Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 41 ... 215 216
DennisdeMenniss
DesproatMichiel
Haha, ach ja je moet wat in de koude winterdagen ;)  Zelf kijk ik nog niet echt naar potentiële Alpe...

Met name een Alpecin knecht kan inderdaad interessant zijn. In mindere mate zie ik bij Visma en Lidl ook potentiële teampunten harkers. De juiste Alpecin man kan zomaar 80 "gratis" puntjes op rapen. Toch verleidelijk om zo'n iemand erin t klikken.  

DennisdeMenniss
Nijmos
Ik overweeg pidcock wel in te wisselen,  maar niet hem uit te wisselen. Daarvoor vind ik zijn meerwa...

Hier sluit ik me volledig bij aan. Als je met Pidcock start en hem vervolgens wisselt kost het je eigenlijk 2 wissels. Vorig jaar kwam dat goed uit omdat je met Merlier een topfavoriet had in 3 koersen. Als je Pidcock nu gaat wisselen moet je A, waarschijnlijk geld op de bank laten staan, B wisselen tegen een renner die potentieel een mindere kopman gaat zijn.

Om op bovenstaande berichtje in te haken. In het geval van Milan moet je 500K achter de hand houden, maak je hem maar 2x kopman (als hij BdP niet rijd) en juist in een koers waar Pidcock een sloot punten zou kunnen halen (MSR) heb je hem niet. In OHN is het absoluut niet zeker dat Pidcock een goede cap zou zijn.. dan zou je Pidcock dus enkel meenemen om hem C2 te maken in SB. Dat voelt een beetje als weggegooid geld.  

Edit: Als Merlier wel op tijd hersteld is kun je die wissel zoals vorig jaar wel uitvoeren. 

Laatst gewijzigd
Joeri85
DennisdeMenniss
Hier sluit ik me volledig bij aan. Als je met Pidcock start en hem vervolgens wisselt kost het je ei...

Je hebt me aan het denken gezet over Pidcock. Ben nu even aan het puzzelen hoe ik uitkom als ik zonder Pidcock start. Scheelt wel weer een wissel! 

Milan is voor mij trouwens een no brainer. De enige sprinter die je echt zekerheid geeft. Uiteraard ook JP, maar die kan veel meer. Volgens wordt echt een loterij hoe de top 10 van de sprintkoersen eruit gaan zien. En ik blijf af van de Stier, potentieel genoeg, maar het is er in de grote koersen nog nooit uitgekomen.

Cold Palmer
Vergane Glorie
Het zijn opties: Bilbao is een prima derde cap voor SB, kan ik het geld van Healy weer anders bested...

Misschien dat ik er over een paar uur anders over denk (er is wat Bavaria ingegaan, het beste bier van Nederland btw) maar als je deze renners direct nodig hebt als captain dan is er naar mijn mening iets misgegaan aan de voorkant. Vorig jaar was Bilbao een goede derde cap maar dit jaar moet je budget technisch toch betere alternatieven hebben? Bilbao is top voor erbij maar als je een plek reserveert voor deze renners al captain ben ik erg benieuwd naar je team. 

ProScoritoManager
Cold Palmer
Misschien dat ik er over een paar uur anders over denk (er is wat Bavaria ingegaan, het beste bier v...

5-7-5 in zijn laatste drie deelnames, wat moet een 500k renner nog meer bieden volgens jou voordat hij een betrouwbare derde cap is?

Ik had hem zelf vorig jaar wel en dit jaar niet omdat het ruime budget me toelaat om met Healy een (hopelijk) even betrouwbare kopman mee te nemen die me een wissel voor de Ardennen bespaart. Maar dat neemt niet weg dat Bilbao een zeer verdedigbare optie blijft. 

Jan Janssens

Ik heb hier al veel horen vallen dat een dubbele wissel "minder" of "slechter" is omdat je dan enkel nog een wissel hebt voor Remco. Maar is iedereen dan zo overtuigd van Evenepoel? Rijdt in tegenstelling tot vorig jaar 4 rittrn enkel Amstel en Luik. Is duurder als vorig jaar. Zit momenteel in nie te beste vorm (ja uiteraard zal dit beteren). Geen Pogi in Amstel is voor hem een nadeel (ik denk niet dat Remco zonder Pogi solo voorop kan blijven). In een scenario Amstel aankomen met pakweg 15 man zie ik hem misschien 10de worden, of 15de. Luik rijdt Pogi dus is het voor de 2de plek. Met de veronderstelling dat je al wat ardennen renners hebt door Parijs Nice, lijkt het voor mij geen 100% zekere wissel toch? Is het dan punten technisch niet interessanter om toch gewoon in het spel te "spelen" met wissels? Inderdaad een Milan of Merlier of een Pedersen die rapper terug is? Dus, is voor jullie remco een 100% wissel? :) 

Zitvlees

Wordt het dan niet de afweging starten met Milan en zonder Pidcock vs andersom?

hetismewat
Jan Janssens
Ik heb hier al veel horen vallen dat een dubbele wissel "minder" of "slechter" is omdat je dan enkel...

