Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 6 ... 215 216
Nijmos
Jan Janssens
@Nijmos wie zie jij dan 1-2 of 3 worden in Tireno (en die niet zomaar 9de kan worden)? :) Zowel Wout...

Ik denk op voorhand dat ik Milan juist een goede dure man vind om op te bezuinigen. Ik vind hem namelijk 'maar' in 1 koers een absolute kopman. Dat is idd de tirreno, maar daar verwacht ik dat je ook wel op een andere manier uitkomt. Bijvoorbeeld bij Philipsen, Van Aert en De Lie. Of van Poppel ofzo als die goedkoop is. Milan heb je dan niet nodig en dat spaart budget uit voor andere keuzes.

Van Aert en Pedersen nergens favoriet? De omloop? Gw? Dwars? Overal waar er kasseien liggen en Mathieu en Tadej niet starten zijn ze een x3 favoriet. Overal waar zij wel starten nog steeds x2.5 of x2. Dat is veel interessanter dan die ene keer 300 punten. Zeker als je de rest van de top 10 in die ene koers ook redelijk kunt voorspellen 

Rad

Goede analyse! Zeker met een Strade erbij wordt Wout tóch een optie. Terwijl ik hem eigenlijk ieder spel te duur vind.

TourDeFranceUnchained

Wout was voor mij altijd een no-brainer tijdens het klassiekerspel de afgelopen jaren. Echter kan dat dit jaar wel eens anders zijn. Kijkende naar het huidige gepresenteerde programma rijdt Wout bijna allemaal koersen waar Pedersen, Vd Poel en Pogacar ook meedoen en als captain kunnen worden ingezet (msr, rvv, roubaix). Bij msr en roubaix kun je wss ook nog een Philipsen cappen als je die al zou hebben. Strade heb je met Pogacar en Pidcock ook 2 topfavorieten in huis en kun je uit het rijtje Healy/Gregoire/etc een prima 3e cap vinden.

Blijft Omloop over waar die dan van toegevoegde waarde kan zijn (en waar VDP misschien zelfs start). Al piekt hij de laatste jaren meestal pas later (nu ook maar weer eens geblesseerd) en heb ik ook ook al gelezen (vraag me even niet waar) dat Brennan de sprinter van dienst zal zijn als het op een spurt aan komt in de ritten waar ze samen meedoen. Dat maakt Omloop al helemaal geen zekerheidje meer.

De vraag gaat dus vooral zijn of hij een DDV en E3 zal toevoegen EN hoe Pedersen geprijsd gaat worden na vorig seizoen. Gaan ze Pedersen dit jaar een prijskaartje van 6 miljoen ook geven? Dan wordt het natuurlijk een heel moeilijk verhaal. Krijgt Pedersen weer een prijskaartje van 3,5 miljoen en van Aert 6 miljoen, dan heb ik de keuze snel gemaakt (als je al tussen beide mannen moet kiezen😉)

SanMark

Pedersen 3.5 miljoen😂

Pedersen is gewoon de gedeelde derde man na Pogi en MvdP.  Dus samen met WvA.

Ik mag hopen dat hij minimaal 6 miljoen is ( als Pogi 7 zou zijn)

OneTrickPony

Wout in vorm is overal capbaar waar hij start. Hij krijgt volgens mij maar 3 keer te maken met Pogi én Poel én Pedersen tegelijk (de drie monumenten). Het lijkt mij sterk dat we om hem heen gaan kunnen.

Mooi weer fietser

Ik heb net even naar Wout's programma gekeken, en welke concurrenten al op de startlijst staan. Ik denk vooralsnog dat je prima zonder hem kan.

Voor de juiste prijs kan het natuurlijk interessant zijn, maar als hij als een topper geprijsd is, sla ik hem denk ik over

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Lekker dan, in een tijdsbestek van een uur convergeert opeens het halve forum naar mijn 'tactiek' om Wout thuis te laten 🤪 (Althans, met de momenteel bekende programma's van de toppers en mijn aanname dat Wout geprijsd zal worden zoals afgelopen jaren)

VliegendSchwein

Ik verwacht dat Wout een beetje de Pedersen prijs van vorig jaar krijgt. 2 mil goedkoper dan Matje, Pogi en 1-1.5 mil minder dan Mads. En dan gaat Wout gewoon mee natuurlijk

Canyon72
VliegendSchwein
Ik verwacht dat Wout een beetje de Pedersen prijs van vorig jaar krijgt. 2 mil goedkoper dan Matje,...

👍

Ragnar Lolbroek

Tgoh ja. Prijzen.

Ik zou denken.

Pogi en Mathieu: 6 a 7 miljoen

Mads: 5 miljoen

Wout: maximum 5 miljoen. Maar dat kan uiteindelijk even goed 6 worden.

