Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 36 ... 215 216
Hay
BigMig
Hoeveel plekken je nou precies moet weggeven aan (unieke) kopmannen vind ik het meest lastige aan de...

Zelfs dubbel irritant. Programma nauwelijks bekend, maar Ineos ook geen KBK, BDP, SP en BP dacht ik (dus eigenlijk geen sprintkoersen). Alleen programma van Ganna lijkt me zeker.

Nijmos
Hay
Zelfs dubbel irritant. Programma nauwelijks bekend, maar Ineos ook geen KBK, BDP, SP en BP dacht ik...

Bij dit soort spellen geldt wel een beetje dubbel irritant is niet irritant

Hay
Nijmos
Bij dit soort spellen geldt wel een beetje dubbel irritant is niet irritant

haha, dat klopt ook wel. Maar ik wil maar zeggen anders was Turner voor 500K wellicht een no brainer.

Stootlek

Hier nog wel WvA, zelfs naast Brennan. Simpelweg omdat ik WvA 2x zie als cap waar dat niet geldt voor Brennan en 1x andersom. Reden dat ik 'nog' schrijf in mijn eerste zin is Laporte. Niet alleen vanwege zijn brede programma, goede prijs en vorm, maar juist ook vanwege het feit dat zijn vorm de verhoudingen binnen de ploeg vertroebelen. 

Ben benieuwd hoe anderen hier naar kijken.                                                                                                      

Ecco
oborobo
Ik lees weinig over WVA?

Wout van Aert is een Belgische wielrenner uit Herentals. Hij rijdt bij Visma en eet vaak spaghetti. Zie ook nl.wikipedia.org/wiki/Wout_van_Aert voor meer informatie. 

oborobo

Ha ha wat flauw Ecco!

Zitvlees
Stootlek
Hier nog wel WvA, zelfs naast Brennan. Simpelweg omdat ik WvA 2x zie als cap waar dat niet geldt voo...

ja eens, kijk inmiddels ook naar Laporte. Zeker omdat er niet zo heel veel toppers zijn voor de kasseiklassiekers en een hele brede subtop.

Ik schat Laporte dan aan de bovenkant van die subtop

Pim Todcock

WvA is zo'n beetje de meest genoemde man in dit topic. Wel duur, maar maakt het vrijwel altijd waar. Wie is er op Pogi, MvdP (en misschien Ganna en JP) een grotere zekerheid op punten dan WvA? Bij SB kan hij ook zomaar hoog eindigen. Alleen zie ik hem niet meer als sprinter.

Edit: op De Lie na uiteraard

Laatst gewijzigd
KV
Pim Todcock
WvA is zo'n beetje de meest genoemde man in dit topic. Wel duur, maar maakt het vrijwel altijd waar....

Ganna grote zekerheid op punten? Hij zal weer vol gaan voor MSR en daar waarschijnlijk wel scoren, maar met Giro én Tour in het vooruitzicht verwacht ik niet veel meer koersen tussen MSR en Roubaix (waar hij in het verleden ook nog geen zekerheid gaf). Vorig jaar waren E3 en Ronde zelfs ook wat tegen zijn zin als ik het me goed herinner. 
Mensen die dit anders zien?

Rad

Als je wva neemt, wie maak je dan kopman in kbk, ta, bdp, e3 en gw?

Nijmos
Rad
Als je wva neemt, wie maak je dan kopman in kbk, ta, bdp, e3 en gw?

Wva wva sprinters wva sterke sprinters? Ik snap de vraag totaal niet

nasibal
Nijmos

Twee mogelijkheden: 

1) Hij vergat het woordje niet

2) Hij vergat het woordje niet niet

Optie twee zou een manier kunnen zijn om te verwoorden dat je Aert in die wedstrijden eigenlijk óók niet wil cappen, maar met hem mogelijk te weinig centjes overhoudt om een wel valide cap te selecteren. 