Tegen die tijd heb je alle budget van de wereld, dus de prijs maakt niet uit. Zie maar eens een zekerdere C2 te vinden achter Pogacar voor Luik en een zekerdere C1 voor Amstel.

Als je meerdere wissels hebt kan je juist prima je kansen spreiden door een Healy/Cosnefroy/Jorgensen oid er in te gooien. Dus ik snap je punt niet helemaal. Als je minder vertrouwen hebt in Evenepoel moet je toch juist meer wissels overhouden?

Cold Palmer
ProScoritoManager
5-7-5 in zijn laatste drie deelnames, wat moet een 500k renner nog meer bieden volgens jou voordat h...

Ik had hem vorig jaar ook als derde cap in Strade, was er erg content mee. Jammer dat het in de Ardennen daarna niks meer was. Het zou wederom een prima cap kunnen zijn want een top 10 zal hij waarschijnlijk wel halen. Het budget is echter zo ruim en de blessures net zo, dat er betere opties zijn dan Bilbao als cap die vervolgens ook op andere plek als captain kunnen worden ingezet, dus persoonlijk denk ik dat hij op die plek niet nodig is als je een gebalanceerd team hebt. Zet je vanaf het begin meer in op de kasseien, dan kan ik hem beter begrijpen. 

Oerdewai
DennisdeMenniss
Hier sluit ik me volledig bij aan. Als je met Pidcock start en hem vervolgens wisselt kost het je ei...

Met de extra toegevoegde klimmetjes bij OHN lijkt mij Pidcock toch een uitstekende cap? Nu de koers is aangepast heeft het weinig zin om resultaten van eerdere jaren OHN te gaan vergelijken. Dan zou je dus twee keer een goede cap hebben om hem daarna te wisselen. In mijn ogen zou dat een prima keuze kunnen zijn (niet weer terug wisselen, er is voldoende keuze in de Ardennen)

Vergane Glorie
Cold Palmer
Ik had hem vorig jaar ook als derde cap in Strade, was er erg content mee. Jammer dat het in de Arde...

Bilbao was in deze een voorbeeld. Zoals wordt aangegeven heb ik nu Healy en geen Bilbao, maar vorig jaar werd Bilbao in TA ziek en herstelde blijkbaar niet meer voor de Ardennen. Echter als je kijkt naar het jaar daarvoor, dan is hij voor 500.000 een koopje (aangezien ik niet echt sleet op zijn prestaties zie de afgelopen jaren). Dat hij nu niet nodig is, ben ik met je eens, maar mocht er opeens een leuke tactische wissel komen....

Voorbeeld (echt hypothetisch): je start met o.a. magnier, Pidcock en Bilbao en zet die 1.5 miljoen van Healy op de bank (want budget genoeg). Dan kan je na het SB magnier wisselen voor Milan (volgens mij) en heb je zowel Pidcock gewoon voor MSR als Milan voor de sprintkoersen (TA en GW) Dan bewaar je de twee wissels verder voor de heuvels en kan je kijken of Healy überhaupt dan wel rijdt.

Nogmaals: voor SB is Bilbao in mijn ogen net zo te verdedigen als Healy en je weet nooit of een renner überhaupt fit is voor de Ardennen dus kun je dit strategisch zo doen. Dan is de enige vraag: is hij dat 20e plekje waard. Daar ben ik niet over uit.

De Tourminator

Laporte gaat hier 100% mee. Aanvallen, terug gepakt worden en dan toch nog kunnen opbrengen om te sprinten en 5e te worden is gewoon klasse. Die is wat mij betreft favoriet voor OHN. En dan werd hij ook nog opgehouden vanwege de hekken anders was de uitslag nog beter geweest.

Hopelijk duren de programma's van veel renners niet te lang en is er veel duidelijkheid voor woensdag. Dan hebben we tenminste nog tijd om aan een goed team te sleutelen.

Vergane Glorie
De Tourminator
Laporte gaat hier 100% mee. Aanvallen, terug gepakt worden en dan toch nog kunnen opbrengen om te sp...

Heb je naast Laporte ook Wellens mee of maak je daar een keuze in? 

Merk dat ik daarmee worstel. 

Nijmos

Iemand die heeft meegekregen waarom De Lie in de vierde etappe van de Algarve niet aan sprinten toekwam?

Spakeloos
hetismewat
Tegen die tijd heb je alle budget van de wereld, dus de prijs maakt niet uit. Zie maar eens een zeke...

Evenepoel niet nemen kan wel als je niet genoeg vertrouwen in hem hebt, maar dat moet tegen die tijd eigenlijk blijken. Het duurt nog even. Toch kun je juist daar verschil maken omdat iedereen evenepoel neemt waarschijnlijk, mede door ruim budget. Skjelmose zie ik als gelijkwaardig in sowieso AGR aangezien Ayuso daar niet rijdt. En remco rijdt op dit moment geen WP. 