Nijmos

Benieuwd wat we van Del Grosso mogen verwachten in het voorjaar. Er lijkt nog niet veel van zijn programma bekend.

Stootlek
Nijmos
Benieuwd wat we van Del Grosso mogen verwachten in het voorjaar. Er lijkt nog niet veel van zijn pro...

Dit zei Roothooft er een maand geleden over bij WR: "In koersen zoals Dwars door Vlaanderen moeten die mannen hun stempel drukken, of alleszins kunnen meedoen voor winst op het juiste moment. Tibor was daar vorig jaar al zesde. Nu moet hij in het groepje zitten dat sprint voor de winst."

Het crossseizoen biedt natuurlijk geen garanties op de weg, maar maakt mij wel enorm nieuwsgierig naar zijn programma voor het voorjaar. Lijkt me dat hij minstens zo veel kansen krijgt als vorig jaar, maar of hij dan direct interessant wordt in dit spel betwijfel ik nog.

Mooi weer fietser

Hoe zien jullie de verdeling Meeus/van Poppel. Ik dacht dat van poppel met name eigen kans mocht gaan (in sprints). Maar zie dat ze beide het openingsweekend en gent-wevelgem rijden.

Ben wel gecharmeerd van van Poppel omdat hij ook nog Tirreno rijdt, maar heb nu toch wel twijfels voor de koersen met Meeus 

Nijmos
Mooi weer fietser
Hoe zien jullie de verdeling Meeus/van Poppel. Ik dacht dat van poppel met name eigen kans mocht gaa...

In situaties dat ze er allebei bijzitten denk ik dat Meeus sprint en Van Poppel de leadout doet. Maar die luxe is er in een klassieker vaak niet en dus gaan ze beide proberen in de eerste groep te zitten.

Fieljepper
Nijmos
In situaties dat ze er allebei bijzitten denk ik dat Meeus sprint en Van Poppel de leadout doet. Maa...

Er is toch redelijk nadrukkelijk uitgesproken dat Van Poppel voor zijn eigen kansen mag gaan. Marit is erbij gehaald om die extra lead-out te zijn en sowiewso heb je ook nog de broertjes van Dijke. Dat het slimmer zou zijn om van Poppel in die situatie de lead-out te laten verzorgen ben ik het mee eens. Echter vermoed ik juist dat van Poppel niet meteen bij de eerste koers die ertoe doet weer in zijn oude rol terug gaat vallen.

Het maakt van Poppel en Meeus overigens een lastige om te voorspellen. Van Poppel wil je met name mee voor de Tirreno maar waarschijnlijk ga je aardig wat extra betalen voor de andere koersen die hij gaat rijden.

Lund Andresen vind ik dan voor de Tirreno ook weer een interessante maar zal verder (op DDV na) vrij weinig rijden. Benieuwd of Kooij op tijd fit raakt of dat er nog wat geschoven gaat worden in de programma's...

Stootlek
Fieljepper
Er is toch redelijk nadrukkelijk uitgesproken dat Van Poppel voor zijn eigen kansen mag gaan. Marit...

Juist door die uitspraken voelde ik wel iets voor zowel Meeus als Van Poppel in mijn team. Alleen al met het idee om Meeus te cappen in de SP en Van Poppel in TA. Dat Marit nu in zijn eerste koers meteen wint in de sprint, gooit wel wat roet in het eten van dat gevoel. Is de hiërarchie bij BORA/Red Bull per koers duidelijk? Of wordt het een soort Cofidis-deluxe in het openingsweekend, waarin Van Poppel, Marit en Meeus vooralsnog alle drie starten?

Feit is wel dat er een sterke ploeg staat die zich uitstekend leent voor verschillende scenario’s in bepaalde koersen; alleen is het Scorito-technisch wat onhandig dat ze met drie potentiële afmakers starten. Of zie ik dit verkeerd?

ProScoritoManager
Stootlek
Juist door die uitspraken voelde ik wel iets voor zowel Meeus als Van Poppel in mijn team. Alleen al...

Het zou me vooral verbazen als deze gedachtegang budget-technisch te verantwoorden is wanneer de prijzen bekend zijn.

Pim Todcock

Wat denken jullie van Brennan op voorhand? Hij rijdt veel en staat kort in de odds. Na Pogacar, M vd Poel, M Pedersen, J Philipsen, WvA en Ganna het kortst voor een van de drie vroege monumenten. Normaal wordt zo'n renner zwaar overprijsd op Scorito. Is het een must-have, of kun je beter voor minder Laporte nemen?

Ik zou op voorhand het laatste zeggen, maar ik verlies vaak punten door terecht gehypete renners niet te nemen.