Ik gok op het tweede, gezien de aanwezigheid van KBK en BDP in zijn rijtje. 

Laatst gewijzigd
KV
Nijmos

Wout rijdt waarschijnlijk Kuurne niet, omdat hij misschien Samyn ging rijden. Was nog niet volledig afgeklopt wel dacht ik. 

nasibal
KV
Ganna grote zekerheid op punten? Hij zal weer vol gaan voor MSR en daar waarschijnlijk wel scoren, m...

Vorig jaar gaf hij aan dat MSR en PR zijn hoofdoelen waren en dat hij waarschijnlijk GW (of was het ddv?) zou rijden. Daar zouden dan nog één of twee koersen bij kunnen komen. Of hij blij was dat dat E3 en RVV werden weet ik niet, maar dat hij in totaal 4 a 5 koersen zou rijden was vooraf al wel bekend. 

Hij geeft dit jaar, net als vorig jaar, aan het liefst zoveel mogelijk te willen rijden én overal voor de winst te willen strijden. 'Meer winnen' is zijn doel. Ik denk dat zelfs met een Giro én een Tour het toevoegen van enkele semiklassiekers dat doel alleen maar in de hand helpt ipv verder weg brengt. Hij heeft vorig jaar aangetoond daar gewoon een grote kanshebber te zijn. 

Of dat inderdaad zal leiden tot meer koersen dan alleen MSR en PR weet ik natuurlijk niet, maar het is ook niet alsof hij daar tussen echt iets anders te doen heeft. Zo'n DDV bijvoorbeeld kan prima in plaats van een trainingsritje, als je toch in de buurt bent. Ik hou zelf stiekem toch weer rekening met een reële kans op een vergelijkbaar programma zolang de programma's van Ineos niet bekend gemaakt zijn. 

Nijmos
nasibal
Twee mogelijkheden:  1) Hij vergat het woordje niet 2) Hij vergat het woordje niet niet Optie twee z...

Maar er is toch geld zat om wva en wie je maar wil te cappen in die andere koersen? Er is voor letterlijk elke renner nog geld. Zelfs als je ook pogacar mathieu en als automatisch philipsen meeneemt.

nasibal
Nijmos
Maar er is toch geld zat om wva en wie je maar wil te cappen in die andere koersen? Er is voor lette...

Dat het budget ruim is en geen probleem ben ik volledig met je eens. 

Dat Van Aert geen andere serieuze keuzes in de weg zit niet. Het blijft hoe dan ook na Pog,Poel en JP bijna 1/6e van je restbudget terwijl je 17/20 plekjes moet vullen. Die keuze heeft gewoon consequenties. Namelijk een gemiddelde van 1,4 miljoen per restplekje. 

'In de weg' is hierbij uiteraard een subjectieve term. Als je graag Wout wilt, dan kan dat uitstekend, zonder dat je ergens caps mist. Ik vrees dan alleen dus wel dat je Wout op enkele plekken moet gaan cappen. We snappen immers allebei dat De Lie niet de uitweg is ;) ;)

Laatst gewijzigd
Nijmos
nasibal
Vorig jaar gaf hij aan dat MSR en PR zijn hoofdoelen waren en dat hij waarschijnlijk GW (of was het...

Er zijn denk ik twee functies van ganna. Of je neemt hem mee als potentiële captain in die koersen. Zijn voordeel is dat hij redelijke zekerheid biedt omdat hij vrijwel altijd levert. Maar dan wil je eigenlijk zeker weten dat hij ze rijdt en welke hij rijdt omdat je daar de rest van je selectie op moet afstemmen. 

Of je neemt hem mee als extra man in die koersen, zoals dat ook met bijvoorbeeld stuyven of kung kan. Maar dan vind ik wel moeilijk voor te stellen dat hij zijn prijs overperformt. Die 2e plaats in msr kwam uit zijn tenen natuurlijk. In roubaix is het geluk hebben en in ddv en gw hebben ze nu ook turner die zich gezien de vuelta eerder in een groepssprint smijt. De ronde en e3 kunnen wel maar dat zijn nu net ook ganna's minder zekere koersen.

