Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 92 ... 215 216
brakobama

De Lie is eigenlijk wel blij dat Mathieu meedoet: 'is eigenlijk helemaal niet zo slecht voor mij.' Toch ook mooi dat deze Waal prima Nederlanders praat.

bdebouwer
Astarloa
Haha hou op zeg! Lekker aan het strooien voor de deadline,

Jij verwacht dat de snelle mannen het gaan uitmaken vandaag?

martijncr

Mijn sprint+ equipe
PHILIPSEN Jasper
MAGNIER Paul
ANDRESEN Tobias Lund
GROVES Kaden

Mijn sprint equipe
MILAN Jonathan
FRETIN Milan

Mijn kasseienketsers
VAN DER POEL Mathieu
VERMEERSCH Florian
VACEK Mathias
ABRAHAMSEN Jonas
LAPORTE Christophe

Mijn alleskunners
POGAČAR Tadej
MATTHEWS Michael
WELLENS Tim

Mijn heuvelhakkers
PIDCOCK Thomas
SKJELMOSE Mattias
DEL TORO Isaac
VAUQUELIN Kévin
MARTINEZ Lenny
SEIXAS Paul

Benieuwd of ik hier eindelijk eens een Klassieker-bekertje mee kan gaan scoren. Heel veel kijk- en speelplezier, en ik kijk uit naar alle comments van de aankomende maanden wat betreft (verkeerde) capkeuzes, wissels en (flauwe) commentaren!

Astarloa
bdebouwer
Jij verwacht dat de snelle mannen het gaan uitmaken vandaag?

Die gaan het niet laten lopen vanwege wat wind en buien nee. 

ThiasPinarello

Het was bijna gelukt. Gisteren de hele dag er vanaf gebleven. En dan net toch nog een lastminute wissel gedaan. Sommige dingen veranderen nooit. 

Goed, tijd om m'n DesProat shirt aan te trekken. Het seizoen kan beginnen! 

Quiliam

Toi, toi toi Wielervrienden! Geniet ervan :-)

ditisdavid

Even een heleboel uitleg voordat ik bij het team zelf kom.

Ik denk dat we allemaal wel tot de conclusie zijn gekomen dat het heel moeilijk was om overal tot 3 kopmannen plus backup te komen, zelfs inclusief wissels. In eerste instantie zag ik drie slechte mogelijkheden om daarmee om te gaan:

- backupkopmannen heilig maken en daarmee een heleboel punten offeren in plan A

- minimaal één wissel volledig vrij houden en daarmee nog steeds een heleboel punten offeren in plan A

- het risico accepteren in bepaalde koersen en daarmee een heleboel punten offeren zodra plan A niet lukt

Maar na wat meer denkwerk kwam ik tot een vierde optie, een middenweg tussen opties 2 en 3: je wissels plannen volgens plan A, maar zorgen dat je een wissel kan offeren als je ergens in de knel komt en het rekenkundig uitkomt om hier een wissel aan te besteden.

Dit is voor mij een deel van de reden waarom ik niet aan de enige logische wissel in het dure segment, Milan naar Pedersen/Van Aert, ben gegaan. Je móet dat achtergehouden miljoen gebruiken voor je grote wissel, je móet minimaal een wissel bewaren voor de Ardennen, dus móet je laatste wissel in dezelfde of naar een lagere prijscategorie zijn. En tenzij je graag het hele spel lang 3 Parijs-Nicers in je ploeg hebt die vervolgens niets of pas helemaal op het eind weer rijden, móet je laatste uitgaande wissel uit die 3 renners komen. Je hebt dus 0 flexibiliteit en komt al snel in optie 1 of 3 terecht.

Een ander deel van de reden is dat Milan naarmate de deadline naderde, steeds minder meerwaarde begon te krijgen. Met de nieuwe informatie over met name Lund Andresen, Groves en Mihkels werd Tirreno een stuk minder lastig, de weersverwachting en de mogelijke toevoeging van Van der Poel maken de sprinters iets minder veilig in Kuurne, en Van der Poel kon ook wel eens een probleem worden in Wevelgem. Tegelijkertijd werd Van Aert steeds riskanter (en blijft het gevoel me beknagen dat er steeds meer sleet op zit), terwijl Pedersen al zo riskant was als hij ooit nog zal zijn. Je hebt dus voor je wissel relatief weinig meerwaarde en na de wissel heel weinig zekerheid voor het geld dat je kwijt bent.