Stootlek
ProScoritoManager
Het zou me vooral verbazen als deze gedachtegang budget-technisch te verantwoorden is wanneer de pri...

Over 10 dagen weten we in ieder geval wat ze überhaupt gaan kosten, maar op basis van wat de renners vorig jaar kostten en het toenmalig beschikbare budget past het vrij aardig in wat ik momenteel voor ogen heb. Als ik me niet vergis waren Meeus en van Poppel samen 2,25M. Dat is toch niet bijzonder veel voor 2 renners die in 5 en 6 koersen uit het spel meerijden en in het verleden hebben aangetoond in meerdere koersen mee te rijden voor de punten? Daarbij wil ik ze allebei minimaal 1x cappen, uitgerekend in een koers waarbij ze elkaar niet in de weg zitten op de startlijst. 

ProScoritoManager
Stootlek
Over 10 dagen weten we in ieder geval wat ze überhaupt gaan kosten, maar op basis van wat de renners...

Heel wielrenminnend Nederland weet dat van Poppel dit jaar een significant andere rol binnen zijn team heeft dan vorig jaar. Als je verwacht dat Scorito die memo gemist heeft en dat je van Poppel weer vrolijk voor 750k kan inklikken kon je nog wel eens bedrogen uitkomen.

Stootlek
ProScoritoManager
Heel wielrenminnend Nederland weet dat van Poppel dit jaar een significant andere rol binnen zijn te...

Terecht punt dat Van Poppel ongetwijfeld wat hoger geprijsd wordt door die berichtgeving, maar zijn plafond is natuurlijk niet ineens verdubbeld. Dat zie je ook terug in de resultaten: waar andere (pure) sprinters al echt topklasseringen hebben gereden, is het bij Van Poppel vooralsnog wisselvallig. Zijn gewijzigde rol verandert zeker iets aan zijn kansen, maar blijkbaar (nog) niet aan absoluut niveau. Dat lijkt me voor de prijsstelling ook niet geheel onbelangrijk.

ProScoritoManager

Tenzij jij zijn plafond van vorig jaar berekend had met de aanname dat zijn sprinter er nooit bij zou zitten en hij dus een keer of 3-4 top5 zou kunnen rijden ben ik dat echt niet met je eens. Daarnaast zegt het feit dat jijzelf hem al mee wil nemen om minimaal 1x te cappen toch wel genoeg over het andere verwachtingspatroon dat bij zijn nieuwe rol hoort? Dat zou je met een leadout natuurlijk nooit doen en al helemaal niet bij het puntenplafond van die leadout meerekenen.

Stootlek

Ik reken niets uit ten opzichte van vorig seizoen en heb het puur over het absolute niveau van Van Poppel, dat niet ineens verdubbelt omdat hij aangeeft vaker als afmaker te rijden in plaats van lead-out.

Dat ik Van Poppel wil cappen zegt daarnaast weinig over een persoonlijk of algemeen verwachtingspatroon. Het zegt iets over de kansen die ik voor hem zie in de huidige combinatie van startlijsten en selectiesamenstelling. In TA is dat nu het geval, aangezien hij daar als enige sprinter van zijn ploeg op de startlijst staat en het deelnemersveld op dit moment nog relatief dun is. Daar komt ook die ene (en voorlopig enige) keer cappen vandaan.

Dit ligt anders in het openingsweekend, waar de vraag van MooiWeerFietser juist ging over de interne verhoudingen tussen Van Poppel en Meeus. Aangezien ik beide op de korrel heb, vond ik dat een interessante vraag. Als Van Poppel dit jaar daadwerkelijk in het gros van de koersen die hij rijdt kopman is, neemt het aantal kansen op een klassering en Scorito-punten in theorie toe en voor Meeus juist af. De vraag is dus: kunnen we Van Poppel echt als kopman zien wanneer Meeus en Marit ook starten, of wordt het kopmanschap gedeeld/verdeeld/situatie-afhankelijk?

De situatie binnen die ploeg is voor mij het relevante vraagstuk. Niet hoe persoonlijke inschattingen zich zouden moeten vertalen naar Scorito-prijzen, of hoe dat straks financieel te verantwoorden valt.

martijncr

Fijn om al het gebakkelei weer te kunnen teruglezen en te verheugen op de opening van het spel over goed een week! @Stootlek, nice dat je bent gaan bijdragen! 

Vraagje aan alle harde-kern-actieve-bijdragers van dit moment: werken jullie met Excel of andere tools om je selectie in balans te brengen? Of is het meer fingerspritzengefuhl en in Scorito de balans opmaken?

Nijmos
martijncr
Fijn om al het gebakkelei weer te kunnen teruglezen en te verheugen op de opening van het spel over...

Dit vind ik het enige spel waarin iets van een excel haast een must is.

1 2 ... 6 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.