Tja, 2023 was een slagveld waarin er uiteindelijk ieder voor zich gefinisht wordt. Daar neem je Groenewegen uiteraard niet voor mee. Op zon dag wou je dat je had ingezet op anderen. Dat klopt. Maar over zijn sprintkwaliteiten zegt dat niet zo heel veel.
Ik zit met een dillemma.
Pedersen en Merlier vanaf het begin, om vervolgens Pidcock erin te wisselen voor de heuvelklassiekers.
Of
Laporte en Pidcock vanaf het begin, 1,5 miljoen overhouden, Vingegaard eruit wisselen na P-N voor Merlier.
Upside bij optie 1 is duidelijk, Pedersen (cap 2 in E3, cap 2 in GW, cap 2 in DDV, cap 3 in RVV, cap 3 in PR)
Upside van optie 2 is dat ik Pidcock in Omloop (cap 3) en Strade (cap 2) al kan gebruiken, + Laporte (cap 3 in E3) erbij heb voor de hele rit.
In beide gevallen is het niet zo dat ik ergens captains mis, maar dat de betreffende renners captains zullen vervangen.
Het grote probleem is dat je niet weet hoe fit Pedersen is. Wat is jullie mening hier over?
Oké, even losstaand van de rest van mijn selectie waarvan ik denk alles prima te hebben verdeeld sta ik toch voor een dilemma. Hopelijk graaf ik niet mijn eigen graf hiermee.
Optie 1: Magnier meenemen tot TA met 2.5mil op mn bank + Mauro Schmid (0.5m). Na TA haal ik Magnier eruit voor WvA of Pedersen, tis maar net wie mij dan enthousiaster maakt om mijn kasseiblok te versterken (moet WvA eigenlijk wel E3 en DDV toevoegen)
Optie 2: Magnier meenemen tot TA met 500k op mn bank + Healy (2.0m) ipv Schmid. Na TA haal ik Magnier eruit voor Laporte om mijn kasseiblok te versterken.
Kanttekeningen:
- Laporte, WvA of Pedersen is denk ik wel nodig voor een captainstoeltje in E3, DDV & RVV.
- Healy is niet een must voor mij in zijn koersen, wel uiteraard een welkome aanvulling/versterking.
Iemand die hier iets van vindt en wat nuttigs over te vertellen heeft?
Ja klopt, maar voor het Klassiekerspel van nu zou ik graag meer dan 20 plekjes hebben. Al hangt dat ook vooral samen met de toevoeging van Parijs Nice, natuurlijk.
ik snap het maar ben je zeker hem niet mee te nemen voor Milaan-Sanremo? Winnen zal hij waarschijnlijk niet doen tegen die 2 kanonnen als ze rijden zoals vorig jaar maar we vergeten snel dat erachter gewoon een sprint was voor plek 4 en daar bv een Groves en een Kooij meesprinten. Ik zie het zomaar gebeuren dat Magnier die sprint wint en ergens tussen 3-6 finisht.
Bovendien is hij voor mij topfavoriet voor Dwars door Vlaanderen dus ik durf hem toch niet wisselen na T-A :)
De DeLieDialoog. Schiet maar op deze opvatting dan: Sinds de moderne professionalisering/ontwikkeling(zo een beetje jaartje of 5, na wolfpackperiode en sagan) rondom aanpak klassiekers, is dit Stierke toch gedoemd om het te doen met de magerste overgebleven koetjes in de stal na de huishouding van de 4 a 5 toploegen? En dan moet ie nog rap zijn, want er is een pak aan uitgerust andere c garnituur, die ook zo bronstig als douwe bob is.
Deze klikte er in beginsel snel in maar overleefde de eerste schifting al niet meer gezien de bezetting die je dit jaar overal nodig hebt. Het nadeel is dat hij in tegenstelling tot de andere Lidl boys geen PN rijdt en in het drieluik zit je in die ploeg met:
- Skjelmose (die daar eerder aangaf kopman te zijn)
- Ayuso (die daar vast zo zijn eigen ideeen bij heeft)
- Nys die er ook goed uit de voeten kan
Geloof echt dat hij in LBL top 3 rijdt maar verder is het een beetje een loterij tussen die mannen. Er kunnen er vast twee in de top 5 eindigen maar uiteindelijk lijkt hij mij net een plekje voor 750K te pakken waar je die luxe niet hebt, gezien hij verder niets rijdt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.