoemd te mislukken volgens mij.
Lovenswaardig, maar het is het jezelf nog moeilijker maken dan verplicht Enric Mas opstellen voor de Giro. Of Arnaud de Lie opnemen in je team en hem consequent C1 maken in elke koers die hij rijdt.
Vooral omdat het Pogacar betreft. Een levende legende. De beste wielrenner van zijn generatie en wellicht van alle generaties. Kijk, dat je dit doet in een tijdsframe of koers waarin de concurrentie wat meer aan elkaar gewaagd is, dan begrijp ik t. Mooi voorbeeld was de Giro vorig jaar.
Maar ik ben dan wel benieuwd; had je dan vanaf de start zowel Pedersen als Van Aert? Want daar zou plek voor moeten zijn zonder Pogacar. Of welke budget technische opties opende zich?
Ik vind het angstvallig stil op het forum in aanloop naar een koers. Anders waren er heftige discussies over wie te cappen. Zelfs cap3 van MSR maakte een levendig debat.
Volgens mij bevestigd dit mijn uitspraak dat iedereen voor deze wedstrijd (en meerdere die nog komen), niet zo veel meer te kiezen hebben en er logische caps voortkomen uit je team. Heb je WvA? C3. Heb je Pedersen? C3. Heb je beide niet, maar breng je REv? C3. En heb je niks van dit allles? Vermeersch of Laporte of Stuyven C3.
Of heeft iemand nog een konijn uit de hoge hoed voor morgen?
Persoonlijk denk ik ook dat het koersverloop van de Ronde bijna net zo goed te voorspellen is de voorbije jaren als Strade. Ondanks dat, vind ik dit nog steeds één van de mooiste wedstrijden die er is en ga ik weer voluit genieten van prachtige koers morgen. Als de voorbereidende koersen een opmaat waren voor de generale, dan belooft het een waar wielerspektakel morgen. Geniet ervan allemaal!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.