Scorito vuelta 2026

1 2 ... 52 ... 58 59
Blijfeensrecht
valowitz
Zie net dat Lennert Kämna nu de Vuelta rijdt of is dat oud nieuws?

Mocht die zijn oude niveau bereiken is het een puntenkanon voor 750

Coureurs du Courage
Wielerpro
Speel het spel nog niet zolang. Had graag wat tips over mijn team wat ik nu heb staan Ak:  Pogacar,...

Leuk team. Denk alleen dat de balans niet optimaal is; je lijkt in sprintritten een mannetje of 2 tekort te komen en hebt een overschot aan aanvallers/klimmers. Die stel je allemaal in dezelfde ritten op waarschijnlijk. Mijn advies: ga eens de eerste paar ritten invullen (een tijdrit, AK dag, sprint & heuveletappe) en kijk waar je tekort komt en wie je nauwelijks aanklikt.

Even snel naar je team gekeken, lijkt een VPP echt overkill. Je hebt al Vine, Carapaz, Kuss & Fortunato voor de bergtrui. Ik zou in zijn plaats nog een rappe man meenemen.

Wielerphilippe
martijncr
Kan iemand mij overtuigen waarom Jordi Meeus zo wordt afgedankt? Als ik door PCS klik zie ik voldoen...

Zat ook gelijk op deze gedachte en klikte hem er meteen in voor 1,5M totdat ik besefte dat hij er dan wel echt alle 3 x bij moet zitten om zijn punten te halen, waar sommige sprint + mannen toch wel eerder 5,6 of 7 mogelijkekheden hebben en het oke is als ze er 1 of 2 keer niet bij zitten moet Meeus dan wel echt 3 keer top 5 rijden. Mijn frustatie bij Meeus is ook dat ie er dus soms niet bij zit wanneer je dat wel verwacht. Vaak ingesloten, lekke band, slecht gepositioneerd. Noem het pech maar ik brand me 1,5 miljoen er toch niet aan denk ik. Met Brennan en Groves zou ik hem ook niet snel als kopman nodig hebben.

Ferumbras
martijncr
Kan iemand mij overtuigen waarom Jordi Meeus zo wordt afgedankt? Als ik door PCS klik zie ik voldoen...

ik vind hem ook absoluut interessant. Je weet precies wat je in je team aan hem hebt. Maar het is wel een renner uit "de middenklasse" (1-2.5M). Teveel en je moet kleppers schrappen. Dus vraag je af of jij het budget hebt voor een middenklasse sprinter.

martijncr
Wielerphilippe
Zat ook gelijk op deze gedachte en klikte hem er meteen in voor 1,5M totdat ik besefte dat hij er da...

Ja, I catch your drift. Pff... ik krijg net zoals jullie allemaal geen balans in mijn sprint+ ploeg. Aular is misschien dan nog de meest 'zekere' dat hij zowel bij pittige als vlakke aankomsten zal sprinten. Met Brennan, Pedersen en WvA heb ik dan maar een kern van 4 en natuurlijk nauwelijks knaken over. Ik denk dat ik moet puzzelen tot je in ieder geval een kern van 5 hebt die zich willen mengen in de (massa)sprints, en dan hopen op voldoende opvulling. 

IlFalco
Kee
Zou het sterrenensemble niet onze 500K sprinter herbergen? Kan een heuveltje aan, eindigde in de tou...

+1. Ik hoopte er al op, zeker nadat die ander van dit sterrenensemble de Renewi rijdt. Hij durft zich er in ieder geval tussen te gooien, en kan een heuveltje prima verteren. Bij mij een instant click.

Appelflap64

Dag mannen, heb weer met veel plezier het forum bijgelezen. Momenteel heb ik het volgende team bij elkaar gepuzzeld, waarbij ik mij afvraag of mijn GC/klim team niet wat te licht is ten opzichte mijn sprint(+) team. Dit was overigens ook mijn invalshoek met de vele onzekerheid in het GC, maar ben ik daarin niet iets teveel doorgeschoten? Graag jullie meningen, waarvoor uiteraard dank. 

GC/klim (9): Pogi, Gall, Onley, Carapaz, Mas, Brenner, Kuss, Castrillo, Tejada

Sprint(+) (7): Pedersen, van Aert, Brennan, Groves, Romele, Laurence, Covi

Teampunten (2): Oliveira en Kruijswijk 

Vlucht/TT (2): Romeo, García Pierna

TimTornTeut
IlFalco
+1. Ik hoopte er al op, zeker nadat die ander van dit sterrenensemble de Renewi rijdt. Hij durft zic...

Rijdt alleen dit jaar nog niet echt de pannen van het dak.

IlFalco
TimTornTeut
Rijdt alleen dit jaar nog niet echt de pannen van het dak.

Klopt. Zat er in Burgos een keer leuk bij. Dat gokje durf ik wel aan voor 500k. Leuke sprint/punch opvuller.

