Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 39 ... 215 216
Bob
Vergane Glorie
Dat ligt toch aan de mate van ziekte?  Als je hem neemt, dan neem je hem toch vooral voor vanaf MSR?...

Het is weer een koers minder dat hij kan scoren. Als MVDP meedoet, verwacht ik zeker op dit nieuwe parcours van dr Omloop eerder Stuyven dan Magnier trouwens.

Vergane Glorie
Fieljepper
Kung zie jij niet als een veilige optie gezien zijn resultaten?

Nee, je hebt volledig gelijk. Ik had voor die koersen: Laporte, Stuyven, Wellens, Kung en Philipsen (voor DDV). Nu stuyven mogelijk wegvalt, dan schuift Kung door en heb ik dus Wellens sowieso nodig. Komt Wout bij die koersen erbij durf ik hem te cappen en kan Wellens het kind van de rekening worden. 

Vergane Glorie
Bob
Het is weer een koers minder dat hij kan scoren. Als MVDP meedoet, verwacht ik zeker op dit nieuwe p...

Mee eens. Maar veiligheid is natuurlijk wel om bij Omloop te spreiden. Rijdt matje dan neem je waarschijnlijk ook Pidcock als captain en in je voor die derde plek gaan voor een Stuyven/vacek type of voor de sprinter van dienst (magnier/de lie/philipsen) dna ga ik voor de sprinter.

de koers is iets zwaarder maar ook weer niet idioot veel. Staat er wind tegen kan een groepje met matje vooruit blijven (5 man maximaal) en dan wordt er gesprint voor plek 6. Kortom, Stuyven was een leuke voor OHN geweest maar had hem waarschijnlijk nooit captain gemaakt .

DesproatMichiel
HaagseHaas
Maar is het zeker dat Cosnefroy pas vanaf BP rijdt?  Waarom zou UAE hem niet meenemen naar SB en Mil...

Hij gaf zelf aan dat hij zich specifieker richt op de B-koersen. Heb het interview niet bij de hand maar kun je vast zo vinden. Dan verwacht ik geen toevoegingen in de grotere koersen verder. Het lijkt mij dat ze hem hebben gehaald voor de mindere koersen waar ze ook wat moeten of willen opstellen. Lijkt mij echt een zelfde geval als Hirschi wat dat betreft.

Vergane Glorie
DesproatMichiel
Hij gaf zelf aan dat hij zich specifieker richt op de B-koersen. Heb het interview niet bij de hand...

Nu weet ik weer waarom ik dit heb ik dacht.

succes morgen met de podcast! Heb er weer zin in. 

Ragnar Lolbroek
KingJoost
Welke 4e uae renner denken jullie aan? Na Pogi, Wellens en Vermeersch vind ik het lastig om de 4e te...

Moeten het echt 4 zijn? Die vierde pummel kan je mss achterwege laten als het een goede renner van een ander team uit je ploeg duwt. Gewoon verder met de heilige 3vuldigheid😅

KingJoost
Ragnar Lolbroek
Moeten het echt 4 zijn? Die vierde pummel kan je mss achterwege laten als het een goede renner van e...

Ja eens.. Denk dat het er idd 3 gaan worden. 🙂 Denkt niemand trouwens aan Politt? Vorig jaar geen resultaten, maar van 2022 tot 2024 elk jaar top 5 a 10 resultaten in de kasseien klassiekers.

TourDeFranceUnchained
Vergane Glorie
Terechte punten! voor mij staat Vermeersch ook boven Wellens in de rangorde, maar op basis van de hu...

Daar zou het inderdaad een goede captain kunnen zijn! Als je echter kijkt naar van Aert rijdt die al sinds 2019 elk jaar E3 en heeft van der Poel de E3 ook pas 2x overgeslagen en deed hij die jaren DDV. Ik verwacht dus in ieder geval 1 van de 2 in E3 en waarschijnlijk doen beide mannen gewoon mee.

Dat is juist een beetje waar ik mee in de maag zit. De kopman plekjes zijn, door het toevoegen van PN en TA, zo belangrijk geworden dat er weinig overige plekjes overblijven. En als die plekjes al overblijven vind ik iemand van 2,5 miljoen hier veel te duur voor. Daarbij komt, zoals je zelf al eerder aangaf, dat je prima alternatieven hebt in Strade als 2e/3e caps dit jaar en zelfs in BP heb je genoeg opties zonder Wellens.

Het zal dus inderdaad even afwachten zijn wat de programma's worden. Mochten zowel van Aert als Vd Poel de "kleinere" koersen overslaan zou Wellens toch wel eens erg interessant kunnen zijn.

ProScoritoManager

Soler is het bokkie en gaat heel UAE erbij lappen. Conclusie: ik ga met 0 UAE'ers de klassiekers aanvliegen. 

