Haha fair. Ik bedoelde meer dat er bijzonder veel teams meedoen die een sprintkopman meenemen en daarvoor kunnen gaan rijden.
Zie; Milan, Philipsen, Magnier, de Lie, Girmay, waersenskjold, (Brennan). Al kunnen sommige van deze sprinters misschien in het groepje van jouw namen mee rijden ipv peletonsprint af te wachten, maar viel me gewoon op.
Ik heb twee 750k'ers op het oog die in theorie Tirreno, Brugge en SP zouden kunnen combineren. Maar de kans dat er voor zaterdagochtend duidelijkheid komt over hun programma's begint met de dag kleiner te worden. En om ze nou beiden mee te nemen, dat voelt toch ook weer als stoeltjesverspilling.
Ik denk dat er veel zijn die deze 2 en die ene van 500k op het oog hebben.
Voordeel van de twee van 750k is dat ze er alvast opstaan voor Kuurne, al heeft die ene daar ook weer concurentie van een paar anderen binnen zijn team.
Om eerlijk te zijn staat VDP er van mij al weken niet in. Hij zal top zijn, zonder meer, maar ik denk dat zijn budget verdeeld over een paar anderen in totaal meer punten kan opleveren. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een trio De Lie, Milan en Laporte die je ook in een aantal koersen kopman kan maken maar die je er heel moeilijk nog in krijgt als VDP samen met Van Aert en Pogacar meeneemt. Ik ga er dan wel van uit dat VDP maar 4 of maximaal 5 koersen gaat rijden waar ik wel andere kopmannen heb die ook top 5 kunnen halen. VDP heeft wel als voordeel dat hij quasi zeker top 3 rijdt maar dat heb je in andere koersen ook met Milan bijvoorbeeld.
Ik blijf Vacek toch een best hoofdpijndossier vinden. Hij zit constant in mijn team omdat Pedersen niet rijdt en hij de aangewezen man is bij Lidl om dit gat op te vullen. Als ik kijk op Pcs naar uitslagen begin ik toch te twijfelen. Vorig jaar Omloop was hij ijzersterk, maar waar heeft hij het verder laten zien afgelopen jaren op tijdritten na?
Ik heb hem eigenlijk nergens nodig als cap denk ik. Is de verwachting niet te hoog. Het lijkt makkelijk want Pedersen is er niet bij en Stuyven is weg. Wat is jullie mening hierover en jullie verwachting?
Er zijn in mijn shortlist een aantal van die renners die ik eigenlijk nergens nodig heb, maar je hebt er toch graag één of twee mee. De vraag is altijd wie het moet zijn. Vacek, Mohoric en Vermeersch zitten een beetje op dat plekje te azen bij mij.
Het staat boven de 'Liveblog' van HLN over Kuurne. Maar waar ze het op baseren is mij ook niet duidelijk.
https://www.hln.be/wielrennen/live-jasper-philipsen-vierde-vorig-jaar-zijn-verjaardag-in-kuurse-brussel-kuurne-wie-volgt-hem-op-in-2026~afbb68cd/
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.