Onderaan de streep kwam ik op grofweg het volgende als plan A:

Optie 1 - Milan, Vingegaard en een willekeurige 500k-er die je nergens capt met 1.5 miljoen op de bank, en dan Milan en Vingegaard wisselen naar Pedersen/Van Aert en een 1.5-miljoener (waarschijnlijk Matthews/Del Grosso)

Optie 2 - Magnier, Vingegaard en Laporte met 1 miljoen op de bank, en dan Vingegaard wisselen naar Ganna, of Vingegaard en Onley wisselen naar Matthews en Del Grosso

Milan en Magnier zouden C2 in Kuurne en C1 in Tirreno zijn, maar ik verwacht gemiddeld niet meer dan een plekje of 2-3 tussen beide heren. Pedersen of Van Aert vervangt één van Laporte en (niet in DDV) Ganna in E3 (welke Pedersen het slechtst ligt van de grote klassiekers en dus de eerste is die een probleem wordt bij mindere aanloop), DDV (waarvan ik nog moet zien of Van Aert hem rijdt), en RVV. Anderzijds is Ganna (wanneer hij het programma rijdt waarvoor je hem wisselt) een ijzersterke captain in MSR, E3 én RVV én heb je een extra wissel voor de Ardennen, en anders is Matthews een kopman in MSR en AGR, pakt Del Grosso een heleboel teampunten en mogelijk een captainplekje in DDV, en hebben beiden goede kans om te starten in de lastige BP.

Mijn inschatting is dat je Ganna altijd wil brengen als hij hetzelfde programma rijdt als vorig jaar, wat nogal lastig is op het moment dat zijn programma onduidelijk is. Dat kan je dus niet inplannen als je ook Pedersen/Van Aert wil brengen, want er is geen enkel alternatief voor 2 miljoen en je kan moeilijk alledrie je wissels vroeg gebruiken. En mocht Ganna niet het programma rijden wat je nodig hebt, dan heb je nog steeds Magnier én Laporte én de tweede van Matthews/Del Grosso in plaats van één topper, Onley die weinig tot niets meer zal doen en een willekeurige 500k-er. Daarnaast kan je dan makkelijk Matthews óf Del Grosso opofferen om een extra sprinter te brengen voor Tirreno/SP of Skjelmose voor Parijs-Nice en de Ardennen (dit zijn de drie koersen waar ik geen backup heb) zonder dat je in bijvoorbeeld BP in de problemen komt en daardoor pakweg Cosnefroy ipv Evenepoel móet brengen als laatste wissel als je daar met drie kopmannen wil rijden.

Lang verhaal kort, ik denk dat de Milanwissel plausibel is, maar dat er meer scenario's zijn waar mijn plan beter werkt. Dit zijn daarmee de 20 renners die ik wel heb:

1. Pogacar

2. Van der Poel

Uitleg overbodig.

3. Brennan

Naar mijn mening het grootste talent voor het Vlaamse werk sinds Van der Poel en Van Aert en tegelijkertijd begenadigd sprinter. Ja, hij is onervaren, maar ik denk dat niemand er vreemd van op kijkt als hij dé verschilmaker wordt. Dekt daarnaast een heleboel kopmanplekjes af - Omloop, Kuurne, MSR, GW én DDV cap ik hem zonder aarzelen.

4. Laporte

Als hij weer op niveau is - en wanneer hij fit is geweest de laatste twee jaar was hij dat - is hij een stapje boven de subtop en daarmee een ideale kopman voor bijvoorbeeld de E3.

5. Wellens

Vier UAE's is voor mij een must in dit spel, het sterkste team heeft eigenlijk altijd vier man in het ideale team. Wellens was vorig jaar al een verschilmaker en eigenlijk denk ik dat hij nog iets beter moet kunnen. Daarnaast een belangrijke schakel voor BP.

6. Küng

In deze prijscategorie de enige die in bepaalde kasseienkoersen een redelijk veilige kopman is, en daarmee de meest geschikte renner om de kopmannen rond te krijgen voor de periode tussen E3 en Roubaix. Met name voor DDV komt hij goed van pas.

7. Politt

Twee jaar geleden een van de best scorende renners in het spel, vorig jaar veel pech gehad, en nu voor 500k meer dan een doodgewone UAE-knecht op te halen? Dan ben je voor mij een no-brainer.

8. F. Vermeersch

Vorig jaar al te veel laten zien om 1.5 miljoen te mogen kosten, en net als bij Wellens denk ik niet dat hij al aan zijn plafond zat.

