Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 38 ... 215 216
Nijmos
Fietsopa
Van sommige hoop ik stiekem juist geen duidelijkheid, want dan heeft iedereen ze.

Zoals van wie? 

Louis weet alles beter
Nijmos
Een wissel 'opgeven' zo zie ik het niet..je wint ermee dat je kunt kiezen uit wva en pedersen voor m...

Probleem is echter dat Pedersen op dat moment nog niets gereden heeft. Ik vind 4,5m om iemand met een gebroken pols de kasseien op te sturen nogal een gok.

martijncr

Stuyven uit koers vanwege ziekte 

ProScoritoManager
Nijmos
Van welke renner verwachten jullie nu in de komende week nog meer duidelijkheid over het programma?...

In aanvulling op wat al genoemd is: Girmay. Jaar goed begonnen, nieuwe ploeg lijkt m goed te doen. En het is een even jaar, dan is ie altijd goed. Dus ik had m er al ingeklikt. Maar toen zag ik dat zn voorjaar van 2024, waarin ie nota bene de groene trui pakte, ook maar zozo was. Dat in combinatie met een voorlopig programma zonder Brugge en Scheldeprijs (enige plekken waar kopmannen schaars zijn) deed me hem weer uitklikken. 

Maar nog meer dan programma's van specifieke renners zit ik met PN in mn maag. Hoe meer ik naar de routekaartjes per dag kijk, hoe minder ik overtuigd raak dat dit dé rit gaat zijn waarin de klassementsmannen het verschil gaan maken. Had van begin af aan al minimaal geïnvesteerd in de 3 renners voor daar, maar nu budget minder een issue is vraag ik me af of ik misschien niet toch maar skjelmose of ayuso mee moet nemen. Mocht het wel naar dit soort mannen gaan sta ik iig niet gelijk 300 punten achter op de rest. 

Baskeee
ProScoritoManager
In aanvulling op wat al genoemd is: Girmay. Jaar goed begonnen, nieuwe ploeg lijkt m goed te doen. E...

Wat betreft PN: als je denkt dat dat niet een rit voor AK manne wordt, waarom zou je dan wel Ayuso en Skjelmose nemen? Of lees ik het niet goed?

Nijmos

Ik vind juist de rit zelf niet zo veel voorstellen, maar denk dat het toch een ak dag wordt omdat de andere dagen nóg minder klimmen worden.

ProScoritoManager
Baskeee
Wat betreft PN: als je denkt dat dat niet een rit voor AK manne wordt, waarom zou je dan wel Ayuso e...

Omdat ik er ook niet 100% van overtuigd ben dat het geen AK rit wordt en ik twijfel om lijnrecht tegen 80% van de spelers in te gaan want als ik er wel naast zit ben ik de Sjaak. 

Bob
martijncr
Stuyven uit koers vanwege ziekte 

Poeh, weer een Belg van mijn shortlist.

Buikopstang

Ik twijfel tussen Vermeersch en McNulty. De vijf ton meer kan nu qua puzzel makkelijk omdat ik dan een sprinter downgrade. Vooral het flinke aantal wedstrijden van Vermeersch staan me wel aan. Ik heb al drie UAE dus moet kiezen. 

Wietse de Vries
johnnyvdlaar
Voor de liefhebbers staat hier een excel met alle coureurs en voor zover bekend hun programma uit pr...

Bedankt !

Vergane Glorie
Bob
Poeh, weer een Belg van mijn shortlist.

Dat ligt toch aan de mate van ziekte? 

Als je hem neemt, dan neem je hem toch vooral voor vanaf MSR? Het openingsweekend zal voor Magnier zijn. 

Of zijn dit van die zaken waar ik dan te makkelijk aan voorbij ga?

KingJoost

Welke 4e uae renner denken jullie aan? Na Pogi, Wellens en Vermeersch vind ik het lastig om de 4e te kiezen.

Vergane Glorie
Buikopstang
Ik twijfel tussen Vermeersch en McNulty. De vijf ton meer kan nu qua puzzel makkelijk omdat ik dan e...

