Stel er eindigt een groepje voor de klassementsmannen en Vingegaard wordt nu 8e, Almeida wordt 11e en Vauquelin 15e. Met de factoren x3, x2,5 en x2 levert je dit alsnog 304 punten op voor 3 miljoen. Pakt het positief uit ga je al snel richting 500 punten. Als jij ervan overtuigd bent dat je ergens anders met die vrijgespeelde 3 miljoen die je bespaard die punten kunt pakken moet je dat zeker proberen!
Edit: ik zie dat je C2 en C3 benoemde. Dan kun je het rekensommetje alsnog maken maar dan zonder de punten en de miljoen van Vingegaard en dat afzetten tegen de verwachte punten die je dan denkt te halen met die 2 andere renners voor een totaal van 2 miljoen. Zeg maar wat Matthews en Crabbé of Teunissen en Kubis of 2x 500k + met overige budget ergens upgraden.
Maar met die namen die jij noemt, ben je dan eigenlijk niet al 'te laat'? Want Stuyven en Vacek zie ik in het openingsweekend ook al wel punten pakken, zelfde geldt voor Mohoric in SB als hij in vorm blijkt.
E3 en DDV worden hier genoemd als lastig in te vullen. In praktijk denk ik dat dat mee valt als Van der Poel en/of Van Aert E3 meepakken (wat ik verwacht) en dat DDV met deze startlijst best een sprint kan worden (Philipsen, Milan, Magnier zullen veel gekozen zijn).
Mijn grootste struikelblok is IFF omdat ik daar achter Philipsen en Milan dan al gauw uitkom bij De Lie (en da wil ik nie) of Brennan (die ik eigenlijk alleen in KBK en IFF zou cappen, maar KBK kan ik uit met Philipsen, Milan en Magnier).
Wie voorzien jullie als caps in IFF?
Zal dan zeker punten mis kunnen lopen, maar kan ze nu vooraf ook niet allemaal kiezen. Hoop een beetje op Magnier in het openingsweekend en dat Stuyven dan van MSR t/m PR zijn punten pakt.
Ja ik volg je zeker! Kung is de minst onzekere cap in een paar beuk-koersen, ik denk ook dat Tudor 'm goed zal doen. Dus het is Stuyvertje wisselen tussen Vermeersch en Kung nu in mijn team, maar denk ergens dat zekerheid van teampunten én kunnen verrassen in een koers, Florian nu een streepje voor heeft.
Brennan is geen optie als captain in OHN of DDV? Helemaal op het moment dat je een sprint verwacht in DDV?
De spoeling wordt trouwens ook wel heel erg dun op de andere 15 plekken als je én Pogacar én Van der Poel én Van Aert én Philipsen én Milan tegelijkertijd in je team wil hebben. Ik denk dat daar een deel van je probleem zit. Mede in dit kader (en ook omdat ik vrees voor een Sagan/Van Avermaet 2019-esk voorjaar) heb ik geen Van Aert. Ik denk dat dat voor een aanzienlijk deel verklaart waarom ik krapper zit voor E3 en DDV (verwacht Van Aert sowieso in eerstgenoemde en dan of in GW of DDV waarbij laatstgenoemde waarschijnlijker is), en jij in GW.
Ik zie het probleem niet van de 5 dure mannen nemen. Krijg ze er makkelijk ingefietst samen met bijvoorbeeld Brennan, de Lie, Wellens en andere middensegment renners.
Vraag is of het verstandig is.
Een avond puzzelen heeft me het volgende opgeleverd. Overal 4 renners aan de start (muv BP, incl wissels kom ik hier wel hoger uit). Ook voor TA, PN, BDP en SP. Bij geen gek nieuws ga ik niet veel meer wisselen, is wel erg vroeg.. nooit eerder zoveel zekerheid over mijn team zo vroeg voor de deadline.
Brennan is daar wel een optie, alleen je zit met Van Aert en Laporte in het team. De verdeling zoals ik 'm voor me zie is:
- SB, MSR, RVV en PR voor Van Aert
- OHN, E3 en DDV voor Laporte
- KBK en IFF voor Brennan
Of het qua teamorders ook zo uitpakt weet je natuurlijk niet, maar zo zou ik ze cappen. Van Aert lijkt niet de volle focus op het openingsweekend te hebben (qua herstel van zijn blessure) en is gebaat bij de monumenten. Brennan is nog jong en moet zich nog wel echt bewijzen in de Klassiekers dus die zullen ze niet 7x als kopman uit willen spelen, met Van Aert en Laporte als helpers. Laporte komt terug van twee kwakkelende jaren en zie ik dan wel uitgespeeld worden in de overige koersen (en kan ook prima meesprinten in DDV, als dat op een sprint uitloopt).
Van deze drie heb ik er overigens geen eentje in mijn team staan nu, wel twee andere Bijtjes.
Goed punt, twijfel ook zeker niet over C1 met vinegaard, denk dat zelfs in scenario dat C2 C3 van veel mensen top 10 zouden rijden dat het op te vangen zou moeten zijn met de leuke keuzes bij de 1,5 mannen en de vele interessante 500k mannen. Er van uit gaande dat het een klassements dag wordt reken ik zo 250/300 punten die ik mis, scenario 2 rond de 150 of minder. Denk dat dat toch prima te doen moet zijn of minimaal verlies zou op leveren mocht ik de goede mannen kiezen natuurlijk.
Ik zag net een paar slimme wisselstrategieën rondom Vingegaard (+500k). Zelf ben ik van plan die 500k alvast veilig te stellen voor de eerdere rondes (Vacek / Mohorič / Stuyven).
Mocht een sprinter een sterk programma hebben met Tirreno + Brugge-De Panne + Scheldeprijs – denk aan bijvoorbeeld (Andresen / Baumann / Ackermann) – dan gaat Vingegaard er bij mij uit voor één van deze sprinters.
Enerzijds zullen ze bij Visma niet op voorhand zo'n verhouding hanteren, anderzijds gaat het voorkomen dat er meerdere Visma's toptien, soms topvijf rijden in dezelfde koers. Dus ik ben het er niet mee eens dat je maar één Visma tegelijk 'mag' cappen. Los daarvan rijdt Van Aert in de Omloop zijn eerste koers sinds zijn blessure dus ik betwijfel of hij daar de beste Visma gaat zijn.
Ik ben ook erg benieuwd of Seixas aan de start verschijnt van Parijs-Nice.
In zijn laatste interview deed hij wat luchtig over de Tour, met de opmerking dat zijn ploeg uiteindelijk de selectie bepaalt. Toch lijkt het me lastig om hem te passeren, en in dat licht is Parijs-Nice een logische voorbereidingskoers. Buitenkansje voor €500.000.
Zat me ook al af te vragen of TDFU het interview bedoelde dat nu op de frontpage staat. Lund wordt er aan de ene kant specifiek uitgepikt en ook in één adem met het Openingsweekend genoemd, maar toch ook weer niet definitief aan een specifieke koers gelinkt.
Overigens maakt het voor mijn huidige selectie niet echt uit. Vond Lund in eerste instantie een te karig programma rijden, maar door geschuif rondom andere koersen kon ik uiteindelijk niet echt om hem heen als kopman optie voor TA (zijn prestaties tot nu toe hielpen daar ook zeker bij). Alle andere koersen die daar nog bij komen zijn dus vooral bonus voor mij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.