9. Grégoire

Kan de Benoot van dit jaar zijn, kan zichzelf oproken. Voor 1.5 miljoen durf ik het, zeker met BP als bonus, wel aan.

10. Philipsen

11. Fretin 

Ook hier: geen uitleg nodig.

12. Magnier

Vorig jaar volgens zijn eigen ploeggenoten te zwaar ten tijde van de klassiekers, en zelfs toen was hij in staat tot een tweede plek in de Omloop. Zonder overtollige spiermassa en met een jaar meer ervaring, veel meer consistentie in de sprints en het bewijs meer dan een sprinter te zijn uit het Hageland, zie ik hem amper onder doen voor Milan.

13. Groves

Als hij gewoon een keer fit blijft rijdt hij netjes topvijf in de Tirreno en sprokkelt hij daarbuiten zijn eigen punten terwijl Van der Poel en Philipsen een teampunt of 100 regelen. Ik had hem de vorige twee jaar ook, nu hopelijk tijd om te oogsten.

14. Lund Andresen

Tja, als er zoveel koersen aan zijn programma worden toegevoegd...

15. Crabbe

Er kwamen maar geen sprinters bij in de Scheldeprijs die ik de meerprijs waard vond, en als ik kijk naar welke ploegen nog geen sprinter hebben aangekondigd dan denk ik dat hij op papier de 7e of 8e man zou moeten zijn wanneer de startlijst compleet is. Op papier is hij mijn zwakste geplande kopman, maar voor 250k extra de onzekere Bauhaus of Moschetti te pakken of voor 500k extra Meeus met zijn slechte SP-trackrecord en geen start in Brugge te nemen vond ik de offers elders in het team niet waard.

16. Pidcock

Mijn impressie is dat hij nog beter is dan vorig jaar, toen hij al genoeg punten haalde om deze prijs te rechtvaardigen. Zal nooit de meest consistente renner worden, maar ik verwacht wel meer dan de twee topachtplekken van vorig jaar.

17. Vingegaard

18. L. Martinez

19. Onley

Was oorspronkelijk Skjelmose in plaats van Onley van plan, maar met mogelijk twee wissels voor de Ardennen vond ik dat mijn team uit balans dreigde te raken als ik vanaf het begin 1.5 miljoen voor nóg een klimmerstype reserveerde. Wat mij betreft zijn deze drie heren met Ayuso en Almeida de vijf beste opties voor deze koers met daarachter een gat, en voor 2.5 miljoen is volledig uit die vijver vissen dus bepaald niet duur. Martinez is daarnaast van meerwaarde als kopman in WP.

20. Seixas 

Een goede vuistregel is dat je nooit in moet zetten tegen de supertalenten in het tijdperk van de supertalenten, en al helemaal niet als ze 500k kosten. Verwacht eigenlijk 'gewoon' twee keer topvijf uit zijn drie starts. Hopelijk is Strade dan niet de derde van de drie, want daar ligt hij voor de hand als captain.

Oh, en ik wil het wel even gezegd hebben: in tegenstelling tot sommigen vond ik De Lie zeer interessant dit jaar, maar op het moment dat de koersen die hij doet die lastig leken te worden plotseling heel goed opgevuld worden (met name Tirreno en GW) en hij de verwachtingen voor het openingsweekend tempert, heb je hem uiteindelijk gewoon niet nodig.

Voor vandaag: Van der Poel, Brennan, Pidcock. Met deze weersverwachting zal het eindelijk weer eens selectief worden, al verwacht ik ongeacht welke optie ik kies een hoop ergernis omwille van een kopman in de verkeerde waaier.

rodelantaarn1
martijncr
Mijn sprint+ equipePHILIPSEN JasperMAGNIER PaulANDRESEN Tobias LundGROVES Kaden Mijn sprint equipeMI...

Wow ik heb 17 dezelfde namen haha! Heerlijk team hoor 😄

Succes

Fietsopa

==heuvels==

Pogacar 

Pidcock

J christen

Ayuso

Vingegaard 

L martinez

Seixas

Schmid

==Sprinters==

Philipsen

Milan

Magnier

Groves

Lund andresen

Fretin

Kanter

Crabbe

==Kassei==

Mvdp

Laporte

Wellens

F Vermeersch

En dan nog 1.5 over om Pedersen er in te gooien

martijncr
rodelantaarn1
Wow ik heb 17 dezelfde namen haha! Heerlijk team hoor 😄Succes

Wow! Haha en welke 3 verschillen? 🙂

Tbosman
martijncr
Mijn sprint+ equipePHILIPSEN JasperMAGNIER PaulANDRESEN Tobias LundGROVES Kaden Mijn sprint equipeMI...