Ik neem even voor het gemak aan dat je Pogacar en Wellens al hebt en dat aanvult met....Almeida of een Cosnefroy? In mijn ogen als je de eerste hebt, dan zou ik geen McNulty nemen omdat je aanneemt dat Almeida kopman en je McNulty dan geen captain daar maakt. Dan zou je in de rest van het spel hem in principe ook geen captain maken en is hij dan echt nodig? 

Heb je Cosnefroy dan is het zeker leuk om hem te hebben vanaf het begin, maar is hij niet een ideale renner voor een wissel? Rijdt pas vanaf BP en denk dat je in je concept al zo sterk in de heuvelrenners zit dat je maar één wissel echt "nodig" hebt en dat is Evenepoel. Houd je twee wissels over. Weet natuurlijk niet wat je tactiek is.. Zou dan Vermeersch eerst nemen (die is ook een prima backup captain voor PR) en dan na PR kan je Cosnefroy erin wisselen of niet (als hij niet fit is). 

Dus om gericht feedback te geven, is wat meer info nodig.:)

Vergane Glorie
KingJoost
Welke 4e uae renner denken jullie aan? Na Pogi, Wellens en Vermeersch vind ik het lastig om de 4e te...

Ik ook. Zit nu aan Almeida of McNulty te denken en na PR Cosnefroy erin te wisselen. 

Buikopstang
Vergane Glorie
Ik neem even voor het gemak aan dat je Pogacar en Wellens al hebt en dat aanvult met....Almeida of e...

Nou mooi dat je precies zegt wat ik dacht en al heb. Heb idd almeiDa als derde om te cappen. En idd heb al veel heuvelmannen dus daarom twijfelde ik dus ook aan Vermeersch. Door jouw reactie heb ik denk ik de keuze al gemaakt nu. Dankjewel!

TourDeFranceUnchained

Staat Wellens bij de meeste vast in het team? Ik heb namelijk best wat twijfels over Wellens. Dit omdat:

• Pogacar gaf vorig jaar aan na Strade dat het plan was om pas later aan te vallen (op 50km) en niet op 80km. Dit ging niet door omdat Pidcock zelf aan ging. Maar stel dit jaar gaat het plannetje wel gewoon door en Wellens moet 25km langer tempo maken voor Pogacar, eindigt hij dan wel zo hoog of wordt het dan gewoon weer plekje 15...
  • Brabantse Pijl zou een pré moeten zijn maar nu een Jan Christen met veel snellere eindsprint op de deur komt kloppen en ook nog Mr Brabantse Pijl himself (Cosnefroy) mee doet, vraag ik me oprecht af wat Wellens zijn rol hier wordt.
  • Vermeesch lijkt weer een extra stap gezet te hebben en was vorig jaar al de snelste op de Oude Kwaremont in de E3. Hij zat gewoon slecht gepositioneerd aan het begin toen de kopgroepjes ontstonden. Ook in Roubaix was hij sterk. Ik ben bang dat Vermeesch wel eens de betere UAE renner kan gaan worden in dit soort koersen.

Kan iemand mij overtuigen waarom hij juist wel mee moet? 

Laatst gewijzigd
Buikopstang

@verganeglorie. Door jou zit ik nu wel met het volgende dilemma. 😂 Hou ik vast aan Almeida voor die ene rit en C1 of kies ik ipv hem gewoon McNulty voor de aantal ritten die hij nog rijd. Alleen twijfel ik of hij net zoveel punten kan halen als Almeida als je die capt in die ene rit..

VliegendSchwein
TourDeFranceUnchained
Staat Wellens bij de meeste vast in het team? Ik heb namelijk best wat twijfels over Wellens. Dit om...

Tja, dat Vermeersch goed is staat denk ik los van Wellens. Ik denk niet dat hij opeens voor Vermeersch hoeft te knechten. Een verdeling in BP gaat er denk ik ook niet zo strak zijn, het is UAE ook niet ongewoon om met 2 of 3 man hoog te eindigen. En in de Strade is Wellens structureel wel een goede 3e cap gebleken (vorig jaar was het maximaal haalbare denk ik) maar een plek rond 12e zou prima zijn als 3e cap en je hebt ook wel kans dat ie hoger eindigt (of je hebt misschien zelfs een alternatief als 3e cap: Wout, Bilbao, andere UAE'er, van Eetvelt, GRÉGOIRE, SEIXAS...) 