Wielerphilippe
martijncr
Ja, I catch your drift. Pff... ik krijg net zoals jullie allemaal geen balans in mijn sprint+ ploeg....

Hoop zelf nog steeds stiekem dat King Kung na zijn rampseizoen wellicht nog wel een paar keer mee wil draaien met Mats en Wout waar hij dit normaal altijd in het voorjaar probeert. Of stiekem toch naar wat ere plekjes sprinten als ze met een mannetje of 40 overblijven. Of gewoon volle bak sprinter Kung zoals vuelta 2024. Tudor neemt niet echt een sprinter mee waarvoor die zich in moet houden zou je zeggen. Maarja zo is dit meer hopen dan zekerheid natuurlijk maar dat is bij zoveel renners tussen de 750 en 1M categorie. Jammer dat de tijdrit niet eerder in het parcours ligt. Dan had hij daarna wellicht vrij kunnen rijden. Maar nu zal hij daar natuurlijk wel zijn grote doel van maken en zo toch een beetje voorzichtig rond rijden.

Buikopstang
IlFalco
+1. Ik hoopte er al op, zeker nadat die ander van dit sterrenensemble de Renewi rijdt. Hij durft zic...

Doel je nu op Canal of Vermeersch?

martijncr

EF neemt Albanese en Beloki mee, erg benieuwd naar hun prijzen! 

IlFalco
Buikopstang
Doel je nu op Canal of Vermeersch?

Tronchon van Groupama. Even nog hun persbericht afwachten.

Ragnar Lolbroek
martijncr
EF neemt Albanese en Beloki mee, erg benieuwd naar hun prijzen! 

Albanese 1 mil, Beloki 750k. Zoiets schat ik. 🤷‍♂️

Buikopstang
IlFalco

Dat is voor mij echt een onbekende. Ben benieuwd 

martijncr
IlFalco

Haha wat een armoede! 

Bentheman24

Begrijp heel goed dat iedereen al aan het passen en meten is, maar ben toch bang als bekend wordt dat Narvaez toch meedoet de meesten weer opnieuw mogen beginnen met passen en meten. Ik begin pas serieus als het donderdag is!

Ragnar Lolbroek
Bentheman24
Begrijp heel goed dat iedereen al aan het passen en meten is, maar ben toch bang als bekend wordt da...

Iemand gesproken op een terrasje...?

Over Tronchon: jong, enigszins rappe beentjes, kan een heuvel over, 500k. Wat mot je anders uit de 500k grabbelbak.

Laatst gewijzigd
Arne Riis

Haha, die hangt al een week of twee heel stiekem heel ver boven de markt. Als ze hem ipv Oliveira meenemen en hem 5.5m oid maken, lach ik me kapot.

Bentheman24

Dat was leuk geweest ja. Hij gaat Duitsland rijden, maar m'n punt zit 'm erin dat je pas echt kunt beginnen als alles bekend is..

Bentheman24

Dat was leuk geweest ja. Hij gaat Duitsland rijden, maar m'n punt zit 'm erin dat je pas echt kunt beginnen als alles bekend is..

KV
Ragnar Lolbroek
Albanese 1 mil, Beloki 750k. Zoiets schat ik. 🤷‍♂️

Richie heeft weer de ambitie om de Vuelta te winnen en rept hierbij geen woord over ene Tadej. Die gast heeft echt stalen ballen. 
Beloki en Albanese lijken weinig eigen ambities te hebben. Alle (stalen) ballen op Richie.

Tom van Rijn

Ik lees dat een aantal mensen Tejada als klassementsman meenemen. Maar hebben jullie gelezen dat hij niet van te voren die rol mee krijgt.

"Ploegleider Manzoni praat over de overige doelen van de formatie. 'Het zou fantastisch zijn om met Lorenzo Fortunato een etappe én het bergklassement te winnen. Tejada zal als vrije man op jacht gaan naar etappezeges. Onze man voor de beste posities in het algemeen klassement is Rodriguez. Wat het algemeen klassement betreft, zullen we na de eerste tien etappes uiteraard een evaluatie maken om de strategie voor de beslissende dagen te bepalen', stelt hij."

John Bon
Ferumbras
Hier is al wel eerder over gesproken. Heuvelachtige vluchtdagen mag je Pedersen + WvA in de aanval v...

Srry als niet duidelijk was. Mijn punt is niet dat je ze niet beide kunt meenemen. Mijn punt is dat als je 2 renners van 1 ploeg als "de sprinter ziet" en meeneemt bij bv 5 sprinters dat de kans heel groot is dat je telkens maar 4 renners hebt die meesprinten. 

Nu ik heb nog geen onderzoek gedaan naar puntenverdeling puntentrui bv om te zien hoeveel kans ik WVA zie maken of hoeveel andere sprinters er zijn. Het was meer een hersenspinsel terwijl ik me op het werk aan het vervelen was :) 

floda
IlFalco

Wel zeer matig jaar. 

1 2 ... 52 ... 58 59

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.