Wellens niet, Pidcock wel bij de concullega's van WF
Blij dat ik Seixas al heb, een van mijn weinige goede keuzes in dit debuutseizoen.
Nu op 59,7%. Benieuwd of ik nog wat kan stijgen in de heuvels met Pogacar, Seixas, Healy, Pidcock, Vauquelin, Skjelmose (en wellicht Laporte) plus nog een wissel over. Voor die laatste wissel neig ik nu naar Evenepoel. Jorgenson zou ook nog kunnen maar daar valt weinig over te zeggen qua vorm.
Ik klik op dagwinnaar en ga dan naar zijn Tendex.. daar stond 33% stijging naar 99,3%, rekensommetje op het aantal deelnemers (22.550) en dan is het makkelijk zoeken.
Hij heeft overigens een heuvelteam van niks idd (alleen Pogi maar), dus gaat goud niet vasthouden, tenzij nog 3 wissels misschien, maar dan kan je itt de topcoach spellen niet zien volgens mij.. wie al welke wissels hebben toegepast.
De kasseien (en PN en TA) zijn achter de rug, op naar de 4 laatste klassiekers in de heuvels!
Voor mij tijd om even terug te blikken op mijn score en bijbehorende team.
Met slechts 56,2% ben ik (uiteraard) niet tevreden.
Komt deels door botte pech (wegvallen van Wellens, Küng en Matthews), deels door onvoorziene omstandigheden (voor PN Vingegaard, Vauqelin en Skjelmose mee; gelukkig rijden die laatste 2 nog wat heuvels) én door slechte keuzes van mijn kant.
Ik ben echt teleurgesteld in:
- Vacek: 0 punten. Was stuivertje wisselen met Stuyven (pun intended), helaas niet de goede man gekozen.
- Groves: 30 (team) punten. Voor de rest niks gereden, had ik er graag bijgehad voor (team)punten en natuurlijk omdat hij TA zou rijden.
- Fretin: deels pech maar hier ook 0 punten.
- Milan: ondanks de puntjes in TA viel het voor de rest toch bar tegen.
- Mezelf: door niet WvA maar Pedersen in te wisselen, ingegeven door mijn "paniek" voor E3. Volgende keer toch 1 koers minder hard laten wegen als iemand beter (b)lijkt.
Naar verwachting / "gewoon" goed: Pogi, MvdP, Philipsen, F. Vermeersch, Gregoire (tot zo ver), Pidcock (to zo ver) en Crabbe (was mee als reserve).
Boven verwachting: Lund (wat een sloot punten), Groenewegen (ondanks pech in SP) en Seixas (wat een debuut in SB). Ook erg tevreden met inwisselen van REV met zijn 3e plek in RVV.
Nu de heuvels in met nog 1 wissel over en de volgende namen:
- Gregoire
- Pidcock (?)
- Matthews (?)
- REV
- Skjelmose
- Vauqelin
- Seixas
- Pogi
Hoop, mede door een goede wissel voor BP, nog wat te kunnen stijgen maar een duimpje zal er wel niet inzitten.
Benieuwd naar hoe mensen tegen hun selectie en score aankijken tot nu toe.
Heb een mooie score van 92% en ga de heuvels in met:
- Wellens (toch nog niet gewisseld omdat hij nog wel wat mee gaat pakken).
- Pidcock (afwachten wat daarmee gaat gebeuren).
- Berckmoes (had een doel van BP gemaakt).
- Gregoire
- Pogi
- Seixas
- Jorgenson
- A Parret Peintre
- Lapeira
- Vauquelin
Daarnaast heb ik nog één wissel over. Enerzijds neig ik naar iemand die punten kan sprokkelen, omdat ik redelijk ok in de capmogelijkheden zit. Zou dan op Schmid uitkomen, die zeker ook bij de BP een mooi resultaat kan halen.
Anderzijds zou ik er nog graag een klepper voor het drieluik WP, AGR en LBL bijhalen en dan zou Healy of REV op poleposition liggen.
Nog een paar dagen in de gaten houden wat er aan de programma's wordt toegevoegd en dan vrijdag besluiten of er al gehandeld wordt of dat het pas voor zondag is.
Pedersen inwisselen is naar mijn mening geen (grote) fout. Uiteraard haalt Wout nu meer punten, maar Pedersen is ook ok. Zelf heb ik een fout gemaakt door Pedersen pas na MsR in te wisselen, maar alsnog geen spijt van de wissel zelf. WvA is nu achteraf beter, maar het is wel een groter risico. Bij TVL had ook zomaar Laporte uitgespeeld kunnen worden met zijn goede vorm. Het programma van Pedersen leek ook aantrekkelijker op dat moment.
Ik heb een wissel gedaan nu voor slechts 130 punten met J Christen. Als ik die nog over had, had ik WvA er ook bij kunnen wisselen.
Achteraf had je beiden in de basis kunnen hebben, maar vorig jaar waren er ook veel types zoals oa Laporte die bijna fit waren en uiteindelijk niets reden.
Wat ik mezelf meer kwalijk neem is dat ik na twijfel toch Brennan, Milan en Magnier heb genomen. Dat is een lesje voor volgend jaar. Niet teveel investeren in sprinters. Daarentegen is Andresen dan wel weer een kanon.
Poeh toe aan nieuwe bril dan... zie hem nu ook, als je op de huidige nr 1 klikt en dan naar zijn totaaloverzicht gaat kun je zien hoeveel punten elke renner heeft gehaald. Hij heeft 23 renners, en voor de heuvels nog Pidcock Pogi en Evenepoel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.