Laatst gewijzigd
HaagseHaas
Vergane Glorie
Ik neem even voor het gemak aan dat je Pogacar en Wellens al hebt en dat aanvult met....Almeida of e...

Maar is het zeker dat Cosnefroy pas vanaf BP rijdt?  Waarom zou UAE hem niet meenemen naar SB en Milaan-San Remo, waar hij al eens redelijke uitslagen heeft gereden?

Vergane Glorie
HaagseHaas
Maar is het zeker dat Cosnefroy pas vanaf BP rijdt?  Waarom zou UAE hem niet meenemen naar SB en Mil...

Dat verandert natuurlijk wel een hoop, maar voorlopig staat ie er nog niet op, dus dan zou het mijn wissel zijn. Al verwacht ik in die koersen enkel teampunten (zeg 40).

denk wel dat hij eerder aan de bak moet dan een Wellens.

dan moet je gaan rekenen voor PN, je kan dan Vaucolain nemen als hij de klassiekers rijdt, maar moet hij niet voor Onley rijden..net als je bij McNulty moet afvragen. Kan een schot in de roos zijn maar Almeida biedt meer zekerheid.

Spakeloos
HaagseHaas
Maar is het zeker dat Cosnefroy pas vanaf BP rijdt?  Waarom zou UAE hem niet meenemen naar SB en Mil...

Ja dat zou mooi zijn, dan staat ie er vanaf het begin in bij mij. Maar voorlopig is dat nog niet aangekondigd. Vraag me wel af waarom hij eigenlijk naar UAE is gegaan. Ok, beter team, beter salaris zal het zijn. Hij heeft minder vrijheid nu lijkt me.

Vergane Glorie
TourDeFranceUnchained
Staat Wellens bij de meeste vast in het team? Ik heb namelijk best wat twijfels over Wellens. Dit om...

Terechte punten!

voor mij staat Vermeersch ook boven Wellens in de rangorde, maar op basis van de huidige startlijsten heb ik Wellens nodig in E3 en DDV. Stel Wout gaat deze rijden dan ga ik wel budget voor Wout vrijmaken en dan kan Wellens het kind van de rekening zijn. Al moet je wel uitgaan dan Wellens aan teampunten al start met 90 punten van Poga. (1,3,1,2) dat moet iemand anders maar goedmaken.

dus Wellens staat er nu in nu vooral in de doordeweekse koersen ik iemand moet hebben. 

Fieljepper

Ik overweeg Jan Christen van het begin mee te nemen. Lijkt echt (weer) een stap gezet te hebben, in al zijn koersen goed van voren te eindigen, betere resultaten dan Cosnefroy en ik schat hem in meer koersen in als gedeeld kopman.

Nadeel is dat Strade vroeg is en je dus lang 1.5 miljoen op de bank hebt zitten maar ik wil liever ook geen wissel opofferen aan de BP.

Zelfde vraag als met Cosnefroy; gaat hij misschien hier en daar nog extra rijden? E3 staat bijvoorbeeld nog bijna niemand op....

Concurreert voor zijn plekje met Gregoire. Rijdt natuurlijk veel meer maar ergens ben ik bang dat het te veel van het goede is en dat hij die rekening tegen de tijd van de heuvels gepresenteerd krijgt. BP kan de eerste koers zijn die er dan af valt. Maar ja; gok dat iedereen Gregoire meeneemt dus als hij het wel waar maakt heb ik een probleem.

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie
TourDeFranceUnchained

Nog een reactie; met het uitvallen van Benoot en de onzekerheid van Stuyven zie ik niemand die ik in de koersen net onder de monumenten gerust captain 2 of 3 maak. 

laporte zou kunnen maar die begint dus met 90 punten minder....

Fieljepper
Vergane Glorie
Nog een reactie; met het uitvallen van Benoot en de onzekerheid van Stuyven zie ik niemand die ik in...

Kung zie jij niet als een veilige optie gezien zijn resultaten?

1 2 ... 38 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.