Mooi team, succes!

Hier in grote lijnen hetzelfde.

Sprint+

PHILIPSEN

LUND

GROVES

Sprint

MILAN (geplande wissel)

GROENEWEGEN

FRETIN

CRABBE

Kassei

VAN DER POEL

VERMEERSCH F.

VACEK

KÜNG

Alleskunners

POGAČAR

MATTHEWS

WELLENS

GREGOIRE

Heuvel en PN

PIDCOCK

SKJELMOSE

VINGEGAARD

VAUQUELIN

SEIXAS

Stijn Lemmens

Mijn Klassiekerteam voor 2026:

1. M. Van der Poel: rijdt Omloop, Milaan-Sanremo, E3, Flanders, Ronde en Roubaix, kunnen misschien nog koersen bijkomen zoals misschien morgen Kuurne. Is overal waar die start voor mij 1ste of 2de kopman
  2. C. Laporte  <  R. Evenepoel (na Parijs -Roubaix)Laporte rijdt de Omloop, Kuurne, Milaan-Sanremo, E3, Flanders, DDV, Ronde, Roubaix. Hij is in de meeste koersen reserve kopman kan naargelang de vorm wel ingezet worden als derde koman. Evenepoel rijdt de Amstel, WP en Luik die zal worden ingezet als 2de kopman naar alle waarschijnlijkheid
  3. A. De Lie: rijdt de Omloop, Kuurne, TA, Brugge, Flanders, DDV, Ronde, Roubaix. Hij is reserve kopman in Kuurne, Omloop, ... en 2 de of 3de kopman in TA en Brugge
  4. F. Vermeersch < B. Cosnefroy (na Parijs -Roubaix)Vermeersch rijdt de Omloop, Kuurne, Strade, Milaan-Sanremo, Brugge, E3, Flanders, DDV, Ronde, Roubaix. Ik maak hem waarschijnlijk een paar keer 3de kopman zals in Roubaix, ook verwacht ik een sloot aan teampunten. Cosnefroy rijdt de BP, Amstel, WP, Luik. Ik zet hem zoizo kopman in de BP in de andere koersen waarschijnlijk zet ik hem reserve. Ook van verwacht ik teampunten.
  5. T. Skujins: rijdt de Omloop, Kuurne, PN, E3, Flanders, DDV, Ronde, AMSTEL. Hij rijdt een mooi aantal wedstrijden en met of zonder Pedersen zal die wel een mooi aantal punten sprokkelen, heeft meer ervaring dan Vacek (het was 1 van de 2). Pakt misschien teampunten in PN.
  6. J. Philipsen: rijdt de Omloop, Kuurne, Milaan-Sanremo, Brugge, Flanders, DDV, Schelde, Roubaix. Hij is voor nu 2de kopman in Kuurne, 1 van de kopmannen in Brugge, Flanders, Schelde en Roubaix. Waarschijnlijk zal die ook nog wel wat teampunten sprokkelen van Van der Poel
  7. J. Milan: rijdt Kuurne, TA, Milaan-Sanremo, Flanders, DDV. 1ste kopman in Kuurne maar ook in TA en in Flanders 2de of 3de kopman.
  8. J. Meeus: rijdt de Omloop, Kuurne, Flanders, Schelde, Roubaix. Kopman in Kuurne en SCHELDE. Reservekopman in Flanders
  9. T.L Andresen: rijdt de Omloop, Kuurne, TA, Milaan-Sanremo, Brugge, Flanders, DDV.  Zeker kopman in TA en Brugge. Misschien rijdt die nog meer wedstrijden?
  10. M. Fretin: rijdt Kuurne, PN, Brugge, Flanders, Schelde. Kopman in Brugge en Schelde, ah ja en ook in Kuurne en reservekopman in Flanders.
  11. T. Crabbe: het nieuwste Vlaamse sprinterstallent rijdt in Kuurne, Brugge, DVV, Flanders en Schelde. Het is 1 van mijn kopmannen in  Brugge en Schelde en reservekopman in de 2 andere (kuurne en Flanders)
  12. T. Pogacar: rijdt dit jaar Strade, Milaan- Sanremo, Ronde, ROUBAIX en Luik. Waarschijnlijk, hopelijk komt hier ook nog de Waalse Pijl bij. Overal waar hij start is hij mijn nummer 1 kopman, dat is wel duidelijk.
  13. T. Pidcock: rijdt ook dit jaar weer een mooie mix van Klassiekers, nl. Omloop, Strade, Milaan-SANREMO, BP, WP, Amstel, Luik. Overal waar hij start zet ik hem bij de kopmannen behalve Milaan-Sanremo en Luik.
  14. T. Wellens: rijdt dit jaar ook weer een mooie mix van klimklassiekers en kasseiklassiekers; Omloop, Kuurne, Strade, Milaan-Sanremo, E3, Flanders, DDV, Ronde, Roubaix, BP, Amstel. Ik zie een sloot punten voor hem weggelegd door eigen succes en teampunten. Hij zal dan ook verschillende keren als kopman worden opgesteld dit voorjaar.
  15. J. Ayuso < M. Matthews (na TA)Ayuso heb ik speciaal voor PN in mijn selectie ik hoop dat die levert. Matthews rijdt ook weer een mooi programma; Milaan-SANREMO, E3, Flanders, RONDE, Ronde, AMSTEL, WP?, Luik. Zal zeker een paar keer als kopman worden uitgespeeld.
  16. A. Paret- Peintre: rijdt dit jaar PN, Milaan-Sanremo, Amstel, WP, Luik. Vooral meegenomen voor PN      
  17. B. Healy: rijdt dit jaar weer een mooi programma in de Klimklassiekers, ik hoop op een mooi aantal ereplaatsen; Strade, TA, AMSTEL,WP, Luik. Is waarschijnlijk altijd 1 van de kopmannen behalve in TA
  18. K. Vauquelin: rijdt voorlopig al zeker PN, hopelijk komen er nog wat Ardennenklassiekers bij. Indien hij de WP rijdt kopman daar, is zeer goede puncheur.
  19. R. Gregoire: rijdt een leuke mix van klassiekers, is jong en wordt steeds beter. Strade, Milaan-Sanremo, E3, DDV, Ronde, BP, Amstel, WP, Luik. Kan hier en daar al reserve kopmanworden ingezet.
  20. Q. Hermans: rijdt een leuke mix van klassiekers nl. Strade, Milaan-Sanremo,  BP, Amstel, WP, Luik. Kan hier en daar al reserve kopmanworden ingezet en in Brabantse is hij zeker 3 de kopman.