Hoe zie je dit?

Als ganna ineens de omloop doet wordt het een ander verhaal natuurlijk

KV
nasibal
Vorig jaar gaf hij aan dat MSR en PR zijn hoofdoelen waren en dat hij waarschijnlijk GW (of was het...

Inderdaad "meer winnen", maar Ganna beseft denk ik ook wel dat zolang Vdp en/of Pogi meedoen, hij kansloos is in een E3 of Ronde. DDV zou hij inderdaad wel kunnen winnen. 
Maar vorig jaar geen Giro en dit jaar wel, zou m.i. toch een verschil kunnen maken. We zullen zien. 

nasibal
Nijmos
Er zijn denk ik twee functies van ganna. Of je neemt hem mee als potentiële captain in die koersen....

Poh, stellen dat die 2e plaats uit z'n tenen kwam klopt, maar ik denk dat Poel en Pog het niet persé ergens aders vandaan haalde. Ganna heeft laten zien dat hij met het verwachte koersverloop een van de weinigen is die bij Poel en Pog in de buurt kan blijven op pure power en misschie alleen in een RVV onderdoet voor Wout. Ik durf dus best te stellen dat als hij het nu al eens (eigenlijk twee keer,2023) uit z'n tenen heeft gehaald, hij dat dit jaar ook wel weer kan. PR weet je ook zeker dat hij rijdt én top 5 kanshebber is. Dat zijn dus al twee ritten waar je zeker weet dat hij rijdt én vrij zeker als C3 gespeeld kan worden. Al kan je moeilijk zeggen dat je hem in beide ritten écht nodig hebt (MSR misschien iets meer dan in PR)

Je hoopt dan inderdaad dat hij nog iets toevoegt, maar het hóeft niet. Ik denk dat de vraag, zoals je zelf al zegt, meer is of je een Stuyven/Vermeersch/Gregoire/Girmay/andereaderhalver meeneemt, óf 500k extra neerlegt voor een renner die je in ieder geval twee keer met een gerust hart kan cappen als je dat wil. Dát is denk ik een beetje de rol van Ganna. Dat je daarbij iets meer zekerheid wil hebben over zn definitieve programma volledig mee eens. 

Ik denk dus ook zeker niet dat Ganna mee moet. Ik denk wel dat 2 miljoen een prima prijs is, ook al zou je hem uiteindelijk alleen in MSR en PR als C3 spelen. 

Edit voor toevoeging: Misschien is het grootste potentiele voordeel van Ganna wel dat je slechts een zeer beperkt probleem heeft mocht één van de grote namen uitvallen. Je hoeft dan geen pechwissel uit te voeren om met 3 fatsoenlijke caps op de proppen te komen. Ik ben zoals gezegd sowieso al geen believer van pechwissels, maar Ganna verkleind de noodzaak nog verder.

Laatst gewijzigd
KV
nasibal

En als je toch in de buurt bent, klopt ook niet helemaal, want je kan perfect van San Remo naar Parijs zonder heel dicht van de Vlaamse Ardennen te komen ;-)

Nijmos
nasibal
Poh, stellen dat die 2e plaats uit z'n tenen kwam klopt, maar ik denk dat Poel en Pog het niet persé...