Nijmos
Vergane Glorie
Bilbao was in deze een voorbeeld. Zoals wordt aangegeven heb ik nu Healy en geen Bilbao, maar vorig...

Zet je Bilbao dan ook af tegen  Seixas en Del toro voor dat extra 'strade plekjes?

Vergane Glorie
Nijmos
Zet je Bilbao dan ook af tegen  Seixas en Del toro voor dat extra 'strade plekjes?

Mocht ik zo'n plekje vrij hebben voor een goedkope captain SB, dan is de volgende vraag zeker: Is Bilbao of een Seixas beter?

Aangezien ik momenteel met 4 UAE zit, heb ik nog niet echt nagedacht over Del Toro. Zie dat ie enkel nog MSR rijdt en natuurlijk iets duurder is, dus denk dat hij er sowieso niet in gaat komen. 

Seixas staat bij mij iets hoger op het verlanglijstje, omdat ik denk dat hij ondanks die ene koers minder toch meer potentieel heeft, alleen mentaal zou Bilbao (vanuit het verleden) me meer rust geven dan Seixas, dus heb Seixasnog niet als mogelijke captain overwogen. Wat natuurlijk prima kan als je hem ziet rijden.

Wel leuk dat je echt met SB alle kanten op kan. 

Ten slotte merk ik vooral dat bij elke team dat ik heb voor TA niet uitkomt (PN is best wel op te vangen, want de renners zijn daar goedkoper). Vandaar dat ik me blijf buigen over die Milan wissel. Die zou me toch een potje rust geven.;)

Laatst gewijzigd
Zolderman
Nijmos
Iemand die heeft meegekregen waarom De Lie in de vierde etappe van de Algarve niet aan sprinten toek...

Heb de finish gekeken en die was nogal choatisch dus waarschijnlijk daardoor?

Zou graag om De Lie heen willen omdat ik hem eigenlijk nergens zou cappen op TA en misschien BDP na. Maar om nu een Lund of Tronchon én een vervanger bij BDP te vinden maakt het ook niet makkelijker.

https://youtu.be/Uq2hOlNEfU4?si=dpC2andwpwfpbYeW

Pim Todcock

Raar dat Ayuso, Skjelmose vaak zijn genoemd hier, en in mindere mate Ciccone, maar de beste heuvelrijder van Lidl was vorig jaar Nys. Voor 1 miljoen een goede naam voor later in het spel. Het is alleen vervelend dat hij geen punten pakt tot laat in het spel.

nasibal
Nijmos
Iemand die heeft meegekregen waarom De Lie in de vierde etappe van de Algarve niet aan sprinten toek...

Jup. De samenvatting is dat hij er weinig van kan 🙂 

Vannios
De Tourminator
Laporte gaat hier 100% mee. Aanvallen, terug gepakt worden en dan toch nog kunnen opbrengen om te sp...

Neem je dan en Van Aert en Brennan mee?

DennisdeMenniss
Oerdewai
Met de extra toegevoegde klimmetjes bij OHN lijkt mij Pidcock toch een uitstekende cap? Nu de koers...

Betwijfel of die 2 extra klimmetjes van invloed gaan zijn. Volgens mij kunnen de sprint+ gasten van deze tijd die prima overleven. 

ditisdavid
Pim Todcock
Raar dat Ayuso, Skjelmose vaak zijn genoemd hier, en in mindere mate Ciccone, maar de beste heuvelri...

Met de toevoeging van Parijs-Nice en Tirreno is er simpelweg geen ruimte meer over in je startselectie voor een renner die pas in de Amstel zijn eerste voor het spel tellende koers rijdt, waardoor het eigenlijk niets uitmaakt of Nys 1 of 3 miljoen kost.

De Tourminator
Vergane Glorie
Heb je naast Laporte ook Wellens mee of maak je daar een keuze in?  Merk dat ik daarmee worstel. 

Jazeker, ook Wellens gaat mee

HaagseHaas

Ik heb nu wel een redelijk definitief team. Geen De Lie, Geen Pidcock. Wel Milan, Aert & Laporte. Geen 4 UAE's en ook geen 3, geen moeilijke wisselstrategien, en overal 3 kopmannen waar ik wel vertrouwen in heb., m.u.z. van BdP waar het nog afwachten is of sommige van mijn sprinters meedoen of niet. 

Maar ik blijf erbij dat de toevoeging van Tirreno en PN zuigt.. Er blijft nu te weinig ruimte over om de gokjes/pareltjes van het jaar te kunnen kiezen, wat ik toch altijd het leukste vind. Ze hadden met deze toevoeging misschien ook de teamgrootte moeten utibreiden.

1 2 ... 41 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.