Zo dit is mijn team, doe er je voordeel mee 

Laatst gewijzigd
wessel2105

Nou na mijzelf iets wat minder te hebben gemengd op het forum dan normaal zal ik ook mijn team maar eens gaan delen in de hoop nu een gouden bekertje te kunnen halen inplaats van de 98,4 procent van vorig jaar.

Kasseienmannen

MvdP

Laporte

Kung

F. Vermeersch

Sprinters +

Philipsen

Brennan

Groves

Magnier

Lund Andresen

Mihkels

Sprinters

Meeus

Fretin

Alleskunners

Pogacar

Wellens

Gregoire (als we zijn programma mogen geloven)

Parijs Nice

Vingegaard

Heuvelmannen

Pidcock

Vauqelin 

Lenny Martinez

Nys

Ik houd ook 500K over om na Parijs Nice Vingegaard eruit te halen en Matthews erin te zetten.

om vervolgens na Roubaix even te kijken welke heuevelmanne ik dan nog extra wil. Ik neig momenteel naar Cosnefroy en Healy maar we gaan het zien tegen die tijd.

Laatst gewijzigd
rodelantaarn1
martijncr
Wow! Haha en welke 3 verschillen? 🙂

Ik heb geen Del Toro, Lenny Martinez en Matthews. 

In plaats daarvan heb ik Vingegaard, Groenewegen en Hermans. 

Vingegaard wissel ik na PN voor een 1,5m renner (heb namelijk nog 500k op de bank), daarnaast heb ik nog Groenewegen gekozen omdat ik wel een goed gevoel daarbij had. Sentiment is vaak wat minder hier voor Dylan, maar denk oprecht dat hij goede uitslagen kan rijden in de Scheldeprijs en BDP.

martijncr
rodelantaarn1
Ik heb geen Del Toro, Lenny Martinez en Matthews. In plaats daarvan heb ik Vingegaard, Groenewegen e...

Ja snap ik. Heb Hermans nooit overwogen, maar je Vingegaard wissel heb ik ook dagen zo in mijn team aangehouden. Veel teams die ik nu zie, vind ik logisch en had ik zomaar kunnen hebben. 

De kunst nu wordt de juiste caps kiezen! 

Mooi weer fietser

Wat een eenheidsworst allemaal eigenlijk, ook die van mij lijkt er enorm op.