In msr lijkt ganna me inderdaad een voorname kandidaat voor c3. Maar niet per se meer dan wva of pidcock, toch? In roubaix lijkt hij me inderdaad ook top 5 kanshebber maar het is er nog niet helemaal uitgekomen. Ook daar zou ik twijfelen of ik hem boven wva philipsen of pedersen zou plaatsen. En cap je hem in de ronde echt liever dan stuyven of laporte? Ik vind hem qua cappen dus vooral prettig als hij dwars en e3 toevoegt en dan met bij voorkeur de garantie dat hij voor ereplaatsen sprint, maar zeker dat laatste ga je niet krijgen.

floda

als je wva niet neemt, dan ga je je geld besteden of al aan heuvelploeg of aan geblesseerde mannen als pedersen, merlier Kooij ect of mannen die weinig koersen rijden zoals Milan. Of bij onzekere mannen zoals Brennan en de lie. Kortom alle 4 ook alles behalve zekere punten  Bij Wout krijg je minimaal gemiddeld 5x eerste 5 en eventueel teampunten. En als je hem dan nog 2x 3e cap maakt, dan gaat dat al naar 400 plus punten. Dus bij fitte pedersen was hij niet mee gegaan maar nu zie ik eigenlijk geen alternatief om geld nuttig te besteden. 

BigMig
floda
als je wva niet neemt, dan ga je je geld besteden of al aan heuvelploeg of aan geblesseerde mannen a...

Andersom zou je ook kunnen redeneren dat die 2x 3e cap wel op te vangen is met een leuk betaalbaar alternatief, terwijl je met Milan 2x 1e cap erbij krijgt.

TourDeFranceUnchained
BigMig
Andersom zou je ook kunnen redeneren dat die 2x 3e cap wel op te vangen is met een leuk betaalbaar a...

Wat is de toegevoegde waarde van Milan voor 3,5M als hij enkel interessant is voor 2 koersen?

Vooral aangezien er goedkopere opties zijn in Tirreno. Er staan 5 sprinters op de startlijst dus de kans op een top 5 voor allen is behoorlijk groot. Een Tronchon, Kielich, Oldani of Mozzato gaan geen Magnier, Poppel, De Lie of Lund eruit sprinten namelijk.

Hypothetisch:

Stel team A heeft Milan C1, Magnier C2 en Poppel C3(6,5M) en team B heeft Magnier C1, de Lie C2 en Poppel C3 (5,5M). 

Milan 1e, Magnier 2, Lund 3e, De Lie 4e, Poppel 5e. 

totaal punten team A = 300+225+128 =653

totaal punten team B = 270+175+128=573

Oftwel je wint maximaal 80 punten. Dan moet je vervolgens afwegen of en hoeveel Milan meer gaat opleveren als C1 in GW (+ San Remo en Roubaix) dan de Lie (+1 miljoen) in al die andere koersen. 

Arne Riis
TourDeFranceUnchained
Wat is de toegevoegde waarde van Milan voor 3,5M als hij enkel interessant is voor 2 koersen? Vooral...

Met Milan koop je m.i. wel een hele bak extra zekerheid, zeker vergeleken met De Lie, is ook wel eens fijn. Zeker in een kopmanspel. 

Ik ben inmiddels trouwens dusdanig scheel van het prakkizeren over die Vismapuzzel dat ik sterk met het idee speel om alle killer bees gewoon te skippen. Wout is volgens de berichten nog in de opbouw tijdens de Omloop, skipt mogelijk/waarschijnlijk KBK en rijdt in MSR, RVV en PR tegen Mathieu en Pogi en is dan max 3e cap bij mij; Strade is hij met Pidcock en Pogi ook cap 3.

Voor die 4.5m (+3x500) fiets ik liever een extra sterke sprinter erin voor KBK (Girmay), een MSR/AGR-cap (Matthews), een allround kasseienvreter (Küng) en een extra kopman in P-N (Skjelmose, kan ook nog in de heuvels later) toe als cap-optie. 

Brennan kan heel goed zijn, maar misschien ook nog niet rijp voor de klassiekers. Dan is 3m te veel.

Laporte is in topvorm, maar is mogelijk derde man van Visma in veel koersen. Wie weet mag hij in de koersen waarin hij goed is, de leadout voor Brennan gaan doen, of gezellig de tweede viool achter Wout spelen.

O ja: welkom terug uit de wielerwinterslaap allemaal, veel puzzelplezier de komende week!

1 2 ... 36 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.