Scorito Klassiekerspel 2026

1 2 ... 95 ... 215 216
Rubik

Vandaag naar een wedstrijdje van Hoffenheim geweest en dus niks van de koers gezien, morgen even goedmaken.

Resume van dag 1:

• C1 Van der Poel levert gelukkig gewoon.
  • C2 Wellens en C3 Brennan helaas niet.
  • Kung is mijn eerste uitvaller.
  • Al met al toch nog op 73%, het is nog niet verloren.

Weet iemand iets over Mohoric, kan daar weinig over vinden? Durven we Brennan na zijn val morgen nog te cappen?

Laatst gewijzigd
VliegendSchwein
Morfin11
Ben ik nou de enige? Ik heb volgens mij niets gelezen over Ivan Romeo, mijn 500k, C3 voor PN en eers...

Romeo deed dat vanuit de kopgroep. Denk dat de klassementsmannen in principe een grotere kans hebben maar je kunt een kopgroep nooit uitsluiten. Als hij mee zit kan je een leuk slagje slaan. 

Laatst gewijzigd
SanMark
Coureurs du Courage
Ok, dat is zuur. Kost je gelijk een wissel.

Waarom ?

Valvuillerdemoz
Morfin11
Ben ik nou de enige? Ik heb volgens mij niets gelezen over Ivan Romeo, mijn 500k, C3 voor PN en eers...

Heb ik tot vrijdag in mijn team gehad. Met hetzelfde idee. Maar las toen ergens dat de etappe van vorig jaar niet geheel representatief was omdat voor het eerst in twintig jaar of zo, een vluchtersgroep het gehaald heeft. Dus ik ging op zoek naar meer een klassementsman. Zo ben ik weer uitgekomen bij DFM, die ook nog Waalse Pijl en LBL meepakt, waar mijn dekkimg nog wat dun was. Al eerder is genoemd dat door de toevoeging van PN en TA er weinig ruimte is voor het kiezen van wat pareltjes en of juichrenners. Helaas goldt dat uiteindelijk ook voor Ivan Romeo.

hetismewat

Kung gewisseld voor Andresen. Was sowieso al van plan Vingegaard na PN te wisselen voor Andresen, dus wat dat betreft geen wissel verloren en dan heb ik Lund als C3 vandaag erbij.

klaas drr
Cold Palmer
Eerste fijne nieuws na de deadline is een feit: Fretin is ziek en rijdt geen Kuurne morgen! 

Sarcastisch neem ik aan, al is het wel een beetje dubbel altijd, blij dat je kung niet hebt.  

NielsH97

C1 - Milan

C2 - Phillipsen

C3 - Lund

Succes vandaag mannen!

Pim Schinkel

Redelijke start met 69 procent maar helaas kung uitgevallen opgezadeld met een dillema

Plan was om met 500k over te houden en vingegaard te wisselen naar Matthews om 2 wissels over te houden. Of vingegaard te wisselen voor een 500k renner en Milan na E3 te wisselen voor WVA/Pedersen om zo 1 wissel over te houden.

Momenteel twijfel ik om Lund in te brengen maar behalve in BDP maak ik hem geen kopman omdat ik voldoende alternatieven heb ik oa TA en kuurne vanmiddag. En zo kom ik qua aantallen in de heuvels al misschien in de problemen.

Of gewoon Vacek nemen die een vergelijkbaar programma met Kung reed en later toch nog een kansje heeft op team punten en die er gister goed bij zat.

Help me out😉

Mooi weer fietser
Pim Schinkel
Redelijke start met 69 procent maar helaas kung uitgevallen opgezadeld met een dillema Plan was om m...

Snap dat het enorm balen is om nu al een uitvaller te hebben.

Echter mis je kung effectief pas vanaf E3 lijkt me, dat duurt nog een paar weken en een aantal koersen waar nog een hoop kan gebeuren. Zou daarom de komende tijd even afwachten of er nog meer pech of duidelijkheid van vorm van missende renners is.

Wie weet biedt het uiteindelijk zelfs een kans 😀

sprintgeit
Pim Schinkel
Redelijke start met 69 procent maar helaas kung uitgevallen opgezadeld met een dillema Plan was om m...

Waarom niet gewoon bij je plan houden? Zeker met dat Kung nieuws kun je beter een Matthews/Pedersen gebruiken om dat op te vangen dan een Lund die je blijkbaar toch niet gaat cappen right?

Vergane Glorie
Pim Schinkel

Als je genoeg caps voor vandaag hebt, dan zou ik nu niet wisselen. 

Neem aan dat je een kassei voor kassei wissel niet gepland had van te voren, dus dan los je op de korte termijn iets op maar kom je op de lange termijn te kort. Is dit je "is er een geval van nood" wissel, dan ook hoef je die nu niet te maken. 