Verschil zal gemaakt worden met caps en wissels. Of iedereen hier een gouden beker 🤔

TourDeFranceUnchained

Zo mannen, Omloop het Nieuwsblad is van start en dus ook het Klassiekerspel. Alle bovenstaande teams hebben geen van Aert dus hierbij mijn team met van Aert (die overigens slechts 41% gekozen is):

• Pogacar
  • Van der Poel
  • Philipsen
  • Van Aert
  • Milan
  • Pidcock
  • Magnier
  • Vacek
  • F. Vermeesch
  • Kung
  • Gregoire
  • Meeus
  • Lund Andresen
  • Fretin
  • Mihkels
  • Skjelmose
  • Vingegaard
  • Onley
  • Seixas
  • Hermans

Vandaag (C1) Mathieu, (C2) Vacek en (C3) Magnier. Succes allemaal dit voorjaar. Laat de kasseien en de gouden beker maar komen!👊🏼

mirkodek

Mijn debuut in het Klassiekerspel trap ik af met deze mannen:

Pogacar, Van der Poel en Philipsen: no brainers.

Milan: waarschijnlijk gaat die eruit zodra die geleverd heeft voor/na MSR.

Laporte en Wellens: klassieke renners, heerlijk programma.

Andresen, Groves, Meeus, Fretin, Mihkels en Crabbe: misschien één sprinter teveel maar hierdoor in ieder geval een redelijke coverage voor TA, BDP en SP.

Vingegaard, Vauquelin en Skjelmose: Vingegaard voor de ‘zekere’ punten in PN, daarna een wissel. Vauquelin heeft van PN een doel gemaakt en pakt waarschijnlijk de heuvelklassiekers nog mee. Idem voor Skjelmose.

Pidcock, Healy en Seixas: meteen goede coverage voor SB en voor de heuvelklassiekers zodat daarvoor niet perse een wissel nodig is.

Vacek en Küng: voor de kasseien, de eerste vanwege zijn enorme potentie en de tweede vanwege zijn redelijke zekerheid voor C3 vanaf E3.

En dan hebben we nog 750K op de bank. De mogelijkheid hierdoor om Vingegaard + Milan in te ruilen voor een WvA/Pedersen als dat nodig/opportuun lijkt.

floda

In lijn met de meeste team hier, heb met del toro, vauq en van baarle als spelers die weinig tot niet zichtbaar zijn in de lijstjes. Heb 2,5 mio op de bank voor wissel wva/pedersen voor magnier of inbrengen merlier, kooij, laporte, ganna afhankelijk van fitheid en programma nieuws in de komende 3 weken. Kost een wissel, maar ik heb vanwege onduidelijkheid over veel toppers hier bewust voor gekozen. Verder echt voor het eerst echt gekeken naar captains ipv breedte, daar trap ik namelijk ieder jaar in om 10/13 renners te hebben voor de kasseien en dan vooral voor de grote koersen terwijl alle koersen in dit spel even belangrijk zijn.

sprintgeit

Afgelopen jaren vooral in de problemen gekomen door mannen die onverwacht uit vorm waren, en toch ergens in een SP een kopman misssen. Daarom nu gegaan voor een uitgebalanceerd team met de focus op kopmannen in elke koers + genoeg ruimte om na de eerste koersen een wissel door te voeren. 

De angstscenario's waardoor ik alsnog veel gehusseld heb. 

• Magnier valt tegen op de heuvels
  • Brennan excelleert juist en is het miljoen extra tov Magnier meer dan waard
  • Turner / Vacek / de Lie / Skjelmose / Girmay,  gaan als een dolle outperformen. 

We gaan het zien. Ik heb er zin in. Nu eerst zelf maar even sporten na al dat geklik achter die laptop.

Rappe Mannen

Grootste pijnpunt is geen Brennan, en vraagtekens rond veelzijdigheid Magnier. Ook baal ik dat ik in last minute stress vergat Turner er nog in te zetten voor Crabbe

• Magnier: Twijfels over veelzijdigheid, maar wel lekkere cap in TA & Kuurne
  • Milan (+1 meloen): Lekkere cap in Kuurne & TA (3x 100 tikt toch aan). Kan nog gewisseld voor WvA/Mads
  • Philipsen: No brainer
  • Meeus: Verwacht geen wonderen, maar uiteindelijk gaf Schelde de doorslag.
  • Crabbe: Mooi programma, en zag er wel serieus goed uit vorige week. Mag me verassen. 
  • Fretin: Goed programma
  • Lund: Goed programma

Heuvels / Veelzijdig

Dit moeten de verschilmakers gaan worden. Heb in alle heuvelklassiekers al 3 prima kopmannen, wat extra vrijheid rond het wisselen geeft (i.c.m. de miljoen die ik over heb gehouden) en waardoor ik bijvoorbeeld een Healy/REV/Ciccone kan inwisselen ipv Cosnefroy (die ik nog niet imponerend vind) als Pog maar 1 koers blijkt te doen. 