Ecco
KingJoost
Welke 4e uae renner denken jullie aan? Na Pogi, Wellens en Vermeersch vind ik het lastig om de 4e te...

Waarom wil je per sé vier UAE renners? Vorig jaar was dit logisch omdat Pog bijna alles reed, maar dat is dit jaar niet het geval.

Ecco
ProScoritoManager
Soler is het bokkie en gaat heel UAE erbij lappen. Conclusie: ik ga met 0 UAE'ers de klassiekers aan...

Ja, shit, heftig nieuws!

Maar durf jij dat echt?

Cold Palmer

Gazette: ''Evenepoel voegt misschien San Remo toe wanneer de weersvoorspelling goed is'' Wie durft dit aan vanaf het begin? Van Gils was daar de kopman en die ligt in de lappenmand, who knows.. 

Wiwawout
Cold Palmer
Gazette: ''Evenepoel voegt misschien San Remo toe wanneer de weersvoorspelling goed is'' Wie durft d...

Als je hem wil cappen zou je het kunnen overwegen. Voor mij geen optie in ieder geval. Als hij zich net zo positioneerd als afgelopen jaar in LBL zie ik hem niet bij de eerste 50 de Cipressa opdraaien en is hij kansloos.

En als hij er wel bij zit zie ik hem Pogi en Mvdp niet lossen (en Pidcock, Ganna, evt Wva ook lastig) waardoor een top 3 volgens mij het maximaal haalbare is en daar zijn al genoeg kanshebbers voor

TourDeFranceUnchained
Cold Palmer
Gazette: ''Evenepoel voegt misschien San Remo toe wanneer de weersvoorspelling goed is'' Wie durft d...

Pas maar op! Misschien doet de airconditioning het niet of gaat er een wekker af om 03:00 uur snachts. Je weet het maar nooit, misschien eindigt die dan achter Dillier 😜

Skep sus TJV

Kung capoptie voor TA? Of weg bij blijven. Dan kan ik met een gerust hart De Lie eruit werken en hou ik 1 miljoen over voor een Milan->Pedersen upgrade

Ragnar Lolbroek
Cold Palmer

Heb hem vooral zien lossen deze week. Ik wissel hem voor de Ardennen wel in, indien nodig.

Zitvlees
Vergane Glorie
Nu weet ik weer waarom ik dit heb ik dacht.   succes morgen met de podcast! Heb er weer zin in. 

Wanneer komt de podcast online?

Verzoeknummer: valt er iets zinnigs te zeggen over de rolverdeling bij Visma tussen wout, wout 2.0 en de man in vorm Laporte?

Ecco
Skep sus TJV
Kung capoptie voor TA? Of weg bij blijven. Dan kan ik met een gerust hart De Lie eruit werken en hou...

Sinds wanneer is Küng een sprinter?

Vergane Glorie
Ecco
Sinds wanneer is Küng een sprinter?

Sinds een grote ronde van twee jaar geleden volgens mij. Dacht de Vuelta.

meer een running gag

hetismewat

Lichte overreactie over het uit voorzorg uit een voorbereidingskoers halen van Stuyven hier.

Nijmos
hetismewat
Lichte overreactie over het uit voorzorg uit een voorbereidingskoers halen van Stuyven hier.

Waar staat dat het uit voorzorg is?

Ecco

Nog een afweging voor de exceljunkies op dit forum: heeft een renner kinderen? Renners met (schoolgaande) kinderen worden gemiddeld vaker ziek dan kinderloze renners, durf ik wel te stellen. WVA bijvoorbeeld is tegenwoordig veel vaker ziek. Pluspuntje voor De Lie? ;-)

ProScoritoManager
hetismewat

Mwah, zijn vergelijkbare alternatieven waarmee je niet die onzekerheid in je selectie haalt. Ziek vlak voor de klassiekers is zelden een goed teken. 

theod8

Stuyven kan nu wel een verschil maker worden, ik wacht de artikelen tot de omloop nog even af. 

Meer mensen die een wissel Pidcock - Milan overwegen, ergens zonde om twee wissels te gebruiken. Maar geeft in mijn ogen best wat zekerheid voor de captain keuzes. Enige is dat je geen pidcock hebt voor San Remo maar daar zijn voldoende alternatieven. 

Nijmos
theod8
Stuyven kan nu wel een verschil maker worden, ik wacht de artikelen tot de omloop nog even af.  Meer...

Ik overweeg pidcock wel in te wisselen,  maar niet hem uit te wisselen. Daarvoor vind ik zijn meerwaarde in ardennen te groot en zijn meerwaarde aan de voorkant te klein.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 39 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.