Haha ellendig hè! Ik heb Groves inmiddels ook en daar heeft Lund Andersen voor moeten weiken. Laatste verandering van dit moment: Skjelmose voor Ayuso ingewisseld. Schat Ayuso in PN hoger in met hogere notering, maar heb AGR toch wat namen nodig. Dus nu zijn de PN mannen plots weer allemaal Ardennen mannen en is Vingegaard eerder al gewisseld naar Vauquelin. 🤯
Nou dit heb ik dus ook. Van de week hier ook al gesteld. Ik twijfelde tussen hem en Pithie/v Eetveld. Er is voor alledrie iets te zeggen. Ik heb nu Vermeersch omdat ik hem dus ook al vanaf het begin had.. nergens op gebaseerd 😂
Ja zoals al genoemd heb ik uiteraard ook Van der Poel. Daarnaast heb ik sowieso Wellens en Vacek, met wie ik het ook wel aandurf. En dan dus eventueel Pedersen (of WvA) nog. En mocht tegen die tijd Ganna's programma duidelijker zijn en hij goed in vorm is, kan die wissel ook nog.
Gevonden denk ik: https://www.wielerflits.nl/nieuws/geen-vraagtekens-bij-arnaud-de-lie-voor-omloop-ik-voel-geen-achterstand-meer/
Al haal ik hier niet uit dat ie nu nog moeite heeft met sprinten, alleen dat ie dat pas sinds een maand weer op trainingen doet. Voor mij blijft ie er in ieder geval gewoon in staan: fingers crossed.
Martinez, Vauquelin en Skjelmose heb ik nu staan. Waarbij die laatste ik in AGR sowieso verwacht, en Vauquelin mss. Maar zonder Skjelmose (en met Ayuso) heb ik geen enkele PN renner die voorlopig op de AGR startlijst staat.
Interview met Merlier:
Op zijn voorlopige programma staan de Ronde van Brugge, In Flanders Fields, de Scheldeprijs en Parijs-Roubaix.
"Stiekem hoop ik dat er in al die klassiekers bij zal zijn", bekent Merlier. "Maar het zal zeker niet met een goeie conditie zijn. Al wil ik wel bewijzen dat ik ook met een minder vormpeil koersen naar mijn hand kan zetten."
Ook over zijn ploegmakkers:
Met Paul Magnier en Dylan van Baarle heeft Merlier 2 ploegmakkers in zijn team geklikt. "Dylan maakte al een enorm goede indruk dit seizoen. Ik had hem eerst niet in mijn team, maar hij is voor mij toch een no-brainer."
Stuyven is momenteel uit Team Merlier verdwenen, maar dat kan nog veranderen.
Blijft toch ook wel een discussie punt: Vingegaard mee of toch voor mannen gaan die nog meer koersen rijden. De vraag is ook: cap je Skjelmose ook daadwerkelijk in de ardennen? Als ik die puzzel leg zou hij voor mij alleen cap3 zijn in de Amstel. Is hij het dan waard tov cap 1 Vingegaard die eerder top 5 rijdt in die etappe in PN waarbij Skjelmose rond plek 10-12 eindigt?
Mijn PN strategie.
Ving, Vauq en Skjelmose.
Vingegaard wissel ik voor Matthews direct na PN (heb 500 op de bank)
Vauq is mijn c1 in WP
Skjel cap ik zeker in Amstel, en indien nodig ook in de een of beide andere wedstrijden
Edit: ik geloof ook niet dat Skjelmose gaat knechten voor Ayuso, dus die kunnen best 2 en 4 worden bijvoorbeeld. Dan geeft Skjelmose mij een zekerder gevoel in de Ardennen
Lees veel positieve verhalen over Vauquelin, ook vanuit zijn interview richting PN. Maar is hij wel zo'n zekerheidje voor PN dan? Klimmend zijn er natuurlijk best wel een aantal betere in PN en bij Ineos doen ook nog Onley en Rodriguez mee. En voor de Ardennen is hij behalve WP ook geen zekerheidje toch? Los van of hij ze uberhaupt allemaal gaat rijden, maar op basis van voorgaande jaren zullen de laatste 3 wel onderdeel zijn van zijn programma. Ik vind het wel een lastige. Aan de andere kant: het alternatief Almeida of Onley (Vingegaard heb ik wel in mijn team al) levert waarschijnlijk ook niet veel meer op, behalve dat ik denk dat Almeida een meer zekere cap is in PN. Maar dan mis je weer een cap voor WP en wellicht nog die andere. Benieuwd hoe anderen hier over denken
Laatste hoofdpijndossier. Heb nu Philipsen Brennan Milan En Magnier. Twijfel nu om Brennan eruit te halen, Groves erin een 500 k wisselen voor Vingegaard en dan 1 mil achterhouden om Milan te switchen voor Aert/Pedersen. Wat zouden jullie doen? Vind Brennan een prachtige verschilmaker, maar de kans is erg groot dat het te vroeg is.
Je geeft eigenlijk mijn antwoord al op het einde.
Vauq is geen 100% zekerheid in PN, Hoewel ik overtuigd ben dat ie prima top 10 kan rijden. De combinatie met WP, maakt voor mij dat ie er als enige sinds het begin bij mij instaat van de PN renners.
Overigens denk ik net als bij Lidl dat de meerdere kopmannen bij Ineos gewoon allemaal voor eigen kans gaan, en elkaar dus amper bijten (behalve het plekje dat ze voor elkaar eindigen natuurlijk)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.