• Matthews: Door de organisatie aangekondigd in BP. En als Jayco daar rijdt, doet hij normaliter mee. Kan daar een verschilmaker zijn en is in AGR en MSR een prima C3. Voor 1.5 miljoen is dat prima.
  • Pidcock: Vorig jaar voor wissel Merlier-Pidcock gegaan en dat is slecht bevallen. Blijft er nu gewoon in, uniek profiel.
  • Gregoire: Dit had ook Vacek kunnen zijn, maar het plafond met dit programma is erg lekker en een zekere cap in BP is goud waard.  
  • Groves: Voelde enigszins saai om een sprintaantrekker te nemen over Vacek/Stuyven/Kung, maar met Philipsen en MvdP die bijna alle klassiekers rijden en die TA rit erbij is zowel het plafond als de vloer vrij hoog. 
  • Seixas: Koopje. Durf ik na afgelopen EK direct C3 te maken in SB en zelfs LBL.
  • Pogacar: Heeeel even schoot het door m'n hoofd. Maar met die x3 factor is het niet te doen om het verlies goed te maken.

Kasseiknallers:

Hier komt dus nog wat bij na TA. Bijkomend voordeel dat ik iets meer weet over vormpeil etc. 

• MVDP: Mic drop
  • Laporte: De factor Brennan zit me niet helemaal lekker. Maar was in Parijs Tours zo ontzettend goed. Die gaat zn punten wel pakken
  • Wellens: Blijft een klasbak en door UAE en veel koersen pakt hij zn punten wel. 
  • Vermeersch: Heb het gevoel dat hij groeiende is, koerst veel en gaat die 1.5mln makkelijk waard zijn.
  • +WVA/Pedersen (voor Milan) of Kung/Stuyven/Vacek (voor Vingegaard): Op basis van vorm. 

Parijs Nice:

Something's gotta give. Dit is een bezuinigingscategorie geworden. Voor Parijs Nice ben ik tevreden, maar in de heuvels heb ik hier natuurlijk niet heel veel aan. Baal vooral dat ik Skjelmose er niet in kon fietsen. Vauquelin geloof ik niet zo in. 

• Vingegaard: C1 wil ik gewoon een topper.
  • Onley: Stap gemaakt. Achter Vin met Ayuso & Almeida sterkste klimmer vermoed ik 
  • Martinez: Alweer lekker in vorm en rijdt meestal prima in P-N + ik durf 'm in WP wel te cappen.

Guido Maltempi

Zo jongens, wat een puzzel was dit.

Kassei: MvdP, Wellens, F.Vermeersch, Küng
Sprint: Milan, Magnier, Lund A, Philipsen, Fretin, Crabbe, Bauhaus
Heuvel: Pogacar, Pidcock, Healy, Grégoire, Vingegaard, Ayuso, Skjelmose, Lenny M, Seixas
Restbudget: 1M

Het plan is voor de start van E3 Mads (of evt. Wout) in te brengen voor Milan. Zo op papier lijkt het behoorlijk uit balans, maar met mijn geplande wissel heb ik vrijwel overal voldoende opties. De sprintkern is de achilleshiel van mijn ploeg, met slechts 3 starters in T-A en Bauhaus als onbevestigd gokje voor Brugge/SP. 

Pareltje dat nipt buiten de boot viel: Tobias Halland. Nauwelijks genoemd op het forum, rijdt Strade en het drieluik, op voorhand geen capmateriaal maar zou zomaar kunnen verrassen. Ik wilde hem bijna verkiezen boven Seixas maar durfde het toch niet aan om die hypetrain te missen. Verder hebben ook Moschetti (combo Tirreno/SP?), De Lie (wat nou als...) en DFM lange tijd een plekje in mijn team gehad, maar de uiteindelijke schifting niet overleefd. Mijn last minute twijfel was om ook nog Bauhaus eruit te gooien, maar er was eigenlijk geen andere 750K'er die ik er per se bij wilde hebben.