Zelf had ik de wissel vingegaard voor renner X gepland, maar nu Kung wegvalt mis ik mijn bedachte captain 2x voor E3 en RVV. Daar moet ik dan iets voor gaan bedenken. Dan weet ik zelf liever veel meer over de plannen van de renners. Stel dat Ganna wel weer E3 en RVV rijdt (en misschien nog iets) dan gaat Magnier eruit (en laat ik vingegaard maar stilletjes in zijn eentje staan, al denk ik dat hij dat persoonlijk prima vindt). Raakt een andere renner geblesseerd, moet ik ook weer kijken. Kortom, denk niet dat je Kung voor morgen al had en dat je echt wel genoeg sprinters hebt..

Ik ga het doen met
1. Milan

2. Philipsen

3. Magnier

Lund, Laporte en Meeus mogen dan meesprinten. Jammer dat Fretin ziek is, maar heb hem toch eigenlijk pas vanaf brugge nodig.:)

Succes vandaag...

sprintgeit
Rubik
Vandaag naar een wedstrijdje van Hoffenheim geweest en dus niks van de koers gezien, morgen even goe...

Mohoric stond vlak voor de koers ontbrandde met pech langs de kant. Mede daardoor slecht gepositioneerd, en achter 2 valpartijen opgehouden. Vermoedelijk net als Philipsen op dat moment bedacht.. "Het gaat niet voor vandaag zijn" en afgestapt. 

Laatst gewijzigd
Zitvlees
hetismewat
Kung gewisseld voor Andresen. Was sowieso al van plan Vingegaard na PN te wisselen voor Andresen, du...

Had je niet 3 andere goede caps in je team voor vandaag??

Toro Rojo
Rubik
Vandaag naar een wedstrijdje van Hoffenheim geweest en dus niks van de koers gezien, morgen even goe...

Ik heb andere cap mogelijkheden en neem daarom liever het risico niet om vandaag (opnieuw) Brennan te cappen. 

hetismewat
Zitvlees
Had je niet 3 andere goede caps in je team voor vandaag??

Op zich had ik nog Laporte of Fretin (hing er een beetje af of MvdP zou starten) staan, maar gezien  Mathieu niet start, het weer en de koers gisteren verwacht ik gewoon een sprint met grote groep en Fretin is ziek. Dus Lund er nu al bij komt niet ongelegen.

sprintgeit

Net nog even de startlijst bekeken, en holy shit. KBK doet echt een gooi naar de titel WK Sprint dit jaar joh. Milan, Philipsen, Magnier, Brennan, Bini, Groenewegen, Lund, Meeus, de Lie, Moschetti, Bauhaus. En dan heb ik Tom Crabbe nog niet eens genoemd! Daar kunnen de Scheldeprijs en UAE tour nog een puntje aan zuigen...

Milan en Magnier lijken me op basis van dit seizoen de snelsten, maar Philipsen (Rickaert, Planckaert, Groves) en Brennan (Zingle, Fiorelli, Laporte) krijgen een hele chique lead-out mee. Bini en Lund dit jaar natuurlijk ook mooie dingen laten zien en verteren een zwaardere koers uitstekend. 

Laatst gewijzigd
berggie1987

Milan, magnier, Philipsen worden de caps, twijfel nog een beetje over de volgorde. Wie vinden jullie het minst betrouwbaar? Wie zien jullie het eerst buiten de top 8 eindigen? 

Mooi weer fietser
hetismewat
Op zich had ik nog Laporte of Fretin (hing er een beetje af of MvdP zou starten) staan, maar gezien ...

Maar, en dit komt een wat betweterig over, praktisch alle sprinters staan hier aan de start. Hoe was je dan van plan TA, Brugge, SP en misschien zelfs gent Wevelgem te vullen?

Zitvlees
hetismewat
Op zich had ik nog Laporte of Fretin (hing er een beetje af of MvdP zou starten) staan, maar gezien ...

Ah dat klinkt logisch 

bdebouwer

Als je wilt winnen moet je inzetten op de verrassing:

C1: Laporte

C2: Wellens

C3: Vermeersch

Astarloa
bdebouwer
Als je wilt winnen moet je inzetten op de verrassing:   C1: Laporte C2: Wellens C3: Vermeersch

Je bedoelt denk ik jezelf volledig uitsluiten van enig resultaat in het spel. 

Mooi weer fietser
bdebouwer
Als je wilt winnen moet je inzetten op de verrassing:   C1: Laporte C2: Wellens C3: Vermeersch

Als je wil winnen moet je de juiste mensen cappen.

Zou zomaar jouw caps kunnen zijn, Hoewel ik daar wel wat twijfels bij heb 🤔

bdebouwer

Het zou wel een mooi koersverloop zijn🙂, maar ook ik blijf strak in het sprinterskeurslijf.

Lamme Frans

Zuur om Kung nu al kwijt te zijn. Ga later wel kijken hoe ik ga wisselen; voor de aankomende koersen had ik hem sowieso niet nodig.
Ik ga voor vandaag voor de sprinters+. Kans op waaiers en een zware koers. 

Jommelb
Pim Schinkel

Hier ongeveer dezelfde situatie. Ik overweeg meer Kung-->Grégoire

1 2 ... 95 ... 215 216

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.