Succes allen!

sprintgeit
floda
In lijn met de meeste team hier, heb met del toro, vauq en van baarle als spelers die weinig tot nie...

Herkenbaar wat je zegt over die breedte. Het voelt voor mij alsof de toevoeging van P-N en T-A er voor hebben gezorgd dat ik bijna niet in die val kón trappen dit jaar. Had ik die niet gehad, dan had ik waarschijnlijk toch wel weer manieren gevonden om een Albert Philipsen, del Grosso en Vacek erin te puzzelen. Gewoon omdat ik het toch ook leuk vind om parels te spotten. Daarom mag de kopmanfactor van mij ook wel een onsje minder. 

nasibal

Zit De Lie nog op z'n fiets?

En zo ja, met of zonder tranen?

nasibal

@sprintgeit

Grootste pijnpunt is geen Brennan, en vraagtekens rond veelzijdigheid Magnier. Ook baal ik dat ik in last minute stress vergat Turner er nog in te zetten voor Crabbe

Brennan kan veel punten gaan halen, maar door zn hoge prijs moest je er ook iets voor laten. Brennan levert dus hooguit een delta. Gegeven het aantal serieuze kleppers of potentiele puntenpakkers in de anderhalf categorie is de kans zeer reeël dat zelfs bij een hype-waarmakende-Brennan die delta slechts zeer beperkt is.

Turner was een van de op het eerste gezicht mooiste pareltjes in het spel. Het nadeel is dat hij precies de belangrijke wedstrijden die goed bij z'n vaardigheden en ontwikkeling passen niet rijdt. Dat Turner stappen maakt is ontegenzeggelijk, maar is toch vooral op het gebied van sprinten. Met zijn huidige programma is hij niets meer dan een noncap breedterenner die tot nu to keer op keer heeft laten zien op zn goede dagen maximaal voor een plek achterin de top 10 te rijden. Het enige wat hij mee heeft dit jaar is z'n scheer schappelijke prijsje. Dat prijsje zal hij wel waard gaan maken.

Crabbé heeft daarentegen misschien wat minder zekerheid op punten, maar heeft wel degelijk een functie. Belangrijkste is denk ik achtervang voor SP. Als ergens tussen BDP en SP een van je sprinters uitvalt kan je eigenlijk geen wissel meer voor SP gebruiken. Die wissel levert, zelfs als C3, in alléén SP niet genoeg op om in te zetten tov een heuvelklepper.

Het probleem deze editie waren de plekjes. Je wil in mijn ogen zoveel mogelijk renners met een echte functie. Zeslf als zou je op papier vooraf méér punten van Turner dan van Crabbé verwachten denk ik dat het alsnog een tactisch betere zet was om Crabbé mee te nemen. Heb je crabbé uiteindelijk helemaal niet nodig verlies je max een punt of 50 daar denk ik. Dat lijkt me het risico waard. 

Overigens heb ik zelf beide niet, dus ik heb makkelijk praten ;)

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Wat een puzzel. Dit is mijn eerste deelname aan het klassiekerspel. Mocht je wat feedback willen geven: graag (mag ook in DM).

Toppers: Pogi, VdP en Philipsen

Sprint+: Brennan, Magnier

Sprint: Groves, Meeus, Fretin, Mihkels

Kassei: Wellens, Vacek, Kung, F Vermeersch

Heuvels/PN: Pidcock, Healy, Gregoire, Skjelmose, Vauquelin, Vingegaard

Senechal tot slot voor teampunten Alpecin.

Met dit team al goed voorgesorteerd op de heuvels. Ik kan een extra wissel doen zonder dat dit pijn doet ergens anders. Houd dan nog 2 wissels over voor de heuvels (zoals het er nu uitziet waarschijnlijk Cosnefroy en Evenepoel). 

FOMO 

Milan: Tot de conclusie gekomen dat er voldoende alternatieven waren. Wel een gemis.

Seixas: Helaas een plekje tekort; heeft er bijna de hele tijd in gestaan. Door het weglaten van Milan kon ik
Healy in mijn team zetten en dat geeft me meer flexibiliteit verder in het spel, waardoor ik een Kooij, Merlier of een kasseiklepper er nog in kan zetten.

Laporte: Uiteindelijk voor het goedkopere alternatief Kung gegaan; wel met pijn in het hart

Andresen: Toonde vorm en rijdt een fijn programma. Uiteindelijk voor Meeus gekozen vanwege de Scheldeprijs. 

Wright: Rijdt een geweldig programma en kan veel punten scoren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 92 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.